بومی‌گزینی می‌تواند جرم فرار از خدمت سربازی را کاهش دهد

۵ نظر
خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر دینی اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح طبق اصل ۱۷۲ قانون اساسی و ماده یک مجازات نیروهای مسلح به تمام جرائم نیروهای نظامی و انتظامی صالح به رسیدگی است. رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ایلام با بیان این‌که بیشترین جرم در نیروهای مسلح فرار از خدمت است، گفت: دلیل فرار از خدمت سربازی این است که برخی جوانان هنوز به اهمیت این موضوع به عنوان یک وظیفه‌ همگانی پی نبرده‌اند و آن را امری اجباری تلقی می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه در صورت نداشتن تبعات، بومی‌گزینی در خدمت سربازی بخصوص برای افراد تک‌فرزند و متاهل می‌تواند جرم فرار از خدمت را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر منطقه‌ای شدن خدمت سربازی به دلیل مزایایی که برای سرباز دارد می‌تواند جرم فرار از خدمت را به‌طور چشمگیری کاهش دهد. دینی گفت: ارتقاء امور اعتقادی در بین نیروهای مسلح موجب پویایی و سلامت بیشتر آن‌ها خواهد شد که باید به این مهم بیشتر توجه شود؛ چرا که محکم‌ترین سد راه انحرافات در این حوزه ارتقاء سطح اعتقادی است. رئیس سازمان نیروهای مسلح استان ایلام با بیان اینکه با توجه به آمارها و پرونده‌های وارد به چرخه این دستگاه، نیروهای مسلح استان در وضعیت و سلامت بسیار خوبی به انجام وظیفه مشغول هستند، افزود: در سه سال گذشته تنها دو پرونده رشوه به سازمان قضایی نیروهای مسلح برای رسیدگی ارجاع شده است. وی با تاکید بر اینکه رعایت قانون و اخلاق اسلامی موجب پویایی نیروهای نظامی می‌شود، تصریح کرد: رعایت قانون و مقررات از سوی نیروهای مسلح موجب ایجاد نظم جامعه و پیشگیری از ضررهای فردی می‌شود.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای بومی‌گزینی می‌تواند جرم فرار از خدمت سربازی را کاهش دهد

  • م
    مصطفی
    ۹ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۱
    خواهش میکنم تا جایی که راه دارد سربازان غیور با غیرت ایرانیو بومی سازی کنید...
    • م
      مصطفی
      ۹ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۸
      کسایی که با بی توجهی از بومی سازی شدن سربازا میگذرند طعم دلتنگی نچشیده اند طعم غروب دلگیر اسایشگاه رو نچشیده اند....
      • م
        محمد رضا
        ۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۵۸
        با سلام
        خدمت سربازی باید متحول شود تا میزان هزینه ها در کشور کاهش یابد اگر فکر اساسی صورت نگرید سرمایه های عظیم کشور که جوانان هستند در این چرخه آسیب خواهند دید
        در واقع می توان گفت اگر یک قدم برای بهبود زندگی مردم برداشته شود به مساوات آن میزان رضایت مندی ملت افزایش خواهد یافت که این خود بزرگترین دستاورد است .
        مواردی که می توان به آن پرداخت که بهبودی در این امر صورت گیرد :
        1 _ خدمت سربازی باید کاهش یابد از به 21 ما به 12 ماه
        2_ سربازان بتوانند در محل زندگی خود خدمت کنند
        3 _حقوق سربازان افزایش یابد که بعد از دوسال خدمت سرمایه ای برای ازدواج و کار فراهم شود تا از این رهیافت فساد کاهش یابد
        • ه
          هاشمی
          ۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۸
          اگر سربازان در محل شهر خود خدمت کنند خیلی بهتر می شود.
          • ن
            ناشناس
            ۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۸
            سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره، گفت: برابر بند (ب) تبصره 110 قانون بودجه سال 95 نحوه پرداخت جریمه ریالی مشمولان غایب سربازی که تا پایان سال 95 حداقل هشت سال از غیبت یا ترک یگان خدمتی‌شان گذشته باشد به دو صورت نقدی و قسطی امکان‌پذیر خواهد بود.

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ