بهره مندی افراد تحت تکلف مشمولان متأهل از پوشش بیمه بیکاری

۲ نظر
خبرگزاری میزان : رئیس بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: تا سقف ۴ نفر از افراد تحت تکلف مشمولین متاهل بیمه می‌توانند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند. افراد تحت تکلف مشمولان متاهل از پوشش بیمه بیکاری بهره مند می‌شوندمحمد بایندریان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: قانون بیکاری در سال ۱۳۶۶ تصویب شده و در سال ۱۳۶۹ اصلاحاتی به صورت قانون دائم در آمده است. تمام بیمه شدگان قانون تامین اجتماعی که تابع قانون کار هستند در شرایط لغو همکاری از جانب کارفرما و بدون اراده و میل خود تحت پوشش بیمه بیکاری این سازمان قرار می‌گیرند. وی افزود: بهره‌مند از بیمه بیکاری مستلزم داشتن حداقل ۶ ماه سابقه کار و بیمه است که در این صورت فرد باید ظرف ۳۰ روز بعد از تاریخ اخراج به اداره کار مراجعه کرده و براساس سابقه، تجربه و تاهل بین ۳۶ تا ۵۰ ماه از مقرری استفاده کند.بی رئیس بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: علاوه بر اختصاص بیمه بیکاری به افراد مشمول شرایط اداره کار، حق بیمه و حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی به فرد و خانواده آن‌ها تعلق می‌گیرد. وی عنوان کرد: طبق ماده ۷ بیمه بیکاری، ۵۵ درصد متوسط مزد روزانه ظرف مدت ۹۰ روز قبل از بیکاری، مشروط به این که از حداقل دستمزد کمتر نباشد، در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود. بایندریان خاطرنشان کرد: حداقل مبلغ بیمه بیکاری برای مشمولین مجرد،۹۳۰ هزار تومان است که در مشمولین متاهل این مبلغ به ۴ نفر تحت تکلف فرد نیز تعلق میگیرد.

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای بهره مندی افراد تحت تکلف مشمولان متأهل از پوشش بیمه بیکاری

  • ن
    ندا
    ۱۲ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۵۰
    این خبر یعنی چی دقیقا؟؟؟ یعنی مثلا یه متاهل با داشتن یه فرزند تحت تکلف میتونه برای فرزندش هم حقوق بگیره؟؟ یعنی کسیکه داره حقوق بیکاری میگیره
    • س
      سعید
      ۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۹
      سلام. من به یک سال بیمه بیکاری بهم تعلق گرفت از ۱۲ آذر ۹۵ تا ۱۲ آذر ۹۶ ولی به دلایلی که کسی برام پول کارت به کارت کرده بود سازمان از ۱۲ مهر ۹۶ بیمه بیکاری من را قطع کرد و ۲ ماه آخر یعنی آبان و آذر بهم تعلق نگرفت و امروز که ۳۰ آذر هست برام پیام اومده که متن پیام نوشته به منظور دریافت آخرین مقرری بیکاری با دفترچه بیمه خود و افراد تحت تکفل خود به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنید من میخوام بدونم آیا با این پیام میخوان دو ماه آخری که قطع شده بود رو بهم بدن؟

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ