بسته شدن پرونده برنامه ششم تا اول اسفند/ شروع بررسی لایحه بودجه ۹۶

۴ نظر
خبرگزاری ایرنا : عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که پرونده برنامه ششم توسعه کشور در آخرین هفته ماه بهمن با رفع ایرادات شورای نگهبان بسته می شود. شورای نگهبان ۴۵ مورد ایراد به برنامه برنامه ششم وارد کرد و آن برای رفع ایرادات به مجلس شورای اسلامی بازگردانده است . علی اصغریوسف نژاد روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : بررسی ایرادات وارد شده از سوی شورای نگهبان از فردا شنبه در کمیسیون تلفیق با حضور نماینده این شورا آغاز می شود. کمیسیون تلفیق برنامه ششم گفت : تلاش می شود تا ایرادات در سریع ترین زمان رفع و برنامه به دولت ابلاغ شود و به این ترتیب لایحه بودجه سال ۹۶ در دستور کار مجلس قرار گیرد. نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس دهم اظهار داشت : البته پس از رفع ایراد های شورای نگهبان ، یک بار دیگر این بخش از لایحه بودجه برای رای گیری در صحن علنی مطرح خواهد شد. وی افزود : در پایان نیز قانون برنامه ششم برای اجرا به دولت ابلاغ می شود و مجلس تلاش دارد تا لایحه بودجه سال آینده را مبتنی بر این برنامه تصویب کند. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : بررسی لایحه بودجه سال آینده بر اساس برنامه ششم توسعه مهم است و پیشرفت و توسعه کشور را در مسیر درست و راهبردی قرار خواهد داد. دولت لایحه برنامه ششم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور را ۱۷ مرداد ماه امسال با ۳۵ ماده تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی کرده بود.

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای بسته شدن پرونده برنامه ششم تا اول اسفند/ شروع بررسی لایحه بودجه ۹۶

  • م
    محسن
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۴۸
    سلام خدمت همه دوستان عزیز
    یه توضیح کلی راجع به این طرحها و لوایحی که راجع به کسری و معافیت و خرید سربازی فرزندان ایثارگران در حال حاضر وجود داره بدم و اینم بگم که حرفام تحقیق شده است نه احساسی:
    اول:
    در قانون لایحه احکام دائمی توسعه کشور ذیل ماده 36
    در صورت تایید فرماندهی کل قوا
    30ماه سابقه حضور در جبهه به 12 ماه سابقه حضور در جبهه ، 24 ماه آزادگی به 12 ماه آزادگی و همین طور 25%جانبازی به 10% تقلیل پیدا میکند
    وضعیت: در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان است
    واقع بین باشیم که افراد زیادی را شامل می شه و باعث میشه معاف بشن و همینطور که میدونید همون اوایل طرح یعنی حدودا خرداد ماه سال جاری ستاد کل گفت که با ما هماهنگ نشده. قطعا خود رهبر با ستاد مشورت میکنه که پس یعنی نسبت به دوتا طرح دیگه مخصوصا کسری ها که تویه برنامه ششم توسعه هست احتمال اجرا شدنش خیلی کمه.
    دوم:
    ماده 103 بند 10 برنامه ششم توسعه کشور
    10- متن زیر به انتهای بند (1) قانون خدمت وظیفه عمومی و دو تبصره به بند (3) ماده (45) قانون الحاق می‌شود:
    درصورت تایید ستاد فرماندهی کل قوا:
    – فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه
    – فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه
    – فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه
    تبصره- بهره‌مندی فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد شهید اقدام می‌گردد و در خصوص آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‌گردد.
    وضعیت: این ماده با هماهنگی و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح بوده و عقلانی و منصفانه به نظر می رسد.
    در برنامه ششم توسعه شورای نگهبان هیچ ایرادی به بند معافیت ها (بند 10 ماده 103) نگرفته و فقط به بند ۱۱ ماده ۱۰۳ ایراد گرفته شده.
    بنده اهل شهرستان بهارستان استان تهران هستم و نماینده شهر ما دکتر نوروزی رییس فراکسیون ایثارگران مجلس هستن و طی ملاقاتی که با ایشون داشتم فرمودن برنامه ششم توسعه از اردیبهشت لازم الاجراست
    سوم:
    برنامه بودجه 1396 تبصره 11 جز الحاقی 3
    جزء الحاقی۳- فرزندان ایثارگران مشمول ماده(۴۵) قانون خدمت وظیفه عمومی مشروط به عدم غیبت آنها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر ایثارگر آنان با هر مقطع تحصیلی، مشمول ردیف اول جدول با اعمال پنجاه درصد(۵۰%) تخفیف می‌شوند.
    وضعیت: هنوز به تصویب مجلس نرسیده و به شورای نگهبان ارسال نشده است ولی از 15 فروردین 1396 لازم الاجراست
    تفسیر این طرح که از نماینده مجلس سوال شده :
    مدت زمان وظیفه عمومی زمان جنگ 2ماه آموزشی پشت جبهه و 22 ماه داخل جبهه بوده
    یعنی کسانی که پدرشون با این شرایط جبهه بوده و متولد 72 به قبل و به شرط عدم غیبت با هر مدرک تحصیلی با پرداخت 5میلیون تومان میتونن معاف بشن
    در مورد معافی برای آزادگان و جانبازان عزیز اطلاعاتی ندارم متاسفانه
    نتیجه گیری کلی:
    به نظر اگر قانون کسری تویه برنامه ششم توسعه اجرا شود از هر لحاظ به نفع همه است. با این طرح در نهایت کارت پایان خدمت می گیریم نه کارت معافی چونکه حتما باید آموزشی رو بریم. همانطور که خیلی از شما دوستان می دونید کارت پایان خدمت نسبت به کارت معافی از امتیازات بیشتری برخوردار است
    در نهایت اومیدوارم که جواب سوال هاتون داخل متن بوده باشه
    موفق باشین و یا علی مدد.
    • م
      مهدی
      ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۵۱
      یک سوال از آقا محسن عزیز.
      کجای جز الحاقی در مورد خرید خدمت سربازی با 5 میلیون شرط سنی گذاشته؟ یعنی منظورم کجاش نوشته فقط به متولدین 72 به قبل تعلق میگیره.
    • ک
      کاظم تهرانی اصل
      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۳۸
      خوبه.خداروشکر.کسری ها از اول سال جدید و حداکثر از اول اردیبهشت اجرایی میشن.
      • ا
        ایثارگر
        ۲۲ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۱۴
        سلام کی گفته ؟قطعیه؟

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ