برای اولین بار منابع بیمه بیکاری از مصارف پیشی گرفت

۹ نظر
خبرگزاری ایرنا : مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اولین بار در ۱۲ سال گذشته منابع بیمه بیکاری از مصارف پیشی گرفته است. به گزارش ایرنا کریم یاری دوشنبه در کارگاه آموزش مشترک مدیران و کارشناسان بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان و اداره کل تامین اجتماعی استان در بندرعباس افزود: این امر به دلیل برگزاری ایجاد کارگروه های مشترک بین کارشناسان تامین اجتماعی و اداره های تعاون، افزایش کنترل و نظارت بر بیکاری افراد، توجه بیشتر به برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی توانمند سازی افراد بیکار شده انجام شده است. وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه بیکاری هر ماه ۴۰ هزار میلیارد ریال مستری ماهیانه پرداخت می کند، ادامه داد: تامین اجتماعی ۷۰ هزار میلیارد ریال از بنگاه های اقتصادی طلبکار است اما برای صیانت از نیروی کار و جلوگیری از تعطیلی کارگاه ها، همچنان با این بنگاه ها همکاری دارد. مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده اجباری و ۱۱ و نیم میلیون نفر بیمه شده اصلی زیر پوشش خدمت های تامین اجتماعی هستند لذا انتظار می رود ساختار این صندوق ها، اصلاح و از منابع صندوق های بیمه صیانت شود. مدیر کل تعاون، کار و رفاه هرمزگان اظهار کرد: حدود چهل و سه صدم درصد از ۲۹۳ هزار نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی در استان از مزایای بیمه بیکاری استفاده می کنند که کمتر از یک درصد کل جمعیت بیمه شده را شامل می شود. محمدعلی سلیمی ابراز کرد: امسال، تعداد کل مقرری بگیران یک هزار و ۲۷۲ نفر بوده که به نسبت پیش بینی ها منفی ۴۹ درصد کاهش داشته است و تعداد یک هزار و ۳۲۰ نفر نیز مقرری بگیر به تامین اجتماعی معرفی شدند. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ادامه داد: بیشترین سطح توزیع مقرری بگیران بر حسب جنسیت را مردان با ۸۳ درصد و بیشترین فراوانی مقرری بگیران را افراد متاهل با ۸۶ درصد کل مقرری بگیران تشکیل می دهند. مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان نیز در این کارگاه گفت: امسال به طور متوسط ماهیانه ۱۴۵ پرونده مقرری بیمه بیکاری برقرار شده و ۴۲۱ مورد قطع مقرری بیمه بیکاری به دلیل اشتغال مجدد وجود داشته است. سید فاضل حیدری بلوکی همکاری نکردن مناطق آزاد تجاری در برقراری و بررسی مشکل های بیمه بیکاری و حضور در نشست ها، تمکین نکردن این در خصوص قطع مقرری اشتغال پنهان، تناسب نداشتن آموزش ارائه شده توسط سازمان فنی و حرفه ای با تخصص فرد بیکار، نبود کلاس آموزشی در برخی از مناطق را جزء بیشترین مشکل ها حوزه تامین اجتماعی هرمزگان برای بیکاری عنوان کرد. در این کارگاه آموزشی که ۵۰ نفر از مدیران و کارشناسان بیمه بیکاری از سطح استان شرکت داشتند درباره رویه واحد و ایجاد همگرایی و هم افزایی در زمینه اجرای قانون و مقررات بیمه بیکاری تصیم گیری شد.

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۹ نظر برای برای اولین بار منابع بیمه بیکاری از مصارف پیشی گرفت

  • ع
    عباس
    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۴۵
    در اسفند ماه هر سال 2 ماه حقوق بیمه بیکاری واریز میشد و در سال بعد در خرداد سال بعد مجددا2 ماه دیگر را واریز میکردن چرا امسال یک ماه پرداخت نموده اند
    • م
      مصطفی
      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵
      چرا بیمه بیکاری رو نریختن
      همیشه 10 هر ماه میریختن
      این ماه 11 هم نریختن هنوز؟؟؟
      • م
        محسن
        ۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۵۵
        حقوق این ماه بیمه بیکاری رو به من ندادن چرا خبر نمیدن که نمیخوان بریزن؟؟؟؟
        • م
          مهران
          ۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۰۷:۳۸
          دوازدهم میریزن
          • م
            محسن
            ۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸
            آخه چرا همیشه دهم میدادن؟؟؟؟
            • ع
              علی
              ۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۵۱
              متاسفانه بیکاری بگیران جزء آدم حساب نمیشن
              تو سازمان... و فقط سازمان دنبال قطع کردن مستمری شندر غازشه...
              بجای ایجاد شغل مناسب
              بجای ظلم آگهی دهنده
              بجای درست کردن قانون کار
              فقط دنبال قطع کردن هستند...
              • ع
                علی
                ۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۵۶
                با 700 تومن بیکاری با سیلی صورت رو سرخ
                نگه داشتنه ...
                کار هم که نیست...
                اگرم باشه ظلم آگهی دهنده و نبود قانون کار محکم
                بویژه در اجرا باعث بیکاری روز افزون کشوره
              • م
                محسن
                ۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۲۹
                والله دوازدهم هم گذشت ندادن رفتم اداره کار گفت ما لیست رو رد کردیم به ما مربوط نیست
                • م
                  مصطفی
                  ۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۵۹
                  واسه منو ساعت 6 بعد از ظهر به تاریخ 12 بهمن ریختن

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ