بحران معلم در آموزش و پرورش

۴ نظر
خبرگزاری تسنیم : دبیرکل مجمع فرهنگیان انقلاب اسلامی گفت: آموزش و پرورش در سال‌های آینده با بحران معلم روبرو خواهد شد. به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، فرج کمیجانی دبیرکل مجمع فرهنگیان انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه ۲۵ بهمن) در سی و چهارمین نشست شورای مرکزی خانه احزاب ایران، با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش، اظهار داشت: علیرغم همه تاکیدات در توجه بیشتر به آموزش و پرورش، اما در عمل اتفاقی نیفتاده است. وی افزود: بودجه آموزش و پرورش ۳۲ هزار میلیارد تومان است، اما ۹۹ درصد از این بودجه مربوط به حقوق کارکنان است، بنابراین وزارت آموزش و پرورش با یک درصد اداره می‌شود. دبیرکل مجمع فرهنگیان انقلاب اسلامی با طرح این سوال که چگونه یک وزارتخانه بزرگی مثل وزارت آموزش و پرورش می‌تواند با یک درصد از بودجه خود را اداره کند و چرا کسی به فکر مشکلات این مجموعه نیست؟ گفت: تا سال ۱۴۰۰، ۳۲۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند و این در حالی‌ است که دانشگاه فرهنگیان سالیانه فقط ۱۰ هزار معلم را استخدام می‌کند که این مسئله می‌تواند وزارت آموزش و پرورش را با یک بحران مواجه کند. وی پیشنهاد کرد که خانه احزاب ایران برای اجماع ملی در جهت رفع مشکلات وزارت آموزش و پرورش دیدار با آشتیانی وزیر آموزش و پرورش داشته باشد. حشمتیان رئیس خانه احزاب نیز در پاسخ به پیشنهاد کمیجانی اظهار داشت که این مسئله قبلا در هیئت‌رئیسه خانه احزاب مطرح شده، بنابراین با این پیشنهاد موافقت می‌شود.

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای بحران معلم در آموزش و پرورش

  • ف
    فرهنگی
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۰:۲۳
    معضلات آموزش و پرورش زیاداست لطفا کارشناسان با توجه به نظر همه ی معلمان عزیز در جهت رفع آن اقدام کنید
    • ف
      فاطمه
      ۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۴۴
      میگین درس بخونید تو یه خونواده چهارتا تحصیل کرده محض رضای خدا یک کدوممون تو آزمون استخدامیا قبول نشدیم تازه یه سال رشتمونو نخواست کی جوابگوس اگه کارنبود میگفتین الکی درس نخونین یه پولیم از دستمون رفت حالا اینا هیچ برا خودمون خوندیم ولی شما که میگین نیاز دارید چرا اقدامات لازمو مبذول نمیفرمایید چرا مسئولین بفکر نیستن ?
      • ا
        ایران من
        ۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۰۵
        فاصله حقیقت و دروغ واضح نیست/بنده 5سال معلم بودم والان کلاسی برای من نبود که درس بدهم و خونه نشین شدم با5سال سابقه و30سال سن
        • ف
          فرانک
          ۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۵۹
          اینهمه فارغ التحصیل بیکار که یکیش من باشم با لیسانس آموزش ابتدایی باید خانه نشین شده و فرش ببافم اونوقت اسم بحرانو وسط میارن سنمم 32 ساله که نتونستم برا آزمون استخدامی شرکت کنم جواب ماهارو کی باید بده؟

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ