افزایش حق مسکن کارگران به ۴۰ هزارتومان امروز تعیین‌تکلیف می‌شود

۲ نظر
خبرگزاری تسنیم: پیگیری بند ۸ آخرین مصوبه شورای عالی کار سال ۹۴، بحران قیمت تمام شده در تولید، بحران صندوق‌های بازنشستگی، ساماندهی قراردادهای کار ، ساماندهی و توانمندسازی ساختار تشکل ها در جلسه امروز سه جانبه بررسی خواهد شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیگیری بند ۸ آخرین مصوبه شورای عالی کار سال ۹۴، بحران قیمت تمام شده در تولید، بحران صندوق‌های بازنشستگی، ساماندهی قراردادهای کار و ساماندهی و توانمندسازی ساختار تشکل ها ۵دستور کار مهم امروز کارگروه مشاوره سه جانبه ملی  در ساعت۴بعدازظهر با حضور معاون روابط کار است. منظور از پیگیری بند ۸ آخرین مصوبه شورای عالی کار سال ۹۴ ، تعیین تکلیف افزایش ۲۰هزار تومانی حق مسکن کارگران در سال ۹۵ است.بحران قیمت تمام شده در تولید نیز مسئله مهم دیگری است. بسیاری از کارفرمایان اعتقاد دارند سهم دستمزد در قیمت تمام شده کالا نباید موجب رکود در تولید و کاهش دامنه سود آن‌ها شود و در همین راستا به دولت فشار می‌آورند تا به جای وادار کردن آن‌ها برای افزایش دستمزد کارگران، به وظایف اجتماعی خود اعم از خدمات پزشکی و بیمه ارزان و سهل الوصول برای کارگران عمل کند. اما فعالان کارگری در مقابل  معتقدند علی رغم رکود در تولید اما همچنان سهم دستمزد از هزینه تمام شده کالا‌ها و خدمات سهم اندکی است و افزایش چند درصدی آن هم پای تورم و به گونه‌ای که کارگران را از قدرت خرید مناسب برخوردار کند نه تنها به ضرر کارفرمایان نیست بلکه موجب رونق بازار و خروج از رکود می‌شود.به دلیل اهمیت این موضوع امروز در جلسه بررسی خواهد شد. یکی از مهمترین بخش‌های قانون کار، تنظیم روابط کار و انعقاد قراردادهای کاری است که محل چالش و مناقشه میان کارفرمایان و کارگران طی دو دهه اخیر بوده است. بسیاری از کارشناسان بازار کار وجود ۹۰ درصد قراردادهای موقت کار در کشور را تایید می‌کنند؛‌ آنها می‌گویند: قبل از انقلاب اسلامی ۹۰درصد قراردادهای کارگری دائمی بود ولی به دلیل ساختار نامتوازن اقتصادی و وجود یک اقتصاد رانتی، امروز قراردادهای دائم جای خود را به قراردادهای موقت داده است. در حال حاضر بخش اعظمی از پرونده‌های شکایات در هیات‌های حل اختلاف مربوط به قراردادهای موقت کار است و به گفته فعالان کارگری بیشتر کارگران به دلیل ترس از بیکاری یا تهدید به اخراج از شکایت علیه کارفرما خودداری می‌کنند. یکی از مهمترین دستورات جلسه امروز پیگیری بند ۸ آخرین مصوبه شورای عالی کار سال ۹۴ است. در صورتی که این کارگروه بتواند در نشست امروز خود درباره افزایش حق مسکن کارگران به جمع بندی برسد، نامه ای از سوی ربیعی خطاب به رئیس جمهور  یا معاون اول روحانی ارسال می شود تا افزایش حق مسکن در هیات وزیران به نتیجه برسد.

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای افزایش حق مسکن کارگران به ۴۰ هزارتومان امروز تعیین‌تکلیف می‌شود

  • ح
    حسین جرجر
    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۴۷
    باسلام.پیمانکارماپارسال نه عیدی ونه تسویه راپرداخت نکردتابرج دونودوپنج حال پرداخت عیدی وتسویه به نرخ امسال هست یانه
    • ف
      فرار
      ۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۳۵
      عیدی رو اگه اگه بخواد پرداخت کنه با پایه سال 94 محاسبه می شه اما سنوات رو باید با نرخ امسال محاسبه کنه ، که بعید میدونم اون شخص اصلا قصد پرداخت داشته باشه .
      امیدوارم بهتون پرداخت کنن. موفق باشید

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ