اشتغال مهم ترین مطالبه معلولان اردکان است

۱ نظر
خبرگزاری ایرنا: یزد - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: نبود شغل و بیکاری مهم ترین مشکل جامعه معلولان این شهرستان و مطالبه جدی این قشر است. امیرولی عضدزاده روز شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: معلولان با توجه به برخی از ناتوانی ها و نقص های جسمی در پیداکردن کار و اشتغال نسبت به بقیه افراد هم سن و سال و هم جنس خود مشکلات بیشتری دارند و واقعا کار مناسب پیداکردن برای این قشر از جامعه به یکی از معضلات ما تبدیل شده و اگر شغل مناسب داشته باشند بخش قابل توجهی از مشکلات آنان رفع خواهد شد. وی اضافه کرد: همچنین با توجه به جمعیت ۱۰ درصدی این قشر در جوامع (بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت) ، در صورت اشتغال آنان ۱۰درصد به جمعیت مولد جامعه افزوده شده و موجب رونق اقتصادی کشور خواهد شد . رئیس اداره بهزیستی اردکان با بیان اینکه اینها دچار برخی ناتوانی ها و محدودیت ها و نقص ها هستند و در عوض در برخی از حواس و عملکردهایشان نسبت به دیگران و حتی نسبت به جمعیت سالم اجتماعی ، از توانمندی های بیشتری برخوردارند تصریح کرد: مثلا فردی نابیناست ولی از حافظه بسیار قوی برخوردار است چنان که بسیاری از اپراتورهای تلفن را افراد نابینا تشکیل می دهند که هزاران شماره تلفن را در حافظه خود دارند . عضدزاده اظهار کرد: به طور کلی معلولان دریافتند که در قبال نقص عضو خود و پذیرش این محدودیت ها، بر دیگر عملکرد های خود تکیه و تمرکز کنند و با تقویت نقاط قوت خود در سایر زمینه ها به برتری دست یابند . وی ادامه داد: یکی از روشندلان اردکانی با سعی و تلاش فراوان موفق شده تا اولین نابینایی درسطح کشور باشد که به مرتبه دانشیاری دانشگاه تهران دست پیدا کند و هم اینکه در اوج جوانی به عنوان دانشیار دانشکده الهیات دانشگاه تهران رسیده و به امر آموزش دانشجویان اشتغال دارد. به گفته وی همچنین یکی از معلولان جسمی حرکتی اردکان قهرمان مسابقات تنیس کشور و دوم آسیا شده و از امیدهای ما در مسابقات پارا المپیک پیش روست و یا معلول ناشنوای اردکانی که قهرمان مسابقات کشتی آزاد کشور شده است. عضدزاده افزود: باید همگی به این باور برسیم که معلول به معنی ناتوان نیست ، معلولیت تنها و تنها یک نقص است که قابل جبران است اگر به معلولان فرصت بدهیم و با چشم پوشی از نواقص ظاهری آنها، توانمندی هایشان را در نظر بگیریم و آنها را بر اساس توان و توانمندیهایشان به کار بگماریم نتایج مثبتی حاصل خواهد شد. عضدزاده ادامه داد: درسال گذشته در اداره بهزیستی اردکان با همکاری صاحبان صنایع برای ۵۵ نفر از طریق پرداخت حق بیمه و برای ۲۰ نفر بدون پرداخت تسهیلات و برای ۱۸ نفر از طریق پرداخت تسهیلات شغل ایجاد کرد و ۱۲۳ نفر هم در مشاغل خانگی اشتغال یافتند . بهزیستی اردکان بیش از دو هزار معلول و ۳۰۰ خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش و حمایت خود دارد و خدمات خود را از طریق ۱۶ مهد کودک ، ۱۱ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل ، ۱۰ موسسه فعال در حوزه پیشگیری و ۳ موسسه خیریه همکار به آحاد مردم ، ارائه می نماید. اردکان با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای اشتغال مهم ترین مطالبه معلولان اردکان است

  • آ
    آ.ع
    ۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۰
    باسلام.من معلول جسمی حرکتی می باشم ولیسانس مددکاری اجتماعی و5سال سابقه بیمه دارم وخیلی نیازمندبه اشتغال دارم امااصلاب درخواست امثال من نه بهزیستی نه مراکزدیگررسیدگی نمی شودفردی جوابگوی ماباشه.باتشکر

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ