استخدام کشوری آموزش‌وپرورش را به هم می‌ریزد

۷ نظر
خبرگزاری تسنیم : عضو سابق شورای عالی آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه پذیرش از بوم برای بوم مشکلات ساماندهی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش را حل می‌کند، گفت: استخدام کشوری آموزش‌وپرورش را به هم می‌ریزد.

برای مشاهده صفحه استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

غلامرضا عبدالوند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص پذیرش معلم از بوم برای بوم اظهار داشت: این طرح خوبی است که باعث می‌شود در هر منطقه از کشور، نیروهایی از همان منطقه معلم شده و فعالیت کنند. وی افزود: آموزش و پرورش چند سالی است که شعار پذیرش نیرو از بوم برای بوم را سرمی‌دهدو اگر بتواند این طرح را اجرا کند بسیاری از مشکلات ساماندهی نیروی انسانی حل می‌شود. بوم تعاریف مختلفی دارد و می‌تواند شهرستان، استان یا منطقه‌ای را شامل شود که سه یا چهار استان همجوار را در برمی‌گیرد. عضو سابق شورای عالی آموزش و پرورش گفت:‌ اجرای طرح پذیرش از بوم برای بوم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی است. هم‌اکنون در شهرهای بزرگ ۵۰ هزار معلم اضافه داریم و از سوی دیگر در شهرهای محروم با کمبود معلم مواجه هستیم از سوی دیگر ۱۳ میلیون دانش‌آموز داریم که با تعداد ۸۰۰ هزار معلم می‌توان آنها را اداره کرد اما هم‌اکنون حدود یک میلیون معلم داریم. برخی معلمان در مناطقی حقوق می‌گیرند که نیازی به وجود آنها نیست عبدالوند بیان کرد:‌ برخی معلمان هستند که از آموزش و پرورش حقوق می‌گیرند و در جاهایی زندگی می‌کنند که به وجود آنها نیاز نیست و ضرورت دارد تا در مناطق دیگری فعالیت کنند. وی با اشاره به اینکه استخدام کشوری آموزش و پرورش را به هم می‌ریزد،‌عنوان کرد: چرا باید نیروی تهران و سیستان و بلوچستان در یک ردیف استخدامی قرار داشته باشند؟ آموزش و پرورش می‌تواند برای مناطق بودجه‌ای تعریف و اعلام کند که نیروها راخودشان تامین کنند و اگر زمانی نیرو تصمیم گرفت به شهرهای بزرگ برود، پایان خدمتش را اعلام کنند. عضو سابق شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد:‌ در استخدام کشوری افراد تلاش می‌کنند تا خود را از مناطق محروم به شهرهای بزرگ منتقل کنند. در استخدام اخیر، آموزش و پرورش قبل از انتشار آگهی استخدام باید چاره‌ای می‌اندیشید که اگر در پذیرش از بوم برای بوم برای برخی ظرفیت‌ها نیروی متخصص در منطقه‌ای وجود نداشت و ظرفیت خالی ماند چه باید کرد.

برای مشاهده صفحه استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

کاربران عزیز لطفا برای تبادل اطلاعات با کاربران دیگر در مورد آزمون اموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۷ نظر برای استخدام کشوری آموزش‌وپرورش را به هم می‌ریزد

  • ع
    علیرضا
    ۱۳ دی ۱۳۹۴، ۰۰:۰۰
    دقیقا همینه شدیم مسخره مسخره ی دیگران شدیم.همش میگن این هفته اون هفته مثل وقتی که وزیر اعلام کرد قراره آزمون برگزار بشه هرروز یه تاریخ میگفتن
    • ش
      شهاب
      ۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱
      خدایی این نتایج را اعلام کنید.ب قرآن خسته شدیم.
      • م
        محمود
        ۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۵۳
        دقیقا دوست عزیز همین طوره ....به نوعی ابرومون رفت از طرفی همه خبر دارن که ما قبول شدیم و همیشه پی گیرن و میپرسن ما هم میگیم امروز نه فردا تا که به جایی رسیده که میگن الا فیم.........کلافه شدم
      • ل
        لیلی
        ۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۳۸
        یه کلام هم می گفت نتایج کی اعلام میشه. والا
        • م
          مهدی
          ۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۰۴
          یکی از دوستام گفت صبح رادیو گفته ده روز دیگه اعلام میشه!!!!!
          • م
            محمود
            ۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۵۵
            ای داداش خدا رحم کنه .... فقط میگن و میگن و هیچی ///
            • ح
              حسن
              ۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۵۹
              اگر با دست هم محاسبه میکردند تا الان مشخص شده بود!

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ