استخدام نیروهای بومی سیستان و بلوچستان در نیروی انتظامی

۵ نظر
خبرگزاری ایسنا : نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیکاری گسترده در استان سیستان و بلوچستان و همجواری این استان با مناطق ناامن در پاکستان، استخدام و بکارگیری نیروهای توانمند بومی در بدنه نیروی انتظامی را موجب افزایش شاخص های امنیتی دانست. به گزارش ایسنا، محمدنعیم امینی‎فرد در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: امنیت مقوله ای چند وجهی و متاثر از بیکاری‌های گسترده و همجواری با مناطق ناامن در پاکستان و فعالیت گروه‌های معاند و وجود سلاح های غیر قانونی است. هر چند نیروهای امنیتی و انتظامی با تلاش‌های شبانه روزی و جانفشانی موارد زیادی از تهدیدات امنیتی را خنثی می‌کنند،‌ اما با از بین بردن زمینه‌های جرم خصوصا بیکاری، توسعه تبادلات مرزی، جمع آوری سلاح‌های غیر مجاز و استقرار فرماندهی انتظامی جنوب استان در ایرانشهر و به کارگیری استقرار نیروهای توانمند بومی در بدنه نیروی انتظامی می‌توان کمک شایانی به افزایش شاخص‌های امنیتی شهرستان کرد. وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی و نظام مترقی برآمده از آن مسیر جدیدی را برای تحقق عدالت، آزادی، توسعه و معنویت پیش روی ملل جهان گشوده است. در این مسیر ملت قهرمان ایران با فداکاری‌های بی‌نظیر و درخشان، موفقیت‌های بی‌مانندی را از آنِ‌ خود کرده‌اند. اینک که دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را پیش رو داریم، انتظار می‌شود جهت تحقق هرچه بیشتر آرمان‌های انقلاب و مشارکت بالای مردمی پشتوانه جدیدی و محکمی برای نظام جمهوری اسلامی فراهم سازیم؛ نظام مردم سالار دینی‌مان را دوام تازه‌ای بخشیم و گفتمان اعتدال و عقلانیت را نهادینه‌ سازیم. این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور خود، خاطر نشان کرد: علیرغم وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیر توسعه‌ای استان ما به لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است که توسعه و پیشرفت آن منوط به شکل‌گیری عزم ملی میان ملت، مجلس و دستگاه‌های دولتی است تا مسیر پیشرفت و توسعه‌ای که با انقلاب اسلامی آغاز شد شتاب متناسب و افزون‌ترین پیدا کند. امینی فرد اضافه کرد: مردم بلوچ ایرانیانی اصیل و متدین هستند که در طول تاریخ میهن دوستی آنها زبانزد عام و خاص بوده‌اند حتی در برهه‌هایی که دولت مرکزی در ضعف بوده، آنها از تمامیت ارضی کشور دفاع کرده و با افتخار شهیدانی را تقدیم داشتند. همچنین در دفاع مقدس هم همراه با سایر هموطنان با متجاوزان جنگیدند و برابر اعلام بنیاد شهید کم سن و سال شهید دفاع مقدس، شهید اخلاقی، شهیدی از تبار همین مردم بوده است اما متاسفانه در تاریخ نویسی کشور غفلتی عجیب از مبارزات بیگانه ستیزانه مردم بلوچ و قهرمانانشان وجود دارد. وی با انتقاد از تمرکزگرایی شدید اداری در تهران و مراکز استان‌ها خاطر نشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور،‌ ضروری است نظام اداری متناسب تعریف شود و ادارات کلی بیشتری در مرکز جغرافیایی و فرهنگی بلوچستان یعنی ایرانشهر مستقر شود. نماینده مردم ایرانشهر در مجلس همچنین خواستار تحقق وعده رئیس جمهور برای احداث پتروشیمی ایرانشهر شد و از دولت خواست زمینه تصویب منطقه ویژه اقتصادی ایرانشهر را به عنوان حلقه اتصال بندر آزاد چابهار به منطقه آزاد زابل فراهم کند.

برای مشاهده صفحه اخبار استخدام نیروی انتظامی اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای استخدام نیروهای بومی سیستان و بلوچستان در نیروی انتظامی

  • خ
    خدارحم شهلی بر
    ۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹
    سلام دوستان شمارابه خدایکی راهنمایی کنه من دوسال منتظراستخدام افسری هستم لطفابگین تاریخ ثبت نام چ تاریخیه؟آیااهل تسنن جذب میشن؟آیابامدرک فوق دیپلم استخدام میکنن؟لطفا"راهنمایی کنید
    • ا
      امیر صولت
      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲
      سلام آیا زاهدان با مدرک فوق دیپلم به بالا استخدامی داره
      • م
        مصطفی آرام
        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۳
        سلام مهلت ثبت نام تا چندم هست؟؟
        • م
          مرتضی
          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۰۴
          نیروی مرزی به صورت افتخاری در نیروی انتظامی میخواهم کار کنم سی ساله ممنون
          • م
            میلاد
            ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۱۷
            نیرو جذب می کنید

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ