ثبت نام آزمون نظام مهندسی (تجربه های آزمون)

۱۲۹ نظر

ثبت نام آزمون نظام مهندسی

اخبار و استخدام‌های سازمان نظام مهندسی به محض اعلام توسط مراجع رسمی در این صفحه اطلاع‌رسانی می‌شود. بدیهی است شما با مراجعه روزانه به این صفحه می‌توانید علاوه بر مطالعه  اخبار و استخدام‌های سازمان نظام مهندسی، آشنایی با سوالات و منابع مطالعاتی استخدام سازمان نظام مهندسی و منابع مصاحبه استخدامی، در جریان استخدام جدید نیز قرار بگیرید. در ادامه با کلیک بر روی هر لینک از فهرست مطالب به بخش مربوطه هدایت می‌شوید.

 

بسته های مفید برای مصاحبه آزمون استخدام

خبر ۲۸ اسفند ۱۴۰۲-  انتشار دفترچه‌های آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۲

کاربر گرامی به منظور دانلود دفترچه اصل سوالات آزمون نظام مهندسی ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ روی کلید زیر کلیک کنید:

دریافت دفترچه‌ها

خبر ۱۳ اسفند ۱۴۰۲- اطلاعیه اعلام نتایج قطعی آزمون رشته معماری (طراحی) مورخ آذرماه ۱۴۰۲

 بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان بازبینی دفترچه‌های آزمون معماری(طراحی) آذرماه ۱۴۰۲ می‌رساند، دفترچه‌های طراحی مجددا توسط کمیته‌ تجدیدنظر بازنگری و نتایج قطعی آزمون‌ در کارنامه ایشان اعمال شده است. لذا این دسته از داوطلبان محترم می‌توانند با مراجعه به سامانه آزمون‌ها به آدرس الکترونیکی inbr.ir نسبت به دریافت کارنامه خود اقدام نمایند. با توجه به دستورالعمل ثبت‌نام آزمون آذر‌ماه ۱۴۰۲ و نظر به بررسی‌های دقیق صورت گرفته، نتایج اعلام شده قطعی می‌باشد و صرفا قبولی شرکت‌کنندگانی که کلیه شرایط شرکت در آزمون را مطابق راهنمای ثبت‌نام آزمون‌ها احراز نموده‌اند مورد تایید بوده و نتایج یاد شده به مدت ۳ سال از تاریخ برگزاری آزمون دارای اعتبار می‌باشد. آن دسته از شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حد نصاب قبولی نشده‌اند می‌توانند در آزمون‌های دوره بعد شرکت نمایند.

 مجددا تاکید می‌گردد گواهی قبولی صرفا یکی از مدارک لازم برای صدور پروانه اشتغال به‌کار بوده و سایر مدارک مورد نیاز توسط ادارات کل راه و شهرسازی و واحدهای صدور پروانه اشتغال، کنترل و بررسی خواهد شد. بدیهی است صِرف قبولی در آزمون بدون احراز سایر شرایط، تعهدی برای صدور پروانه اشتغال به‌کار ایجاد نمی‌کند.

 


 لینک‌ها و صفحات مرتبط

  •  نتایج آزمون استخدامی سازمان نظام مهندسی در تاریخ ۲۹ آذر ۱۴۰۲اعلام شد. برای مشاهده نتایج آزمون به بخش شرایط عمومی و اختاصی مراجعه کنید.

  • برای  ایجاد آمادگی و شرکت آزمون استخدام سازمان نظام مهندسی، و مطالعه و مشاهده بهترین منابع مطالعاتی می‌توانید صفحه «منابع و سوالات» را مشاهده کنید.

 

شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی سازمان نظام مهندسی

 

آخرین اخبار آزمون استخدامی سازمان نظام مهندسی

جدول زمانی زمان آزمون استخدام سازمان نظام مهندسی

زمان آزمون استخدامی سازمان نظام مهندسی به شرح زیر است:

 مرحله زمان
ثبت نام تا ۲۱ دی ۱۴۰۲
دریافت کارت ۱۴ الی ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
زمان آزمون ۱۷ و ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
اعلام نتایج متعاقبا اعلام می‌شود.

 

 

شرایط عضویت، دریافت پروانه و استخدام در سازمان نظام مهندسی

عضویت، دریافت پروانه و استخدام در سازمان نظام مهندسی سه موضوع متفاوت اند که خوب است به آن‌ها توجه کرد! هر یک از فارغ‌التحصیلان رشته‌های عمران، معماری، نقشه‌برداری، شهرسازی، ترافیک، تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی یا سایر رشته‌های مهندسی می‌توانند در سایت نظام مهندسی عضو شوند اما عضویت آنان به منزله دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی یا استخدام در سازمان نظام مهندسی نیست!
طبق قانون، متقاضیان دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی بایستی صلاحیت‌شان تشخیص داده شود. مطابق با ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در هر یک از رشته‌های اصلی یا مرتبط می‌توانند از طریق تقاضای صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی با توجه به مدارک تحصیلی و سوابق کار و تجربه در یک یا چند زمینه خدمات مهندسی از قبیل طراحی، محاسبه، نظارت، اجرا، بهره‌برداری، نگهداری، کنترل و بازرسی امور آزمایشگاهی، مدیریت ساخت و تولید، نصب، آموزش و تحقیق، درخواست تشخیص صلاحیت نمایند.
وزارت راه و شهرسازی برای اجرای آئین‌نامه‌های این قانون، آزمون‌هایی با عنوان «ورود به حرفه مهندسان» به منظور اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در پایه ۳ برگزار می‌کند. داوطلبان برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی ابتدا بایستی در این آزمون‌ها ثبت نام و شرکت کنند. دارندگان مدرک کارشناسی با داشتن حداقل ۳ سال سابقه کار حرفه‌ای، دارندگان مدرک کارشناسی ارشد با داشتن حداقل ۲ سال سابقه کار حرفه‌ای و دارندگان مدرک دکتری با داشتن حداقل ۱ سال سابقه کار حرفه‌ای مجاز به شرکت در این آزمون‌ها هستند. به طور معمول، این آزمون‌ها به صورت تستی و کتاب‌باز برگزار می‌شوند و حد نصاب پذیرفته شدن در آن‌ها اخذ ۵۰ درصد نمره آزمون است. همچنین، اعتبار قبولی در همه آزمون‌های مهندسی حداکثر به مدت ۳ سال از تاریخ برگزاری آزمون است. پذیرفته‌شدگان در این زمان مهلت دارند با مراجعه یا تماس با سازمان نظام مهندسی استان محل تقاضا درخواست‌های لازم را برای صدور پروانه اشتغال به کار ارائه دهند.
از آنجا که قبولی در آزمون‌های یاد شده تنها یکی از مدارک لازم برای دریافت پروانه اشتغال به کار است بنابراین شما داوطلب عزیز، پیش ار ثبت نام در این آزمون‌ها دستورالعمل‌ها و راهنمای ثبت نام را به طور دقیق مطالعه کنید. نکته مهم و شایان توجه این است که اخذ این پروانه به منزله استخدام در سازمان نظام مهندسی نیست بلکه به معنای این است که دارنده این پروانه صلاحیت لازم برای انجام یک یا چند زمینه از خدمات مهندسی را دارد. همچنین، ارتقای پایه طبق آئین‌نامه اجرایی و دستورالعمل‌های سازمان انجام می‌شود.
برای استخدام در سازمان نظام مهندسی بایستی منتظر انتشار آگهی استخدام از سوی این سازمان یا به صورت مستقل یا از طریق آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی باشید. برای اطلاع از زمان برگزاری آزمون استخدامی سازمان نظام مهندسی اینجا کلیک کنید.

 

منابع مطالعاتی برای مصاحبه استخدامی سازمان نظام مهندسی
در این بخش، همه‌ی منابع مطالعاتی برای مصاحبه آزمون‌های استخدامی شامل مصاحبه عقیدتی و سیاسی، روان‌شناختی، تخصصی و ... گردآوری شده است. با مراجعه به لینک مورد نظر، می‌توانید مطالب دلخواه‌تان را مطالعه کنید.

 

لینک‌های مفید و کاربردی استخدام سازمان نظام مهندسی
در این بخش به منظور دسترسی بهتر، صفحات مهم و کاربردی فهرست شده‌اند. شما می‌توانید در صورت نیاز به هر صفحه، روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

 

آرشیو مطالب پیشین استخدامی سازمان نظام مهندسی
آگهی‌های پیشین آزمون استخدامی سازمان نظام مهندسی، در این قسمت بایگانی شده‌اند. برای مطالعه آن‌ها روی لینک مورد نظر، کلیک کنید.
سوالات متداول
ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۲۹ نظر برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی (تجربه های آزمون)

  • ف
    فرناز
    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
    سلام ببخشید کسایی که همون روز 18م ازمون اموزگاری هم دارن چی میشه هر دو رو ک همزمان نمیشه شرکت کرد؟پولشون میسوزه
    • م
      مهدی س
      ۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴
      سلام خسته
      برای آزمون رشته کارشناس ساختمان و تاسیسات چه سوالاتی را باید بخوانیم
      • ک
        کامران مختاریان
        ۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۰۹:۴۸
        سازمان نظام مهندسی شهرها چگونه نیرو استخدام می کنند؟
        • ا
          امیدوار
          ۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۰۰:۰۵
          امتحان استخدام برای نظارت رشته مهندسی برق کی هست لطفا اطلاع رسانی کنید . معصومی
          • ا
            احسان
            ۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
            آیا ممکن است منابع رو دانلود کنیم
          • س
            سعید
            ۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۳۹
            سلام چرا توی ثبت نام ازمون نظام مهندسی اسفند 1402 برای انتخاب محل ازمون فقط مرکز استان رو داره... یعنی ازمون توی مراکز استان برگزار میشه؟
            • ف
              فائزه🌿دبیری فرهنگ و هنر03
              ۳ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۱۹
              سلام
              ادمین محترم ممنون میشم پاسخ این سوال رو بدید
              که کسایی که ازمون نظام مهندسی میدن و قبول میشن و پروانه نظام رو میگیرن به صورت استخدام توی این سازمان سا وزارت راه درمیان یا به صورت عضویت توی این ارگانه؟؟
              چون مسئله م اینه که کسی که بخواد ازمون نظام مهندسی رو بده میتونه در کنارش استخدام وزارت مثلا اموزش پرورش به عنوان دبیر باشه یا بالعکس کسی که عضو سازمان نظام مهندسیه میتونه ازمون دبیری شرکت کنه؟
              هر دو به صورت استخدام رسمی و حقوق بگیر دولت هستن؟ چون دبیری رو میشناسم که کنار این شغل وکیل هم هست
              ممنون میشم راهنمایی کنید
              • پشتیبان سه
                ۴ دی ۱۴۰۲، ۰۰:۳۹
                کاربر گرامی
                پروانه نظام مهندسی یک پروانه کاری است و منبعی برای هیچ استخدامی ندارد.
                • ه
                  هنرآموز تاسیسات
                  ۱۵ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
                  سلام و درود به شما من هم دبیرم هم نظام مهندسی مشکلی نداره
                • س
                  سلین
                  ۱ دی ۱۴۰۲، ۰۹:۲۷
                  سلام .ادمین محترم دفترچه سوال ازمون نظام مهندسی مهر 1402 عمران نظارت گروه b موجود هست ؟هرجا گشتم پیدا نکردم .ممنونیم راهنمایی کنید
                  • پشتیبان سه
                    ۲ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۲۱
                    کاربرعزیز
                    این مورد در صورت دریافت در سایت بارگذاری می‌گردد .

                  لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                  ثبت پاسخ