استخدام بانک مهر اقتصاد (تجربه های آزمون)

۸۶۹۹۶ نظر

استخدام بانک مهر اقتصاد

بانک مهر اقتصاد در تاریخ ۱۱ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ در بانک سپه ادغام شد و شما می‌توانید استخدام‌های این بانک را از طریق آگهی‌های استخدام بانک سپه پیگیری نمایید. همچنین در ادامه مطلب نیز آخرین آگهی استخدامی مهر اقتصاد جهت کسب اطلاعات بیشتر شما مخاطبین عزیز قرار داده شده است.

آخرین اخبار استخدامی بانک مهر اقتصاد
منابع مطالعاتی برای مصاحبه استخدامی بانک مهر اقتصاد
در این بخش تمام منابع مطالعاتی برای مصاحبه آزمونهای استخدامی شامل مصاحبه عقیدتی و سیاسی، روانشناختی، تخصصی و ... گردآوری شده است. شما میتوانید با مراجعه به هر لینک مورد نظر مطالب موجود را مطالعه نمایید.
لینکهای مفید و کاربردی استخدام بانک مهر اقتصاد
در این بخش به منظور دسترسی بهتر، صفحات مهم و کاربردی لیست شده است شما می توانید در صورت نیاز به هر صفحه بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.
آرشیو مطالب پیشین
آرشیو مطالب پیشین و سالهای گذشته مربوط به استخدامی بانک مهر اقتصاد در این قسمت لیست شده است، لطفا در صورت تمایل به مطالعه از پیوست های مربوط به سال مورد نظر خود استفاده بفرمایید

چگونگی استخدام شدن در بانک مهر اقتصاد

بانک مهر اقتصاد در سال ۱۳۹۱ و با تبدیل شدن از موسسه مالی و اعتباری تبدیل به یکی از بانک‌های ایران شد. این بانک تا سال ۱۳۹۷ با همین نام فعالیت کرده و در سال ۱۳۹۷ و به موجب اطلاعیه بانک مرکزی در بانک سپه ادغام شد. بانک مهر اقتصاد در تاریخ ۱۲ خرداد سال ۱۳۹۹ به طور رسمی منحل و در بانک سپه ادغام شد.

تا پیش از انحلال و ادغام در بانک سپه، بانک مهر اقتصاد نیروهای مورد نیاز خود را از طریق برگزاری آزمون استخدامی جذب می‌کرد. اما پس از ادغام با بانک سپه، اگر همچنان متقاضی استخدام در بانک مهر اقتصاد هستید، باید اطلاعیه‌های استخدامی بانک سپه را پیگیری نمایید.

سوالات متداول

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۸۶٬۹۹۶ نظر برای استخدام بانک سپه (تجربه های آزمون + اصل سوالات رایگان)

  • B
    Best
    ۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۰۸
    با سلام جا داره در ابتدا از دوستانی که تشکر کردن از بنده قدر دانی کنمو اینکه سعی میکنم هر روز صبح یک پست مفید براتون بزارم و امیدوارم به اطلاعاتتون اضافه بشه.
    و امروز
    تفاوت ولی فقیه با مرجع تقلید در چیست؟
    مرجع تقلید کسی است که سالها –به طور معمول حدود چهل سال- درس فقاهت خوانده و دارامام خامنه ایای قدرت فهم و استنباط عمیق از دین و احکام و روایات آن است.فقیه پس از سالها تحصیل علم فقاهت به انتشار رساله عملیه می پردازد و وقتی که عده ی زیادی به تقلید از او پرداختند به عنوان مرجع تقلید شناخته می شود.اما ولی فقیه کسی است که فقیه است و توانایی فهم عمیق از دین و مبانی و احکام آن را دارد و گاها نیز مرجع تقلید است-که البته لازم نیست که حتما مرجع تقلید باشد- و علاوه بر این دو مقام ولایت هم دارد.ولی فقیه سرپرست جامعه اسلامی است و حکم او همان حکم امام زمان(عج) است.مراجع عظام تقلید فقط دارای دو مقام فقاهت و مرجعیت هستند اما ولی فقیه دارای مقام فقاهت،مرجعیت-که الزامی نیست- و ولایت است.تمام مراجع عظام تقلید نیز همچون مردم عادی در احکام حکومتی باید تابع محض ولی فقیه باشند چون مقام ولایت فوق مقام مرجعیت است.
    وقتی گفته می شود مردم ولیّ فقیه را به ولایت انتخاب می کنند کلمه «ولیّ فقیه» در عرف مذهبی مرجع تقلید را تداعی می کند و از طرفی بسیاری از مردم فرق بین این دو را نمی دانند و شاید بعضی افراد این دو را مترادف تصوّرمی کنند. از این رو لازم است فرق هایی را که بین این دو هست روشن شود و مقصود از مرجع تقلید در اینجا مرجع کلّ یا اکثریت مردم نیست بلکه مقصود مجتهدی است که صلاحیت فتوی دادن دارد اگر چه مردم او را نشناسند یا افراد معدودی او را بشناسند و از او تقلید کنند و مقصود از ولّی فقیه کسی است که مردم او را به ولایت برگزیده اند. ضمناً فرق هایی که بیان می گردد بر اساس قول به ولایت فقیه به مفهوم انشایی است.
    مرحوم آیت الله شیخ نعمت الله صالحی نجف آبادی (ره) بین ولیّ فقیه و مرجع تقلید تفاوت هایی ذکر نموده که از کتاب ولایت فقیه ایشان عیناً نقل می شود:
    ۱-ولیّ فقیه طبق اصل پنجم و یکصد و هفتم قانون اساسی باید از طرف اکثریت مردم یا خبرگان انتخاب شود ولی از مرجع تقلید ممکن است اقلیت بسیار کمی تقلید کنند.
    ۲-ولیّ فقیه در رأس نیروهای اجرایی قرار دارد و از این رو دستوراتش در مسائل حکومتی اجرا می شود ولی مرجع تقلید بر نیروهای اجرایی حاکمیت ندارد و از این رو نمی تواند اوامر حکومتی صادر کند و مثلاً دستور مجازات مجرم را بدهد.
    ۳-ولیّ فقیه را نمی توان به دلخواه تغییر داد چون پیمانی که با ایجاب مردم و قبول او بین مردم و او بسته می شود عقد لازم الاجراء است و تا او از انجام وظایف خود تخلف نکرده و یا فاقد شرایط نشده است نمی توان او را بی جهت تغییر داد. حضرت امیر(علیه السلام) درباره بیعت با ولیّ فقیه می فرماید: «بیعتی که مردم بامن (یا هر ولّی امر دیگری) می کنند یک بیعت بیشتر نیست و نمی توان بدلخواه در آن تجدید نظر کرد و دیگری را به ولایت برگزید» (نهج البلاغه خطبه ۷). ولی مرجع تقلید را در صورتی که از نظر علمی با دیگران مساوی باشد به فتوای امام که ما آن را تأیید می کنیم می توان به دلخواه تغییر داد (تحریر الوسیله ج۱ مسئله۴).
    ۴-مرجع تقلید ممکن است متعدد باشد و در یک کشور ممکن است دهها و صدها مرجع تقلید وجود داشته باشد. چنانکه ممکن است صدها مهندس و پزشک وجود داشته باشد اما ولّی فقیه نمی تواند متعدد باشد، چون دستورات حکومتی که مربوط به همه امّت است باید از یک مرکز صادر شود تا تضادّی بوجود نیاید و نظام اجتماعی به هم نخورد.
    ۵-مرجع تقلید به قول بعضی بعد از فوت نیز ممکن است به فتواهایش عمل شود (تحریرالوسیله مسئله ۱۳). امّا ولیّ فقیه بعد از فوت نمی تواند باز هم رهبر سیاسی باشد و اوامر حکومتی صادر کند.
    ۶-پیروی از حکم ولایتی ولیّ فقیه (جامع الشّرائط) بر مراجع تقلید هم لازم است چون حکم او برای مصلحت همه امّت صادر می شود. مثلاً اگر ولّی فقیه کشوری حکم کرد که برای مخارج جنگ هر فرد بالغی ده تومان بدهد چون پیروزی در جنگ متعلق به همه امت است بر مراجع تقلیدی که در آن کشور زندگی می کنند لازم است این پول را بدهند و حتّی برخود ولیّ فقیه هم واجب است از این حکم خود پیروی کند و پول را بپردازد چون این حکم برای مصلحت همه امت است و ولیّ فقیه باید به مصلحت امت کار کند اما ولیّ فقیه نمی تواند به فتواهای مراجع تقلید عمل کند چون خود او صاحب فتوی است و مجتهد نمی تواند از مجتهد دیگری تقلید کند.
    ۷-ولیّ فقیه اگر رأی و بیعت مردم را نپذیرد ولایت او محقّق نمی شود و حق ندارد دستور حکومتی بدهد و اگر بدهد لغو است چون ولایت محصول پیمان طرفین است و اگر فقیه آن را نپذیرد یک طرف آن لنگ است ولی مرجع تقلید لازم نیست تقلید مقلّد را بپذیرد و حتّی لازم نیست از آن آگاه شود.
    ۸-ولّی فقیه می تواند مرجع تقلید باشد ولی مرجع تقلید نمی تواند ولیّ امر و زمام دار باشد چون فرضاً مردم او را به ولایت امر انتخاب نکرده اند.
    ۹-ولیّ فقیه را می توان از ولایت عزل کرد (براساس اصل یکصدویازدهم قانون اساسی) و آن وقتی است که از انجام وظایف رهبری ناتوان شود یا فاقد یکی از صفات مذکور در اصل پنجم و یکصدونهم قانون اساسی گردد و تشخیص این امر با خبرگان مذکور در اصل یکصدوهفتم است. ولی مرجع تقلید را نمی توان عزل کرد زیرا کسی او را به مرجعیت تقلید نصب نکرده است تابتوان عزلش کرد البته وقتی که از عدالت بیافتد دیگر نباید از او تقلید کرد ولی این به معنای عزل او نیست چنانکه اگر شما دیگر به پزشک معالج خود رجوع نکنید این به معنای عزل او از پزشکی نیست بلکه به معنای عدم استفاده از تخصص او است.
    ۱۰-ولیّ فقیه علاوه بر فقاهت و عدالت باید چهار صفت دیگر داشته باشد تا قابلیت ولایت امر را پیدا کند و آن چهار صفت عبارتند از:
    الف) آگاهی سیاسی.
    ب)تخصص و مهارت در اداره جامعه.
    ج)تدبیر و عاقبت اندیشی در مسائل کلّی مملکتی.
    د)شجاعت و قاطعیت در تصمیم گیری.
    اگر این چهارصفت یا یکی از آنها را نداشته باشد لیاقت رهبری ندارد ونباید مردم او را به ولایت برگزینند، اما مرجع تقلید اگر فقط فقاهت و عدالت داشته باشد ولی هیچ یک از این چهار صفت را نداشته باشد تقلید از او جایز است. زیرا او ولیّ امر نیست و نمی خواهد جامعه را اداره کند تا احتیاج به این چهارصفت داشته باشد بلکه فقط می خواهد در مسائل فقهی اختلافی فتوی بدهد پس لازم است فقاهت داشته باشد تا بتواند فتوی بدهد و لازم است عدالت داشته باشد تا طبق هوای نفس خود فتوی ندهد.
    ۱۱-ولیّ فقیه فقط بر مردم کشوری ولایت دارد که او را به ولایت برگزیده اند و بر مردم کشورهای دیگر ولایت ندارد ولی یک مرجع تقلید ممکن است در دهها کشور مقلّد داشته باشد. [پس گفتن ولیّ امر مسلمین جهان وجاهتی ندارد]
    ۱۲-ممکن است ولیّ فقیه در کشوری هم ولیّ امر باشد و هم مرجع تقلید و در کشور یا کشورهای دیگر فقط مرجع تقلید است اما مرجع تقلیدی که ولیّ امر نیست. در هر کشوری که به فتواهایش عمل می شود فقط مرجع تقلید است و نمی تواند ولیّ امر نیز باشد.
    موفق باشد BEST
    التماس دعا
    • a
      ali
      ۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۷:۵۵
      میشه لطفاً بگید واسه مصاحبه و… باید چی بخونیم؟
      • ن
        نگار
        ۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۴۵
        سلام دوستان
        خواهش میکنم دوستانی که ادبیات نمره بالا گرفتن به من هم بگن دقیقا چه کتاب ( کتابهایی ) مطالعه کردند ؟
        ایا ادبیات از کتابهای دبیرستان سوال میاد یا باید کتابهای دیگه بخونیم ؟
        • ع
          عطا
          ۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۵۹
          سلام سازمان سنجش سوالش اکثرا از ادبیات و زبان فارسی دبیرستان میاد که کتاباش تو سایت قابل دانلود هستن.
          ولی اگه وقت دارین میتونین کتاب ادبیات فارسی کاردانی به کارشناسی یا پیام نور را هم بخونین.
          یه کتاب دیگه هم هس که درسهای عمومی برای استخدام توش هست انتشارات گپ و مؤلفش علی اصغر علیزاده اونم بد نیس.
          یه کتاب دیگه به نام درسنامه علوم بانکی مؤلف علی اصغر علیزاده انتشارات گپ هست که تو اونم دروس عمومی را توضیح داده و تست هارو آورده
          ولی به نظرم کتابای دبیرستانو عمقی بخونین نسبت به همشون بهتره
          التماس دعا
        • ب
          بهزاد
          ۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۵۵
          اگه به نفر این درصد هارو زده باشه امیدی هست
          اقتصاد و مدیریت 55
          یانکداری 40
          هوش 75
          کامپیوتر 75
          • h
            hami
            ۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۱۶
            یعنی از گیلان کسی اینجا نیست تا به ما بگه بروبچ گیلان چیکار کردن؟
            • ح
              حامد
              ۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۱۴
              حامی جان...من ازگیلانم سوال داشتی؟؟
              • h
                hami
                ۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۱۴
                سوال که کسی نمیدونه از گیلان چند نفر میخواهند برای مصاحبه چند برابر ظرفیت میگیرن ؟با این درصدای دوستان که زدن من موندم که تا حالا چرا جایی قبول نشدن؟راستی مخلص برو بچ گیلان!!!
            • ح
              حسین به زینب
              ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۳:۳۵
              سلام
              زینب خانم شما رشتتون چی بود و برای کدوم شهر بودی؟ ضمنا موقع تحویل مدارک چیزی بهت نگفتند؟
              • م
                مسعود
                ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۳:۲۹
                محمد جان یه سوال شما از پارسال تا حالا توی آزمون بانکای دیگه هم شرکت کردی یا نه یه ساله که منتظر همین آزمون بودی؟
                حالا اصلا معلوم نیست تو این بانک قبول بشما ولی راستش اینی که میگن این بانک از بقیه حقوق و مزایاش کمتره فکرمو مشغول کرده
                مدیر جان تایید کنا
                • م
                  محمد
                  ۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۲۹
                  من فقط بانک ملت ثبت نام کردم که هم قبول نشدم.اما من مرداد بود فهمیدم آبان ماه امتحانه.
                • ش
                  شیدا
                  ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۳:۲۶
                  سلام.من خلاصه ای از رساله امام دارم. اگر مدیر اجازه بدن من ارسال کنم تا بچه ها برای خوندن احکام استفاده کنن.
                  • ش
                    ش
                    ۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۴۴
                    سلام.ممنون میشم بذاری و استفاده کنیم
                  • ک
                    کارمند بانک سپه
                    ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۳:۲۱
                    با سلام،دوستان گلم خدممتون عرض کنم که ضمن تشکر از عزیزانی که اقدام به انتشار مطالب مفیدی در مورد بانک سپه کردند باید به اطلاع برسونم صرفا جهت اطلاعات عمومی بسیار مفیده اما اینو بدونید این موارد از قبیل جامعه آماری بانک سپه،تعداد شعب،تعداد کارمندان،میزان درآمد،انواع سپرده،تسهیلات،نحوه اعطای وام و مواردی از این دست در مصاحبه سوال نخواهد شد،صرفا جهت اطلاعات عمومی بدونید کافیه،در ضمن غیر بومی های عزیز نگران نباشید ترجیحا توجه و تمرکز خودتونو روی مصاحبه بزارید،فقط من گفتم اولویت با بومی هاست کجا من گفتم غیر بومی رد میشه؟؟بعضی از کامنتها رو که میخونم میبینم از چهارچوب مطالب دارید خارج میشید و با این کار خودتونو گمراه میکنید،در ضمن اینجا حرف ار استخدام بانک سپه هست،نه بانک کشاورزی یا ملت یا دادگستری!!مصاحبه بانک سپه رو با اونا مقایسه نکنید فقط بارها گفتم به عنوان تجربه استفاده کنید.
                    • ن
                      نسرین
                      ۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲
                      آقای کارمند فوق العاده ای شمااااااااااااااااااااااااااا
                      مرسی از این همه لطفتون
                      • ک
                        کارمند بانک سپه
                        ۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۵۷
                        ممنونم از شما.
                    • a
                      ali
                      ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۳:۰۳
                      در این آزمون نیروهای شرکتی بانک هم شرکت کرده بودن که شرط سن برای آنها 33 سال بود شرط مدل نداشتن از رشته های دیگه هم که جزء نیروهای شرکتی بودن مثلا حقوق در آزمون شرکت کردن
                      • ر
                        رضا
                        ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۳:۰۱
                        سلام بچه ها میگم نکنه از ما هم مثل بچه های کشاورزی دوباره یه آزمون کتبی بگیرن؟ کسی خبری داره؟
                        من دیگه حوصله خوندن چیزی رو ندارم بخدا !!!!
                        • ف
                          فاطمه از مازندران
                          ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۲:۲۴
                          منظور از pin pad چیست و چه فرقی با pos (کارت خوان)دارد؟
                          pin pad به دستگاه هایی گفته می شود که در بانک ها نصب شده و مستقیما به شبکه بانکی متصل است و کلیه عملیات های شتابی را میتوان با ان انجام داد ولی POS ها در فروشگاه ها و مراکز خرید کاربرد داره و از طریق خطوط مخابراتی به شبکه بانک وصل میشه و عملیات محدودتری دارد.
                          در pos عملیات هایی چون موارد ذیل انجام می شود:
                          • خرید
                          • اعلام مانده
                          • پرداخت قبوض (در حال حاضر قبوض جریمه راهنمائی و رانندگی تنها از طریق پایانه های بانک ملی قابل پرداخت است)
                          • خرید شارژ همراه اول و ایرانسل
                          و برای دارندگان دستگاه:
                          • چاپ مجدد تراکنش آخر
                          • چاپ تراکنش با شماره ارجاع خاص
                          • دریافت صورتحساب 20 گردش آخر
                          و در pin pad عملیات هایی از جمله:
                          • تغییر رمز اول کارت
                          • فعال و غیر فعال نمودن کارت
                          • واریز وجه
                          • انتقال وجه از کارت به کارت سایر بانکهای عضو شتاب
                          که بصورت لحظه ای (Real Time ) انجام می گیرد.
                          موفق باشید.
                          • a
                            ali
                            ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۲:۲۳
                            در این آزمون نیرو های شرکتی بانک هم بودن که شرط سنی براشون 33 سال بود شرط معدل نداشتتن از رشته های دیگه غیر از رشته های اعلامی جزء نیروهای شرکتی بودن مثلا حقوق هم شرکت کردن
                            • s
                              s/a(سعید)
                              ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۲:۲۳
                              مهدی جان متوجه نشدم منظور از جابجا بودن سوالات یعنی چی؟؟؟؟؟
                              منطورتون تو پاسخ نامه بود؟؟؟ یا برگه سوال
                              تو پاسخ نامه مگه طبق روال 1234 نبود؟؟
                              نکنه 4321 بوده؟؟!!!!!!
                              • ش
                                شهرام
                                ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۱:۵۲
                                منتظر جواب باشید. هیشکی از سیاست کاری بانک خبر نداره
                                • م
                                  محمدعلی
                                  ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۱:۴۸
                                  منظورم یا گزینه 1یا گزینه 3 بود از بس بحث کردیم قاطی کردم
                                  • م
                                    محمدعلی
                                    ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۱:۴۶
                                    فک کنم راجب سوال 70 به اندازه کافی بحث شد اصلا توی این سوال اسمی از موازی بردن نبرده و هیچکدام از انواع دوزنقه هم ضلع مساوی بادرجه قاءمه ندارند اون نوعی هم ک ضلع مساوی دارد قاءمه نیست پس این سوال یا گزینه 1 هست یا2 اگه طراح سطحی سوال رو داده باشه میشه یک ولی اگه مفهومی باشه میشه 2 اگه مفهومی باشه ب این معناست ک حتما تنها مستطیل نیست و مربع هم هست ن اینکه مستطیل هرگز نیست! دیگه من راجب این سوال بحثی ندارم ولی اقا مسعود نکنه شما دونوع ذوزنقه رو میزاری روی هم
                                    زاویه قاءمه رو از یکی برمیداری اضلاع مساوی رو هم از یکی دیگه؟! چش نخوری با این هوشت!
                                    خدایا خودت ی کمکی بکن وضع بازار کار خرابه منم سخت محتاج کار
                                    • a
                                      alish
                                      ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۳:۴۸
                                      جواب اون سوال میشه 4 . چون دقیق ترین گزینه اونه
                                    • م
                                      محمد.
                                      ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۱:۴۶
                                      آره سه تا از افرادی تو ازمون ما بودن نیرو شرکتی بانک بودن.شک نکنید قبولم میشم. پارسالم دوتاش قبول شد،اونم نفرات اول
                                      • م
                                        مهدی
                                        ۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۵۹
                                        محمد جان سوالات بانکداری رو از چه منبعی گرفته بودی مطالعه میکردی یا جزوه خاصی داشتی اگه میشه مارو راهنمایی کن ایشالاه واسه ازمون های بعدی تلاش خودمنو بکنیم
                                      • م
                                        مصطفی
                                        ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۱:۴۳
                                        سرمایه بانک سپه امسال نسبت به سال گذشته حدودا 7 برابر شده و به اندازه 50 سال گذشته رشد داشته. این موفقیت کم نظیر به خاطر تلاش بانک برای خروج از بنگاه داری به دست اومده.
                                        • م
                                          مصطفی
                                          ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۱:۳۸
                                          تعداد شعب بانک سپه در کل کشور: 1756
                                          جمع درآمدهای بانک در سال 92: 55 هزار و 272 میلیارد ریال
                                          سرمایه بانک در سال 92: 72 هزار و 120 میلیارد ریال
                                          سپرده های بانک در سال 92: 323 هزار و 428 میلیارد ریال
                                          • ف
                                            فاطمه از مازندران
                                            ۴ آبان ۱۳۹۳، ۲۲:۱۱
                                            سلام،ممنونم از پاسختون.موفق باشید.

                                          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                          ثبت پاسخ