ارائه بیش از ۳ هزار راهکار درباره جلوگیری از جرم فرار از خدمت سربازی

۳ نظر
خبرگزاری میزان: حجت‎الاسلام بهرامی گفت: سه هزار و ۴۲۶ راهکار درباره جلوگیری از فرار خدمت سربازی پیشنهاد شده که از میان آنان ۱۰ مولفه اصلی استخراج شد که هم اکنون این راهکارها در همه نیروهای مسلح سرلوحه کار قرار گرفته است. به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت الاسلام بهرامی در هجدهمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح خوزستان با موضوع بررسی و عملیاتی کردن راهکارهای قابل اجرا برای کنترل و جلوگیری از فرار خدمت سربازی در نیروهای مسلح که در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، افزود: پیشگیری از وقوع جرم بیشتر کاری فرهنگی است و برای کاهش وقوع جرم همه باید در مسیری حرکت کنیم که منجر به کاهش جرم در جامعه شود. وی گفت: کار پیشگیری از جنس هدایت پیامبران است، بسیاری از دستورها و آموزه های دینی ما جنبه پیشگیری دارد بنابراین هرچه بتوان در جهت تقویت مقوله پیشگیری حرکت کرد ضریب جرم در جامعه کاهش و سلامت روحی و روانی آحاد مردم افزایش می یابد. وی به روند کاهشی فرار از خدمت سربازی در نیروهای مسلح در یک دهه اخیر اشاره کرد و افزود: با برنامه هایی که از سال ۱۳۷۷تاکنون انجام شده میزان جرم فرار از خدمت ۲۲ درصد کاهش یافته و این روند کاهشی همچنان ادامه دارد. رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه گفت: سه هزار و ۴۲۶ راهکار درباره جلوگیری از فرار خدمت سربازی پیشنهاد شده که از میان آنان۱۰ مولفه اصلی استخراج شد که هم اکنون این راهکارها در همه نیروهای مسلح سرلوحه کار قرار گرفته است. حجت الاسلام بهرامی، توسعه عدالت سازمانی و پرهیز از هرگونه تبعیض، حفظ حرمت و شخصیت سربازان، توجه به معیشت اقتصادی و معیشتی، ایجاد شرایط مطلوب خدمتی و خوشایندسازی محیطی، ارتقای آگاه سازی و آموزش های پیشگیرانه، تقویت مبانی اعتقادی و فرهنگی، تقویت نظارت و مراقبت در امور نیروهای مسلح، پیشگیری قضایی و کیفری، کنترل آسیب های اجتماعی و مشاوره را از مولفه های اصلی و عملیاتی برای مهار و کنترل فرار سربازی عنوان کرد. وی گفت: همه بخش های نیروهای مسلح باید در این راستا حرکت کنند تا به نقطه ای مطلوب که دیگر فرار سربازی نداشته باشیم، برسیم. این مقام قضایی تاکید کرد: باید سازمان ها و دستگاه های فرهنگی و اجتماعی برای کاهش این معضل ورود کرده و به نیروهای مسلح کمک کنند. حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه بکارگیری راهکارهای پیشگیری از جرم در نیروهای مسلح  مهم است نه فقط ابلاغ آنها، تاکید کرد: این همایش ها فرصتی برای بهتر اجرایی کردن این راهکارهاست تا زمینه وقوع جرم و فرار از سربازی از بین برود. رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه محیط خدمت سربازی در مقایسه با دهه های گذشته و حتی پیش از انقلاب اسلامی بسیار بهتر شده، تصریح کرد: برخی نقص ها و کاستی ها نیز در پادگان ها و مراکز نظامی دیده می شود که باید برطرف شود. وی گفت: فضای سربازی، باید فضای تربیتی و فرهنگی باشد، جاذبه ها تقویت و بدرفتاری ها ریشه کن شود. در این همایش، دبیران کمیسیون های تخصصی پیشگیری از جرم در بخش های مختلف نیروهای مسلح خوزستان گزارش حوزه کاری خود را در زمینه اجرای راهکارهای کنترل جرم فرار از خدمت ارائه کردند.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای ارائه بیش از ۳ هزار راهکار درباره جلوگیری از جرم فرار از خدمت سربازی

  • ع
    علی
    ۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۲۵
    اگه کجای قانون واسلام وانسانیت گفته کسیکه بخاطر فقرمالی غایب شده جرم مرتکب شده و باید ازهرگونه فعالیتی محروم بماند
    • غ
      غایب
      ۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۱۸
      بیان زندگی ماهایی که نرفتیم خدمت رو از نزدیک مشاهده کنید بعد بگید شما اگه جای ما بودید چیکار میکردید؟آیا با اینهمه مشکل میتونستید خدمت برید؟اینایی که خدمت نرفتن از سر خوشی نبوده ،فقط اینو بدونید چون هیچ ادم عاقلی حاضر نمیشه واسه خدمت نرفتن اینهمه استرس و محدودیت رو داشته باشه ما. غایبین از اوناییم که خدمت رفتن بیشتر استرس و سختی و مصیبت رو تجربه کردیم و خودتون هم خوب میدونید خدمت اجباری بزودی باید حذف بشه و اختیاری بشه پس لطفآ زودتر شرایطشو مهیا کنید ده ساله میگید داریم برنامه ریزی میکنیم هنوز هیچ خبری نشده
      • ک
        کاربر سايت
        ۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۰
        یعنی یک نفر توی اون ٣ هزار تا راهکار .. نگفته اقا سربازی اجبــــــاری رو برداریم و اختیاری کنیم !!
        اختیاری با حقوق مناسب هر کسی میاد حقوق و مزایا و پاداش و بیمه تکمیلی داره
        هر کسی نمیاد کارت پایان خدمت میدیم بهش بره هر جایی دوست داره کار کنه
        بد میگم بگو بد میگی ... دیر یا زود باید این اتفاق بیفته

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ