ابلاغ افزایش حق مسکن کارگران؛ به‌زودی

۳ نظر
خبرگزاری تسنیم: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: به‌زودی با ابلاغ افزایش حق مسکن، افزایش دریافتی کارگران بر اساس قانون کار را شاهد خواهیم بود. به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علی ربیعی در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی در تبریز، با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی گسترده برای ایجاد اشتغال خرد در کشور داریم، اظهار داشت: ۱۰ رسته شغل برای اشتغال خرد از جمله، باغداری و آی‌سی‌تی و گردشگری شناسایی شده است که سعی می‌کنیم با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و آموزش فنی و حرفه‌ای به ویژه در روستاها، اقدام به ایجاد شغل جدید کنیم. وی با بیان اینکه در سه سال گذشته مزد بر تورم ۲۰ درصد پیشی گرفته است، افزود: به‌زودی با ابلاغ افزایش حق مسکن، افزایش دریافتی کارگران بر اساس قانون کار را شاهد خواهیم بود. وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در هیچ دوره از تاریخ دولت‌ها، هیچ تولیدکننده و کارگری اینقدر اعتماد به دولت نداشته‌اند، عنصر اصلی اقتصاد مقاومتی را کارگران دانست و تصریح کرد: در دولت برای کاهش شکاف مزد و تورم برنامه ریزی می‌کنیم و تلاش کردیم معیشت کارگری را ترمیم کنیم. ربیعی با بیان اینکه امسال، بیش از ۳۰ درصد کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و ۲۰ درصد حقوق کارمندی را افزایش دادیم خاطرنشان کرد: با این افزایش، حقوق‌های کف را به ۹۰۰ هزار تومان رساندیم، درک می کنیم که زندگی با این ارقام هم سخت است ولی برنامه دولت در پروسه چندین ساله اصلاح شکاف مزد و تورم است. وی با بیان اینکه برای کنترل تورم، پول پرقدرتی به جامعه وارد نکردیم، ابراز داشت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تزریق می‌کنیم که این، تصمیمی برای افزایش اشتغال است. وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی ۵ تا ۶ درصد برای سال ۹۵ پیش‌بینی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با هر یک درصد رشد اقتصادی، ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود، اما متاسفانه نه تنها در ایران، بلکه در کل دنیا با پدیده رشد اقتصادی بدون اشتغال روبه‌رو هستیم، بنابراین از سال ۹۳ مطالعه کردیم تا برنامه رشد اشتغال‌زا و فراگیر را اجرا کنیم تا با ارائه تسهیلاتی متناسب و تامین مالی کارهای خرد و کوچک، بیش از ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای ابلاغ افزایش حق مسکن کارگران؛ به‌زودی

  • ه
    هادی عباس زاده
    ۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۲۹
    با سلام از اول فصل میگن حق مسکن افزایش می یابد سال تمام شد خبری نشد پارسال ما 40ت حق مسکن میگرفتیم امسال شده 20ت این از شاهکارهای آقای وزیر
    • ف
      فرار
      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۱۹
      شما باز برو خدارو شکر کن پارسال گرفتی ما چی ؟که همش چشم انتظار آقایون نشستیم ببینیم شب چی خوابی برامون دیدن
    • ف
      فرار
      ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۷
      سپاس

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ