آموزش و پرورش تا ۴ سال آینده نیاز به جذب ۲۳۸ هزار نیروی جدید دارد

۵ نظر
خبرگزاری فارس: رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی، باید ۲۳۸ هزار نیروی جدید مورد نیاز را تا ۴ سال آینده جذب این وزارتخانه کند. به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درگردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار داشت: در سال‌های ۹۴ و ۹۵، دو آزمون استخدامی برگزار شد و در شهریور ۹۶ نیز سومین آزمون استخدامی برگزار خواهد شد. وی افزود: با توجه به اعلام دیرهنگام نتایج آزمون استخدامی ۹۵، تلاش می‌کنیم بخشی از دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی پذیرفته شدگان تا پایان شهریورماه سال جاری برگزار شود و بخش کارورزی و باقی‌مانده دروس آن همزمان با آغاز تدریس، در طول سال تحصیلی انجام گیرد. چهاربند تصریح کرد: تمام اطلاعات سیستم بکفا از سامانه سناد تغذیه می‌شود و این اطلاعات براساس آمار و ارقامی است که استان‌ها و مناطق در این سامانه ثبت می‌کنند. رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: توزیع نیروی انسانی و تعداد کلاس‌ها، مواردی است که در حوزه ستاد تعیین می‌شود و سقف ساعات حق‌التدریس و مدیریت سایر موارد مرتبط با ساماندهی نیروی انسانی به کمیته برنامه‌ریزی استان‌ها واگذار شده است. وی نسبتِ دانش‌آموزان به کل کارکنان را مبنای تخصیص نیرو دانست و افزود: سهمیه‌بندی‌ها با توجه به چهار گروه، معلمان، مدیران، کیفیت‌بخشی (شامل مشاوران، رابطان، مربیان)، خدمتگزاران و کارکنان اداری صورت می‌گیرد. چهاربند عنوان کرد: یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند در ساماندهی بهینه نیروی انسانی کمک‌رسان می باشد، نسبت معلمان به کارکنان آموزشی است. وی تصریح کرد: برای حفظ وضع موجود آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی، باید تلاش کنیم ۲۳۸ هزار نیروی مورد نیاز تا ۴ سال آینده جذب این وزارتخانه شوند./ ب.ی

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای آموزش و پرورش تا ۴ سال آینده نیاز به جذب ۲۳۸ هزار نیروی جدید دارد

  • D
    Darya
    ۸ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۲۰
    سلام وعرض خسته نباشیدخدمت شما. خواستم ازشما بپرسم آموزش وپرورش غیراین استخدامی که در۱۵مرداد۹۷برگزارکرد.آیااستخدامی دیگه هم بعداین استخدامی درماههای بعدویاسال ۹۸داره که ما دهه شصتی ها امیدوارباشیم.
    • ر
      رهام
      ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۳۴
      اخه چه فاید که اون موقع از سن استخدامیون گذشته
      • ر
        رسول
        ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۲۳:۲۲
        مگه حداکثر سن واسه جذب تا چند هستش؟؟
        • ر
          رسول
          ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۲۳:۲۳
          فکر کنم حداکثر ۲۰ باشه.
          اینو داخل دفترچه کنکور سراسری زده.
          • ر
            رسول
            ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۲۳:۲۶
            به اونایی که سنشون کم هستش،عاجزانه خواهش میکنم ،که رشته ی مهندسی نرید،مثل مکانیک یا برق یا عمران.
            رشته هایی رو برید که بازار کار داشته باشه.
            مثل رشته های آموزش و پرورش و یا زیر شاخه ی پزشکی.

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ