آرشیو استخدام کانونهای وکلای دادگستری

خبر ۲ آذر ۹۸ - اطلاعیه سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۸

با‌ آرزوی‌ توفیق‌ برای‌ داوطلبان آزمون‌ ‌کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۸، بدین‌ وسیله‌ به‌ اطلاع‌ می‌رساند آزمون در صبح روز جمعه مورخ ۹۸/۰۹/۰۸ در ۲۵ شهرستان برگزار خواهد شد. کارت شرکت در آزمون برای کلیه داوطلبان از روز سه شنبه مورخ ۹۸/۰۹/۰۵ براساس‌ مندرجات‌ بند «الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی می‌بایستی مطابق بند «ب» و «ج» این اطلاعیه به حوزه‌های رفع نقص مندرج در جدول ذیل این اطلاعیه مراجعه نمایند.

الف - نحوه و زمان تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون

کلیه داوطلبان از روز سه‌شنبه مورخ ۹۸/۰۹/۰۵ برای مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون باید به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به آدرس فوق مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات درخواستی یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه نموده و براساس زمان، تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. ضمناً متذکر می‌شود که تهیه کارت منحصراً به روش فوق امکان‌پذیر می‌باشد.

ب - آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون

آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون کلیه داوطلبان به شرح جدول شماره ۲ مندرج در ذیل این اطلاعیه می باشد.

ج- داوطلبان چنانچه درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده نمودند، لازم است به شرح زیر اقدام نمایند.

۱- با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۹ و ۱۰ (نام خانوادگی - نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کدملی، تاریخ فارغ التحصیلی، عنوان رشته تحصیلی) کارت شرکت در آزمون وجود دارد لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور در قسمت ویرایش اطلاعات حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۹/۰۸ منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمائید و در صورتی که نسبت به موارد مشروح ذیل معترض می‌باشید ضروری است در روز پنجشنبه ۹۸/۰۹/۰۷ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ براساس جدول مندرج در ذیل این اطلاعیه به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص مراجعه نمائید.

۱-۱ – چنانچه نسبت به بندهای ۵ و ۶ (جنس و معلولیت) معترض هستند.

تبصره: درخصوص بند ۶ (معلولیت) چنانچه داوطلبی خواستار اعمال بند فوق می‌باشد، لازم است فرم مخصوص معلولیت را روز قبل از برگزاری آزمون تحویل باجه رفع نقص نماید تا اقدامات لازم در این خصوص بعمل آید. در غیر اینصورت هیچگونه تقاضایی قابل پذیرش نمی‌باشد.

۲-۱- چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند ۷ (سهمیه ثبت‌نامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد (ارگانهای بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کل نیروهای مسلح - سپاه پاسداران و وزارت جهاد کشاورزی) جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۹/۰۸ منحصراً به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند تا در صورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای آنان اعمال گردد، در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نمی‌باشد.

تذکر مهم: داوطلبانی که در زمان ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده اند و سهمیه آنان از طرف ارگان مربوطه مورد تایید قرار نگرفته است ضرورت دارد پس از مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات و اصلاح سهمیه در این مرحله، عدم تایید سهمیه خود را از ارگان ذیربط پیگیری نمایند. بدیهی است در غیر اینصورت و بعد از پایان مهلت ویرایش در این مرحله درخصوص اعمال سهیمه آنان اقدامی صورت نخواهد گرفت.

۳-۱- چنانچه کارت شرکت در آزمون شما فاقد عکس می باشد و یا چنانچه عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مُهر بودن عکس، واضح نبودن عکس و ... می‌باشد و یا چنانچه موفق به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون نشده اید ضروری است در روز پنجشنبه ۹۸/۰۹/۰۷ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ با همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصاً به باجه رفع نقص حوزه مربوطه (براساس جدول شماره دو) مراجعه نمایند و موضوع را دنبال نموده تا مشکل برطرف گردد. بدیهی است هرگونه مراجعه در این خصوص در روز آزمون قابل پذیرش نخواهد بود و با افراد خاطی مطابق مقررات مربوط رفتار خواهد شد.

۴-۱- چنانچه شماره داوطلب شما چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا می‌باشد، لازم است به باجه رفع نقص حوزه ذیربط مراجعه نمایید.

د‍- مواردی از قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده ۵ - تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف - ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار.

ب - ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

۱ - ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

۲ - تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون.

۳ - ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

ج - استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار.

د - کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات.

ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیرمجاز از آنها.

و - هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.

ح - خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده ۶ - هیات‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازاتهای زیر را درباره متخلفان دارند:

الف - در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب - در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره - آراء هیات‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.

ماده ۷ - در مورد مشمولان بندهای (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیات‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

ماده ۸ - ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.

ماده ۹- رسیدگی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیات‌های انتظامی اعضای هیات علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.

ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند.

ماده ۱۱- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرتهای غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تایید هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیات بدوی می‌باشد.

ماده ۱۲- هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسوول آنها علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراکز به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مدیران مسوول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) می‌باشد.

تبصره - در مورد آموزشگاههایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعی‌العموم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

ه‍- تذکرهای مهم

۱-همزمان با قرار گرفتن کارت شرکت در آزمون بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان از ضوابط آزمون، برگ راهنمای شرکت در آزمون نیز بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور قرار داده می‌شود که لازم است هر داوطلب با مطالعه دقیق آن برای حضور در جلسه آزمون و پاسخگویی به سوالات اقدام نماید. در صورت ضرورت داوطلبان می توانند از آن پرینت تهیه نمایند.

۲-در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۳- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

۴-درهای ورودی ِحوزه های امتحانی راس ساعت ۸:۰۰ (هشت صبح) بسته خواهد شد و لذا به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از بسته شدن درهای ورودی در جلسه آزمون حاضر باشند. شروع فرآیند برگزاری آزمون راس ساعت ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه صبح) خواهد بود. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ سالنهای امتحانی به حوزه آزمون ممانعت بعمل خواهد آمد.

۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم، جزوه، کتاب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.

۶- رد و بدل نمودن هرنوع وسیله از قبیل (خودکار، خودنویس، روان‌نویس، مداد، مداد پاک‌کن و ...) در جلسه آزمون در حکم تقلّب بوده و طبق ضوابط رفتار خواهد شد.

۷- خارج نمودن ملزومات آزمون (پاسخنامه، کارت شرکت در آزمون و یا دفترچه سوالات) از جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود و با داوطلبانی که اقدام به این تخلف نمایند طبق ضوابط رفتار خواهد شد.

۸- همراه داشتن هر گونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار از جمله تلفن همراه، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند و یا دستبند هوشمند ، جزوه، کتاب، هر گونه نُت و یادداشت، ماشین حساب و نظایر آن در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری موجب محرومیت از گزینش در آزمون می شود.

۹- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می گردد و با داوطلبان متخلّف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.

۱۰-داوطلبان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۹/۱۴ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با این سازمان مکاتبه نمایند . بدیهی است درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

۱۱-نظر به حساسیت آزمون اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری سال ۱۳۹۸، مقتضی است صرفاً کلیه اخبار واطلاعات مرتبط با تخلف وتقلب درآزمون بادشده را بامراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org (قسمت گزارش تخلف درآزمون ها) و یاصندوق پست الکترونیکی (ایمیل ) به نشانی HefaZataZmon@sanjesh.org و یا شماره تلفن های ۲- ۰۲۶۳۶۱۸۲۱۵۱ به اداره کل حراست وحفاظت آزمون های این سازمان منعکس نمایید.

۱۲- با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه ها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در این آزمون از تاریخ ۸/۰۹/۹۸ لغایت ۹۸/۰۹/۱۵ بصورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام نمائید.


جدول شماره ۱ –استان و شهرستان محل برگزاری حوزه های آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۸

ردیف استان نام شهرستان محل برگزاری آزمون استان محل اقامت
  تهران(۱۶) تهران(۱۶۰۷) کلیه داوطلبان استانهای تهران(۱۶)، سمنان(۲۳)، هرمزگان(۳۷) و سیستان و بلوچستان(۲۴)
  آذربایجان شرقی(۱۰) تبریز(۱۰۱۲) کلیه داوطلبان استان آذربایجان شرقی(۱۰)
  فارس(۲۵) شیراز(۲۵۳۶) کلیه داوطلبان استانهای فارس(۲۵) وکهگیلویه و بویر احمد(۳۱)
  اصفهان(۱۳) اصفهان(۱۳۱۰) کلیه داوطلبان استان اصفهان(۱۳)
  آذربایجان غربی(۱۱) ارومیه(۱۱۰۴) کلیه داوطلبان استان آذربایجان غربی(۱۱)
  مازندران(۳۵) ساری(۳۵۲۷) کلیه داوطلبان استان مازندران(۳۵)
  خراسان رضوی(۱۹) مشهد(۱۹۶۰) کلیه داوطلبان استانهای خراسان رضوی(۱۹)، شمالی(۲۰) و جنوبی(۱۸)
  گیلان(۳۳) رشت(۳۳۱۳) کلیه داوطلبان استان گیلان(۳۳)
  قزوین(۲۶) قزوین(۲۶۱۹) کلیه داوطلبان استان قزوین(۲۶)
  خوزستان(۲۱) اهواز(۲۱۱۲) کلیه داوطلبان استان خوزستان(۲۱)
  کرمانشاه(۳۰) کرمانشاه(۳۰۲۴) کلیه داوطلبان استانهای کرمانشاه(۳۰)
  همدان(۳۸) همدان(۳۸۲۳) کلیه داوطلبان استان همدان(۳۸)
  قم(۲۷) قم(۲۷۰۴) کلیه داوطلبان استان قم(۲۷)
  کردستان(۲۸) سنندج(۲۸۱۹) کلیه داوطلبان استان کردستان(۲۸)
  گلستان(۳۲) گرگان(۳۲۱۷) کلیه داوطلبان استان گلستان(۳۲)
  اردبیل(۱۲) اردبیل(۱۲۰۲) کلیه داوطلبان استان اردبیل(۱۲)
  مرکزی(۳۶) اراک(۳۶۰۲) کلیه داوطلبان استان مرکزی(۳۶)
  بوشهر(۱۵) بوشهر(۱۵۰۲) کلیه داوطلبان استان بوشهر(۱۵)
  زنجان(۲۲) زنجان(۲۲۱۲) کلیه داوطلبان استان زنجان(۲۲)
  لرستان(۳۴) خرم آباد(۳۴۱۳) کلیه داوطلبان استان لرستان(۳۴)
  کرمان(۲۹) کرمان(۲۹۴۰) کلیه داوطلبان استان کرمان(۲۹)
  البرز(۴۰) کرج(۴۰۰۸) کلیه داوطلبان استان البرز(۴۰)
  چهارمحال و بختیاری(۱۷) شهرکرد(۱۷۰۹) کلیه داوطلبان استان چهار محال و بختیاری(۱۷)
  یزد(۳۹) یزد(۳۹۲۰) کلیه داوطلبان استان یزد(۳۹)
  ایلام(۱۴) ایلام(۱۴۰۵) کلیه داوطلبان استان ایلام(۱۴)


جدول شماره ۲- استان و شهرستان محل برگزاری و نشانی باجه‌های رفع نقص احتمالی کارتهای شرکت درآزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۸

نام استان نام شهرستان محل برگزاری محل رفع نقص کارت نشانی باجه‌های رفع نقص
آذربایجان شرقی تبریز دانشگاه تبریز تبریز: بلوار ۲۹ بهمن ، دانشگاه تبریز، طبقه همکف ، ساختمان مدیریت خدمات آموزشی
آذربایجان غربی ارومیه دانشگاه ارومیه ارومیه: خیابان شهید بهشتی، دانشگاه ارومیه، ستاد مرکزی پردیس دانشگاهی دانشگاه‌ ارومیه
اصفهان ‌ اصفهان دانشگاه اصفهان اصفهان: میدان آزادی(دروازه شیراز)، بلواردانشگاه،درب شمالی دانشگاه اصفهان،ساختمان ستاد اجرای آزمونها
اردبیل اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل: خیابان دانشگاه، دانشگاه محقق اردبیلی، ورودی شماره ۳
البرز کرج دانشگاه خوارزمی کرج کرج: حصارک، میدان دانشگاه، دانشگاه خوارزمی پردیس کرج
ایلام ایلام دانشگاه ایلام ایلام: بلوارپژوهش،دانشگاه ایلام ، حوزه معاونت آموزشی
بوشهر ‌ بوشهر دانشگاه خلیج فارس بوشهر بوشهر: بهمنی،خیابان شهید ماهینی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر
تهران، سمنان،سیستان و بلوچستان ، هرمزگان تهران دانشکده فرهنگ وارتباطات دانشگاه سوره (حوزه برادران) تهران: خیابان انقلاب، میدان فردوسی، بن بست شاهرود، دانشکده فرهنگ وارتباطات دانشگاه سوره
دانشگاه خوارزمی پردیس تهران (حوزه خواهران) تهران : خیابان انقلاب ، دروازه دولت ، خیابان خاقانی، نبش خیابان شهید بوربور، ساختمان پردیس دانشگاه خوارزمی
چهارمحال و بختیاری شهر کرد دانشگاه شهرکرد شهرکرد: بلوار رهبر، دانشگاه شهرکرد، معاونت آموزشی
خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد مشهد: بلوار وکیل آباد، روبروی پارک‌ملت، درب شمالی دانشگاه فردوسی مشهد، مدیریت آموزشی دانشگاه
خوزستان اهواز دانشگاه شهید چمران اهواز اهواز: جاده گلستان، جنب پل پنجم، ورودی دانشگاه شهیدچمران اهواز
زنجان زنجان دانشگاه زنجان زنجان: کیلومتر۶ جاده تبریز، دانشگاه زنجان، ساختمان مرکزی واحدرایانه
فارس، کهگیلویه و بویراحمد شیراز دانشگاه شیراز شیراز: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز
قزوین قزوین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین قزوین: انتهای بلوار دانشگاه، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین
قم قم‌ دانشگاه قم قم: بلوارالغدیر، بعد از شهرک قدس، دانشگاه قم، جنب درب ورودی دانشگاه
کردستان سنندج دانشگاه کردستان سنندج: خیابان پاسداران، خیابان دانشگاه، درب اصلی دانشگاه کردستان، واحد صدورکارت
کرمان کرمان دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک کرمان (شهید چمران) کرمان: خیابان شهید مصطفی خمینی، ابتدای هفت باغ علوی، دانشکده فنی و حرفه­ای شماره یک کرمان(شهید چمران)
کرمانشاه کرمانشاه دانشگاه رازی کرمانشاه کرمانشاه: طاق بستان، باغ ابریشم، پردیس دانشگاه رازی، سازمان مرکزی دانشگاه، اداره آموزش
گلستان گرگان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گرگان: خیابان شهید بهشتی، دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان
گیلان رشت دانشگاه گیلان رشت: بلوار حافظ، خیابان ملت، روبروی شهربازی، پردیس دانشگاه گیلان
لرستان خرم‌آباد دانشگاه لرستان خرم‌آباد: کیلومتر ۵ جاده (خرم آباد - تهران)، دانشگاه لرستان
مازندران ساری دانشکده فنی امام محمد باقر (ع) ساری: بلوار خزر، خیابان شهید مطهری (طبرستان)، دانشکده فنی امام محمدباقر (ع)
مرکزی اراک دانشگاه اراک اراک: میدان شریعتی، ابتدای بلوارمیرزای شیرازی، دانشگاه اراک، درب اصلی دانشگاه ،روبروی باجه انتظامات
همدان ‌همدان دانشگاه بوعلی سینا همدان همدان: شهرک مدرس، خیابان ابوطالب، جنب دبیرستان، دانشکده علوم انسانی
یزد یزد دانشگاه یزد یزد: صفائیه، بلوار دانشگاه، ورودی دانش

خبر ۹ آبان ۹۸ - مهلت ثبت نام آزمون وکالت ۹۸ تمدید شد

زمان ثبت نام در آزمون وکالت سال ۹۸ از سوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به مدت یک هفته تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر بنا بر اعلام روابط عمومی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه زمان ثبت نام در آزمون وکالت سال ۹۸ به مدت یک هفته تمدید شد.

مطابق این اطلاعیه فارغ التحصیلان و دانشجویان ترم آخر رشته‌های حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و همچنین دارندگان مدارک معادل حوزوی می‌توانند تا روز (چهارشنبه ۱۵ آبان ماه) با مراجعه به وب سایت مرکز وکلا قوه قضائیه نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.

آزمون وکالت ۱۳۹۸ روز جمعه ۲۹ آذرماه در حوزه‌های آزمونی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

منبع : خبرگزاری مهر

خبر ۷ مهر ۹۸ -شروع ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۸

به اطلاع متقاضیان می‌رساند کانونهای وکلای دادگستری ایران (عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران- اسکودا) متشکل از کانون وکلای دادگستری مرکز- آذربایجان شرقی – فارس و کهگیلویه و بویراحمد- اصفهان – آذربایجان غربی – مازندران- خراسان رضوی، شمالی و جنوبی – گیلان- قزوین- خوزستان – کرمانشاه – همدان – قم – کردستان – گلستان – اردبیل- مرکزی- بوشهر – زنجان – لرستان – کرمان- البرز -چهارمحال و بختیاری- یزد و ایلام از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ به تعداد مورد نیاز مجموعاً ۳۴۵۱ نفر به شرح ذیل و با توجه به شرایط و موارد زیر کارآموز وکالت می‌پذیرند.

۱- ظرفیت پذیرش کارآموز وکالت به تفکیک نام و کد کانون:

کد کانون نام کانون ظرفیت پذیرش آزاد ظرفیت پذیرش ایثارگران    جمع کل
۱ مرکز شامل استانهای تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ۱۰۵۰ ۴۵۰ ۱۵۰۰
۲ آذربایجان شرقی ۱۰۵ ۴۵ ۱۵۰
۳ فارس و کهگیلویه و بویراحمد ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۴ اصفهان ۱۴۰ ۶۰ ۲۰۰
۵ آذربایجان غربی ۵۷ ۲۵ ۸۲
۶ مازندران ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۷ خراسان رضوی، شمالی و جنوبی ۱۰۵ ۴۵ ۱۵۰
۸ گیلان ۶۳ ۲۷ ۹۰
۹ قزوین ۶۳ ۲۷ ۹۰
۱۰ خوزستان ۷۱ ۳۱ ۱۰۲
۱۱ کرمانشاه ۴۶ ۲۰ ۶۶
۱۲ همدان ۳۵ ۱۵ ۵۰
۱۳ قم ۱۸ ۸ ۲۶
۱۴ کردستان ۲۶ ۱۰ ۳۶
۱۵ گلستان ۲۸ ۱۲ ۴۰
۱۶ اردبیل ۳۲ ۱۳ ۴۵
۱۷ مرکزی (اراک) ۲۱ ۹ ۳۰
۱۸ بوشهر ۴۹ ۲۱ ۷۰
۱۹ زنجان ۴۲ ۱۸ ۶۰
۲۰ لرستان ۴۲ ۱۸ ۶۰
۲۱ کرمان ۶۳ ۲۷ ۹۰
۲۲ البرز ۹۱ ۳۹ ۱۳۰
۲۳ چهارمحال و بختیاری ۱۱ ۳ ۱۴
۲۴ یزد ۹۱ ۳۹ ۱۳۰
۲۵ ایلام ۲۸ ۱۲ ۴۰


(ظرفیت های اعلام شده با احتساب سهمیه آزاد و ایثارگران بوده و تغییر کد کانون پس از اولین ثبت‌نام به هیچ وجه ممکن نیست. بنابراین داوطلبان محترم باید با بررسی و مطالعه و دقت کامل نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند در صورت ثبت‌نام مکرر، ثبت‌نام داوطلب کلاً کان لم یکن تلقی خواهد شد.)

۲- مواد امتحانی:

این آزمون، کتبی، یک مرحله‌ای به صورت تستی بوده و ضرائب دروس آن به شرح ذیل می‌باشد:

ردیف نام دروس ضریب
۱ حقوق مدنی ۳
۲ آیین دادرسی مدنی ۳
۳ حقوق تجارت ۲
۴ اصول استنباط حقوق اسلامی ۱
۵ حقوق جزای عمومی و اختصاصی ۲
۶ آیین دادرسی کیفری ۲

 

تبصره ۱: سوالات هر یک از مواد آزمون از قلمرو قوانین و مقررات ذکر شده در ذیل هر عنوان و نیز آراء وحدت رویه مرتبط به شرح پیوست این آگهی طرح می شود.

۳ – شرایط شرکت در آزمون و اخذ پروانه کارآموزی وکالت:

۳-۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۳-۲- دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر حقوق (از دانشکده های حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد)یا دانشنامه لیسانس فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح.

تبصره ۱: کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جز مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.

تبصره ۲ : مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

تبصره ۳: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.

۳-۳ – شرایط سنی: پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده می‌شود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه‌های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده می‌شود که هنگام ثبت‌نام سن آنها ا ز پنجاه سال تمام بیشتر نباشد.

۳-۴- برای اشخاصی پروانه کارآموزی صادر می شود که دارای شرایط مندرج در قوانین و مقررات ناظر بر وکالت باشند.

۴ – مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام:

۴-۱- اسکن تصویر مدرک تحصیلی لیسانس، منطبق با بند ۲-۳ و تبصره های آن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمتjpg و با سایز حدود ۵۹۵ در ۸۴۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲ dpi .

تبصره ۱: متقاضیان از اسکن گواهی تعداد واحدهای گذرانده شده خودداری نمایند زیرا فقط گواهی فارغ‌التحصیلی یا دانشنامه مبنای مجوز شرکت در آزمون می‌باشد بنابراین دانشجویان ترم آخر و کسانی که در گواهی صادر شده توسط دانشگاه مربوط در مورد آنها کلمه”فارغ التحصیل” یا ” دانش آموخته “ قید نشده باشد حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

تبصره ۲: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته اسکن مدرک کاردانی خود را در قسمت مربوطه ارسال نمایند.

۴-۲- اسکن تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حدود ۲۱۳ در ۳۱۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲dpi .

تبصره: دارندگان معافیت های تحصیلی، مربوط به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه و به طور کلی افراد فاقد گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم ، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

۴-۳- هزینه ثبت نام مبلغ ۱۱۰۰۰۰۰ هزار ریال( صدو ده هزار تومان )

تبصره: واریز هزینه ثبت نام از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب و سیستم آنلاین ثبت‌نام اینترنتی در زمان تعیین شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به بند ۱-۵ و۲-۵ این آگهی و دستورالعمل مقرر انجام خواهد گرفت.

۴-۴- اسکن عکس متقاضی:

داوطلبان محترم می‌بایست تصویر عکس خود را که در سال جاری گرفته شده باشد، در اندازه های ۴×۳ جهت اسکن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حداقل ۲۰۰ در ۳۰۰ تا حداکثر ۳۰۰ در ۴۰۰ pixels تهیه نمایند و حجم فایل تهیه شده نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر شود. همچنین تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر و هر گونه منگنه باشد. حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید یا در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.

تذکر مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون‌های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنها توسط دیگران انجام می‌شود رخ داده است، تاکید می‌گردد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۴-۵– داوطلبانی که دارای معلولیت (نابینایی و کم بینایی) و ناتوانی جسمی – حرکتی از ناحیه دست می باشند (صرفاً جهت استفاده از منشی در جلسه آزمون) گواهی معلولیت و استفاده از منشی صادره از سازمان بهزیستی کشور را از قسمت مربوطه سیستم ثبت‌نام ارسال نمایند. لازم به ذکر است طبق قانون اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ هیچ گونه سهمیه فوق العاده‌ای برای پذیرش این داوطلبان در آزمون وکالت در نظر گرفته نشده است و با ارائه این گواهی از نظر پذیرش در آزمون اولویتی برای فرد ارائه کننده ایجاد نخواهد شد.

۴-۶- سهمیه رزمندگان و ایثارگران:

با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و با توجه به مفاد ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه بند چ ماده مذکور که به موجب آن بند چ به عنوان ماده ۵۹ مکرر به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق شده است گزینش داوطلبان واجد شرایط براساس ماده ۵۹ اصلاحی قانون خدمات رسانی به ایثارگران صورت می گیرد. هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران می‌توانند بر اساس شرایط خود به شرح مندرج در بندهای “الف” تا “ج” زیر ، متقاضی استفاده از سهمیه شوند.

الف- فرزندان و همسران شهدا

ب- جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%) جانبازی

پ- آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و همسر و فرزندان آنان

ت- رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه

ث- همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%)و بالاتر

ج- فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه

تبصره ۱: داوطلبان استفاده کننده از سهمیه‌های بنیاد شهید، سازمان بسیج مستضعفین ، جهاد کشاورزی و نیروهای مسلح، در صورت عدم تایید سهمیه به واحدهای تابعه شهرستان محل تشکیل پرونده ذیربط مراجعه نمایند.

تبصره ۲: جانبازان ۱۰% به بالا، آزادگان با سه ماه سابقه اسارت و همسر و فرزندان آنان، فرزندان و همسران شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، برای استفاده از سهمیه مربوط باید بر اساس ضوابط نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایند. این قبیل داوطلبان بایستی در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی نسبت به علامتگذاری بند مربوطه اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از ثبت نام به ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تایید سهمیه ارسال گردد و نیازی به مراجعه به سایت ایثار ندارند.

تبصره ۳: بر مبنای قسمت اخیر ماده ۵۹ مکرر الحاقی به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه جزو سهمیه رزمندگان محسوب می شوند و تابع ضوابط مربوط به سهمیه رزمندگان هستند.

رزمندگانی که از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱لغایت ۱۳۶۷/۶/۳۱حداقل شش (۶) ماه متوالی یا متناوب و فرزندان رزمندگانی که حداقل دوازده ماه (۱۲) سابقه حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل را داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تایید نهایی قرار گیرد.

تبصره ۴: آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی، و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ تا ۱۳۶۷/۶/۳۱حداقل ۶ ماه پیوسته یا متناوب در خطوط مقدم حضور داشته‌اند و فرزندان این رزمندگان که پدریا مادرشان حداقل ۱۲ ماه سابقه حضور در جبهه را به صورت داوطلبانه دارد می‌توانند با تایید بالاترین مقام هر یک از نیروهای مسلح (ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح) از مزایای این قانون استفاده نمایند. این قبیل افراد می‌توانند ابتدا به واحدهای متبوع مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون مربوط را تکمیل نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط صالح مربوطه مورد تایید نهایی قرار گیرد. این قبیل داوطلبان لازم است ضمن علامتگذاری در بند مربوطه در تقاضانامه ثبت نامی نسبت به درج کد پیگیری ۱۲ رقمی در محل مربوط اقدام نمایند.

تبصره ۵: با توجه به مفاد بند چ ماده ۸۸ الحاقی به ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، پدر و مادر شهدا مشمول سهمیه ایثارگری نمی باشند.

تذکرات مهم:

۱ – مناطق عملیاتی بر اساس مصوبه شورای عالی دفاع تعیین می شود.

۲– همسران رزمندگان (داوطلبانی که همسران آنان فقط دارای شرط مدت حضور در جبهه می باشند) مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی‌باشند.

۳- کد پیگیری ۱۲ رقمی ارگان استفاده کننده از سهمیه رزمندگان (حسب مورد سپاه پاسداران و یا نیروهای مسلح)، برای هر آزمون و هر سال متفاوت است. لذا داوطلبان می بایست برای این آزمون، کدپیگیری جدید از ارگان ذیربط دریافت دارند.

۴– داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان، نسبت به دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی در نظر گرفته شده است، درج نمایند.

۵- شرط برخورداری از مزایای ایثارگران و رزمندگان «واجد شرایط بودن» آنان است که در قسمت اخیر ماده ۵۹الحاقی همانند ماده ۵۹ قبلی تصریح شده است. بنابراین وضعیت داوطلبان محترم باید بر ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت و سایر شرایط قانونی ایجابی و سلبی لازم برای ورود به کارآموزی منطبق باشد و نصاب نمره قبولی نیز در مورد ایشان رعایت خواهد شد.

۶– به موجب الحاق بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه به ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، مشمولین استفاده از سهمیه ایثارگران فقط موارد شش گانه فوق هستند.

۷- بررسی شمول سهمیه ایثارگری به افراد توسط سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود در نهایت،تایید نهایی واجد شرایط بودن ایثارگران نسبت به پذیرفته شدگان این سهمیه با هیات مدیره هر کانون است.

۸ – چنانچه داوطلبی در سهمیه آزاد شرکت کرده باشد، اعلام بعدی او در مورد ایثارگری مسموع نخواهد بود.

۹- پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان توسط کانون محلی، اصل گواهی ایثارگری صادر شده از مرجع صالح می بایست به کانون مربوطه تحویل داده شود.

۱۰- نظر به اینکه پذیرش داوطلبان در سهمیه انتخابی آنان صورت می گیرد، ضروری است داوطلبان ارجمند هنگام ثبت نام در انتخاب گزینه سهمیه عادی یا ایثارگران دقت نمایند.

۴-۷- تهیه پرینت از اطلاعات ثبت‌نامی که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است، الزامی است داوطلب باید پرینت را در صورت قبولی در آزمون به کانون مربوط ارائه کند.

۵ – نحوه ثبت نام و توزیع کارت شرکت در آزمون و تاریخ آزمون:

۵-۱- ثبت‌نام از متقاضیان منحصراً از طریق اینترنت و پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از روز یکشنبه ۱۳۹۸/۰۷/۰۷لغایت روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۷/۱۷انجام خواهد شد.

۵-۲- متقاضیان باید برای واریز هزینه ثبت‌نام، از طریق کارت های اعتباری عضو شبکه شتاب، که رمز دوم آن فعال باشد، طبق دستور العمل اعلام شده در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، و در زمان اعلام شده در بند ۱-۵، نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام اقدام کنند.

تبصره: در این خصوص متقاضیان می‌توانند از کارتهای اعتباری دیگران که رمز دوم آن فعال باشد نیز استفاده کنند.

۵-۳- توزیع کارت شرکت در آزمون به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان باید با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و وارد کردن کد پیگیری و شماره پرونده خود به سیستم، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. زمان آغاز توزیع اینترنتی کارت و نحوه آن، زمان و مکان رفع نقص یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور www.sanjesh.org و اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران www.scoda.ir به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

۵-۴- آزمون در مرکز کانونی که متقاضی در تقاضانامه ثبت‌نام انتخاب کرده است برگزار می‌شود. نشانی محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد.

۵-۵- تاریخ برگزاری آزمون روز جمعه ۱۳۹۸/۰۹/۰۸می‌باشد.

۶- تذکرات لازم:

۶-۱- متقاضیان باید قبل از تاریخ شروع ثبت‌نام از طریق اینترنت، نسبت به اسکن و آماده کردن مدارک با فرمت و مشخصات اعلام شده در بند ۴ این آگهی اقدام نمایند.

۶-۲- مدت ثبت نام اینترنتی از تاریخ شروع، ۱۰ روز خواهد بود.

۶-۳- متقاضیان باید اصل مدارک اسکن شده را نزد خود نگه داشته در صورت پذیرفته شدن به همراه سایر مدارکی که اعلام خواهد شد به کانون مربوطه ارائه نمایند.

۶-۴- داوطلبان فقط در صورتی که دارای شرایط مندرج در این آگهی باشند حق ثبت نام و شرکت در آزمون را خواهند داشت ضمن اینکه باید اطلاعات وارد شده در تقاضانامه ثبت‌نام را (خصوصاً از نظر تعیین کانون مربوط و کد آن) به دقت کنترل نمایند. هزینه ثبت نام تحت هیچ شرایطی مسترد نخواهد شد.

۶-۵- متقاضیان باید در پایان ثبت‌نام از اطلاعات وارد شده پرینت تهیه و درصورت قبولی آن را به کانون مربوطه تسلیم کنند. چنانچه اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی در هنگام ثبت‌نام اینترنتی با آگهی آزمون منطبق نبوده و غیر واقعی باشد حتی در صورت قبولی از ثبت‌نام آنان جلوگیری و قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد.

۶-۶– صدور کارت شرکت در آزمون دلیل تایید هیچ یک از مدارک داوطلب از طرف کانونهای وکلا یا سازمان سنجش نیست. بنابراین صرف قبولی در آزمون و درج نام متقاضی در ردیف پذیرفته شدگان، هیچ حقی برای کسی ایجاد نخواهد کرد.

۶-۷- صدور هرگونه اطلاعیه درخصوص آزمون فقط در پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) www.scoda.ir و روزنامه اطلاعات معتبر خواهد بود.

۶-۸- با توجه به زمان پیش بینی شده برای آماده کردن مدارک ثبت‌نام تاکید می‌شود در روزهای آغازین پس از انتشار این آگهی نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز اقدام شود تا در هنگام ثبت نام از طریق اینترنت برای متقاضیان از نظر زمانی مشکلی ایجاد نگردد.

۶-۹- تغییر محل کارآموزی به هیچ عنوان میسر نخواهد بود بنابراین داوطلبان محترم باید با در نظر گرفتن همه ویژگی ها و امکانات و محدودیتهای فردی و خانوادگی خود صرفاً در حوزه کانونی ثبت نام کنند که قصد کارآموزی و وکالت در محدوده آن را دارند.

۶-۱۰- محاسبه نمرات و تراز آن بر اساس استانداردهای علمی متداول انجام خواهد شد.

۶-۱۱- ثبت نام و شرکت وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت عضو کانونهای وکلا در آزمون ممنوع است و بر فرض شرکت و قبولی در آزمون، قبولی آنان کان لم یکن تلقی می شود .

تبصره۱: طبق تصمیم هیات های مدیره محترم کانونهای وکلای دادگستری آذربایجان شرقی،اصفهان، زنجان ،قزوین ، کرمان، مرکز، همدان کارآموزانی که در حوزه این کانونها به کارآموزی اشتغال دارند می‌توانند در آزمون امسال منحصراً در حوزه کانون متبوع خود شرکت کنند.

۶-۱۲- داوطلبان محترم پیش از انتخاب کانون محل کارآموزی و اشتغال خود حتما به آگهی اختصاصی کانونها در سایت اختصاصی آنها مراجعه کنند و از شرایط احتمالی پیش بینی شده در هر کانون آگاه شوند. زیرا با توجه به مستقل بودن کانونها و ویژگی های اقلیمی و اجتماعی آنها شرایط اختصاصی اعلامی هر کانون برای داوطلبان ورود به آن لازم الاتباع است.

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا)

پیوست – جدول قوانین و مقررات آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۹۸

حقوق مدنی
۱- قانون مدنی
۲- قوانین روابط موجر و مستاجر سال های ۱۳۵۶ و ۱۳۷۶
۳- قانون حمایت از خانواده مصوب سال ۱۳۹۱
۴- قانون مسئولیت مدنی
۵- قانون امور حسبی
۶- قانون تملک آپارتمانها
۷- قانون افراز و فروش املاک مشاع
۸- قانون پیش فروش ساختمان
۹- قانون تشکیلات و اختیارات سازمان حج و اوقاف و امور خیریه
۱۰- قانون زمین شهری
۱۱- قانون ثبت احوال
۱۲- قانون اجازه رعایت احوال شخصیه ایرانیان غیر شیعه در محاکم
۱۳- قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه
۱۴- قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان
۱۵- قانون حمایت ازحقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان
آیین دادرسی مدنی
۱- قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب
۲- قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی
۳- قانون اجرای احکام مدنی
۴- قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی
۵- قانون شوراهای حل اختلاف
۶- قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری
۷- قانون امور حسبی
۸- قانون تملک آپارتمانها
۹- قانون وکالت ۱۳۱۵
۱۰- لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۳۳۳
۱۱- قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت ۱۳۷۶
۱۲- آیین نامه آیین دادرسی کار
۱۳- آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم‌الاجرا وطرز رسیدگی به شکایات از عملیات اجرایی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور .
حقوق تجارت
۱- قانون تجارت
۲- قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت ۱۳۴۷
۳- قانون تصفیه امور ورشکستگی
۴- قانون ثبت شرکتها
۵- قانون صدور چک و کلیه اصلاحیه های آن
۶- ماده واحده اصلاح ماده ۲۴۱ قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت
۷- قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذی‌صلاح به عنوان حسابدار رسمی و آیین نامه های آن
۸- قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و آئین نامه اجرائی آن
۹- قانون شرکتهای تعاونی
۱۰- قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران
۱۱- قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی
۱۲- مواد ۲۴،۳۶،۶۲،۶۴ ازقانون احکام دائمی قوانین برنامه توسعه
۱۳- قانون بازار بورس اوراق بهادار
۱۴- قانون اجازه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت های خارجی
۱۵- قانون تجارت الکترونیکی
۱۶- قانون ثبت اختراعات طرح های صنعتی و علائم تجاری
حقوق جزا
۱- قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵_ ۱۳۹۲
۲- قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری مصوب ۱۳۶۷
۳- قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور و الحاقیه آن
۴- قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر
۵- قانون مجازات اشخاصی که برای بردن مال غیر تبانی می‌نمایند
۶- قانون صدورچک با آخرین اصلاحات تا سال ۱۳۹۷
۷- قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز
۸- قانون جرایم رایانه‌ای
۹- قانون مبارزه با پولشویی
۱۰- قانون مبارزه با قاچاق انسان
۱۱- قانون نحوه مجازات کسانی که در امور سمعی و بصری فعالیت‌های غیر مجاز می‌نمایند
۱۲- قانون جرم سیاسی
۱۳- قانون خودداری از کمک به مصدومین
۱۴- قانون مبارزه با مواد مخدر با آخرین اصلاحات و الحاقات
۱۵- قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز
۱۶- قانون مربوط به مجازات اسیدپاشی
۱۷- احکام جزایی قانون ثبت اسناد و املاک مصوب ۱۳۱۰ و قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب ۱۳۴۷ و قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱
آیین دادرسی کیفری‌
۱- اصول جزایی قانون اساسی مصوب ۱۳۵۸ _ ۱۳۶۸
۲- قانون آیین دادرسی کیفری
۳- قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب
۴- قانون رعایت حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع
۵- آیین‌نامه اجرای احکام حدود، سلب حیات، دیات، قطع عضو، قصاص نفس و عضو و جرح، دیات شلاق، تبعید، نفی بلد، اقامت اجباری و منع از اقامت در محل یا محل‌های معین مصوب ۱۳۹۸

خبر ۱۷ شهریور ۹۸ - جزییات ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا منتشر شد

مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، آگهی آزمون وکالت سال ۱۳۹۸ خود را منتشر کرد.
به گزارش خبرنگار بازارکار به نقل از ایسنا، متن این آگهی به شرح زیر است:
مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، در اجرای بند «ب » ماده ۴ آئین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون رنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسامی مصوب ۲۹ / ۱۱/ ۹۷ از متقاضیان اخذ پروانه وکالت دادگستری جهت شرکت در آزمون ثبت نام به عمل می آورد.
الف) مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون وکالت:
داوطلبان محترم لازم است تصویر اسکن شده مدارک زیر را در هنگام ثبت نام در سامانه بارگذاری نمایند.
۱) یک قطعه عکس ۴* ۳ با زمینه روشن و رعایت شئونات اسامی با حجم حدا کثر ۱۵۰
کیلوبایت.
۲) تمام صفحات شناسنامه
۳) کارت ملی
۴) گواهی فراغت از تحصیل یا گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی یا بالاتر رشته حقوق) گرای شهای مختلف حقوق و فقه و مبانی حقوق اسامی) از دانشکده‌های معتبرداخلی یا خارجی )در حالت اخیر، به شرط ارزیابی رسمی)
۵) مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه برای آقایان )کارت پایان خدمت،گواهی معافیت دائم یا موقت) و در خصوص افرادی که در حال سپری کردن خدمت وظیفه عمومی هستند یا در مهلت قانونی اعزام به خدمت پس از اتمام معافیت تحصیلی هستند، مدارک مثبت
این وضعیت باید ارسال شود.
۶) پروانه وکالت ویژه دارندگان پروانه وکالت که برای تغییر حوزه قضایی خدمت در آزمون شرکت می‌کنند.
تبصره ۱: داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره و رتبه در آزمون می شوند برای اخذ پروانه وکالت باید شرایط مقرر در ماده ۵ آئین نامه اجرایی مرکز و سایر قوانین و مقررات حاکم بر اخذ پروانه وکالت و مفاد آنها را دارا باشند، آگاهی از این شرایط و مقررات هنگام ثبت نام در آزمون بر عهده داوطلبان است و مسئولیت عدم احراز شرایط در قوانین مذکور متوجه ایشان خواهد بود، قبولی در هر یک از مراحل آزمون یا مصاحبه علمی و شخصیتی برای شرکت کنندگانی که شرایط ذکر شده در قوانین و آیین نامه‌های مربوطه را نداشته باشند هیچگونه حقی ایجاد نمی‌کند.
تبصره ۲: داوطلبان هنگام ثبت نام نباید مشمول شرایط غیبت از خدمت وظیفه عمومی باشند.
ب) نحوه ثبت نام:
۱) داوطلبان آزمون وکالت باید از تاریخ ۱/ ۸/ ۹۸ تا ۸/ ۸/ ۹۸ به وب سایت www.Judiciarybar.ir مراجعه و ضمن مطالعه دقیق آگهی آزمون نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
۲) متقاضیان در هنگام ثبت نام لازم است با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شتاب نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام اقدام نمایند.
۳) متقاضیان در هنگام ثبت نام، صرفاً محل شرکت در آزمون را انتخاب میکنند و انتخاب حوزه قضایی محل خدمت پس از اعلام اولیه نتیجه آزمون توسط داوطلبان انجام خواهد شد. نحوه انتخاب حوزه قضایی و ضوابط حا کم بر آن همزمان با اعلام نتایج اولیه، اطلاع رسانی خواهد شد.
ج) زمان آزمون و نحوه اخذ کارت ورود به جلسه:
آزمون در تاریخ ۲۹ / ۹/ ۱۳۹۸ ساعت ۹ صبح در حوزه‌های آزمون سراسر کشور برگزار خواهد شد، کارت ورود به جلسه از تاریخ ۱۵ / ۹/ ۱۳۹۸ از طریق سایت مرکز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
د) مواد و منابع امتحانی:
سوالات آزمون از قوانین و مقررات زیر و آرای وحدت رویه مرتبط با آنها در موضوعات ذکر شده خواهد بود:
آیین دادرسی مدنی
• قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب سال ۱۳۷۹ با اصلاحات بعدی
• قانون اجرای احکام مدنی مصوب سال ۱۳۵۶ با اصلاحات بعدی
• قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی مصوب سال ۱۳۹۴
• قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲
• قانون حمایت خانواده مصوب سال ۱۳۹۱
• قانون شوراهای حل اختلاف مصوب سال ۱۳۹۴
• آیین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه مصوب سال ۱۳۹۷
• قانون نظارت بر رفتار قضات مصوب سال ۱۳۹۰
آیین دادرسی کیفری
• قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲
• آیین نامه اجرای احکام مصوب رییس قوه قضائیه سال ۱۳۹۸
• آیین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه مصوب سال ۱۳۹۷
• قانون نظارت بر رفتار قضات مصوب سال ۱۳۹۰
حقوق تجارت
• قانون تجارت مصوب سال ۱۳۱۱
• لایحه قانونی اصلاح موادی از قانون تجارت مصوب سال ۱۳۴۷
• قانون بخش تعاون اقتصاد ج.ا.ا مصوب سال ۱۳۷۰ با اصلاحات بعدی
• قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ مصوب سال ۱۳۸۷ با اصلاحات بعدی
• قانون صدور چک مصوب سال ۱۳۹۷
• قانون اداره تصفیه ورشکستگی مصوب سال ۱۳۱۸
حقوق جزای عمومی و اختصاصی
• قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲
• قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ با اصلاحات بعدی (بخش تعزیرات)
• قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا اختلاس و کلاهبرداری مصوب سال ۱۳۶۷
• قانون جرایم رایانه ای مصوب سال ۱۳۸۸
• قانون مبارزه با پولشویی مصوب سال ۱۳۸۶ با اصلاحات بعدی
• قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی مصوب سال ۱۳۶۹ با اصلاحات بعدی
فقه (منبع تحریر الوسیله)
• کتاب الوکاله
• کتاب القضاء
• کتاب الشهادات
• کتاب الاقرار
• کتاب الایمان
حقوق ثبت
• قانون ثبت اسناد و املاک مصوب سال ۱۳۱۰ با اصلاحات بعدی
• آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا مصوب رییس قوه قضائیه مصوب سال ۱۳۸۷
حقوق مدنی
• قانون مدنی مصوب سال ۱۳۰۷
• قانون امور حسبی مصوب سال ۱۳۱۹ با اصلاحات بعدی
• قانون مسئولیت مدنی مصوب سال ۱۳۳۹
• قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۱۳۵۶
• قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۱۳۷۶
• قانون تملک آپارتمانها مصوب سال ۱۳۴۳ با اصلاحات بعدی
• قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال ۱۳۸۹
• قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب سال ۱۳۹۵ (به جهت آشنایی با قوانین بیمه و بحث های مربوط به مسئولیت مدنی تصادفات رانندگی)
• قانون حمایت خانواده مصوب سال ۱۳۹۱
• آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا مصوب رییس قوه قضائیه مصوب سال ۱۳۸۷
ه) تذکرات مهم:
۱) وجه پرداختی صرفاً برای شرکت در آزمون کتبی دریافت م یشود و به هیچ وجه مسترد
نخواه دشد ،پرداخت هزینه شرکت در سایر مراحل ارزیابی نیز برعهده داوطلبان است.
۲ ) ۳۰ درصد از ظرفیت پذیرش هر حوزه قضائی به ایثارگران مذکور در ماده ۵۹ مکرر قانون
جامع خدمات رسانی به ایثارگران، که حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین پذیرفته شده را کسب
نموده‌اند اختصاص می‌یابد. استفاده از این سهمیه مانع از پذیرش ایثارگرانی که نمره
قبولی سهمیه آزاد را کسب نموده‌اند نمی باشد.
تعریف ایثارگر بر مبنای قانون مذکور : فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد ( ۱۰ %)، آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد( ۲۵ %) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه.
۳) مشمولین بند ۲ ضروری است گواهی مربوطه را از مراجع ذیصلاح حسب مورد )بنیاد جانبازان انقلاب اسامی استان، ستاد رسیدگی به امور آزادگان، بنیاد شهید انقلاب اسامی، واحد بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسامی، امور جهادگران وزارت جهادکشاورزی، امور ایثارگران ستادکل ارتش ج.ا.ا) تا قبل از برگزاری آزمون اخذ نموده و در زمان ثبت نام آزمون در محل مربوطه، کد ایثارگری خود را درج نمایند. در غیر اینصورت این مرکز هیچگونه مسئولیتی جهت اعمال سهمیه ایشان نخواهد داشت.
۴) همه قوانین و مقررات داخلی مرکز برای تمام داوطلبین و پذیرفته شدگان لازم الاتباع است و تغییرات آتی در قوانین و مقررات به منزله سلب حق مکتسبه نبوده و رعایت آنها نیز الزامی خواهد بود.
۵) پذیرش نهایی منوط به اخذ حد نصاب نمره علمی و وجود ظرفیت در حوزه قضایی مورد تقاضا می باشد.
۶) چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور پروانه و بعد از آن خاف اظهارات و مدارک ارسالی از سوی داوطلبان ثابت گردد از هرست داوطلبان یا پذیرفته شدگان حذف و در صورت صدور پروانه نیز، پروانه آنان باطل خواهد شد.
۷) از پذیرفته شدگان در آزمون کتبی، مصاحبه علمی-شخصیتی به عمل خواهد آمد و صرفاً پس از بررسی صحت مدارک، دارا ودن شرایط قانونی و طی مراحل مصاحبه و گزینش، به مرحله کارآموزی راه خواهند یافت.
۸) به متقاضیان اخذ پروانه وکالت پس از پذیرش در آزمون، مصاحبه علمی-شخصیتی و احراز صلاحیت، پروانه کارآموزی اعطاء می‌گردد و موظفند به مدت ۱۸ ماه علاوه بر انجام تکالیف آموزشی، تحت نظر وکیل سرپرست مطابق با قوانین و مقررات حاکم به کارآموزی و وکالت در برخی دعاوی بپردازند، کارآموزان پس از طی موفقیت آمیز دوره کارآموزی و قبولی در ارزیابی‌های حین و پایان این دوره موفق به کسب پروانه وکالت پایه یک می‌شوند.
۹) تاخیر بیش از یک سال در هر یک از مراحل، قبولی را کان لم یکن خواهد کرد.

خبر ۹ شهریور ۹۸ - زمان ثبت نام و برگزاری آزمون وکالت مشخص شد

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران( اسکودا) با اشاره به جذب ۳۴۵۱ نفر در آزمون وکالت سال جاری، زمان ثبتنام و برگزاری آزمون وکالت ۹۸ را مشخص کرد.به گزارش خبرنگار بازارکار، مرتضی شهبازی نیا، رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود جدول مقایسه ظرفیت پذیرش کانون های وکلا در سال های ۹۶ تا ۹۸ را منتشر کرد.
بر اساس این جدول در سال جاری ۳۴۵۱ نفر در ۲۵ کانون سراسر کشور جذب می شوند و کانون وکلای دادگستری مرکز با جذب ۱۵۰۰ کارآموز وکالت بیشترین و کانون چهارمحال و بختیاری با جذب۱۴ کارآموز کمترین جذب را در آزمون وکالت سال ۹۸ دارد.
شهبازی نیا با اعلام اینکه آزمون وکالت سال ۹۸ روز جمعه ۸ آذر ماه برگزار میشود اعلام کرد: آگهی ثبتنام از داوطلبان ۲۵ شهریور ماه منتشر خواهد شد و داوطلبان از تاریخ ۷ مهرماه لغایت ۱۷ مهرماه فرصت ثبتنام در این آزمون را دارند.
رئیس اسکودا پیش از این اعلام کرده بود که امسال با تصویب هیات عمومی اتحادیه اسکودا قرار شد که آزمون وکالت آسیب شناسی و راهکارهای ارتقای کیفی آزمون بررسی شود. در این خصوص یک کارگروه تشکیل شد و گزارش هم داده است اما این گزارش و پیشنهادهای آن در آزمون سال ۹۸ اعمال نمی شود زیرا باید در هیات عمومی که در آبانماه در شیراز برگزار می شود، مصوب شود.
رئیس اتحادیه اسکودا افزود: سال ۹۹ احتمالا تغییراتی در آزمون خواهیم داشت اما امسال تلاش میکنیم دقت در برگزاری آزمون را افزایش دهیم.
شهبازی نیا گفت: امسال برای اینکه از دغدغه داوطلبان کاسته شود تصمیم گرفتیم قوانین و مقرراتی که سوالات در حوزه آنها مطرح می شود، اعلام کنیم. برای مثال در حوزه حقوق مدنی صدها قانون وجود دارد که در زمینه های مختلف است و این امکان وجود دارد که طراحان سوال از قلمرو هر یک از این قوانین سوال مطرح کنند اما با هماهنگیهای انجام شده، برخی از قوانین مهم و روز در هر حوزه ای را مشخص کردیم و در دسترس داوطلبان قرار دادیم تا تمرکز مطالعاتی داوطلبان افزایش یابد.
رئیس اتحادیه اسکودا گفت: البته این امکان وجود ندارد که اتحادیه کتابهایی را به عنوان منابع آزمون معرفی کند اما همیشه اعلام کرده ایم که سوالات آزمون از قوانین و آرای وحدت رویه طرح میشود و سعی میکنیم از آرایی که حقوقدانان در مورد آنها اختلاف نظر دارند، سوال طرح نشود هر چند استثنا گاهی ممکن است از این موارد هم سوالاتی مطرح شود.
وی درباره افزایش مدت زمان آزمون افزود: امسال هم مانند سال قبل ۱۵ دقیقه زمان آزمون افزایش می یابد تا از اضطراب داوطلبان کاسته شود.
شهبازی نیا درباره امنیت و سلامت برگزاری آزمون وکالت گفت: با اطمینان و با استناد به نظر سازمان سنجش اعلام می کنم که سازمان سنجش بالاترین استاندارد امنیتی در میان همه آزمون ها را به آزمون وکالت اختصاص داده است و منظم ترین و سالم ترین آزمون است و مطلقا هیچ فسادی در مورد این آزمون وجود ندارد اما ممکن است افرادی برای سوداگری مطالب کذبی عنوان کنند اما داوطلبان باید هوشیار باشند.

منبع : بازار کار

خبر ۲۰ مرداد ۹۸ - احتمال تغییر در آزمون وکالت سال ۹۹

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از احتمال ایجاد تغییراتی در نحوه برگزاری آزمون وکالت سال ۱۳۹۹ خبر داد.
عیسی امینی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا نحوه برگزاری آزمون وکالت از جمله ضرورت انتخاب یک کانون در زمان ثبت نام تغییر نخواهد کرد؟ گفت: ما در این رابطه جلساتی داشتیم اما تصمیمات به این دوره نمی رسد.
وی افزود: ما تلاش می‌کنیم ایده‌ها و نوآوری‌هایی را برای آزمون وکالت سال بعد انجام دهیم. امسال مسلماً کانون وکلای مرکز در اصل آزمون دخالت بیشتری خواهد داشت.
رییس کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد: امسال دقت ما در مورد آزمون وکالت بیشتر است و همت اتحادیه هم این است که با کمک کانون‌ها، خصوصا کانون وکلای مرکز به سمت طرح سوالاتی برویم که احتمال خطای علمی را هم که بعضاً به آن نقد وارد می کنند رفع کنیم.
امینی با اشاره به نمونه‌ای از پیشنهادات کلی مطرح شده پیرامون برگزاری آزمون‌های وکالت، گفت: نمونه‌ای از پیشنهادات این بوده است که چگونه به متقاضی حق انتخاب بیش از یک کانون را بدهیم. یعنی هر متقاضی حداقل بتواند سه کانون را انتخاب کند و ملاک‌های علمی انجام شود تا احتمالات اندک شانس هم وجود نداشته باشد و آنها را از بین ببریم.
وی افزود: دومین پیشنهاد، تعریف منابع قانونی آزمون وکالت است. برای مثال حقوق مدنی. درست است که از حقوق مدنی سوال می‌شود ولی قوانین مرجع آن چه قوانینی است؟ تعریف منابع برای ما بسیار مهم است.
رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در پایان گفت: پیشنهاد دیگری هم مطرح است مبنی بر اینکه حقوق اساسی به منابع اضافه شود و این پیشنهاد هم برای سال آتی در دست بررسی است. این‌ها مسائلی است که ما روی آن‌ها کار می‌کنیم تا ان شاءالله در آینده از آن استفاده کنیم.

خبر ۹ تیر ۹۸ - برگزاری آزمون وکالت از سوی مرکز وکلا در پاییز ۹۸

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در رابطه با برگزاری آزمون وکالت از سوی این مرکز در سال ۹۸، گفت: آئین نامه می‌گوید هر سال این آزمون برگزار شود و این آزمون برگزار خواهد شد. هنوز نصاب، ظرفیت و تاریخ مشخص نیست اما پیش بینی ما این است که در پاییز این آزمون برگزار شود.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۰ فروردین ۹۸ - درمورد ظرفیت پذیرش وکیل در سال ۹۸ تصمیمی گرفته نشده است

رییس مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه اخبار منتشر شده مبنی بر تلاش این مرکز برای افزایش پذیرش کارآموز وکالت را تکذیب کرد.
به گزارش خبرنگار بازارکار به نقل از ایسنا ،عبدالرضا مومنی در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه مرکز مشاوران حقوقی قوه قضائیه به دنبال افزایش ظرفیت پذیرش کارآموزی وکالت در سال ۹۸ است، ضمن تکذیب این اخبار اظهار کرد: تعداد کارآموزان وکالت برای هر سال توسط هیئت نظارت مرکز مشاوران تعیین می‌شود.
رئیس مرکز مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه افزود: نمی‌توان گفت که ما تصمیم به افزایش ظرفیت گرفته‌ایم. ظرفیتی که ما هر سال تعیین می‌کنیم بر مبنای نیازی است که وجود دارد.
وی در رابطه با ظرفیت پذیرش وکیل در سال ۹۸ گفت: تا این لحظه چیزی مشخص نیست و تا این لحظه وارد این مبحث نشدیم. تازه ابتدای سال هستیم و باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

خبر ۳۰ دی ۹۷ - اعلام نتایج آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۷(کانون وکلا دادگستری)

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون‌ ‌کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۷به اطلاع می رسانیم،نتایج آزمون کانون وکلا دادگستری اعلام گردید.
اطلاعیه‌ اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران درخصوص‌ اعلام نتایج آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۷

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری سال ۱۳۹۷ می‌رساند، که نتایج آزمون مذکور به صورت کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار گرفته است.

لذا داوطلبان گرامی حداکثر تا ۵ روز پس از اعلام نتیجه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و مشاهده نتیجه مندرج درکارنامه آزمون درصورت هرگونه سوال یا اعتراض در رابطه با نمره آزمون می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و در قسمت تعبیه شده دراین خصوص(سیستم پاسخگویی)، موضوع خود را مطرح نمایند و درصورت داشتن هرگونه سئوال درخصوص شرایط و ضوابط آزمون، می توانند موضوع را صرفاً به صورت کتبی به کانون محلی اعلام نمایند، بدیهی است نتیجه رسیدگی نیز ازطریق کانون محلی پاسخ داده خواهد شد.

برای مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۶ دی ۹۷ - نتایج آزمون هفته اول بهمن اعلام می‌شود

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در رابطه با نتایج آزمون وکالت ۱۳۹۷ اطلاعیه‌ای منتشر کرد.
به گزارش ایلنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
قابل توجه داوطلبان آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۷ کانون‌های وکلای دادگستری ایران، نتایج نهایی آزمون کارآموزی وکالت هفته اول بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.
همچنین پیرو انتشار پاسخنامه آزمون در سایت سازمان سنجش، به اطلاع می‌رساند پاسخ صحیح سوال ۴۸ در دفترچه A مربوط به درس حقوق تجارت گزینه های ۳ و ۴ می‌باشد.
بنابراین داوطلبانی که این دو گزینه را انتخاب کرده اند نمره مثبت برای آنها منظور خواهد شد و برای سایر داوطلبان که پاسخ نداده یا گزینه دیگری را انتخاب کرده اند سوال مذکور حذف و نمره آن به سایر سوالات آن درس اضافه می شود.
علی پزشکی نایب رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا)

خبر ۱۱ دی ۹۷ - انتشار پاسخ‌نامه رسمی آزمون وکالت۹۷ طی دو سه روز آینده

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) از اعلام نتایج آزمون پذیرش کارآموزی وکالت ۹۷ در اوایل بهمن ماه خبر داد.
مرتضی شهبازی نیا در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با تاریخ اعلام نتایج آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۷، اظهار کرد: نتیجه آزمون اوایل بهمن ماه اعلام می‌شود و تاریخ دقیق آن با تعامل اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران( اسکودا) و سازمان سنجش کشور مشخص می‌شود.

رییس اسکودا با اشاره به اینکه اخیرا تعداد آزمون‌های برگزار شده توسط سازمان سنجش کشور زیاد بوده است، عنوان کرد: نتایج آزمون‌ها با توجه به این شرایط باید اعلام شود.
وی در رابطه با تاریخ دقیق انتشار پاسخنامه رسمی سوالات آزمون وکالت ۹۷ نیز، تصریح کرد: کلید سوالات طی دو یا سه روز آینده از طریق سایت سازمان سنجش کشور اعلام خواهد شد.
شهبازی نیا با اشاره به اجلاس یکروزه روسای کانون های وکلا و هیئت رییسه اسکودا که روز گذشته_ ۶ دی ماه_ در بوشهر برگزار شد در رابطه با محوریت موضوعات مورد بررسی در این نشست مشترک، بیان کرد: در این جلسه ۳ موضوع مورد بحث قرار گرفت. یک موضوع در رابطه با اصلاح مقررات وکالت، طرح های مطرح در مجلس شورای اسلامی و طرح پیشنهادی کانون‌های وکلا بود.
رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، اضافه کرد: موضوع مورد بحث دیگر در رابطه با لایحه شورای عالی استان ها در مورد اداری بودن دفاتر برخی از مشاغل از جمله وکلا، پزشکان، رسانه ها و ... بود که تصمیم گیری شد تا چطور انجام شود.
وی، گفت: همچنین در رابطه با مبلغ ۸۰۰ هزار تومانی که در قوانین بودجه برای پرداخت وکلا به قوه قضاییه جهت تمدید پروانه وکالت پیش بینی شده است با توجه به اینکه از نظر نهاد وکالت اعطای چنین وجهی موجبی ندارد و فشاری برای وکلا علی الخصوص وکلای جوان محسوب می شود نیز مذاکره و تصمیم گیری شد.
به گزارش ایسنا، آزمون وکالت ۹۷ نهم آذر ماه به صورت هماهنگ در ۲۵ مرکز استان برگزار شد و در مجموع ۷۳۶۱۶ نفر در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد ۳۴۶۰۴ نفر زن و ۳۹۰۱۲ نفر بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

خبر ۸ دی ۹۷ - انتشار پاسخ‌نامه رسمی آزمون وکالت۹۷ طی دو سه روز آینده 

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) از اعلام نتایج آزمون پذیرش کارآموزی وکالت ۹۷ در اوایل بهمن ماه خبر داد.

مرتضی شهبازی نیا در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با تاریخ اعلام نتایج آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۷، اظهار کرد: نتیجه آزمون اوایل بهمن ماه اعلام می‌شود و تاریخ دقیق آن با تعامل اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران( اسکودا) و سازمان سنجش کشور مشخص می‌شود.
رییس اسکودا با اشاره به اینکه اخیرا تعداد آزمون‌های برگزار شده توسط سازمان سنجش کشور زیاد بوده است، عنوان کرد: نتایج آزمون‌ها با توجه به این شرایط باید اعلام شود.
وی در رابطه با تاریخ دقیق انتشار پاسخنامه رسمی سوالات آزمون وکالت ۹۷ نیز، تصریح کرد: کلید سوالات طی دو یا سه روز آینده از طریق سایت سازمان سنجش کشور اعلام خواهد شد.
شهبازی نیا با اشاره به اجلاس یکروزه روسای کانون های وکلا و هیئت رییسه اسکودا که روز گذشته_ ۶ دی ماه_ در بوشهر برگزار شد در رابطه با محوریت موضوعات مورد بررسی در این نشست مشترک، بیان کرد: در این جلسه ۳ موضوع مورد بحث قرار گرفت. یک موضوع در رابطه با اصلاح مقررات وکالت، طرح های مطرح در مجلس شورای اسلامی و طرح پیشنهادی کانون‌های وکلا بود.
رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، اضافه کرد: موضوع مورد بحث دیگر در رابطه با لایحه شورای عالی استان ها در مورد اداری بودن دفاتر برخی از مشاغل از جمله وکلا، پزشکان، رسانه ها و ... بود که تصمیم گیری شد تا چطور انجام شود.
وی، گفت: همچنین در رابطه با مبلغ ۸۰۰ هزار تومانی که در قوانین بودجه برای پرداخت وکلا به قوه قضاییه جهت تمدید پروانه وکالت پیش بینی شده است با توجه به اینکه از نظر نهاد وکالت اعطای چنین وجهی موجبی ندارد و فشاری برای وکلا علی الخصوص وکلای جوان محسوب می شود نیز مذاکره و تصمیم گیری شد.
به گزارش ایسنا، آزمون وکالت ۹۷ نهم آذر ماه به صورت هماهنگ در ۲۵ مرکز استان برگزار شد و در مجموع ۷۳۶۱۶ نفر در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد ۳۴۶۰۴ نفر زن و ۳۹۰۱۲ نفر بودند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

خبر ۷ آذر ۹۷ - رفع مشکل عدم درج سهمیه ایثارگران در کارت آزمون کارآموزی وکالت

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران از رفع مشکل عدم درج سهمیه ایثارگران در کارت آزمون کارآموزی وکالت سال جاری خبر داد.
به گزارش «ایثار»، سردار حسن‌زاده با اشاره به برگزاری آزمون کارآموزی وکالت سال جاری در تاریخ ۹ آذرماه گفت: اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اخذ لیست متقاضیان استفاده از سهمیه ۳۰ درصد ایثارگران (موضوع بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه) از سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ ۵ آبان با همکاری اداره کل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد نسبت به بررسی وضعیت ایثارگری تک تک متقاضیان بر اساس مشمولین مندرج در قانون مذکور اقدام کرده و فهرست ایثارگران تایید شده نهایی در تاریخ ۷ آبان ماه به سازمان مذکور ارسال شده است.
وی ادامه داد: متقاضیان مذکور پس از دریافت کارت ورود به جلسه با عدم درج سهمیه ایثارگری مواجه شدند که پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد سازمان سنجش و آموزش کشور نوع سهمیه ایثارگران تایید شده را در کارت مذکور درج نکرده است. لذا با توجه به حساسیت موضوع پیگیری‌های لازم از این سازمان صورت گرفت و مشکل به وجود آمده برطرف شد.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: بر همین اساس لازم است ایثارگران مجدداً به سامانه مربوط به اخذ کارت ورود به جلسه مراجعه و کارت ورود به جلسه آزمون تصحیح شده (مندرج به نوع سهمیه ایثارگری) را دریافت کنند و چنانچه در این مرحله نیز با مغایرت در نوع سهمیه مواجه شدند ضمن ویرایش آن در سامانه با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۷۰۱۷ اداره کارآفرینی و شناسایی فرصت‌های شغلی تماس حاصل فرمایند.
حسن‌زاده با بیان اینکه ممکن است تعدادی از داوطلبان دارای چند وضعیت ایثارگری باشند، گفت: برای این دسته از ایثارگران فقط یک وضعیت ایثارگری مشمول بهره‌مندی از سهمیه می‌شود و بالاترین وضعیت ایثارگری از بانک اطلاعاتی ایثارگران استخراج و مورد تایید قرار گرفته است.منبع:

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

خبر ۳ آذر ۹۷ - اطلاعیه تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۷

اطلاعیه سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۷

با‌ آرزوی‌ توفیق‌ برای‌ داوطلبان آزمون‌ ‌کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۷، بدین‌ وسیله‌ به‌ اطلاع‌ می‌رساند آزمون در صبح روز جمعه مورخ ۹۷/۰۹/۰۹ در ۲۵ شهرستان برگزار خواهد شد. کارت شرکت در آزمون برای کلیه داوطلبان از روز سه شنبه مورخ ۹۷/۰۹/۰۶ براساس‌ مندرجات‌ بند «الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی می‌بایستی مطابق بند «ب» و «ج» این اطلاعیه به حوزه‌های رفع نقص مندرج در جدول ذیل این اطلاعیه مراجعه نمایند.

الف - نحوه و زمان تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون

کلیه داوطلبان از روز سه‌شنبه مورخ ۹۷/۰۹/۰۶ برای مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون باید به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به آدرس فوق مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات درخواستی یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه نموده و براساس زمان، تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. ضمناً متذکر می‌شود که تهیه کارت منحصراً به روش فوق امکان‌پذیر می‌باشد.

ب - آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون

آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون کلیه داوطلبان به شرح جدول شماره ۲ مندرج در ذیل این اطلاعیه می باشد.

ج- داوطلبان چنانچه درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده نمودند، لازم است به شرح زیر اقدام نمایند.

۱- با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۹ و ۱۰ (نام خانوادگی - نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کدملی، تاریخ فارغ التحصیلی، عنوان رشته تحصیلی) کارت شرکت در آزمون وجود دارد لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور در قسمت ویرایش اطلاعات حداکثر تا تاریخ ۹۷/۰۹/۰۹ منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمائید و در صورتی که نسبت به موارد مشروح ذیل معترض می‌باشید ضروری است در روزهای چهارشنبه مورخ ۹۷/۰۹/۰۷ و یا پنجشنبه ۹۷/۰۹/۰۸ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ براساس جدول مندرج در ذیل این اطلاعیه به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص مراجعه نمائید.

۱-۱ – چنانچه نسبت به بندهای ۵ و ۶ (جنس و معلولیت) معترض هستند.

تبصره: درخصوص بند ۶ (معلولیت) چنانچه داوطلبی خواستار اعمال بند فوق می‌باشد، لازم است فرم مخصوص معلولیت را روز قبل از برگزاری آزمون تحویل باجه رفع نقص نماید تا اقدامات لازم در این خصوص بعمل آید. در غیر اینصورت هیچگونه تقاضایی قابل پذیرش نمی‌باشد.

۲-۱- چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند ۷ (سهمیه ثبت‌نامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد (ارگانهای بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کل نیروهای مسلح - سپاه پاسداران و وزارت جهاد کشاورزی) جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ ۹۷/۰۹/۰۹ منحصراً به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند تا در صورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای آنان اعمال گردد، در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نمی‌باشد.

تذکر مهم: داوطلبانی که در زمان ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده اند و سهمیه آنان از طرف ارگان مربوطه مورد تایید قرار نگرفته است ضرورت دارد پس از مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات و اصلاح سهمیه در این مرحله، عدم تایید سهمیه خود را از ارگان ذیربط پیگیری نمایند. بدیهی است در غیر اینصورت و بعد از پایان مهلت ویرایش در این مرحله درخصوص اعمال سهیمه آنان اقدامی صورت نخواهد گرفت.

۳-۱- چنانچه کارت شرکت در آزمون شما فاقد عکس می باشد و یا چنانچه عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مُهر بودن عکس، واضح نبودن عکس و ... می‌باشد و یا چنانچه موفق به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون نشده اید ضروری است در روزهای چهارشنبه مورخ ۹۷/۰۹/۰۷ و یا پنجشنبه ۹۷/۰۹/۰۸ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ با همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصاً به باجه رفع نقص حوزه مربوطه (براساس جدول شماره دو) مراجعه نمایند و موضوع را دنبال نموده تا مشکل برطرف گردد. بدیهی است هرگونه مراجعه در این خصوص در روز آزمون قابل پذیرش نخواهد بود و با افراد خاطی مطابق مقررات مربوط رفتار خواهد شد.

۴-۱- چنانچه شماره داوطلب شما چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا می‌باشد، لازم است به باجه رفع نقص حوزه ذیربط مراجعه نمایید.

د‍- مواردی از قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده ۵ - تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف - ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار.

ب - ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

۱ - ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

۲ - تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون.

۳ - ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

ج - استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار.

د - کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات.

ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیرمجاز از آنها.

و - هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.

ح - خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده ۶ - هیات‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازاتهای زیر را درباره متخلفان دارند:

الف - در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب - در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره - آراء هیات‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.

ماده ۷ - در مورد مشمولان بندهای (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیات‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

ماده ۸ - ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.

ماده ۹- رسیدگی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیات‌های انتظامی اعضای هیات علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.

ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند.

ماده ۱۱- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرتهای غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تایید هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیات بدوی می‌باشد.

ماده ۱۲- هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسوول آنها علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراکز به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مدیران مسوول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) می‌باشد.

تبصره - در مورد آموزشگاههایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعی‌العموم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

ه‍- تذکرهای مهم

۱- همزمان با قرار گرفتن کارت شرکت در آزمون بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان از ضوابط آزمون، برگ راهنمای شرکت در آزمون نیز بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور قرار داده می‌شود که لازم است هر داوطلب با مطالعه دقیق آن برای حضور در جلسه آزمون و پاسخگویی به سوالات اقدام نماید. در صورت ضرورت داوطلبان می توانند از آن پرینت تهیه نمایند.

۲- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۳- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

۴- درهای ورودی ِحوزه های امتحانی راس ساعت ۸:۰۰ (هشت صبح) بسته خواهد شد و لذا به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از بسته شدن درهای ورودی در جلسه آزمون حاضر باشند. شروع فرآیند برگزاری آزمون راس ساعت ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه صبح) خواهد بود. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ سالنهای امتحانی به حوزه آزمون ممانعت بعمل خواهد آمد.

۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم، جزوه، کتاب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.

۶- خارج نمودن ملزومات آزمون (پاسخنامه، کارت شرکت در آزمون و یا دفترچه سوالات) از جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود و با داوطلبانی که اقدام به این تخلف نمایند طبق ضوابط رفتار خواهد شد.

۷- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی، به همراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیکی و ارتباطی حتی بصورت خاموش (از قبیل پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم و ..)، جزوه، کتاب، هر گونه نُت و یادداشت و نظایر آن ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می گردد و با داوطلبان متخلّف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.

۸- با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه ها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در این آزمون از تاریخ ۹۷/۰۹/۰۹ لغایت ۹۷/۰۹/۱۶ بصورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام نمائید.


جدول شماره ۱ – شهرستان محل برگزاری حوزه های آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران ۹۷

ردیف استان نام شهرستان محل برگزاری آزمون استان محل اقامت
  تهران(۱۶) تهران(۱۶۰۷) کلیه داوطلبان استانهای تهران(۱۶)، سمنان(۲۳)، هرمزگان(۳۷) و سیستان و بلوچستان(۲۴)
  آذربایجان شرقی(۱۰) تبریز(۱۰۱۲) کلیه داوطلبان استان آذربایجان شرقی(۱۰)
  فارس(۲۵) شیراز(۲۵۳۶) کلیه داوطلبان استانهای فارس(۲۵) وکهگیلویه و بویر احمد(۳۱)
  اصفهان(۱۳) اصفهان(۱۳۱۰) کلیه داوطلبان استان اصفهان(۱۳)
  آذربایجان غربی(۱۱) ارومیه(۱۱۰۴) کلیه داوطلبان استان آذربایجان غربی(۱۱)
  مازندران(۳۵) ساری(۳۵۲۷) کلیه داوطلبان استان مازندران(۳۵)
  خراسان رضوی(۱۹) مشهد(۱۹۶۰) کلیه داوطلبان استانهای خراسان رضوی(۱۹)، شمالی(۲۰) و جنوبی(۱۸)
  گیلان(۳۳) رشت(۳۳۱۳) کلیه داوطلبان استان گیلان(۳۳)
  قزوین(۲۶) قزوین(۲۶۱۹) کلیه داوطلبان قزوین(۲۶)
  خوزستان(۲۱) اهواز(۲۱۱۲) کلیه داوطلبان استان خوزستان(۲۱)
  کرمانشاه(۳۰) کرمانشاه(۳۰۲۴) کلیه داوطلبان استانهای کرمانشاه(۳۰)
  همدان(۳۸) همدان(۳۸۲۳) کلیه داوطلبان استان همدان(۳۸)
  قم(۲۷) قم(۲۷۰۴) کلیه داوطلبان استان قم(۲۷)
  کردستان(۲۸) سنندج(۲۸۱۹) کلیه داوطلبان استان کردستان(۲۸)
  گلستان(۳۲) گرگان(۳۲۱۷) کلیه داوطلبان استان گلستان(۳۲)
  اردبیل(۱۲) اردبیل(۱۲۰۲) کلیه داوطلبان استان اردبیل(۱۲)
  مرکزی(۳۶) اراک(۳۶۰۲) کلیه داوطلبان استان مرکزی(۳۶)
  بوشهر(۱۵) بوشهر(۱۵۰۲) کلیه داوطلبان استان بوشهر(۱۵)
  زنجان(۲۲) زنجان(۲۲۱۲) کلیه داوطلبان استان زنجان(۲۲)
  لرستان(۳۴) خرم آباد(۳۴۱۳) کلیه داوطلبان استان لرستان(۳۴)
  کرمان(۲۹) کرمان(۲۹۴۰) کلیه داوطلبان استان کرمان(۲۹)
  البرز(۴۰) کرج(۴۰۰۸) کلیه داوطلبان استان البرز(۴۰)
  چهارمحال و بختیاری(۱۷) شهرکرد(۱۷۰۹) کلیه داوطلبان استان چهار محال و بختیاری(۱۷)
  یزد(۳۹) یزد(۳۹۲۰) کلیه داوطلبان استان یزد(۳۹)
  ایلام(۱۴) ایلام(۱۴۰۵) کلیه داوطلبان استان ایلام(۱۴)

 

جدول شماره ۲- استان و شهرستان محل برگزاری و نشانی باجه‌های رفع نقص احتمالی کارتهای شرکت درآزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال

نام استان محل اقامت نام شهرستان محل برگزاری محل رفع نقص کارت نشانی باجه‌های رفع نقص
آذربایجان شرقی تبریز دانشگاه فنی و حرفه ای استان     آذربایجان شرقی تبریز: انتهای کوی منظریه، جنب لشگر عاشورا، دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی ارومیه دانشگاه ارومیه ارومیه: خیابان شهید بهشتی، دانشگاه ارومیه، ستاد مرکزی پردیس دانشگاهی دانشگاه‌ ارومیه
اصفهان ‌ اصفهان دانشگاه اصفهان اصفهان: میدان آزادی(دروازه شیراز)، بلواردانشگاه،درب شمالی دانشگاه اصفهان،ساختمان ستاد اجرای آزمونها
اردبیل اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل: خیابان دانشگاه، دانشگاه محقق اردبیلی، ساختمان سابق اداره کل امور آموزشی
البرز کرج دانشگاه خوارزمی کرج کرج: حصارک، میدان دانشگاه، دانشگاه خوارزمی پردیس کرج
ایلام ایلام دانشگاه ایلام ایلام: بلوارپژوهش،دانشگاه ایلام ، حوزه معاونت آموزشی
بوشهر ‌ بوشهر دانشگاه خلیج فارس بوشهر بوشهر: بهمنی،خیابان شهید ماهینی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر
تهران، سمنان،سیستان و بلوچستان ،هرمزگان تهران دانشکده فرهنگ وارتباطات دانشگاه سوره تهران: خیابان انقلاب، میدان فردوسی، بن بست شاهرود، دانشکده فرهنگ وارتباطات دانشگاه سوره
چهارمحال و بختیاری شهر کرد دانشگاه شهرکرد شهرکرد: بلواررهبر، دانشگاه شهرکرد، معاونت آموزشی
خراسان شمالی،خراسان رضوی،خراسان جنوبی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد مشهد: بلوار وکیل آباد،روبروی پارک‌ملت، درب شمالی دانشگاه فردوسی مشهد، مدیریت آموزشی دانشگاه
خوزستان اهواز دانشگاه شهید چمران اهواز اهواز: جاده گلستان، جنب پل پنجم، ورودی دانشگاه شهیدچمران اهواز
زنجان زنجان دانشگاه زنجان زنجان: کیلومتر۶ جاده تبریز، دانشگاه زنجان، ساختمان مرکزی واحدرایانه
فارس، کهگیلویه و بویراحمد شیراز دانشگاه شیراز شیراز: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز
قزوین قزوین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین قزوین: انتهای بلوار دانشگاه، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین
قم قم‌ دانشگاه قم قم: بلوارالغدیر، بعد از شهرک قدس، دانشگاه قم، سازمان مرکزی دانشگاه
کردستان سنندج دانشگاه کردستان سنندج: خیابان پاسداران، خیابان دانشگاه، درب اصلی دانشگاه کردستان، واحد صدورکارت
کرمان کرمان دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک کرمان (شهید چمران) کرمان: خیابان شهید مصطفی خمینی، ابتدای هفت باغ علوی، دانشکده فنی و حرفه­ای شماره یک کرمان(شهید چمران)
کرمانشاه کرمانشاه دانشگاه رازی کرمانشاه کرمانشاه: طاق بستان، باغ ابریشم، پردیس دانشگاه رازی، سازمان مرکزی دانشگاه، اداره آموزش
گلستان گرگان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گرگان: خیابان شهید بهشتی، دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان
گیلان رشت دانشگاه گیلان رشت: بلوار حافظ، خیابان ملت، روبروی شهربازی، پردیس دانشگاه گیلان
لرستان خرم‌آباد دانشگاه لرستان خرم‌آباد: کیلومتر ۵ جاده (خرم آباد - تهران)، دانشگاه لرستان
مازندران ساری دانشکده فنی امام محمد باقر (ع) ساری: بلوار خزر، خیابان شهید مطهری (طبرستان)، دانشکده فنی امام محمدباقر (ع)
مرکزی اراک دانشگاه اراک اراک: میدان شریعتی، ابتدای بلوارمیرزای شیرازی، دانشگاه اراک، درب اصلی دانشگاه ،روبروی باجه انتظامات
همدان ‌همدان دانشگاه بوعلی سینا همدان همدان: شهرک مدرس، خیابان ابوطالب، جنب دبیرستان، دانشکده علوم انسانی
یزد یزد دانشگاه یزد یزد: صفائیه، بلوار دانشگاه، ورودی دانش

 

خبر ۲۶ آبان ۹۷ - پذیرش کارآموز وکالت در کشور ۲۰ درصد افزایش یافت

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گفت: پذیرش کارآموز توسط این مجموعه طی سالجاری نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

خبر ۷ آبان ۹۷ - مرکز مشاوران قوه قضائیه سال آینده آزمون وکالت برگزار می‌‌کند

رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی و کارشناسان قوه قضائیه با اشاره به عدم برگزاری آزمون وکالت توسط این مرکز در سال جاری گفت: این مسئله به دلیل برگزاری آزمون مشاوران خانواده و همچنین وجود برخی مشکلات اجرایی است اما سعی می‌کنیم سال آینده حتماً آزمون وکالت را برگزار کنیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

خبر ۳۰ مهر ۹۷ - ثبت نام ۷۳ هزار نفر در آزمون وکالت و بیشتر شدن شانس قبولی نسبت به سال‌های گذشته

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: امسال مجموعا ۷۳ هزار و ۶۱۶ نفر در آزمون وکالت ثبت نام کردند که نسبت به آزمون سال قبل کاهش داشته است.

مرتضی شهبازی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا در رابطه با نتیجه ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۷ و تعداد افرادی که ثبت‌نام کردند، گفت:‌ امسال مجموعا ۷۳ هزار و ۶۱۶ نفر ثبت نام کردند که نسبت به آزمون سال قبل کاهش چند هزار نفری داشته و با توجه به اینکه ظرفیت کانون‌ها بیش از ۲۰ درصد اضافه شده می‌توان گفت شانس قبولی نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: بیشترین تعداد افراد شرکت‌کننده مربوط به کانون وکلای دادگستری مرکز است که ۲۱ هزار و ۸۷۳ نفر در این کانون ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰ هزار ۷۶۴ نفر خانم و ۱۱ هزار و ۱۰۹ نفر از آقایان هستند. کمترین شرکت‌کننده هم مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است که ۴۲۱ نفر ثبت نامی داشته است که از این بین ۱۹۷ نفر خانم و ۲۴ نفر آقا هستند.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌ها وکلای دادگستری ایران در خصوص نحوه دریافت کارت ورود به جلسه نیز گفت: براساس آگهی که منتشر کردیم چند روز پیش از آزمون کارت از طریق سایت سازمان سنجش در دسترس داوطلبان خواهد بود. همچنین امسال تعداد سوالات مانند سال‌های قبل است اما زمان پاسخگویی ۱۵ دقیقه افزایش داشته است.

رییس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس در واکنش به تبلیغات برخی موسسات مبنی بر فروش سوالات آزمون وکالت گفت: قبلا هم گفته‌ام اینها خلاف واقع است و سوالات در روزهای منتهی به آزمون تهیه می‌شود و تا امروز اساسا سوالی طرح نشده است. به هیچ شکل نیز نمی‌شود سوالات را حدس زد بنابراین هرگونه ادعا در این خصوص خلاف واقع و برای سودجویی است. از مراجع قانونی هم خواسته‌ایم با افراد سودجو برخورد شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

خبر ۱۷ مهر ۹۷ - تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت ۹۷

نایب رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) از تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت سال ۹۷ خبر داد.
علی پزشکی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت سال ۹۷، اظهار کرد: زمان ثبت نام تا آخرین ساعات روز ۲۱ مهر ماه ۹۷ تمدید شده است و آمار دقیق افراد شرکت کننده پس از اتمام مهلت ثبت نام ارائه خواهد شد.
نایب رییس اسکودا افزود: داوطلبین ثبت نام در آزمون وکالت را به لحظات آخر موکول نکنند. حتی اگر می‌شود پیش از روز بیست و یکم ثبت نام را انجام داده باشند زیرا احتمال دارد سایت بسته شود و امکان ثبت نام وجود نداشته باشد. این تاریخ به هیچ عنوان امکان تمدید ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای کارآموزان وکالت که مجددا در آزمون وکالت شرکت کنند سهمیه مازادی در نظر گرفته شده است یا خیر؟ عنوان کرد: اینکه کدام کارآموزان می‌توانند در آزمون سال ۹۷ شرکت کنند در شرایط اختصاصی کانون‌ها اعلام شده است. برای مثال کانون وکلای دادگستری مرکز گفته است که می‌توانند شرکت کنند اما زمان آزمون مانند افراد عادی هستند و سهمیه ویژه‌ای به این افراد اختصاص داده نمی‌شود. هر تعداد آماری که اعلام شده است ۳۰ درصد به ایثارگران تعلق دارد و تنها سهمیه‌ای که در این آزمون اعمال می‌شود صرفا سهمیه ایثارگران است و کارآموزان در سهمیه عادی لحاظ می‌شوند.
به گزارش ایسنا، ثبت نام در آزمون وکالت سال ۹۷ از تاریخ ۸ مهر ۱۳۹۷ تا روز پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ تعیین شده بود.
آزمون وکالت روز جمعه ۹ آذرماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

 منبع : خبرگزاری ایسنا

خبر ۱۷ مهر ۹۷ - اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون وکالت ۹۶ مرکز مشاوران 

اسامی داوطلبین حائز شرایط پذیرش در تکمیل ظرفیت آزمون مشاوره حقوقی و وکالت۱۳۹۶ به همراه تاریخ مراجعه جهت تشکیل پرونده و مصاحبه(در صورت تکمیل مدارک) در ادامه مطلب آمده است.
تذکرات مهم :
۱- بنابر اطلاعیه های گذشته این مرکز و با توجه به عدم تکمیل ظرفیت های اعلامی آزمون مشاوره حقوقی و وکالت سال۱۳۹۶ در برخی از حوزه‌ها لذا نفرات بعدی به عنوان جایگزین اعلام شده اند.
۲- صرفاً افرادیکه نامشان در لیست تکمیل ظرفیت قید شده است باید با در دست داشتن مدارک زیر و در تاریخ اعلام شده از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۱ به ساختمان اصلی مرکز به نشانی : تهران – بلوار نلسون ماندلا(آفریقای شمالی)– کوچه گلفام – پلاک ۵۴ – طبقه همکف مراجعه نمایند.
۱) ۶ قطعه عکس ۳ در ۴ تمام رخ با زمینه روشن. آقایان با لباس رسمی و خانمها با حجاب کامل.
۲) تصویر برابر با اصل دانشنامه لیسانس (حقوق، الهیات گریش فقه و مبانی حقوق اسلامی، سطح دو حوزه علمیه مورد تایید مرکز مدیریت قم یا خراسان)
۳) تصویر برابر با اصل مدرک کاردانی در شاخه های حقوق (در صورت تحصیل ناپیوسته)
۴) مدارک اثبات کننده وضعیت بومی (دیپلم ، اجاره نامه رسمی، سند مالکیت)
۵) تصویر برابر با اصل کارت ملی پشت و رو
۶) تصویر برابر با اصل کارت پایان خدمت پشت و رو (و یا اصل تعهدنامه)
۷) تصویر برابر با اصل تمام صفحات شناسنامه
۸) ارائه مدارک ایثارگری از یکی از مراجع ذیل : (در صورت استفاده از سهمیه ایثارگری)
۱. ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران (تهران – خیابان دکتر شریعتی)
۲. ستادکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (تهران-بزرگراه بسیج)
۳. سازمان بسیج مستضعفین (تهران-بزرگراه بسیج)
۴. مرکز فرماندهی ناجا (تهران – بزرگراه کردستان)
۵. بنیاد شهید و امور ایثارگران (تهران – خیابان آیت اله طالقانی)

۳- در صورت عدم ارائه و یا نقص در هر یک از مدارک خواسته شده ، برای متقاضی پرونده تشکیل نشده و امکان شرکت در جلسه مصاحبه را نیز نخواهد داشت.
۴- مصاحبه در صورت تکمیل بودن مدارک از ساعت ۱۴ لغایت ۱۸ همانروز انجام میشود.
۵- امکان تغییر تاریخ مراجعه داوطلبین به این مرکز وجود ندارد و عدم مراجعه داوطلب جهت تشکیل پرونده به منزله انصراف خواهد بود.

خبر ۹ مهر ۹۷ - ۱۵ دقیقه به زمان آزمون وکالت ۹۷ اضافه شد 

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از توافق با سازمان سنجش برای اضافه شدن ۱۵ دقیقه به مدت زمان آزمون وکالت سال ۱۳۹۷ خبر داد.
مرتضی شهبازی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: در نتیجه هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان سنجش کشور مبنی بر افزایش زمان پاسخگویی به سوالات آزمون وکالت سال ۹۷، اضافه شدن ۱۵ دقیقه به مدت زمان این آزمون مورد توافق قرار گرفت.
ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت ۱۳۹۷ صبح امروز یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ آغاز شد و تا روز پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت.
آزمون کارآموزی وکالت روز جمعه ۹ آذرماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

خبر  ۲۶ شهریور ۹۷ - آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۷

به اطلاع متقاضیان می‌رساند کانونهای وکلای دادگستری ایران (عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران- اسکودا) متشکل از کانون وکلای دادگستری مرکز، آذربایجان شرقی، فارس و کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، آذربایجان غربی، مازندران، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گیلان، قزوین، خوزستان، کرمانشاه، همدان، قم، کردستان، گلستان، اردبیل، مرکزی، بوشهر، زنجان، لرستان، کرمان، البرز، چهارمحال و بختیاری، یزد و ایلام از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ به تعداد مورد نیاز به شرح ذیل و با توجه به شرایط و موارد زیر کارآموز وکالت می‌پذیرند.

۱- ظرفیت پذیرش کارآموز وکالت به تفکیک نام و کد کانون:

کد کانون نام کانون ظرفیت پذیرش آزاد ظرفیت پذیرش ایثارگران    جمع کل
۱ مرکز شامل استانهای تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ۸۴۰ ۳۶۰ ۱۲۰۰
۲ آذربایجان شرقی ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۳ فارس و کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۰ ۶۰ ۲۰۰
۴ اصفهان ۱۱۵ ۵۰ ۱۶۵
۵ آذربایجان غربی ۴۹ ۲۱ ۷۰
۶ مازندران ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۷ خراسان رضوی، شمالی و جنوبی ۹۱ ۳۹ ۱۳۰
۸ گیلان ۵۶ ۲۴ ۸۰
۹ قزوین ۵۳ ۲۲ ۷۵
۱۰ خوزستان ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۱۱ کرمانشاه ۴۲ ۱۸ ۶۰
۱۲ همدان ۳۵ ۱۵ ۵۰
۱۳ قم ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۱۴ کردستان ۳۲ ۱۴ ۴۶
۱۵ گلستان ۲۱ ۹ ۳۰
۱۶ اردبیل ۲۱ ۹ ۳۰
۱۷ مرکزی (اراک) ۱۴ ۶ ۲۰
۱۸ بوشهر ۴۲ ۱۸ ۶۰
۱۹ زنجان ۴۲ ۱۸ ۶۰
۲۰ لرستان ۳۸ ۱۶ ۵۴
۲۱ کرمان ۴۹ ۲۱ ۷۰
۲۲ البرز ۷۷ ۳۳ ۱۱۰
۲۳ چهارمحال و بختیاری ۷ ۳ ۱۰
۲۴ یزد ۷۷ ۳۳ ۱۱۰
۲۵ ایلام ۳۵ ۱۵ ۵۰

(ظرفیت های اعلام شده با احتساب سهمیه آزاد و ایثارگران بوده و تغییر کد کانون پس از اولین ثبت‌نام به هیچ وجه ممکن نیست. بنابراین داوطلبان محترم باید با بررسی و مطالعه و دقت کامل نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند در صورت ثبت‌نام مکرر، ثبت‌نام داوطلب کلاً کان لم یکن تلقی خواهد شد.)

۲- مواد امتحانی:

این آزمون، کتبی، یک مرحله‌ای به صورت تستی بوده و ضرائب دروس آن به شرح ذیل می‌باشد:

ردیف نام دروس ضریب
۱ حقوق مدنی ۳
۲ آیین دادرسی مدنی ۳
۳ حقوق تجارت ۲
۴ اصول استنباط حقوق اسلامی ۱
۵ حقوق جزای عمومی و اختصاصی ۲
۶ آیین دادرسی کیفری ۲

۳– شرایط شرکت در آزمون و اخذ پروانه کارآموزی وکالت:

۱-۳- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۲-۳- دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر حقوق (از دانشکده های حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد) یا دانشنامه لیسانس فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح.

تبصره ۱: کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جز مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.

تبصره ۲ : مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

تبصره ۳: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.

۳-۳ – شرایط سنی: پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده می‌شود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه‌های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده می‌شود که هنگام ثبت‌نام سن آنها از پنجاه سال تمام بیشتر نباشد.

۴-۳- برای اشخاصی پروانه کارآموزی صادر می شود که دارای شرایط مندرج در قوانین و مقررات ناظر بر وکالت باشند.

۴ – مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام:

۱-۴- اسکن تصویر مدرک تحصیلی لیسانس، منطبق با بند ۲-۳ و تبصره های آن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمتjpg و با سایز حدود ۵۹۵ در ۸۴۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲ dpi .

تبصره ۱: متقاضیان از اسکن گواهی تعداد واحدهای گذرانده شده خودداری نمایند زیرا فقط گواهی فارغ‌التحصیلی یا دانشنامه مبنای مجوز شرکت در آزمون می‌باشد بنابراین دانشجویان ترم آخر و کسانی که در گواهی صادر شده توسط دانشگاه مربوط در مورد آنها کلمه”فارغ التحصیل” یا ” دانش آموخته “ قید نشده باشد حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

تبصره ۲: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته اسکن مدرک کاردانی خود را در قسمت مربوطه ارسال نمایند.

۲-۴- اسکن تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حدود ۲۱۳ در ۳۱۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲dpi .

تبصره: دارندگان معافیت‌های تحصیلی، مربوط به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه و به طور کلی افراد فاقد گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم ، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

۳-۴- هزینه ثبت نام مبلغ ۹۵۰۰۰۰ ریال( نود و پنج هزار تومان).

تبصره: واریز هزینه ثبت نام از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب و سیستم آنلاین ثبت‌نام اینترنتی در زمان تعیین شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به بند ۱-۵ و ۲-۵ این آگهی و دستورالعمل مقرر انجام خواهد گرفت.

۴-۴- اسکن عکس متقاضی:

داوطلبان محترم می‌بایست تصویر عکس خود را که در سال جاری گرفته شده باشد، در اندازه های ۴×۳ جهت اسکن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حداقل ۲۰۰ در ۳۰۰ تا حداکثر ۳۰۰ در ۴۰۰ pixels تهیه نمایند و حجم فایل تهیه شده نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر شود. همچنین تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر و هر گونه منگنه باشد. حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید یا در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.

تذکر مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون‌های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنها توسط دیگران انجام می‌شود رخ داده است، تاکید می‌گردد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
۵-۴– داوطلبانی که دارای معلولیت (نابینایی و کم بینایی) و ناتوانی جسمی – حرکتی از ناحیه دست می باشند (صرفاً جهت استفاده از منشی در جلسه آزمون) گواهی معلولیت و استفاده از منشی صادره از سازمان بهزیستی کشور را از قسمت مربوطه سیستم ثبت‌نام ارسال نمایند. لازم به ذکر است طبق قانون اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ هیچ گونه سهمیه فوق العاده‌ای برای پذیرش این داوطلبان در آزمون وکالت در نظر گرفته نشده است و با ارائه این گواهی از نظر پذیرش در آزمون اولویتی برای فرد ارائه کننده ایجاد نخواهد شد.

۶-۴- سهمیه رزمندگان و ایثارگران:

با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و با توجه به مفاد ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه بند چ ماده مذکور که به موجب آن بند چ به عنوان ماده ۵۹ مکرر به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق شده است گزینش داوطلبان واجد شرایط براساس ماده ۵۹ اصلاحی قانون خدمات رسانی به ایثارگران صورت می گیرد. هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران می‌توانند بر اساس شرایط خود به شرح مندرج در بندهای “الف” تا “ج” زیر ، متقاضی استفاده از سهمیه شوند.

الف- فرزندان و همسران شهدا

ب- جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%) جانبازی

پ- آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و همسر و فرزندان آنان

ت- رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه

ث- همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%)و بالاتر

ج- فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه

تبصره ۱: داوطلبان استفاده کننده از سهمیه‌های بنیاد شهید، سازمان بسیج مستضعفین ، جهاد کشاورزی و نیروهای مسلح، در صورت عدم تایید سهمیه به واحدهای تابعه شهرستان محل تشکیل پرونده ذیربط مراجعه نمایند.

تبصره ۲: جانبازان ۱۰% به بالا، آزادگان با سه ماه سابقه اسارت و همسر و فرزندان آنان، فرزندان و همسران شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، برای استفاده از سهمیه مربوط باید بر اساس ضوابط نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایند. این قبیل داوطلبان بایستی در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی نسبت به علامتگذاری بند مربوطه اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از ثبت نام به ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تایید سهمیه ارسال گردد و نیازی به مراجعه به سایت ایثار ندارند.

تبصره ۳: بر مبنای قسمت اخیر ماده ۵۹ مکرر الحاقی به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه جزو سهمیه رزمندگان محسوب می شوند و تابع ضوابط مربوط به سهمیه رزمندگان هستند.

رزمندگانی که از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۳۱/۶/۱۳۶۷ حداقل شش (۶) ماه متوالی یا متناوب و فرزندان رزمندگانی که حداقل دوازده ماه (۱۲) سابقه حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل را داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تایید نهایی قرار گیرد.

تبصره ۴: آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی، و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ تا ۳۱/۶/۱۳۶۷ حداقل ۶ ماه پیوسته یا متناوب در خطوط مقدم حضور داشته‌اند و فرزندان این رزمندگان که پدریا مادرشان حداقل ۱۲ ماه سابقه حضور در جبهه را به صورت داوطلبانه دارد می‌توانند با تایید بالاترین مقام هر یک از نیروهای مسلح (ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح) از مزایای این قانون استفاده نمایند. این قبیل افراد می‌توانند ابتدا به واحدهای متبوع مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون مربوط را تکمیل نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط صالح مربوطه مورد تایید نهایی قرار گیرد. این قبیل داوطلبان لازم است ضمن علامتگذاری در بند مربوطه در تقاضانامه ثبت نامی نسبت به درج کد پیگیری ۱۲ رقمی در محل مربوط اقدام نمایند.

تبصره ۵: با توجه به مفاد بند چ ماده ۸۸ الحاقی به ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، پدر و مادر شهدا مشمول سهمیه ایثارگری نمی باشند.

تذکرات مهم:

۱ – مناطق عملیاتی بر اساس مصوبه شورای عالی دفاع تعیین می شود.

۲– همسران رزمندگان (داوطلبانی که همسران آنان فقط دارای شرط مدت حضور در جبهه می باشند) مشمول استفاده از سهمیه رزمندگاننمی‌باشند.

۳- کد پیگیری ۱۲ رقمی ارگان استفاده کننده از سهمیه رزمندگان (حسب مورد سپاه پاسداران و یا نیروهای مسلح)، برای هر آزمون و هر سال متفاوت است. لذا داوطلبان می بایست برای این آزمون، کدپیگیری جدید از ارگان ذیربط دریافت دارند.

۴– داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان، نسبت به دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی در نظر گرفته شده است، درج نمایند.

۵- شرط برخورداری از مزایای ایثارگران و رزمندگان «واجد شرایط بودن» آنان است که در قسمت اخیر ماده ۵۹ الحاقی همانند ماده ۵۹ قبلی تصریح شده است. بنابراین وضعیت داوطلبان محترم باید بر ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت و سایر شرایط قانونی ایجابی و سلبی لازم برای ورود به کارآموزی منطبق باشد و نصاب نمره قبولی نیز در مورد ایشان رعایت خواهد شد.

۶– به موجب الحاق بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه به ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، مشمولین استفاده از سهمیه ایثارگران فقط موارد شش گانه فوق هستند.

۷- بررسی شمول سهمیه ایثارگری به افراد توسط سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود در نهایت، تایید نهایی واجد شرایط بودن ایثارگران نسبت به پذیرفته شدگان این سهمیه با هیات مدیره هر کانون است.

۸ – چنانچه داوطلبی در سهمیه آزاد شرکت کرده باشد، اعلام بعدی او در مورد ایثارگری مسموع نخواهد بود.

۹- پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان توسط کانون محلی، اصل گواهی ایثارگری صادر شده از مرجع صالح می‌بایست به کانون مربوطه تحویل داده شود.

۷-۴- تهیه پرینت از اطلاعات ثبت‌نامی که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است، الزامی است داوطلب باید پرینت را در صورت قبولی در آزمون به کانون مربوط ارائه کند.

۵ – نحوه ثبت نام و توزیع کارت شرکت در آزمون و تاریخ آزمون:

۱-۵- ثبت‌نام از متقاضیان منحصراً از طریق اینترنت و پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور از روزیکشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۰۸لغایت روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۱۷ انجام خواهد شد.

۲-۵- متقاضیان باید برای واریز هزینه ثبت‌نام، از طریق کارت های اعتباری عضو شبکه شتاب، که رمز دوم آن فعال باشد، طبق دستور العمل اعلام شده در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، و در زمان اعلام شده در بند ۱-۵، نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام اقدام کنند.

تبصره: در این خصوص متقاضیان می‌توانند از کارتهای اعتباری دیگران که رمز دوم آن فعال باشد نیز استفاده کنند.

۳-۵- توزیع کارت شرکت در آزمون به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان باید با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و وارد کردن کد پیگیری و شماره پرونده خود به سیستم، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. زمان آغاز توزیع اینترنتی کارت و نحوه آن، زمان و مکان رفع نقص یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور ، اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران و روزنامه اطلاعات به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

۴-۵- آزمون در مرکز کانونی که متقاضی در تقاضانامه ثبت‌نام انتخاب کرده است برگزار می‌شود. نشانی محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد.

۵-۵- تاریخ برگزاری آزمون روز جمعه مورخ ۱۳۹۷/۹/۹ می‌باشد.

۶- تذکرات لازم:

۱-۶- متقاضیان باید قبل از تاریخ شروع ثبت‌نام از طریق اینترنت، نسبت به اسکن و آماده کردن مدارک با فرمت و مشخصات اعلام شده در بند ۴ این آگهی اقدام نمایند.

۲-۶- مدت ثبت نام اینترنتی از تاریخ شروع، ۱۰ روز خواهد بود.

۳-۶- متقاضیان باید اصل مدارک اسکن شده را نزد خود نگه داشته در صورت پذیرفته شدن به همراه سایر مدارکی که اعلام خواهد شد به کانون مربوطه ارائه نمایند.

۴-۶- داوطلبان فقط در صورتی که دارای شرایط مندرج در این آگهی باشند حق ثبت نام و شرکت در آزمون را خواهند داشت ضمن اینکه باید اطلاعات وارد شده در تقاضانامه ثبت‌نام را (خصوصاً از نظر تعیین کانون مربوط و کد آن) به دقت کنترل نمایند. هزینه ثبت نام تحت هیچ شرایطی مسترد نخواهد شد.

۵-۶- متقاضیان باید در پایان ثبت‌نام از اطلاعات وارد شده پرینت تهیه و درصورت قبولی آن را به کانون مربوطه تسلیم کنند. چنانچه اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی در هنگام ثبت‌نام اینترنتی با آگهی آزمون منطبق نبوده و غیر واقعی باشد حتی در صورت قبولی از ثبت‌نام آنان جلوگیری و قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد.

۶-۶– صدور کارت شرکت در آزمون دلیل تایید هیچ یک از مدارک داوطلب از طرف کانونهای وکلا یا سازمان سنجش نیست. بنابراین صرف قبولی در آزمون و درج نام متقاضی در ردیف پذیرفته شدگان، هیچ حقی برای کسی ایجاد نخواهد کرد.

۷-۶- صدور هرگونه اطلاعیه درخصوص آزمون فقط در پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) و روزنامه اطلاعات معتبر خواهد بود.

۸-۶- با توجه به زمان پیش بینی شده برای آماده کردن مدارک ثبت‌نام تاکید می‌شود در روزهای آغازین پس از انتشار این آگهی نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز اقدام شود تا در هنگام ثبت نام از طریق اینترنت برای متقاضیان از نظر زمانی مشکلی ایجاد نگردد.

۹-۶- تغییر محل کارآموزی به هیچ عنوان میسر نخواهد بود بنابراین داوطلبان محترم باید با در نظر گرفتن همه ویژگی ها و امکانات و محدودیتهای فردی و خانوادگی خود صرفاً در حوزه کانونی ثبت نام کنند که قصد کارآموزی و وکالت در محدوده آن را دارند.

۱۰–۶– محاسبه نمرات و تراز آن بر اساس استانداردهای علمی متداول انجام خواهد شد.

۱۱-۶- ثبت نام و شرکت وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت عضو کانونهای وکلا در آزمون ممنوع است و بر فرض شرکت و قبولی در آزمون، قبولی آنان کان لم یکن تلقی می شود .

تبصره۱: طبق تصمیم هیات های مدیره محترم کانونهای وکلای دادگستری مرکز، آذربایجان شرقی، اصفهان، قزوین و ایلام کارآموزانی که در حوزه این کانونها به کارآموزی اشتغال دارند می‌توانند در آزمون امسال منحصراً در حوزه کانون متبوع خود شرکت کنند.

۱۲-۶- داوطلبان محترم پیش از انتخاب کانون محل کارآموزی و اشتغال خود حتما به آگهی اختصاصی کانونها در سایت اختصاصی آنها مراجعه کنند و از شرایط احتمالی پیش بینی شده در هر کانون آگاه شوند. زیرا با توجه به مستقل بودن کانونها و ویژگی های اقلیمی و اجتماعی آنها شرایط اختصاصی اعلامی هر کانون برای داوطلبان ورود به آن لازم الاتباع است.

خبر ۲۰ شهریور ۹۷ - افزایش ۲۰ درصدی پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۹۷

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از افزایش ۲۰ درصد پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت خبر داد و گفت: احتمال اضافه شدن مدت زمان پاسخگویی به سوالات آزمون امسال وجود دارد.

مرتضی شهبازی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در رابطه با آزمون وکالت سال ۹۷ با بیان اینکه آگهی ثبت نام در اواخر شهریور منتشر می‌شود و ثبت نام دهه اول مهرماه است؛ با اشاره به سهمیه‌بندی‌ها گفت: نسبت سهمیه آزاد و ایثارگران را قانون تعیین می‌کند و برای تعیین سهمیه ایثارگران طبق قانونی که مصوب مجلس است، یعنی بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه عمل می‌شود و شرایط مانند سال گذشته است. لیکن برای رفع هرگونه ابهام، امسال تعداد سهمیه آزاد و ایثارگران به تفکیک اعلام می‌شود.
رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران تشریح کرد: کانون‌های وکلا با وجود مشکلات و تنگناهای مالی زیاد، برای جذب و تربیت وکیل در دوره دوساله کارآموزی ناگزیرند از محل حق عضویت وکلا، هزینه زیادی انجام دهند و برای این کار ریالی از منابع عمومی دریافت نمی‌کنند. با این حال، امسال علیرغم مشکلات زیاد و کمبود امکانات و با وجود مشکل تعداد زیادی از وکلای موجود در جذب پرونده و تامین معیشت، کانون‌های وکلا برای ایجاد امید و انگیزه در جوانان در سقف امکانات موجود تلاش کردند تا تعداد بیشتری از افراد در آزمون بعنوان کارآموز وکالت پذیرفته شوند و لذا بیش از ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش ظرفیت خواهند داشت.
این وکیل دادگستری با اشاره به آزمون و شرایط آن بیان کرد: در مواد و منابع آزمونی تغییری ایجاد نشده است ولی احتمال اضافه شدن مدت زمان پاسخگویی به سوالات آزمون وجود دارد. با توجه به درخواست‌هایی که وجود داشت و برای اینکه داوطلبان با آرامش خاطر بیشتری به سوالات پاسخ دهند، سعی می‌کنیم مدت زمان آزمون را افزایش دهیم و احتمالا ۱۵ دقیقه به مدت زمان ۱۲۰ دقیقه قبلی افزوده می‌شود تا داوطلبان فرصت داشته باشند با تفکر و دقت بیشتری به سوالات پاسخ دهند.
رییس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس در ادامه افزود: تاکید اتحادیه این است که سوالات بر اساس اصول کلی و مسلمات حقوق، قانون و آرای وحدت رویه طراحی شود و سوالات اختلافی نباشد. حتی تاکید ما بر این است که از نظریات مشورتی هم استفاده نشود زیرا این نظریات زمانی صادر می‌شود که اختلاف نظری وجود دارد.
شهبازی‌نیا تصریح کرد: به داوطلبان توصیه می‌کنیم هنگام پاسخگویی به مفهوم سوالات و گزینه‌ها دقت بیشتری کنند و توجه داشته باشند که سوالات فقط از قوانین اصلی طرح نمی‌شود و ممکن است از قوانین خاص و از اصول کلی و مسلمات حقوق هم سوال طرح شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

خبر ۲۲ مرداد ۹۷ - زمانبندی مصاحبه آزمون وکالت و مشاوره حقوقی سال ۹۶

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون به اطلاع میرسانیم، زمانبندی مصاحبه آزمون وکالت و مشاوره حقوقی سال ۹۶ اعلام شد.

به اطلاع می رساند داوطلبان غایب و تجدید مصاحبه و همچنین پذیرفته شدگان آزمون کتبی استان کرمانشاه می توانند از طریق لینک زیر تاریخ برگزاری مصاحبه و شماره پرونده خود را مشاهده نمایند.

نکات قابل توجه:

مصاحبه کلیه استان ها در تهران برگزار می گردد.

آدرس : تهران- خیابان مطهری- خیابان مفتح – جنب مترو مفتح – پشت دانشکده الهیات – کوچه شهید نقدی – پلاک ۲۶

حضور متقاضی راس ساعت ۱۴ در مکان فوق و همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه الزامی است.

شماره پرونده درج شده را یادداشت نموده و همراه داشته باشید.

منابع مصاحبه علمی و احکام :

آیین دارسی کیفری

آیین دادرسی مدنی

حقوق مدنی

حقوق جزای عمومی و اختصاصی

امور حسبی

حقوق تجارت

قرائت قرآن

احکام

منابع مصاحبه احکام:

قرائت قرآن

احکام

خبر ۱۲ تیر ۹۷ - اعلام نتایج آزمون ورودی کار آموزی وکالت سال ۹۶ کرمانشاه

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون به اطلاع میرسانیم،نتایج آزمون ورودی کار آموزی وکالت سال ۹۶ (کانون وکلای دادگستری) استان کرمانشاه اعلام گردید.

 

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۷ خرداد ۹۷ - اعلام نتایج آزمون وکالت مرکز مشاوران کرمانشاه

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای شرکت کنندگان به اطلاع می رسانیم، نتایج آزمون مشاوره حقوقی و وکالت استان کرمانشاه اعلام گردید.

 برای مشاهده اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

خبر ۱۲ خرداد ۹۷ - نتایج آزمون‌ «کارشناسان رسمی» و «وکالت کرمانشاه» پس از تعطیلات اعلام می‌شود

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه از احتمال اعلام نتایج آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه و آزمون وکالت داوطلبان کرمانشاه مرکز امور مشاوران قوه قضاییه پس از تعطیلات اخیر خبر داد.
عبدالرضا مومنی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تاریخ اعلام نتیجه آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه، اظهار کرد: به دلیل اینکه هنوز پاسخ تعیین ظرفیت ایثارگران مشخص نشده است، ان شاءالله نتایج آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه پس از تعطیلات اخیر اعلام می‌شود.
رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه همچنین در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون وکالت داوطلبان کرمانشاه مرکز امور مشاوران قوه قضاییه، عنوان کرد: احتمالا نتیجه این آزمون همزمان با اعلام نتایج آزمون کارشناس رسمی قوه قضاییه اعلام می‌شود.
به گزارش ایسنا، آزمون وکالت داوطلبان مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه در استان کرمانشاه با تاخیر از زمان برگزاری آزمون اصلی، در تاریخ ۱۰ اسفند ماه سال ۹۶ برگزار شد.
آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه نیز ۱۱ اسفند ماه سال ۹۶ طی دو مرحله برای ۱۷ رشته برگزار شد.

خبر ۳۰ اردیبهشت ۹۷ - زمان اعلام نتایج آزمون‌ «کارشناسان رسمی قوه قضاییه» و «وکالت مرکز مشاوران کرمانشاه»

اعلام نتایج آزمون‌ «کارشناسان رسمی قوه قضاییه» و «وکالت مرکز مشاوران کرمانشاه» تا دو هفته دیگر عبدالرضا مومنی . مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه از احتمال اعلام نتایج آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه و آزمون وکالت داوطلبان کرمانشاه مرکز امور مشاوران قوه قضاییه حداکثر تا دو هفته آینده خبر داد. عبدالرضا مومنی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تاریخ اعلام نتیجه آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه، اظهار کرد: احتمالا نتیجه این آزمون تا دو هفته آینده اعلام می‌شود. رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه همچنین در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون وکالت داوطلبان کرمانشاه مرکز امور مشاوران قوه قضاییه، عنوان کرد: احتمالا نتیجه این آزمون همزمان با اعلام نتایج آزمون کارشناس رسمی قوه قضاییه اعلام می‌شود. به گزارش ایسنا، آزمون وکالت داوطلبان مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه در استان کرمانشاه با تاخیر از زمان برگزاری آزمون اصلی، در تاریخ ۱۰ اسفند ماه سال ۹۶ برگزار شد. آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه نیز ۱۱ اسفند ماه سال ۹۶ طی دو مرحله برای ۱۷ رشته برگزار شد.

خبر ۱۶ اردیبهشت ۹۷ - اطلاعیه سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران - کانون کرمانشاه (اردیبهشت سال ۹۷)

پیرو اطلاعیه های منتشر شده در تاریخ های ۹۶/۰۹/۰۱ و ۹۶/۰۹/۲۹ سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تاریخ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران – کانون کرمانشاه و ضمن آرزوی‌ توفیق‌ برای‌ داوطلبان آزمون‌ مذکور، بدین‌ وسیله‌ به‌ اطلاع‌ می‌رساند آزمون در صبح روز جمعه مورخ ۹۷/۰۲/۲۱ درشهرستان کرمانشاه برگزار خواهد شد. کارت شرکت در آزمون برای کلیه داوطلبان از روز سه‌شنبه مورخ ۹۷/۰۲/۱۸ براساس‌ مندرجات‌ بند «الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی می‌بایستی مطابق بند «ب» و «ج» این اطلاعیه به حوزه‌های رفع نقص مندرج در جدول ذیل این اطلاعیه مراجعه نمایند.

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه  اینجا کلیک نمایید

خبر ۳۰ بهمن ۹۶ - اعلام زمان توزیع کارت آزمون کارشناس رسمی و آزمون وکالت استان کرمانشاه

کارت ورود به جلسه آزمون ۱۷ رشته کارشناس رسمی و آزمون وکالت استان کرمانشاه مربوط به مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه از تاریخ ۹۶/۱۲/۳ در وب سایت این مرکز  قرار خواهد گرفت و داوطلبان می توانند نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

خبر ۲۴ بهمن ۹۶ - سازمان سنجش مجری برگزاری آزمون وکالت می شود

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: بر اساس طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت، آزمون وکالت دو بار در سال برگزار و برگزاری آن نیز به سازمان سنجش واگذار می شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۱ بهمن - اعلام زمان برگزاری آزمون مشاوره حقوقی و وکالت داوطلبان استان کرمانشاه

مرکز مشاوران تاریخ برگزاری آزمون مشاوره حقوقی و وکالت داوطلبین استان کرمانشاه اعلام کرد. به گزارش ایلنا، مرکز وکلا و مشاوران قوه‌قضاییه باصدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد آزمون مشاوره حقوقی و وکالت داوطلبین استان کرمانشاه که به علت حادثه ناگوار زلزله به تعویق افتاده بود در روز پنجشنبه مورخ ۱۳۹۶.۱۲.۱۰ در همان استان برگزار میشود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

۲ بهمن ۹۶ - اعلام نتیجه آزمون وکالت مرکز امور مشاوران قوه قضاییه تا دو هفته دیگر

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: نهایتا تا دو هفته آینده نتایج آزمون وکالت این مرکز اعلام خواهد شد. عبدالرضا مومنی در گفت و گو با ایسنا در خصوص تاریخ اعلام نتایج آزمون وکالت مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه، اظهار کرد: تاریخ دقیق اعلام نتیجه مشخص نیست، اما نهایتا تا دو هفته آینده نتیجه اعلام خواهد شد. رییس مرکز امور امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه عنوان کرد: حدود ۸۴ هزار ۵۰۰ نفر در آزمون وکالت مرکز امور وکلا، مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه شرکت کردند و از این تعداد ۳۰۰۰ نفر پذیرفته خواهند شد. به گزارش ایسنا، آزمون وکالت مرکز امور مشاوران حقوقی؛ وکلا و کارشناسان قوه قضاییه مورخ جمعه - دهم آذر ماه - سال ۹۶ برگزار شد.

خبر ۲۵ دی ۹۶ - تلاش برای افزایش ظرفیت جذب وکیل با توجه به ظرفیت ایثارگران

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به سهمیه ایثارگران در آزمون وکالت، گفت: اعلام نتایج آزمون اعتراض افراد عادی را به همراه داشت. کانون باید تدبیری بیاندیشد، تنها راه این بود که در جلسه هیات مدیره رایزنی کردیم و در تلاش برای افزایش مقداری از سهمیه هستیم تا موافقت افراد تاثیرگذار را بگیریم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

خبر ۱۸ دی ۹۶ - اعلام نتایج آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۶ (کانون وکلا دادگستری)

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۶ (کانون وکلا دادگستری) به اطلاع می رسانیم ،نتایج آزمون اعلام شد.

برای مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک کنید

خبر ۱۶ دی ۹۶ - مرکز امور مشاوران، وکلا و کار‌شناسان قوه قضاییه آزمون کار‌شناسی رسمی دادگستری را برگزار می‌کند 

مرکز امور مشاوران، وکلا و کار‌شناسان قوه قضاییه اسفندماه آزمون کار‌شناسی رسمی دادگستری را برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، بنابر اعلام سامانه ثبت‌نام آزمون‌های مرکز امور مشاوران، وکلا و کار‌شناسان قوه قضاییه، مهلت ثبت‌نام  آزمون کار‌شناسی رسمی دادگستری از هفدهم تا پایان دی‌ماه ۹۶ ادامه دارد و آزمون در روز ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون به‌صورت منطقه‌ای خواهد بود و سایر جزییات و شرایط داوطلبان تاکنون اعلام نشده است.

خبر ۱۱ دی ۹۶ - نتایج آزمون وکالت ۹۶ نهایتا تا ۳ بهمن ماه اعلام می‌شود

رییس سابق اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از اعلام نتایج آزمون وکالت سال ۹۶ حداکثر تا تاریخ سوم بهمن ماه خبر داد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۵ دی ۹۶ - اطلاعیه اسکودا درباره ضوابط حاکم بر جذب ایثارگران در کانون‌های وکلا به عنوان کارآموز

خبرگزاری ایسنا : اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در خصوص ضوابط حاکم بر جذب ایثارگران در کانون های وکلا به عنوان کارآموز اطلاعیه‌ای صادر کرد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۹ آذر ۹۶ -اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشوردر خصوص اعلام تاریخ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۶ برای داوطلبان کانون کرمانشاه

پیرو اطلاعیه مورخ ۹۶/۰۹/۰۱ بدین وسیله به اطلاع داوطلبانی که کانون خود را کرمانشاه انتخاب نموده‌ بودند، می‌رساند با توجه به عدم برگزاری آزمون برای این داوطلبان در تاریخ ۳/۹/۱۳۹۶، به دلیل وقوع زلزله در استان کرمانشاه و هماهنگی به عمل آمده با اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری (اسکودا)، مقرر گردید آزمون برای داوطلبان کانون مذکور در روز جمعه مورخ ۹۷/۰۲/۲۱ برگزار گردد.

داوطلبان لازم است برای اطلاع سایر جزئیات، نحوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون، به اطلاعیه‌ای که در تاریخ ۹۷/۰۲/۱۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر می‌گردد، توجه نمایند.

برای مشاهده اطلاعیه در سایت سازمان سنجش اینجا کلیک نمایید

کلید آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۶

بدین وسیله باطلاع داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت مورخ ۱۳۹۶/۹/۳ می رساند، کلید و سوالات نوع A آزمون مذکور برای مشاهده داوطلبان ذینفع اعلام می گردد.

برای دریافت دفترچه سوالات اینجا را کلیک نمایید

برای ورود به سامانه نمایش کلید آزمون اینجا را کلیک کنید

خبر ۱۹ آذر ۹۶ - اعلام نتیجه آزمون وکالت حداکثر تا هفته اول بهمن ماه 

خبرگزاری ایلنا : رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری از انتشار پاسخنامه آزمون وکالت ظرف ۲ روز آینده خبر داد. بهمن کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اینکه پاسخنامه آزمون وکالت ۹۶ چه زمانی از طریق سازمان سنجش منتشر خواهد شد، گفت:‌ پاسخنامه این آزمون ظرف یکی دو روز آینده از طریق سازمان سنجش منتشر خواهد شد. رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در پاسخ به این پرسش که نتایج این آزمون چه زمانی اعلام خوهد شد، گفت: همانطور که قبلا گفته‌ام نهایت دو ماه بعد از برگزاری آزمون نتایج اعلام خواهد شد. وی با بیان اینکه منتظر تاییدیه سهمیه ایثارگران هستیم، ابراز امیدواری کرد که نتایج آزمون وکالت امسال حداکثر در هفته اول بهمن ماه منتشر شود.

 خبر ۹ آذر ۹۶: تعویق زمان آزمون وکالت برای داوطلبان استان کرمانشاه

زمان آزمون وکالت مرکز امور مشاوران حقوقی و کلاء و کارشناسان قوه قضاییه نسبت به داوطلبان عزیزی که از استان کرمانشاه شرکت کرده‌اند و یکی از حوزه های همان استان را به عنوان حوزه اشتغال انتخاب کرده‌اند به زمان دیگری موکول گردیده است. به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آزمون وکالت مرکز امور مشاوران حوقی وکلاء و کارشناسان در روز جمعه مورخ ۹۶/۹/۱۰ به صورت متمرکز در شهر تهران در ۱۵۹ حوزه امتحانی برگزار می‌گردد. با توجه به تقاضای کثیری از شرکت کنندگان استان کرمانشاه برای تعویق زمان آزمون جهت همراهی و مساعدت نسبت به مصیبت دیدگان عزیز استان کرمانشاه زمان آزمون وکالت مرکز امور مشاوران حقوقی وکلاء و کارشناسان قوه قضاییه نسبت به داوطلبان عزیزی که از استان کرمانشاه شرکت کرده‎اند و یکی از حوزه های همان استان را به عنوان حوزه اشتغال انتخاب کرده‌اند به زمان دیگری موکول گردیده است. زمان آزمون متعاقباً از طریق سایت مرکز به اطلاع آنان خواهد رسید.

۱ آذر ۹۶ - اطلاعیه عدم برگزاری آزمون پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۶ برای داوطلبان کانون کرمانشاه

پیرو اطلاعیه مورخ ۹۶/۰۸/۲۷ بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبانی که کانون خود را کرمانشاه انتخاب نموده‌اند، می‌رساند نظر به وقوع زلزله اخیر در استان کرمانشاه و تالمات روحی بوجود آمده برای داوطلبان آن استان، و با توجه به تقاضای اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری (اسکودا)، آزمون برای داوطلبان در کانون مذکور در روز جمعه مورخ ۹۶/۰۹/۰۳ برگزار نخواهد شد.

ضمناً تاریخ برگزاری مجدد آزمون برای این کانون متعاقباً در تاریخ ۹۶/۰۹/۲۹ اطلاع رسانی خواهد شد.

۲۷ مهر ۹۶ - اطلاعیه پرینت کارت و زمان‌ آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران

با‌ آرزوی‌ توفیق‌ برای‌ داوطلبان آزمون‌ ‌کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۶، بدین‌ وسیله‌ به‌ اطلاع‌ می‌رساند آزمون در صبح روز جمعه مورخ ۹۶/۰۹/۰۳ در ۲۵ شهرستان برگزار خواهد شد. کارت شرکت در آزمون برای کلیه داوطلبان از روز سه شنبه مورخ ۹۶/۰۸/۳۰ براساس‌ مندرجات‌ بند «الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی می‌بایستی مطابق بند «ب» و «ج» این اطلاعیه به حوزه‌های رفع نقص مندرج در جدول ذیل این اطلاعیه مراجعه نمایند.

الف - نحوه و زمان تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون

کلیه داوطلبان از روز سه‌شنبه مورخ ۹۶/۰۸/۳۰ برای مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون باید به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به آدرس فوق مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات درخواستی یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه نموده و براساس زمان، تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. ضمناً متذکر می‌شود که تهیه کارت منحصراً به روش فوق امکان‌پذیر می‌باشد.

ب - آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون

آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون کلیه داوطلبان به شرح جدول مندرج در ذیل این اطلاعیه می باشد. ج- داوطلبان چنانچه درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده نمودند، لازم است به شرح زیر اقدام نمایند.

۱- با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱ ،۲ ،۳ ،۴، ۹ و ۱۰ (نام خانوادگی - نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کدملی، تاریخ فارغ التحصیلی، عنوان رشته تحصیلی) کارت شرکت در آزمون وجود دارد لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور در قسمت ویرایش اطلاعات حداکثر تا تاریخ ۹۶/۰۹/۰۳ منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمائید و در صورتی که نسبت به موارد مشروح ذیل معترض می‌باشید ضروری است در روزهای چهارشنبه مورخ ۹۶/۰۹/۰۱ و یا پنجشنبه ۹۶/۰۹/۰۲ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ براساس جدول مندرج در ذیل این اطلاعیه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص مراجعه نمائید.

۱-۱ – چنانچه نسبت به بندهای ۵ و ۶ (جنس و معلولیت) معترض هستند. تبصره: درخصوص بند ۶ (معلولیت) چنانچه داوطلبی خواستار اعمال بند فوق می‌باشد، لازم است فرم مخصوص معلولیت را روز قبل از برگزاری آزمون تحویل باجه رفع نقص نماید تا اقدامات لازم در این خصوص بعمل آید. در غیر اینصورت هیچگونه تقاضایی قابل پذیرش نمی‌باشد.

۲-۱- چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند ۷ (سهمیه ثبت‌نامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد (ارگانهای بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کل نیروهای مسلح - سپاه پاسداران و وزارت جهاد کشاورزی) جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ ۹۶/۰۹/۰۳ منحصراً به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند تا در صورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای آنان اعمال گردد، در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نمی‌باشد. تذکر مهم: داوطلبانی که در زمان ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده اند و سهمیه انان از طرف ارگان مربوطه مورد تایید قرار نگرفته است ضرورت دارد پس از مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات و اصلاح سهمیه، عدم تایید سهمیه خود را از ارگان ذیربط پیگیری نمایند.

۳-۱- چنانچه کارت شرکت در آزمون شما فاقد عکس می باشد و یا چنانچه عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر بودن عکس، واضح نبودن عکس و ... می‌باشد و یا چنانچه موفق به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون نشده اید ضروری است در روزهای چهارشنبه مورخ ۹۶/۰۹/۰۱ و یا پنجشنبه ۹۶/۰۹/۰۲ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ با همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴ × ۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصاً به باجه رفع نقص حوزه مربوطه (براساس جدول شماره یک) مراجعه نمایند و موضوع را دنبال نموده تا مشکل برطرف گردد. بدیهی است هرگونه مراجعه در این خصوص در روز آزمون قابل پذیرش نخواهد بود و با افراد خاطی مطابق مقررات مربوط رفتار خواهد شد.

۴-۱- چنانچه شماره داوطلب شما چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا می‌باشد، لازم است به باجه رفع نقص حوزه ذیربط مراجعه نمایید.

د- تذکرهای مهم

۱- همزمان با قرار گرفتن کارت شرکت در آزمون بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان بمنظور آگاهی بیشتر داوطلبان از ضوابط آزمون، برگ راهنمای شرکت در آزمون نیز بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور قرار داده می‌شود که لازم است هر داوطلب با مطالعه دقیق آن برای حضور در جلسه آزمون و پاسخگویی به سوالات اقدام نماید. در صورت ضرورت داوطلبان می توانند از آن پرینت تهیه نمایند.

۲- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۳- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

۴- درهای ورودی ِحوزه های امتحانی راس ساعت ۸:۰۰ (هشت صبح) بسته خواهد شد و لذا به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از بسته شدن درهای ورودی در جلسه آزمون حاضر باشند. شروع فرآیند برگزاری آزمون راس ساعت ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه صبح) خواهد بود. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ سالنهای امتحانی به حوزه آزمون ممانعت بعمل خواهد آمد.

۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم، جزوه، کتاب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.

۶- خارج نمودن ملزومات آزمون (پاسخنامه، کارت شرکت در آزمون و یا دفترچه سوالات) از جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود و با داوطلبانی که اقدام به این تخلف نمایند طبق ضوابط رفتار خواهد شد.

۷- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی، به همراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیکی و ارتباطی حتی بصورت خاموش (از قبیل پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم و ..)، جزوه، کتاب، هر گونه نُت و یادداشت و نظایر آن ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می گردد و با داوطلبان متخلّف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.

۸- با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه ها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در این آزمون از تاریخ ۳/۹/۹۶ لغایت ۸/۹/۹۶ بصورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام نمائید.

جدول‌ استان و شهرستان محل برگزاری و نشانی باجه‌های رفع نقص احتمالی کارتهای شرکت درآزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۶

نام استان محل اقامت نام شهرستان محل برگزاری محل رفع نقص کارت نشانی باجه‌های رفع نقص
آذربایجان شرقی تبریز دانشگاه تبریز تبریز: بلوار۲۹بهمن، دانشگاه تبریز، طبقه همکف، ساختمان مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی
آذربایجان غربی ارومیه دانشگاه ارومیه ارومیه: خیابان شهید بهشتی، دانشگاه ارومیه، ستاد مرکزی پردیس دانشگاهی دانشگاه‌ ارومیه
اصفهان ‌ اصفهان دانشگاه اصفهان اصفهان: میدان آزادی(دروازه شیراز)، بلواردانشگاه،درب شمالی دانشگاه اصفهان،جنب اداره کل آموزش ستاد  اجرای آزمونها دانشگاه اصفهان
اردبیل اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل: خیابان دانشگاه، دانشگاه محقق اردبیلی، ساختمان سابق اداره کل امور آموزشی
البرز کرج دانشگاه خوارزمی کرج کرج: حصارک، میدان دانشگاه، دانشگاه خوارزمی پردیس کرج
ایلام ایلام دانشگاه ایلام ایلام: بلوارپژوهش،دانشگاه ایلام ، حوزه معاونت آموزشی
بوشهر ‌ بوشهر دانشگاه خلیج فارس بوشهر بوشهر: خیابان شهید ماهینی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر
تهران، سمنان،سیستان و بلوچستان ، هرمزگان تهران دانشکده فرهنگ وارتباطات دانشگاه سوره تهران: خیابان انقلاب، میدان فردوسی، بن بست شاهرود، دانشکده فرهنگ وارتباطات دانشگاه سوره
چهارمحال و بختیاری شهر کرد دانشگاه شهرکرد شهرکرد: بلواررهبر، دانشگاه شهرکرد، معاونت آموزشی
خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد مشهد: بلوار وکیل آباد،روبروی پارک‌ملت، درب شمالی دانشگاه فردوسی مشهد، مدیریت آموزشی دانشگاه
خوزستان اهواز دانشگاه شهید چمران اهواز اهواز: جاده گلستان، جنب پل پنجم، ورودی دانشگاه شهیدچمران اهواز
زنجان زنجان دانشگاه زنجان زنجان: کیلومتر ۶ جاده تبریز، دانشگاه زنجان، ساختمان مرکزی واحدرایانه
فارس، کهگیلویه و بویراحمد شیراز دانشگاه شیراز شیراز: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز
قزوین قزوین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین قزوین: بلوار دانشگاه، روبهروی صدا و سیما ، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین
قم قم‌ دانشگاه قم قم: انتهای بلوارمحمدامین، بعد از شهرک قدس، دانشگاه قم، سازمان مرکزی دانشگاه
کردستان سنندج دانشگاه کردستان سنندج: خیابان پاسداران، خیابان دانشگاه، درب اصلی دانشگاه کردستان، مهمانسرای دانشگاه
کرمان کرمان دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک کرمان (شهید چمران) کرمان: خیابان شهید مصطفی خمینی، ابتدای هفت باغ علوی، دانشکده فنی و حرفه­ای شماره یک کرمان(شهید چمران)
کرمانشاه کرمانشاه دانشگاه رازی کرمانشاه کرمانشاه: طاق بستان، باغ ابریشم، پردیس دانشگاه رازی، سازمان مرکزی دانشگاه، اداره آموزش
گلستان گرگان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گرگان: خیابان شهید بهشتی، دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان
گیلان رشت دانشگاه گیلان رشت: بلوار حافظ، خیابان ملت، روبروی شهربازی، پردیس دانشگاه گیلان
لرستان خرم‌آباد دانشگاه لرستان خرم‌آباد: کیلومتر ۵ جاده (خرم آباد - تهران)، دانشگاه لرستان

 

مازندران
ساری دانشکده فنی امام محمد باقر (ع) ساری: بلوار خزر، خیابان شهید مطهری (طبرستان)، دانشکده فنی امام محمدباقر (ع)
مرکزی اراک دانشگاه اراک اراک: میدان شریعتی، دانشگاه اراک، درب اصلی دانشگاه ، روبروی باجه انتظامات
همدان ‌همدان دانشگاه بوعلی سینا همدان همدان: شهرک مدرس، خیابان ابوطالب، دانشکده علوم انسانی، معاونت آموزشی دانشکده
یزد یزد دانشگاه یزد یزد: صفائیه، چهار راه پژوهش،ورودی دانش، ساختمان کنار سالن فجر

برای مشاهده اطلاعیه در سایت سازمان سنجش اینجا کلیک کنید

 ۱۹ مهر ۹۶ - ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی و وکالت ۱۳۹۶

به اطلاع کلیه ثبت نام کنندگان محترم آزمون میرساند تغییر و ویرایش اطلاعات ثبت نامی برای آخرین بار از تاریخ ۱/آبانماه/۱۳۹۶ لغایت ۳/آبانماه/۱۳۹۶ امکانپذیر خواهد بود. داوطلبین محترمی که قصد ویرایش هریک از اطلاعات وارد شده در زمان ثبت نام را دارند لازم است در تاریخهای اعلام شده به وب سایت مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه (judiciarybar.ir) مراجعه نموده و نسبت به تصحیح و ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند ، لازم به تذکر است تاریخ فوق الذکر تمدید نشده و دیگر امکان ویرایش اطلاعات به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.

۱۵ مهر ۹۶ - مهلت ثبت نام آزمون وکالت تمدید شد

خبرگزاری مهر :مهلت ثبت نام آزمون کار آموزی وکالت سال ۹۶ تا پایان روز یکشنبه ۱۶ مهرماه تمدید شده است. به گزارش خبرنگار مهر، آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۹۶ کانون های وکلای دادگستری که از روز یکشنبه دوم مهرماه تا روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه مهلت داشت، تمدید شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

 ۲۲ شهریور ۹۶ - آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۶

به اطلاع متقاضیان می‌رساند کانونهای وکلای دادگستری ایران (عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران- اسکودا) متشکل از کانون وکلای دادگستری مرکز- آذربایجان شرقی – فارس و کهگیلویه و بویراحمد- اصفهان – آذربایجان غربی – مازندران- خراسان رضوی، شمالی و جنوبی – گیلان- قزوین- خوزستان – کرمانشاه – همدان – قم – کردستان – گلستان – اردبیل- مرکزی- بوشهر – زنجان – لرستان – کرمان- البرز -چهارمحال و بختیاری- یزد و ایلام از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ به تعداد مورد نیاز به شرح ذیل و با توجه به شرایط و موارد زیر کارآموز وکالت می‌پذیرند.

۱- ظرفیت پذیرش کارآموز وکالت به تفکیک نام و کد کانون:

کد کانون نام کانون ظرفیت پذیرش
۱ مرکز شامل استانهای تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ۱۱۰۰
۲ آذربایجان شرقی ۱۰۰
۳ فارس و کهگیلویه و بویراحمد ۱۲۵
۴ اصفهان ۱۱۰
۵ آذربایجان غربی ۶۰
۶ مازندران ۶۰
۷ خراسان رضوی، شمالی و جنوبی ۱۰۵
۸ گیلان ۵۰
۹ قزوین ۵۰
۱۰ خوزستان ۷۵
۱۱ کرمانشاه ۳۲
۱۲ همدان ۵۰
۱۳ قم ۳۰
۱۴ کردستان ۴۰
۱۵ گلستان ۴۵
۱۶ اردبیل ۲۰
۱۷ مرکزی (اراک) ۱۵
۱۸ بوشهر ۴۰
۱۹ زنجان ۳۶
۲۰ لرستان ۴۵
۲۱ کرمان ۵۰
۲۲ البرز ۱۰۰
۲۳ چهارمحال و بختیاری ۱۲
۲۴ یزد ۸۵
۲۵ ایلام ۲۵

(ظرفیت های اعلام شده با احتساب سهمیه ایثارگران بوده و تغییر کد کانون پس از اولین ثبت‌نام به هیچ وجه ممکن نیست. بنابراین داوطلبان محترم باید با بررسی و مطالعه و دقت کامل نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند در صورت ثبت‌نام مکرر، ثبت‌نام داوطلب کلاً کان لم یکن تلقی خواهد شد.)

۲- مواد امتحانی:

این آزمون، کتبی، یک مرحله‌ای به صورت تستی بوده و ضرائب دروس آن به شرح ذیل می‌باشد:

ردیف نام دروس ضریب
۱ حقوق مدنی ۳
۲ آیین دادرسی مدنی ۳
۳ حقوق تجارت ۲
۴ اصول استنباط حقوق اسلامی ۱
۵ حقوق جزای عمومی و اختصاصی ۲
۶ آیین دادرسی کیفری ۲

۳ – شرایط شرکت در آزمون و اخذ پروانه کارآموزی وکالت:

۳-۱- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۳-۲- دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر حقوق (از دانشکده های حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد)یا دانشنامه لیسانس فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح.

تبصره ۱: کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جز مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.

تبصره ۲ : مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

تبصره ۳: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.

۳-۳ – شرایط سنی: پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده می‌شود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه‌های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده می‌شود که هنگام ثبت‌نام سن آنها ا ز پنجاه سال تمام بیشتر نباشد.

۳-۴- برای اشخاصی پروانه کارآموزی صادر می شود که دارای شرایط مندرج در قوانین و مقررات ناظر بر وکالت باشند.

۴ – مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام:

۴-۱- اسکن تصویر مدرک تحصیلی لیسانس، منطبق با بند ۲-۳ و تبصره های آن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمتjpg و با سایز حدود ۵۹۵ در ۸۴۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲ dpi .

تبصره ۱: متقاضیان از اسکن گواهی تعداد واحدهای گذرانده شده خودداری نمایند زیرا فقط گواهی فارغ‌التحصیلی یا دانشنامه مبنای مجوز شرکت در آزمون می‌باشد بنابراین دانشجویان ترم آخر و کسانی که در گواهی صادر شده توسط دانشگاه مربوط در مورد آنها کلمه”فارغ التحصیل” یا ” دانش آموخته “ قید نشده باشد حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

تبصره ۲: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته اسکن مدرک کاردانی خود را در قسمت مربوطه ارسال نمایند.

۴-۲- اسکن تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حدود ۲۱۳ در ۳۱۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲dpi .

تبصره: دارندگان معافیت های تحصیلی، مربوط به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه و به طور کلی افراد فاقد گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم ، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

۴-۳- هزینه ثبت نام مبلغ ۷۵۰/۰۰۰ (هفتصدو پنجاه هزار) ریال

تبصره: واریز هزینه ثبت نام از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب و سیستم آنلاین ثبت‌نام اینترنتی در زمان تعیین شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به بند ۱-۵ و۲-۵ این آگهی و دستورالعمل مقرر انجام خواهد گرفت.

۴-۴- اسکن عکس متقاضی:

داوطلبان محترم می‌بایست تصویر عکس خود را که در سال جاری گرفته شده باشد، در اندازه های ۴×۳ جهت اسکن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حداقل ۲۰۰ در ۳۰۰ تا حداکثر ۳۰۰ در ۴۰۰ pixels تهیه نمایند و حجم فایل تهیه شده نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر شود. همچنین تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر و هر گونه منگنه باشد. حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید یا در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.

تذکر مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون‌های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنها توسط دیگران انجام می‌شود رخ داده است، تاکید می‌گردد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۴-۵– داوطلبانی که دارای معلولیت (نابینایی و کم بینایی) و ناتوانی جسمی – حرکتی از ناحیه دست می باشند (صرفاً جهت استفاده از منشی در جلسه آزمون) گواهی معلولیت و استفاده از منشی صادره از سازمان بهزیستی کشور را از قسمت مربوطه سیستم ثبت‌نام ارسال نمایند. لازم به ذکر است طبق قانون اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ هیچ گونه سهمیه فوق العاده‌ای برای پذیرش این داوطلبان در آزمون وکالت در نظر گرفته نشده است و با ارائه این گواهی از نظر پذیرش در آزمون اولویتی برای فرد ارائه کننده ایجاد نخواهد شد.

۴-۶- سهمیه رزمندگان و ایثارگران:

با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و با توجه به مفاد ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه بند چ ماده مذکور که به موجب آن بند چ به عنوان ماده ۵۹ مکرر به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق شده است گزینش داوطلبان واجد شرایط براساس ماده ۵۹ اصلاحی قانون خدمات رسانی به ایثارگران صورت می گیرد. هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران می‌توانند بر اساس شرایط خود به شرح مندرج در بندهای “الف” تا “چ” زیر ، متقاضی استفاده از سهمیه شوند.

الف- فرزندان و همسران شهدا

ب- جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%) جانبازی

پ- آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت

ت- رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه

ث- همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%)و بالاتر

ج- فرزندان و همسران آزادگان

چ- فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه

بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص می‌یابد.

تبصره ۱: داوطلبان استفاده کننده از سهمیه‌های بنیاد شهید، سازمان بسیج مستضعفین ، جهاد کشاورزی و نیروهای مسلح، در صورت عدم تایید سهمیه به واحدهای تابعه شهرستان محل تشکیل پرونده ذیربط مراجعه نمایند.

تبصره ۲: جانبازان ۱۰% به بالا، آزادگان با سه ماه سابقه اسارت، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران آزادگان، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، برای استفاده از سهمیه مربوط باید بر اساس ضوابط نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایند. این قبیل داوطلبان بایستی در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی نسبت به علامتگذاری بند مربوطه اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از ثبت نام به ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تایید سهمیه ارسال گردد و نیازی به مراجعه به سایت ایثار ندارند.

تبصره ۳: بر مبنای قسمت اخیر ماده ۵۹ مکرر الحاقی به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه جزو سهمیه رزمندگان محسوب می شوند و تابع ضوابط مربوط به سهمیه رزمندگان هستند.

رزمندگانی که از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ لغایت ۱۳۶۷/۶/۳۱ حداقل شش (۶) ماه متوالی یا متناوب و فرزندان رزمندگانی که حداقل دوازده ماه (۱۲) سابقه حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل را داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تایید نهایی قرار گیرد.

تبصره ۴: آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی، و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ تا ۱۳۶۷/۶/۳۱ حداقل ۶ ماه پیوسته یا متناوب در خطوط مقدم حضور داشته‌اند و فرزندان این رزمندگان که پدریا مادرشان حداقل ۱۲ ماه سابقه حضور در جبهه را به صورت داوطلبانه دارد می‌توانند با تایید بالاترین مقام هر یک از نیروهای مسلح (ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح) از مزایای این قانون استفاده نمایند. این قبیل افراد می‌توانند ابتدا به واحدهای متبوع مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون مربوط را تکمیل نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط صالح مربوطه مورد تایید نهایی قرار گیرد. این قبیل داوطلبان لازم است ضمن علامتگذاری در بند مربوطه در تقاضانامه ثبت نامی نسبت به درج کد پیگیری ۱۲ رقمی در محل مربوط اقدام نمایند.

تبصره ۵: با توجه به مفاد بند چ ماده ۸۸ الحاقی به ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، پدر و مادر شهدا مشمول سهمیه ایثارگری نمی باشند.

تذکرات مهم:

۱ – مناطق عملیاتی بر اساس مصوبه شورای عالی دفاع تعیین می شود.

۲– همسران رزمندگان (داوطلبانی که همسران آنان فقط دارای شرط مدت حضور در جبهه می باشند) مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی‌باشند.

۳- کد پیگیری ۱۲ رقمی ارگان استفاده کننده از سهمیه رزمندگان (حسب مورد سپاه پاسداران و یا نیروهای مسلح)، برای هر آزمون و هر سال متفاوت است. لذا داوطلبان می بایست برای این آزمون، کدپیگیری جدید از ارگان ذیربط دریافت دارند.

۴– داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان، نسبت به دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی در نظر گرفته شده است، درج نمایند.

۵- شرط برخورداری از مزایای ایثارگران و رزمندگان «واجد شرایط بودن» آنان است که در قسمت اخیر ماده ۵۹ الحاقی همانند ماده ۵۹ قبلی تصریح شده است. بنابراین وضعیت داوطلبان محترم باید بر ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت و سایر شرایط قانونی ایجابی و سلبی لازم برای ورود به کارآموزی منطبق باشد و نصاب نمره قبولی نیز در مورد ایشان رعایت خواهد شد.

۶– به موجب الحاق بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه به ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، مشمولین استفاده از سهمیه ایثارگران فقط موارد هفت گانه فوق هستند.

۷- بررسی شمول سهمیه ایثارگری به افراد توسط سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود در نهایت، تایید نهایی واجد شرایط بودن ایثارگران نسبت به پذیرفته شدگان این سهمیه با هیات مدیره هر کانون است.

۸ – چنانچه داوطلبی در سهمیه آزاد شرکت کرده باشد، اعلام بعدی او در مورد ایثارگری مسموع نخواهد بود.

۹- پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان توسط کانون محلی، اصل گواهی ایثارگری صادر شده از مرجع صالح می بایست به کانون مربوطه تحویل داده شود.

۴-۷- تهیه پرینت از اطلاعات ثبت‌نامی که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است، الزامی است داوطلب باید پرینت را در صورت قبولی در آزمون به کانون مربوط ارائه کند.

۵ – نحوه ثبت نام و توزیع کارت شرکت در آزمون و تاریخ آزمون:

۵-۱- ثبت‌نام از متقاضیان منحصراً از طریق اینترنت و پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیwww.sanjesh.org از روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ لغایت روز پنجشنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۱۳ انجام خواهد شد.

۵-۲- متقاضیان باید برای واریز هزینه ثبت‌نام، از طریق کارت های اعتباری عضو شبکه شتاب، که رمز دوم آن فعال باشد، طبق دستور العمل اعلام شده در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، و در زمان اعلام شده در بند ۱-۵، نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام اقدام کنند.

تبصره: در این خصوص متقاضیان می‌توانند از کارتهای اعتباری دیگران که رمز دوم آن فعال باشد نیز استفاده کنند.

۵-۳- توزیع کارت شرکت در آزمون به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان باید با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و وارد کردن کد پیگیری و شماره پرونده خود به سیستم، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. زمان آغاز توزیع اینترنتی کارت و نحوه آن، زمان و مکان رفع نقص یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشورwww.sanjesh.org ، اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران www.scoda.ir و روزنامه اطلاعات به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

۵-۴- آزمون در مرکز کانونی که متقاضی در تقاضانامه ثبت‌نام انتخاب کرده است برگزار می‌شود. نشانی محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد.

۵-۵- تاریخ برگزاری آزمون روز جمعه مورخ ۱۳۹۶/۹/۰۳ می‌باشد.

۶- تذکرات لازم:

۶-۱- متقاضیان باید قبل از تاریخ شروع ثبت‌نام از طریق اینترنت، نسبت به اسکن و آماده کردن مدارک با فرمت و مشخصات اعلام شده در بند ۴ این آگهی اقدام نمایند.

۶-۲- مدت ثبت نام اینترنتی از تاریخ شروع، ۱۲ روز خواهد بود.

۶-۳- متقاضیان باید اصل مدارک اسکن شده را نزد خود نگه داشته در صورت پذیرفته شدن به همراه سایر مدارکی که اعلام خواهد شد به کانون مربوطه ارائه نمایند.

۶-۴- داوطلبان فقط در صورتی که دارای شرایط مندرج در این آگهی باشند حق ثبت نام و شرکت در آزمون را خواهند داشت ضمن اینکه باید اطلاعات وارد شده در تقاضانامه ثبت‌نام را (خصوصاً از نظر تعیین کانون مربوط و کد آن) به دقت کنترل نمایند. هزینه ثبت نام تحت هیچ شرایطی مسترد نخواهد شد.

۶-۵- متقاضیان باید در پایان ثبت‌نام از اطلاعات وارد شده پرینت تهیه و درصورت قبولی آن را به کانون مربوطه تسلیم کنند. چنانچه اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی در هنگام ثبت‌نام اینترنتی با آگهی آزمون منطبق نبوده و غیر واقعی باشد حتی در صورت قبولی از ثبت‌نام آنان جلوگیری و قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد.

۶-۶– صدور کارت شرکت در آزمون دلیل تایید هیچ یک از مدارک داوطلب از طرف کانونهای وکلا یا سازمان سنجش نیست. بنابراین صرف قبولی در آزمون و درج نام متقاضی در ردیف پذیرفته شدگان، هیچ حقی برای کسی ایجاد نخواهد کرد.

۶-۷- صدور هرگونه اطلاعیه درخصوص آزمون فقط در پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) www.scoda.ir و روزنامه اطلاعات معتبر خواهد بود.

۶-۸- با توجه به زمان پیش بینی شده برای آماده کردن مدارک ثبت‌نام تاکید می‌شود در روزهای آغازین پس از انتشار این آگهی نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز اقدام شود تا در هنگام ثبت نام از طریق اینترنت برای متقاضیان از نظر زمانی مشکلی ایجاد نگردد.

۶-۹- تغییر محل کارآموزی به هیچ عنوان میسر نخواهد بود بنابراین داوطلبان محترم باید با در نظر گرفتن همه ویژگی ها و امکانات و محدودیتهای فردی و خانوادگی خود صرفاً در حوزه کانونی ثبت نام کنند که قصد کارآموزی و وکالت در محدوده آن را دارند.

۶–۱۰– محاسبه نمرات و تراز آن بر اساس استانداردهای علمی متداول انجام خواهد شد.

۶-۱۱- ثبت نام و شرکت وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت عضو کانونهای وکلا در آزمون ممنوع است و بر فرض شرکت و قبولی در آزمون، قبولی آنان کان لم یکن تلقی می شود .

تبصره۱: طبق تصمیم هیات های مدیره محترم کانونهای وکلای دادگستری مرکز، آذربایجان شرقی، گیلان، قزوین، همدان، بوشهر و یزد کارآموزانی که در حوزه این کانونها به کارآموزی اشتغال دارند می‌توانند در آزمون امسال منحصراً در حوزه کانون متبوع خود شرکت کنند.

۶-۱۲- داوطلبان محترم پیش از انتخاب کانون محل کارآموزی و اشتغال خود حتما به آگهی اختصاصی کانونها در سایت اختصاصی آنها مراجعه کنند و از شرایط احتمالی پیش بینی شده در هر کانون آگاه شوند. زیرا با توجه به مستقل بودن کانونها و ویژگی های اقلیمی و اجتماعی آنها شرایط اختصاصی اعلامی هر کانون برای داوطلبان ورود به آن لازم الاتباع است.

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا)

۱۲ شهریور ۹۶ - آگهی آزمون مشاوره حقوقی و وکالت دادگستری سال ۹۶

مرکز امور مشاوران حقوقی ، وکلاو کارشناسان قوه قضاییه به منظور جذب و تامین وکلای مورد نیاز در نقاط مختلف کشور ، شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت در آزمون متقاضیان وکالت سال ۱۳۹۶ را به شرح زیر اعلام می نمایند و به متقاضیان محترم اکیدا توصیه می گردد قبل از هر گونه اقدام به ثبت نام برای آزمون کلیه مطالب این اطلاعیه را به دقت مطالعه و در صورتیکه واجد همه شرایط می باشند با قبول مفاد این اطلاعیه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه آزمون اینجا کلیک نمایید

۱۱ شهریور ۹۶ - اطلاعیه مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه درباره آزمون مشاوره حقوقی و وکالت

ثبت‌نام آزمون مشاوره حقوقی و وکالت مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه از روز یکشنبه - ۱۲ شهریور ماه - آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا به نقل از مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه، در اطلاعیه این مرکز آمده است که « ثبت نام آزمون مشاوره حقوقی و وکالت مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه از روز یکشنبه ۱۲ /۶/ ۹۶ با شرایط مندرج در آگهی آزمون به مدت ۱۵ روز از طریق پایگاه اینترنتی azmoon.۲۳۰۵۵.ir انجام می شود

۲۰ تیر ۹۶ - جذب ۱۱۰۰ کارآموز وکالت در کانون وکلای دادگستری

خبرگزاری ایلنا : رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از تعیین تعداد جذب کارآموزان وکالت در سال ۹۶ خبرداد و گفت: کانون وکلای مرکز امسال ۱۱۰۰ کارآموز جذب می‌کند. امیر حسین‌‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از برگزاری جلسه تعیین تعداد و ظرفیت کارآموز وکالت در پیش از ظهر امروز خبرداد و گفت کانون وکلای مرکز برگزار شد. او ادامه داد: پیشنهاد کانون وکلای مرکز این بود که ۱۵۰۰ کارآموز وکالت در آزمون امسال جذب شوند که بعد از بحث و بررسی‌های لازم در نهایت قرار شد کانون وکلای مرکز امسال ۱۱۰۰ کارآموز جذب کند.

 

 

۱۶ دی ۹۵ - اعلا: کمیسیون تعیین ظرفیت کارآموزان وکالت متشکل از رییس کل دادگستری استان، رییس شعبه اول دادگاه انقلاب و ‌رییسم نتایج آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۵(کانون وکلا دادگستری) کاربران عزیز ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای شما در آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۹۵(کانون وکلا دادگستری) به اطلاع میرسانیم برای مشاهده نتایج بر روی دکمه زیر کلیک کنید

برای مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک کنید


خبر ۱۵ دی ۹۵ - اطلاعیه‌ زمان اعلام نتایج آزمون‌ متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت اطلاعیه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره زمان اعلام نتایج آزمون‌ ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (مورخ ۱۳۹۵/۹/۵)

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۵ دی ۹۵ - اطلاعیه اتحادیه کانون‌های وکلا درباره اطلاع‌رسانی آزمون وکالت خبرگزاری ایسنا : اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) درباره اعلام نتایج آزمون وکالت، اطلاعیه ای صادر کرد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۵ دی ۹۵ - کلید آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۵ بدین وسیله باطلاع داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت مورخ ۱۳۹۵/۹/۵ می رساند، کلید و سوالات نوع A آزمون مذکور برای مشاهده داوطلبان ذینفع اعلام می گردد.

برای دریافت دفترچه سوالات اینجا را کلیک نمایید

برای ورود به سامانه نمایش کلید آزمون اینجا را کلیک نمایید


خبر ۴ دی ۹۵ - اطلاعیه اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران درخصوص دفترچه آزمون و کلید سوالات مربوط به آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران در سال ۱۳۹۵

بدین وسیله به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت مورخ ۱۳۹۵/۹/۵ می رساند، دفترچه آزمون به همراه کلید سوالات مربوطه به منظور دستیابی، مشاهده و مراجعه داوطلبان ذینفع در تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۵ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا داوطلبان در صورت هرگونه سوال، می توانند موارد سوال خود را حداکثر ظرف ۲۴ ساعت به طور مکتوب تهیه و برای اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران به آدرس: تهران – میدان آرژانتین- خیابان احمد قصیر (بخارست)- خیابان هفدهم پلاک ۲۰ و یا نمابر ۸۸۷۰۲۲۸۹-۰۲۱ ارسال نمایند. بدیهی است مواردی که بعد از تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۶ واصل گردد، قابل بررسی نخواهد بود.


خبر ۳۰ آذر ۹۵ - اعلام زمان مراجعه حضوری تکمیل ظرفیت آزمون وکالت ۹۴

زمان مراجعه حضوری تکمیل ظرفیت آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۴ تعیین شد. به گزارش ایسنا، کانون وکلای دادگستری مرکز از تعیین تاریخ مراجعه حضوری تکمیل ظرفیت آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۴ در روز یکشنبه مورخ ۵/ ۱۰/ ۹۵ راس ساعت ۱۴ در کانون وکلای دادگستری مرکز خبر داد که شرایط مراجعه حضوری به شرح ذیل است: ۱. مراجعه حضوری جهت احراز هویت و کنترل مدارک تکمیل ظرفیت آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۴ با در دست داشتن اصل شناسنامه، کارت ملی و اصل مدارک ثبت نام (که قبلاً برابر با اصل آنها به کانون ارسال شده است) چنانچه قبول شده ها در روز مراجعه حضوری اصل مدارک ثبت نام را به همراه نداشته باشند از ثبت نام آنها خودداری خواهد شد. ۲. چنانچه متقاضی پاسخ استعلامات را نزد خود نگه داشته در مراجعه حضوری آن را به کانون ارائه کند. ۳. چنانچه قبول شده‌ها، شرایط مندرج در آگهی آزمون ورودی کارآموزی وکالت را نداشته باشند، قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد. ۴. روز یکشنبه مورخ ۵/ ۱۰/ ۹۵ راس ساعت ۱۴ در سالن جلالی نائینی کانون وکلای دادگستری مرکز به نشانی تهران میدان آرژانتین ابتدای خیابان زاگرس پلاک ۳ طبقه همکف حضور بهم رسانید. ۵. حضور شخص قبول شده در روز و ساعت تعیین شده برای مراجعه حضوری و ارائه اصل مدارک ثبت نام الزامی است در صورت عدم حضور به موقع و یا عدم ارائه اصول مدارک، قبولی کان لم یکن تلقی خواهد شد. ۶. فرم معرفی وکیل سرپرست پس از اعلام نتیجه نهایی انتخاب شهر از طریق سایت در دسترس قرارخواهد گرفت و نحوه تکمیل و زمان تحویل فرم مزبور و سایر اقدامات قبول شده جهت صدور پروانه کارآموزی از همان طریق اطلاع رسانی خواهد شد لذا از مراجعات حضوری و تماس های تلفنی در این خصوص خودداری نمایید.


خبر ۱۷ آذر ۹۵ - توضیح کشاورز درباره کلید سئوالات و شکایات مربوط به آزمون وکالت ۹۵

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، گفت: اگر داوطلبان آزمون وکالت ۹۵ شکایتی نسبت به سئوالات این آزمون دارند آن را کتباً به اتحادیه اعلام کنند. بهمن کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعلام نتایج آزمون وکالت سال ۹۵، گفت: ان‌شاءالله نتایج آزمون به زودی اعلام می‌شود. سعی ما بر این است که ۵ دی‌ماه نتایج آزمون وکالت را اعلام کنیم. وی خاطرنشان کرد: اگر کسی راجع به ماهیت سئوالات آزمون وکالت شکایتی دارد آن را کتباً به اتحادیه اعلام کند. کشاورز درباره اعلام کلید سوالات آزمون وکالت نیز گفت: ان‌شاءالله به موقع کلید سئوالات هم اعلام خواهد شد. به گزارش ایسنا، آزمون وکالت سال ۹۵ صبح روز جمعه پنجم آذرماه همزمان در ۲۴ شهرستان برگزار شد.


خبر ۱۴ آذر ۹۵ - توضیح کشاورز درباره سئوالات و محل برگزاری آزمون وکالت ۹۵ رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: تا این زمان هیچ نوع ابهام و ایرادی در خصوص سوالات آزمون به اتحادیه اعلام نشده است. بهمن کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا درباره وجود ایراد در سئوالات آزمون وکالت که از سوی برخی داوطلبان مطرح شده، گفت: تا این زمان هیچ نوع ابهام و ایرادی در خصوص سوالات آزمون به اتحادیه اعلام نشده و بدیهی است اگر چنین مواردی باشد و به اسکودا اعلام شود، نظر کمیسیون‌های تخصصی اخذ و رفع ابهام خواهد شد. وی درباره گلایه برخی از داوطلبان آزمون وکالت در خصوص نبود امکانات و وسایل گرمایشی مناسب در برخی از حوزه‌های امتحانی، گفت: علی‌ رغم اینکه زمان برگزاری آزمون با سرمای شدید هوا و مشکلات ناشی از آن مقارن شد و با توجه به پیش بینی ها و پیشگیری های انجام شده از ناحیه سازمان سنجش آموزش کشور که مجری آزمون بود، هیچ شکایت و انتقادی در خصوص مشکلات احتمالی محل برگزاری آزمون وکالت صورت نگرفته است. کشاورز در پایان گفت: ان شاء الله نتیجه آزمون در موعد مقرر اعلام خواهد شد.


خبر ۲ آذر ۹۵ - کارت شرکت در آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۵

کاربران گرامی برای دریافت کارت شرکت در آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۵ روی لینک زیر کلیک نمایید.

برای دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۹ آبان ۹۵ - اطلاعیه پرینت کارت و زمان‌ برگزاری آزمون کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری

اطلاعیه سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۵

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۷ آبان ۹۵ - جذب سالانه ۱۷۰۰ نفر به کانون وکلا

خبرگزاری فارس : رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری گفت: سالانه ۱۷۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان حقوق به کانون وکلا جذب می‌شوند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۵ مهر ۹۵ - مهلت ثبت‌نام در آزمون کانون وکلا تمدید شد

خبر گزاری ایسنا : مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون کانون وکلای دادگستری خبر داد و گفت: فرصت ثبت‌نام در این آزمون تا روز یکشنبه، ۲۵ مهر ماه تمدید شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۱ مهر ۹۵ - شروع ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۵

کاربران گرامی از طریق لینک زیر میتوانند اقدام به ثبت نام نمایند

برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید


۲۷ شهریور ۹۵ - آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۵

کانونهای وکلای دادگستری ایران (عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران- اسکودا) متشکل از کانون وکلای دادگستری مرکز- آذربایجان شرقی – فارس و کهگیلویه و بویراحمد- اصفهان – آذربایجان غربی – مازندران– خراسان رضوی, شمالی و جنوبی – گیلان- قزوین- خوزستان – کرمانشاه وایلام- همدان – قم – کردستان – گلستان – اردبیل – مرکزی- بوشهر – زنجان – لرستان – کرمان- البرز -چهارمحال و بختیاری و یزد از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶به تعداد مورد نیاز به شرح ذیل و با توجه به موارد زیر کارآموز وکالت می پذیرند.

برای مشاهده شرایط آگهی و ثبت نام اینجا کلیک کنید


۱۷ اردیبهشت ۹۵ - اطلاعیه شورای عالی کارشناسان رسمی درباره آزمون کارشناسی رسمی دادگستری سال ۱۳۹۵

به اطلاع متقاضیان کارشناسی رسمی دادگستری می رساند که بر اساس مصوبه شواری عالی کارشناسان رسمی، ثبت نام از متقاضیان کارشناسی رسمی دادگستری از روز جمعه ۱۳۹۵/۰۲/۱۷ مصادف با روز مبعث رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) به حول و قوه الهی آغاز خواهد شد.

برای مشاهده شرایط آگهی و ثبت نام اینجا کلیک کنید


اعلام نتایج

کاربران عزیز ضمن آرزوی موفقیت برای شما اعلام میکنیم نتایج آزمون ورودی کار آموزی وکالت سال ۹۴ (وکلای دادگستری) اعلام شده و شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر نتایج را مشاهده نمایید.

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید


خبر ۹ دی ۹۴ - کلید آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت سال ۹۴ بدین وسیله باطلاع داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت مورخ ۱۳۹۴/۹/۶ می رساند، کلید آزمون مذکور برای مشاهده داوطلبان ذینفع در آزمون اعلام می گردد. ضمناً درمورد هرگونه ابهام وسوال درکلید سوالات آزمون مراتب کتباً باقید نشانی فرستنده حداکثر تاتاریخ ۹۴/۱۰/۱۴ صرفاً از طریق نمابر شماره ۸۸۷۰۲۲۸۹-۰۲۱اعلام شود.

برای مشاهده سامانه نمایش کلید سوالات آزمون اینجا کلیک نمایید

(منبع : sanjesh.org)


خبر ۵ دی ۹۴ - نتایج آزمون وکالت نهایتا ۱۵ بهمن ماه اعلام می‌شود خبرگزاری ایسنا : رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: ظرف یکی دو روز آینده کلید سئوالات آزمون وکالت ۹۴ را به سازمان سنجش ارایه می‌دهیم؛ البته این‌گونه نیست که سازمان سنجش بلافاصله کلید سئوالات را منتشر کند، زیرا این پروسه زمان‌بر است. بهمن کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: بعد از قرار گرفتن کلید سئوالات آزمون وکالت بر روی سایت سازمان سنجش این طور نیست که نتایج این آزمون ظرف یکی دو روز اعلام شود؛ زیرا آزمون های زیادی برگزار شده و این امر زمان‌بر است؛ البته ما سعی می کنیم سازمان سنجش اعلام نتایج وکالت را در اولویت قرار دهد. وی با بیان اینکه نتایج آزمون وکالت نهایتا ۱۵ بهمن ماه اعلام می شود، خطاب به داوطلبان آزمون وکالت ۹۴ گفت: داوطلبان نگران نباشند، همه امور به درستی و در جای خودش انجام می شود. به گزارش ایسنا، صبح روز جمعه - ۶ آذرماه - آزمون وکالت سال ۹۴ برگزار شد.


خبر ۳۰ آذر ۹۴ - احتمال تاخیر در اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۴ خبرگزاری ایسنا : رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: به دلیل تاخیر در اعلام کلید سئوالات آزمون وکالت سال ۹۴، احتمالا نتایج این آزمون هم با تاخیر اعلام شود. بهمن کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه هنوز کلید سئوالات آزمون وکالت بر روی سایت سازمان سنجش قرار نگرفته و امسال روش کار در رابطه با اعلام کلید سئوالات و نتایج آزمون وکالت ۹۴ نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است. وی با بیان اینکه عمده تاخیر در رابطه با اعلام کلید واژه سئوالات آزمون وکالت بر روی سایت سازمان سنجش مربوط به این سازمان است، گفت: به همین دلیل، احتمالا اندکی نتایج آزمون وکالت سال ۹۴ با تاخیر اعلام شود. کشاورز افزود: به‌زودی کلید سئوالات آزمون وکالت سال ۹۴ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. به گزارش ایسنا، صبح روز جمعه - ۶ آذرماه - آزمون وکالت سال ۹۴ به‌صورت همزمان در ۲۳ شهرستان برگزار شد.


خبر ۳۰ آبان ۹۴ - نحوه توزیع کارت و برگزاری آزمون کار آموزی وکالت خبرگزاری میزان : مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان کانون وکلای دادگستری ایران در جمعه هفته آینده ۶ آذرماه خبر داد و گفت: آزمون کانون وکلای دادگستری ۱۰ روز دیگر در ۲۳ شهرستان برگزار خواهد شد. حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه کانون‌های وکلای دادگستری ایران از طریق آزمون کتبی و بر اساس مقررات قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۷۶، کارآموز وکالت می‌پذیرند، گفت: اطلاعیه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری پیرامون برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان این کانون‌ها از یکشنبه ۱۲ مهر ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و ثبت‌نام از متقاضیان نیز منحصراً از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org از روز ۱۲ مهر ماه آغاز شده و تا چهارشنبه ۲۲ مهر ماه پایان پذیرفت. وی افزود: این آزمون در یک مرحله و به صورت تستی برگزار می‌شود و شامل دروس حقوق مدنی و ‌آیین‌نامه دادرسی مدنی با ضریب ۳، حقوق جزای عمومی و اختصاصی، آیین‌نامه کیفری و حقوق تجارت با ضریب ۲ و اصول استنباط حقوق اسلامی با ضریب یک است. توکلی، کارت شرکت در این آزمون و برگ راهنمای آن نیز فردا ۲۸ آبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان باید با وارد کردن کد رهگیری و شماره پرونده برای مشاهده و پرینت کارت و برگ راهنما در روز ۲۸ آبان از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی وکلای دادگستری و روزنامه اطلاعات اقدام کنند. وی ادامه داد: آزمون در جمعه هفته آینده ۶ آذرماه در ۲۳ شهرستان مختلف کشور برگزار می‌شود که نشانی محل برگزاری بر روی کارت آزمون نیز درج شده است


خبر ۵ آبان ۹۴ - ثبت‌نام حدود ۶۸ هزار نفر در آزمون وکالت ۹۴ خبرگزاری ایسنا : رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از ثبت نام حدود ۶۸ هزار نفر در آزمون وکالت امسال خبر داد. بهمن کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: آمار قطعی ثبت‌نام کنندگان هنوز از سوی سازمان سنجش اعلام نشده؛ زیرا سازمان سنجش اسامی افرادی را که دو بار در آزمون ثبت نام کرده‌اند، حذف نکرده و پس از حذف آنان آمار قطعی را به صورت تفکیکی اعلام می‌کند. وی اظهار امیدواری کرد که احتمالا امروز یا فردا آمار قطعی ثبت نام کنندگان در آزمون وکالت اعلام خواهد شد. به گزارش ایسنا، ثبت‌نام از متقاضیان کارآموزی وکالت سال ۹۴ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و از روز یکشنبه - ۱۲ مهرماه - به مدت ۱۰ روز انجام شد. آزمون وکالت سال ۹۴ روز جمعه ۶ آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.


خبر ۲۲ مهر ۹۴ - امروز؛ آخرین فرصت ثبت‌نام در آزمون وکالت ۹۴ خبرگزاری ایسنا : فرصت ثبت‌نام در آزمون وکالت ۹۴ امروز (چهارشنبه) ۲۲ مهرماه به پایان می رسد. به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ثبت‌نام از متقاضیان کارآموزی وکالت سال ۹۴ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و از روز یکشنبه -۱۲ مهرماه - به مدت ۱۰ روز آغاز شده بود که امروز به پایان می‌رسد. آزمون وکالت سال ۹۴ روز جمعه ۶ آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.


آگهی آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۴ کانونهای وکلای دادگستری ایران

کانونهای وکلای دادگستری ایران (عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران- اسکودا) متشکل از کانون وکلای دادگستری مرکز- آذربایجان شرقی – فارس و کهکیلویه و بویراحمد- اصفهان – آذربایجان غربی – مازندران– خراسان رضوی, شمالی و جنوبی – گیلان- قزوین- خوزستان – کرمانشاه وایلام- همدان – قم – کردستان – گلستان – اردبیل – مرکزی- بوشهر – زنجان – لرستان – کرمان- البرز و چهارمحال و بختیاری از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶به تعداد مورد نیاز به شرح ذیل و با توجه به موارد زیر کارآموز وکالت می پذیرند. ۱- تعداد پذیرش کارآموز وکالت به تفکیک هر کانون و کد کانون ها

کد کانون نام آزمون ظرفیت پذیرش
۱ مرکز شامل استانهای تهران، سمنان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان جمعاً۱۰۰۰ نفر
۲ آذربایجان شرقی ۹۰ نفر
۳ فارس و کهکیلویه و بویراحمد جمعاً ۱۱۰ نفر
۴ اصفهان ۱۳۰ نفر
۵ آذربایجان غربی ۴۴ نفر
۶ مازندران ۷۲ نفر
۷ خراسان رضوی, شمالی و جنوبی جمعاً ۶۰ نفر
۸ گیلان ۵۰ نفر
۹ قزوین ۵۰ نفر
۱۰ خوزستان ۵۰ نفر
۱۱ کرمانشاه و ایلام جمعاً ۵۲ نفر
۱۲ همدان ۳۵ نفر
۱۳ قم ۳۰ نفر
۱۴ کردستان ۴۰ نفر
۱۵ گستان ۴۵ نفر
۱۶ اردبیل ۴۰ نفر
۱۷ مرکزی (اراک ) ۲۵ نفر
۱۸ بوشهر ۵۰نفر
۱۹ زنجان ۳۵ نفر
۲۰ لرستان ۳۵ نفر
۲۱ کرمان ۴۰ نفر
۲۲ البرز ۱۰۰نفر
۲۳ چهارمحال و بختیاری ۴۰ نفر

(ظرفیت های اعلام شده با احتساب سهمیه ایثارگران میباشد و تغییر کد کانون پس از اولین ثبت نام به هیچ وجه ممکن نیست . بنابراین داوطلبان محترم باید با بررسی و مطالعه و دقت کامل اقدام به ثبت نام کنند در صورت ثبت نام مکرر، ثبت نام داوطلب کلا کان لم یکن تلقی خواهد شد.) ۲- مواد امتحانی آزمون،کتبی ، یک مرحله ای ،به صورت تستی و ضرائب دروس آن به شرح ذیل میباشد:

ردیف نام دروس ضریب
۱ حقوق مدنی ۳
۲ آیین دادرسی مدنی ۳
۳ حقوق جزای عمومی و اختصاصی ۲
۴ آیین دادرسی کیفری ۲
۵ حقوق تجارت ۲
۶ اصول استنباط حقوق اسلامی ۱

۳ – شرایط شرکت در آزمون و اخذ پروانه کارآموزی وکالت ۳-۱ – تابعیت جمهوری اسلامی ایران. ۳-۲ – دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر حقوق (از دانشکده های حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم,تحقیقات و فن آوری باشد)یا دانشنامه لیسانس فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح. تبصره ۱ : کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق, فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جز مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند. تبصره ۲ : مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری باشد. تبصره ۳: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند . ۳-۳ – شرایط سنی : پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده می شود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده می شود که هنگام ثبت نام سن آنها ا ز پنجاه سال تمام بیشتر نباشد. ۳-۴ – برای اشخاصی پروانه کارآموزی صادر می شود که دارای شرایط مندرج در قوانین و مقررات ناظر بر وکالت باشند. ۴ – مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام ۴-۱ – اسکن تصویر مدرک تحصیلی لیسانس، منطبق با بند۲-۳ و تبصره های آن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حدود ۵۹۵ در ۸۴۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲ dpi . تبصره ۱: متقاضیان از اسکن گواهی تعداد واحدهای گذرانده شده خودداری نمایند زیرا فقط گواهی فارغ التحصیلی یا دانشنامه مبنای مجوز شرکت در آزمون می باشد بنابراین دانشجویان ترم آخر و کسانی که در گواهی صادر شده توسط دانشگاه مربوط در مورد آنها کلمه”فارغ التحصیل” یا ” دانش آموخته ” قید نشده باشد حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت. تبصره ۲: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته می بایست علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته اسکن مدرک کاردانی خود را در قسمت مربوطه ارسال نمایند. ۴-۲- اسکن تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حدود ۲۱۳ در ۳۱۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲ dpi . تبصره: دارندگان معافیت های تحصیلی ،مربوط به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه و به طور کلی افراد فاقد گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم ، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت. ۴-۳- هزینه ثبت نام مبلغ ۷۵۰/۰۰۰ ریال تبصره : واریز هزینه ثبت نام از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب و سیستم آنلاین ثبت نام اینترنتی در زمان تعیین شده و سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به بند ۱-۵ و۲-۵ این آگهی و دستورالعمل مقرر انجام خواهد گرفت . ۴-۴- اسکن عکس متقاضی داوطلبان محترم می‌بایست تصویر عکس خود را که در سال جاری گرفته شده باشد، در اندازه های ۴×۳ جهت اسکن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حداقل ۲۰۰ در ۳۰۰ تا حداکثر ۳۰۰ در ۴۰۰ pixels تهیه نمایند و حجم فایل تهیه شده نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر شود. همچنین تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر و هر گونه منگنه باشد. حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید یا در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد. ۴-۵- داوطلبانی که دارای معلولیت( نابینایی و کم بینایی ) و ناتوانی جسمی – حرکتی از ناحیه دست می باشند صرفاً جهت استفاده از منشی در جلسه آزمون گواهی معلولیت و استفاده از منشی صادره از سازمان بهزیستی کشور را در قسمت مربوطه هنگام ثبت نام ارسال نمایند .لازم به ذکر است طبق قانون اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ هیچ گونه سهمیه فوق العاده ای برای پذیرش این داوطلبان در آزمون وکالت در نظر گرفته نشده است و با ارائه این گواهی از نظر پذیرش در آزمون اولویتی برای فرد ارائه کننده ایجاد نخواهد شد. ۴-۶- سهمیه رزمندگان و ایثارگران با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران می توانند بر اساس شرایط خود در بندهای “الف” تا “ت” ، متقاضی استفاده از سهمیه شوند. گزینش داوطلبان واجد شرایط براساس این قانون صورت می گیرد. الف- خانواده شاهد یعنی خانواده های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی ازاعضای خانواده شان ( پدر ، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقود الاثر یا اسیرشده باشد. ب- جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر پ – آزادگان با شش ماه سابقه اسارت ت- رزمندگان با شش ماه سابقه حضور در جبهه تبصره ۱: داوطلبان استفاده کننده از سهمیه های بنیاد شهید، سازمان بسیج مستضعفین و جهاد کشاورزی، در صورت عدم تایید سهمیه به واحدهای تابعه شهرستان محل تشکیل پرونده ذیربط مراجعه نمایند. تبصره ۲: جانبازان ۲۵% به بالا ، آزادگان با شش ماه سابقه اسارت ،پدر و مادر و فرزندان و همسران شهدا ، مفقودین و اسرا برای استفاده از سهمیه مربوط باید بر اساس ضوابط نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایند.این قبیل داوطلبان بایستی در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی نسبت به علامتگذاری بند مربوطه اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از ثبت نام به ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تایید سهمیه ارسال گردد و نیازی به مراجعه به سایت ایثار ندارند. تبصره ۳: رزمندگان (با حداقل ۶ماه حضورداوطلبانه در جبهه) جزو سهمیه رزمندگان محسوب و تابع ضوابط مربوط به سهمیه رزمندگان می باشند. رزمندگانی که از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ لغایت ۱۳۶۷/۶/۳۱ حداقل شش (۶) ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند ، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط ( سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران ( سازمان بسیج مستضعفین ) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تایید نهایی قرار گیرد. تبصره ۴: آن دسته از پرسنل کادر ثابت ، پیمانی ، و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ تا ۱۳۶۷/۶/۳۱ حداقل ۶ ماه پیوسته یا متناوب به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته اند با تایید بالاترین مقام هریک از نیروهای مسلح ( ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروی انتظامی ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح ) می توانند از مزایای این قانون استفاده نمایند. این قبیل افراد می توانند ابتدا به واحدهای متبوع مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون مربوط را تکمیل نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد تایید نهایی قرار گیرد . این قبیل داوطلبان لازم است ضمن علامتگذاری در بند مربوطه در تقاضانامه ثبت نامی نسبت به درج کد پیگیری ۱۲ رقمی در محل مربوط اقدام نمایند. تبصره ۵: داوطلبان محترم به تعریف اسیر و آزاده در ماده ۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح آتی توجه نمایند: اسیر: به کسی اطلاق می‌شود که در راه تکوین، شکوفایی، دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و کیان جمهوری اسلامی ایران، استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار در داخل و یا خارج از کشور گرفتار آمده و هویت و وضعیت وی مورد تایید مراجع صلاحیتدار قرار گیرد. آزاده: به کسی اطلاق می‌شود که در راه تکوین، شکوفایی، دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و کیان جمهوری اسلامی ایران، استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار در داخل و یا خارج از کشور اسیر شده و سپس آزاد شود. همچنین کلیه افرادی که از تاریخ ۱۳۴۸/۵/۲۸تا ۱۳۵۷/۱۱/۱۶ با الهام از مبارزات و مجاهدات امام خمینی (ره) به دلایل امنیتی، مذهبی یا اتفاقات سیاسی دیگر حداقل به مدت سه ماه در بازداشت یا حبس قطعی بوده‌اند. لذا فرزندان، همسران، پدر و مادر آزادگان مشمول استفاده از سهمیه اُسرا در قسمت الف بند ۶-۴ نمی باشند. تذکرات مهم ۱ – مناطق عملیاتی بر اساس مصوبه شورای عالی دفاع تعیین می شود. ۲- فرزندان و همسران رزمندگان ( داوطلبانی که پدر ، مادر آنان فقط دارای مدت حضور در جبهه می باشند) مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی باشند . ۳ – کد پیگیری ۱۲ رقمی ارگان استفاده کننده از سهمیه رزمندگان ( حسب مورد سپاه پاسداران و یا نیروهای مسلح ) ، برای هر آزمون و هر سال متفاوت است .لذا داوطلبان می بایست برای این آزمون ، کد پیگیری جدید از ارگان ذیربط دریافت دارند. ۴- داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان، نسبت به دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی در نظر گرفته شده است ، درج نمایند. ۵- طبق قسمت اخیر ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران « واجد شرایط بودن» داوطلبان ، شرط استفاده از سهمیه است . بنابراین وضعیت داوطلبان محترم باید بر ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت و سایر شرایط قانونی ایجابی و سلبی لازم برای ورود به کارآموزی منطبق باشد و نصاب نمره قبولی نیز در مورد ایشان رعایت خواهد شد. ۶- به موجب ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مشمولین استفاده از سهمیه ایثارگران فقط موارد چهار گانه فوق هستند. ۷- بررسی شمول سهمیه ایثارگری به افراد توسط سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود در نهایت ، تایید نهایی واجد شرایط بودن ایثارگران نسبت به پذیرفته شدگان این سهمیه با هیات مدیره هر کانون است . ۸ – چنانچه داوطلبی در سهمیه آزاد شرکت کرده باشد، اعلام بعدی او در مورد ایثارگری مسموع نخواهد بود. ۹- پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان توسط کانون محلی، اصل گواهی ایثارگری صادر شده از مرجع صالح می بایست به کانون مربوطه تحویل داده شود . ۴-۷- تهیه پرینت از اطلاعات ثبت نامی که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است ، الزامی است داوطلب باید پرینت را در صورت قبولی در آزمون به کانون مربوط ارائه کند. ۵ – نحوه ثبت نام و توزیع کارت شرکت در آزمون و تاریخ آزمون ۵-۱– ثبت نام از متقاضیان منحصراً ازطریق اینترنت و سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از روزیکشنبه مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ لغایت روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۲۲ انجام خواهد شد . ۵-۲- متقاضیان باید برای واریز هزینه ثبت نام ، از طریق کارت های اعتباری عضو شبکه شتاب ، که رمز دوم آن فعال باشد ، طبق دستور العمل اعلام شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، ودر زمان اعلام شده در بند ۱-۵ ، نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام اقدام کنند. تبصره: در این خصوص متقاضیان میتوانند از کارتهای اعتباری دیگران که رمز دوم آن فعال باشد نیز استفاده کنند. ۵-۳- توزیع کارت شرکت در آزمون به صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و وارد کردن کد رهگیری و شماره پرونده خود به سیستم ، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. زمان آغاز توزیع اینترنتی کارت و نحوه آن ، زمان و مکان رفع نقص یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران www.scoda.ir و روزنامه اطلاعات به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. ۵-۴ – آزمون در مرکز کانونی که متقاضی در تقاضانامه ثبت نام انتخاب کرده است برگزار می شود. نشانی محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد. ۵-۵- تاریخ آزمون روز جمعه مورخ ۱۳۹۴/۰۹/۰۶ می باشد. ۶- تذکرات لازم ۶-۱- متقاضیان باید قبل از تاریخ شروع ثبت نام ازطریق اینترنت، نسبت به اسکن و آماده کردن مدارک با فرمت و مشخصات اعلام شده در بند۴ این آگهی اقدام نمایند. ۶-۲- مدت ثبت نام اینترنتی از تاریخ شروع، ده روز خواهد بود . ۶-۳- متقاضیان باید اصل مدارک اسکن شده را نزد خود نگه داشته در صورت پذیرفته شدن به همراه سایر مدارکی که اعلام خواهد شد به کانون مربوطه ارائه نمایند. ۶-۴- داوطلبان فقط در صورتی که دارای شرایط مندرج در این آگهی باشند حق ثبت نام وشرکت در آزمون را خواهند داشت ضمن اینکه باید اطلاعات وارد شده درتقاضانامه ثبت نام را (خصوصاً از نظر تعیین کانون مربوط و کد آن) به دقت کنترل نمایند .هزینه ثبت نام تحت هیچ شرایطی مسترد نخواهد شد. ۶-۵- متقاضیان باید در پایان ثبت نام از اطلاعات وارد شده پرینت تهیه و درصورت قبولی آن را به کانون مربوطه تسلیم کنند. چنانچه اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی در هنگام ثبت نام اینترنتی با آگهی آزمون منطبق نبوده و غیر واقعی باشد حتی درصورت قبولی از ثبت نام آنان جلوگیری و قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد. ۶-۶– صدور کارت شرکت در آزمون دلیل تایید هیچ یک از مدارک داوطلب از طرف کانونهای وکلا یا سازمان سنجش نیست. بنابراین صرف قبولی در آزمون و درج نام متقاضی در ردیف پذیرفته شدگان، هیچ حقی برای کسی ایجاد نخواهد کرد. ۶-۷- صدور هرگونه اطلاعیه درخصوص آزمون فقط در سایت اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) www.scoda.ir و روزنامه اطلاعات معتبر خواهد بود. ۶-۸- با توجه به زمان پیش بینی شده برای آماده کردن مدارک ثبت نام تاکید می شود در روزهای آغازین پس از انتشار این آگهی نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز اقدام شود تا در هنگام ثبت نام از طریق اینترنت برای متقاضیان از نظر زمانی مشکلی ایجاد نگردد. ۶-۹- تغییر محل کارآموزی به هیچ عنوان میسر نخواهد بود بنابراین داوطلبان محترم باید با در نظر گرفتن همه ویژگی ها و امکانات و محدودیتهای فردی و خانوادگی خود صرفاً در حوزه کانونی ثبت نام کنند که قصد کارآموزی و وکالت در محدوده آن را دارند. ۶-۱۰- محاسبه نمرات و تراز آن بر اساس استانداردهای علمی متداول انجام خواهد شد. ۶-۱۱- ثبت نام و شرکت وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت عضو کانونهای وکلا در آزمون ممنوع است و بر فرض شرکت و قبولی در آزمون ، قبولی آنان کان لم یکن تلقی می شود . تبصره: طبق تصمیم هیات مدیره محترم کانون وکلای دادگستری مرکز، کارآموزانی که در حوزه کانون مرکز ( کد۱) به کارآموزی اشتغال دارند می توانند در آزمون امسال منحصراً در حوزه کانون متبوع خود شرکت کنند. اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا)


خبر ۱ شهریور ۹۴ - برگزاری آزمون پذیرش وکالت اوایل آذر ماه در کرمان خبرگزاری فارس : رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: آزمون پذیرش وکالت سال ۹۴ اوایل آذر ماه در کرمان برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجید شعبانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اعلام زمان برگزاری آزمون پذیرش وکالت سال ۹۴ اظهار داشت: این آزمون اوایل آذر ماه به صورت سراسری در کشور و مستقل در استان‌ها برگزار می‌شود. وی بیان داشت: آزمون پذیرش وکالت استان کرمان برای سال جاری ۴۰ نفر براساس نیاز شهرها پذیرش دارد که نسبت به سال‌های قبل کاهش جذب دارد. شعبانی یکی از دلایل کاهش جذب آزمون وکالت در سال جاری را اشباع استان به لحاظ تعداد وکیل عنوان کرد و افزود: با توجه به فرهنگ عمومی مراجعه به وکالت، تعداد جذب بیشتر از این میزان نمی‌تواند مفید باشد و ممکن است حتی منجر به بیکاری وکلا شود. وی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته تعداد بالای پذیرش وکیل در استان کرمان موجب می‌شد که از استان‌های دیگر ورودی داشته باشیم و عملا فارغ‌التحصیلان استان کرمان توفیقی در قبولی آزمون نداشتند. شعبانی گفت: وقتی سطح پذیرش در استان کرمان نسبت به دیگر استان‌ها بالاتر باشد از استان‌هایی مثل تهران، فارس و خراسان به کرمان مراجعه می‌کنند و سهمیه استان اشغال می‌شود. رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان اظهار داشت: بر این اساس تصمیم گرفتیم تا سهمیه پذیرش وکیل را کم کرده و نقل و انتقالات برای افراد غیربومی ممنوع کنیم و ۴۰ نفر سهمیه کاملا به درون استان تعلق گیرد. وی بیان داشت: در حال حاضر در سطح استان کرمان ۹۲۰ نفر وکیل پایه در استان کرمان فعالیت می‌کنند که ۵۶۴ نفر مرد و ۳۵۶ نفر زن هستند. شعبانی تصریح کرد: همچنین ۴۰۳ نفر کارآموز وکالت شامل ۲۷۰ نفر مرد و ۱۳۳ نفر زن در استان کرمان مشغول به کار هستند. فرصت استفاده از وکیل معاضدتی وی افزود: هیئت مدیره دوره سوم کانون وکلای دادگستری استان کرمان از بهمن ماه سال گذشته مشغول به کار شده و در ۶ ماه گذشته اداره معاضدت قضایی را در این مجموعه فعال کردیم. شعبانی ادامه داد: با تشکیل اداره معاضدت قضایی، امکان مشاوره وکالت رایگان برای افراد بی‌بضاعت فراهم شده و افرادی که با مشکلات مالی مواجه هستند می‌توانند از کمک وکلای این مجموعه استفاده کنند. رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: با اداره کل زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی استان کرمان نیز تفاهمنامه‌ای منعقد کرده‌ایم تا به جمعیت زیرپوشش آنها خدمت‌رسانی شود. وی بیان داشت: قصد داریم تا با فعال‌تر کردن اداره معاضدت، بسته به حجم کمی مراجعات از وکلا در سطح پایه یک و کارآموزان برای تامین نیاز استفاده می‌کنیم. شعبانی ابراز داشت: در سطح داخلی کانون وکلای دادگستری استان کرمان، کمیسیون‌های روابط عمومی، انتشارات، آموزش، کارآموزی، رفاه و ورزش‌ را راه‌اندازی که بازوهای اجرایی کانون هستند. وی ادامه داد: مسائل بیمه‌ای و وام وکلا، اخذ مجوز مجله علمی تخصصی، چاپ خبرنامه کانون، همایش‌ها و جلسات و کارگاه‌های آموزشی را در دستور کار داریم. پذیرش ۴۰ نفر در آزمون وکالت کرمان رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان با اشاره به پذیرش ۴۰ نفر در آزمون وکالت کرمان عنوان کرد: آگهی آزمون پذیرش وکالت سال ۹۴ اواخر شهریور ماه اعلام می‌شود و ثبت‌نام تا نیمه اول مهر ماه انجام می‌گیرد. شعبانی تصریح کرد: ظرفیت بالای جذب در آزمون مشکل فارغ‌التحصیلان استان کرمان را برطرف نمی‌کند، بلکه از استان‌های دیگر نیز مراجعه کننده داریم و دوباره با کمبود وکیل در استان مواجه می‌شویم. وی با بیان اینکه پذیرش شده‌های آزمون‌ وکالت کرمان در سال‌های آینده نیز بیشتر از استان‌های دیگر بودند، خاطرنشان کرد: سطح علمی داوطلبان ما نسبت به دیگر استان‌ها پایین‌تر است و به نظر می‌رسد در این زمینه باید بیشتر کار کنیم.


خبر ۱۶ تیر ۹۴ - شرکت مجدد کارآموزان کانون وکلای مرکز در آزمون وکالت ۹۴ خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت که کارآموزان وکالت کارآموزان مرکز می‌توانند در آزمون وکالت سال ۹۴ شرکت کنند. عبدالله سمامی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: در جلسه نودم هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با ۸ رای این موضوع به تصویب رسید که مجددا کارآموزان وکالت کانون مرکز جهت تغییر محل کارآموزی‌شان می‌توانند در آزمون ورودی امسال شرکت کنند. بازرس کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: البته کارآموزان سایر کانون‌ها این حق را دارند ولی اگر در آزمون وکالت امسال شرکت کنند، باید دوباره از ابتدا تمامی مراحل کارآموزی را طی کنند. به گزارش ایسنا، شرکت کارآموزان کانون مرکز در آزمون ورودی سال ۹۳ نیز به مدت یکسال تمدید شده بود.


خبر ۶ تیر ۹۴ - تعداد پذیرفته شدگان آزمون وکالت در کرمان به ۴۰ نفر رسید رئیس کانون وکلا دادگستری استان کرمان از نحوه برگزاری آزمون وکالت و تغییرات آن خبر داد و گفت: تعداد پذیرفته شدگان آزمون وکالت در کرمان به ۴۰ نفر رسیده است. مجید شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برگزاری آزمون وکالت در استان کرمان اظهار داشت: بر اساس تصمیم کمیسیون ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مبادرت به تجزیه و تحلیل تعداد پرونده ها و تعداد وکلای شاغل در حوزه های قضایی استان کرمان نموده است. وی افزود: طبق این تصمیم در سال جاری تعداد پذیرش کارآموزان در آزمون وکالت استان کرمان ۴۰ نفر است در صورتی که تا سال گذشته تعداد پذیرش کارآموزان وکالت در استان کرمان ۱۸۰ نفر بود. شعبانی با اشاره به اینکه در استان کرمان تعداد مراجعه کنندگان این آزمون بیشتر غیر بومی هستند، تصریح کرد: در سال های اخیر تعداد افراد بومی در آزمون های وکالت بسیار کم بود و ما تعداد پذیرش را به ۴۰ نفر رساندیم تا بیشتر افراد بومی در این آزمون شرکت کنند. حضور ۹۵۰ وکیل پایه یک دادگستری در کرمان این مسئول بیان داشت: در حال حاضر ۹۵۰ نفر وکیل پایه یک دادگستری و ۳۵۰ نفر کارآموز وکالت در استان کرمان مشغول به کار هستند. رئیس کانون وکلای استان کرمان گفت: در سال های اخیر گرفتن سهمیه بالا هیچ کمکی به فارغ التحصیلان حقوق در سطح استان کرمان نکرده است. وی ادامه داد: افزایش سهمیه منجر به مراجعه فارغ التحصیلان غیر بومی به استان کرمان شده به گونه ای که در سال گذشته از سهمیه استان کرمان حدود کمتر از ۲۰ درصد از افراد بومی و مابقی پذیرفته شدگان بیشتر از استان های تهران و شیراز بودند. جازه نقل و انتقال به پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال ۹۴ را نخواهیم داد شعبانی گفت: در سال جاری هئیت مدیره کانون وکلای استان کرمان دو تصمیم در پذیرش کارآموزان وکالت گرفته اند اول اینکه تعداد جذب افراد بر اساس نیاز استان و شرایط عینی و واقعی جامعه وکالت باشد و صرف صدور پروانه وکالت مشکل اشتغال را حل نخواهد کرد. این مسئول در ادامه افزود: تصمیم گیری دوم این هئیت مدیره بر این اساس است که در سال جاری به هیچ عنوان در استان کرمان اجازه نقل و انتقال به پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال ۹۴ نخواهیم داد. شعبانی گفت: افرادی که جذب خواهند شد صرفا باید در محدوده استان کرمان و بر اساس نیاز اعلامی در حوزه های تعیین شده استقرار کامل داشته باشند بنابراین به متقاضیان و داوطلبان توصیه می شود که در انتخاب حوزه کانون وکلای مورد نظر نهایت دقت و بررسی را به عمل آورند تا پس از آن درگیر مشکلات مربوط به انجام وظایف کارآموزی نشوند. وی در خصوص حوزه هایی که در آن مبادرت به پذیرش ۴۰ نفر خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس تصویب این کمیسیون این حوزه ها شامل بافت، ارزوئیه، انار، بردسیر، راور، کوهبنان، ریگان، نرماشیر، رابر، فاریاب، گلبافت، ماهان، منوجان، شهداد، شهربابک، فهرج، قلعه گنج، عنبر آباد و رودبار می شود. رئیس کانون وکلای دادگستری با اشاره به نحوه برگزاری آزمون وکالت عنوان کرد: در هر سال مطابق قانون یک بار آزمون وکالت در سراسر کشور برگزار می شود و برگزاری آزمون و شرایط آن بر اساس شرایط نیاز استان ها از سوی کانون های وکلا سراسر کشور است. فعالیت ۲۳ کانون وکلا در کشور شعبانی با اشاره به اینکه در سراسر کشور ۲۳ کانون وکلا دادگستری مستقل هستند، گفت: این آزمون به صورت تستی و بر اساس دروس حقوق جزا، حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، آیین دادرسی کیفری، حقوق تجارت و اصول فقه است. این مسئول در ادامه ابراز داشت: هر متقاضی بعد از اعلام و آگهی اتحادیه سراسری کانون وکلا دادگستری (مخفف اسکودا) حسب اعلام نیاز استان ها مخیر است یکی از کانون های ۲۳ گانه را در سطح کشور انتخاب کند. وی با اشاره به اینکه دوره کارآموزی به مدت ۱۸ ماه متوالی تحت نظارت کانون انجام می شود، تصریح کرد: پس از پایان دوره کارآموزی، کانون ابتدا مدارک و مستندات کارآموز را در خصوص انجام تکالیف و وظایف بررسی می کند و پس از آن اجازه شرکت در اختبار را می کند. شعبانی در خصوص آزمون اختبار افزود: اختبار آزمونی است که پس از پایان دوره کارآموزی برای صدور پروانه پایه یک و ادای سوگند، به صورت شفاهی و کتبی از سوی کانون وکلا با اساتید مورد نظر برگزار می شود. رئیس کانون وکلای دادگستری اظهار داشت: کارآموزان در دوره کارآموزی خود به صورت محدود به شرایط قانونی و تحت نظارت وکیل سرپرست حق پذیرش پرونده وکالت را نیز دارند. رئیس کانون وکلا دادگستری استان کرمان در پایان درخصوص وظایف کانون وکلای دادگستری ابراز داشت: صدور پروانه وکالت برای متقاضیان بر اساس قانون، نظارت بر اعمال و رفتار و کارآموزان، رسیدگی به تخلفات انتظامی وکیل و کارآموز از طریق دادسرا و دادگاه انتظامی وکلا، ارتقاء علمی و عملی وکلا از طریق برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی، معاضدت قضایی از طریق مشاوره و قبول وکالت به افراد بی بضائت به صورت رایگان از جمله وظایف این کانون است.


کانون کارشناسان رسمی دادگستری خراسان جنوبی در نظر دارد: از بین افراد واجد شرایط نسبت به استخدام یک نفر مرد جهت مدیریت اجرایی کانون با حقوق مکفی اقدام نمایدف لذا متقاضی می تواننند جهت اطلاع از نحوه و چگونگی استخدام به آدرس اینترنتی www.k-kj.ir مراجعه و اقدام نمایند. شرایط اختصاصی : – مدرک لیسانس و بالاتر در رشته های عمران ، کشاورزی ، حقوق ، مدیریت ، حسابداری و کامپیوتر – دارا بودن حداقل ۵ سال سابقه اجرایی مفید – آشنایی کامل با موارد و مسائل اداری ، مالی، حقوقی و نرم افزارهای مرتبط درحد مورد نیاز برای مدیر اجرایی شرایط عمومی : – داشتن تابعیت ایران – التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران – عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات – عدم سوء پیشینه – داشتن سلامتی جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کار و ماموریت های خارج از استان – داوطلبان استخدام نباید از مستخدمین رسمی و پیمانی دستگاههای دولتی باشند . – بومی بودن ( حداقل پنج سال اقامت در بیرجند ) مدارک مورد نیاز – یک قطعه عکس ۴*۳ تمام رخ جدید با فرمت jpg ( حداکثر ۱۰۰ kb ) – کپی مدرک تحصیلی (دارندگان مدارک بالاتر از لیسانس کپی مدارک مقاطع تحصیلی را ارائه نمایند) – کپی کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه – کپی کارت پایان خدمت – رزومه کاری – ارائه هرگونه مدرکی که در استخدام و انتخاب فرد می تواند موثر باشد. متقاضیان محترم می بایست مدارک خود را به پست الکترونیکی کانون ( Birjand. karshenasan@yahoo.com ) ارسال و یا در پاکت دربسته و حداکثر تا تاریخ ۹۳ ۱۰/ /۳۰ به دفتر کانون تحویل نمایند .

برای مشاهده فایل pdf اینجا کلیک نمایید


جهت مشاهده نتایج آزمون ورودی کارآموزی وکالت اینجا کلیک نمایید

خبر ۹ دی ۹۳ - زمان اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۳ مشخص شد

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) گفت که نتایج آزمون وکالت سال ۹۳ چهارشنبه – ۱۰ دی ماه – اعلام می‌شود. بهمن کشاورز در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌اظهار کرد: پذیرفته‌شدگان در آزمون وکالت امسال می‌توانند روز چهارشنبه با مراجعه با سایت سازمان سنجش اسامی خود را مشاهده کنند. وی افزود: شنبه – ۱۳ دی ماه – اسامی پذیرفته شدگان در کانون‌های سراسر کشور را به شهرستان‌ها ارسال می‌کنیم. به گزارش ایسنا، آزمون وکالت سال ۹۳، جمعه ۷ آذرماه برگزار شد و قرار بود که نتایج این آزمون در ۷دی ماه سال جاری اعلام شود که این موضوع به تاخیر افتاد.

اطلاعیه دوم اداره کل آزمون و جذب قوه قضائیه در خصوص مصاحبه جذب اختصاصی دانشگاهیان

برای مشاهده اطلاعیه اینجا کلیک کنید

مشاهده کلید سوالات آزمون وکالت سال ۱۳۹۳

برای مشاهده کلید آزمون اینجا کلیک کنید

خبر ۸ آذر ۹۳ - نتایج اولیه آزمون وکالت ۷ دی ماه اعلام می‌شود رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: آزمون وکالت سال ۹۳ روز جمعه - ۷ آذرماه - طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده به نحو مطلوب و در کمال آرامش برگزار شد.

بهمن کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: بیش از ۵۵ هزار نفر در آزمون وکالت امسال شرکت کردند، البته در بعضی از حوزه‌ها، بعضی از داوطلبان غیبت کرده بودند که تعدادشان اندک بود. وی با بیان این‌که آزمون وکالت در شرایط بسیار خوبی برگزار شد، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این آزمون معتقد بودند که سوالات آزمون بسیار خوب بوده است. کشاورز تاکید کرد: نتایج اولیه آزمون وکالت یک ماه پس از برگزاری آزمون یعنی ۷ دی ماه اعلام می‌شود. وی ‌ادامه داد: از ساعت ۸ صبح درب‌های ورودی برای برگزاری آزمون وکالت بسته شد و آزمون از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز و به مدت ۱۲۰ دقیقه (دو ساعت) به‌طول انجامید، البته در آزمون امسال غیر از تطبیق چهره داوطلبان، اثر انگشت هم از همه آنها اخذ شد و تمامی حوزه‌ها این اقدامات را به نحو مطلوب انجام دادند.


آگهی استخدام کانونهای وکلای دادگستری ایران کانونهای وکلای دادگستری ایران (عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران- اسکودا) متشکل از کانون وکلای دادگستری مرکز- آذربایجان شرقی – فارس و کهکیلویه و بویراحمد- اصفهان – آذربایجان غربی – مازندران– خراسان رضوی, شمالی و جنوبی – گیلان- قزوین- خوزستان – کرمانشاه وایلام- همدان – قم – کردستان – گلستان – اردبیل – مرکزی- بوشهر – زنجان – لرستان – کرمان- البرز و چهارمحال و بختیاری از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶به تعداد مورد نیاز به شرح ذیل و با توجه به موارد زیر کارآموز وکالت می پذیرند. ۱- تعداد پذیرش کارآموز وکالت به تفکیک هر کانون و کد کانون ها : (ظرفیت های اعلام شده با احتساب سهمیه ایثارگران میباشد.)

کد کانون نام آزمون ظرفیت پذیرش
۱ مرکز شامل استانهای تهران، سمنان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان جمعاً۱۰۰۰ نفر
۲ آذربایجان شرقی ۱۲۰ نفر
۳ فارس و کهکیلویه و بویراحمد جمعاً ۱۳۶ نفر
۴ اصفهان ۱۳۰ نفر
۵ آذربایجان غربی ۵۶ نفر
۶ مازندران ۷۲ نفر
۷ خراسان رضوی, شمالی و جنوبی جمعاً ۱۲۰ نفر
۸ گیلان ۵۰ نفر
۹ قزوین ۷۵ نفر
۱۰ خوزستان ۱۵۰ نفر
۱۱ کرمانشاه و ایلام جمعاً ۲۵ نفر
۱۲ همدان ۳۵ نفر
۱۳ قم ۲۰ نفر
۱۴ کردستان ۳۰ نفر
۱۵ گستان ۴۵ نفر
۱۶ اردبیل ۵۰ نفر
۱۷ مرکزی (اراک ) ۲۵ نفر
۱۸ بوشهر ۴۵ نفر
۱۹ زنجان ۳۰ نفر
۲۰ لرستان ۴۰ نفر
۲۱ کرمان ۱۷۶ نفر
۲۲ البرز ۴۰ نفر
۲۳ چهارمحال و بختیاری ۲۵ نفر

(ظرفیت های اعلام شده با احتساب سهمیه ایثارگران میباشد و تغییر کد کانون پس از اولین ثبت نام به هیچ وجه ممکن نیست . بنابراین داوطلبان محترم باید با بررسی و مطالعه و دقت کامل اقدام به ثبت نام کنند در صورت ثبت نام مکرر، ثبت نام داوطلب کلا کان لم یکن تلقی خواهد شد.) ۲- مواد امتحانی: آزمون،کتبی ، یک مرحله ای ،به صورت تستی و ضرائب دروس آن به شرح ذیل میباشد:

ردیف نام دروس ضریب
۱ حقوق مدنی ۳
۲ آیین دادرسی مدنی ۳
۳ حقوق جزای عمومی و اختصاصی ۲
۴ آیین دادرسی کیفری ۲
۵ حقوق تجارت ۲
۶ اصول استنباط حقوق اسلامی ۱

۳ – شرایط شرکت در آزمون و اخذ پروانه کارآموزی وکالت: ۳-۱ – تابعیت جمهوری اسلامی ایران. ۳-۲ – دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر حقوق (از دانشکده های حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم,تحقیقات و فن آوری باشد)یا دانشنامه لیسانس فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح. تبصره ۱ : کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق, فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جز مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند. تبصره ۲ : مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری باشد. تبصره ۳: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق در صورت داشتن مدرک کاردانی حقوق اجازه شرکت در آزمون وکالت را دارند . ۳-۳ – شرایط سنی : پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده می شود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده می شود که هنگام ثبت نام سن آنها ا ز پنجاه سال تمام بیشتر نباشد. ۳-۴ – برای اشخاصی پروانه کارآموزی صادر می شود که دارای شرایط مندرج در قوانین و مقررات ناظر بر وکالت باشند. ۴ – مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام: ۴-۱ – اسکن تصویر مدرک تحصیلی لیسانس، منطبق با بند۲-۳ و تبصره های آن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حدود ۵۹۵ در ۸۴۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲ dpi . تبصره ۱: متقاضیان از اسکن گواهی تعداد واحدهای گذرانده شده خودداری نمایند زیرا فقط گواهی فارغ التحصیلی یا دانشنامه مبنای مجوز شرکت در آزمون می باشد بنابراین دانشجویان ترم آخر و کسانی که در گواهی صادر شده توسط دانشگاه مربوط در مورد آنها کلمه”فارغ التحصیل” یا ” دانش آموخته ” قید نشده باشد حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت. تبصره ۲: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته می بایست علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته اسکن مدرک کاردانی خود را در قسمت مربوطه ارسال نمایند. ۴-۲- اسکن تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حدود ۲۱۳ در ۳۱۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲ dpi . تبصره: دارندگان معافیت های تحصیلی ،مربوط به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه و به طور کلی افراد فاقد گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم ، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت. ۴-۳- هزینه ثبت نام مبلغ ۷۵۰/۰۰۰ ریال تبصره : واریز هزینه ثبت نام از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب و سیستم آنلاین ثبت نام اینترنتی در زمان تعیین شده و سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به بند ۱-۵ و۲-۵ این آگهی و دستورالعمل مقرر انجام خواهد گرفت . ۴-۴- اسکن عکس متقاضی داوطلبان محترم می‌بایست تصویر عکس خود را که در سال جاری گرفته شده باشد، در اندازه های ۴×۳ جهت اسکن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حداقل ۲۰۰ در ۳۰۰ تا حداکثر ۳۰۰ در ۴۰۰ pixels تهیه نمایند و حجم فایل تهیه شده نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر شود. همچنین تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر و هر گونه منگنه باشد. حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید یا در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد. ۴-۵- سهمیه رزمندگان و ایثارگران با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران می توانند بر اساس شرایط خود در بندهای “الف” تا “ت” ، متقاضی استفاده از سهمیه شوند. گزینش داوطلبان واجد شرایط براساس این قانون صورت می گیرد. الف- خانواده شاهد یعنی خانواده های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی ازاعضای خانواده شان ( پدر ، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقود الاثر یا اسیرشده باشد. ب- جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر پ – آزادگان با شش ماه سابقه اسارت ت- رزمندگان با شش ماه سابقه حضور در جبهه تبصره ۱: داوطلبان استفاده کننده از سهمیه های بنیاد شهید، سازمان بسیج مستضعفین و جهاد کشاورزی، در صورت عدم تایید سهمیه به واحدهای تابعه شهرستان محل تشکیل پرونده ذیربط مراجعه نمایند. تبصره ۲: جانبازان ۲۵% به بالا ، آزادگان با شش ماه سابقه اسارت ،پدر و مادر و فرزندان و همسران شهدا ، مفقودین و اسرا برای استفاده از سهمیه مربوط باید بر اساس ضوابط نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایند.این قبیل داوطلبان بایستی در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی نسبت به علامتگذاری بند مربوطه اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از ثبت نام به ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تایید سهمیه ارسال گردد و نیازی به مراجعه به سایت ایثار ندارند. تبصره ۳: رزمندگان ( با حداقل ۶ماه حضور در جبهه) جزو سهمیه رزمندگان محسوب و تابع ضوابط مربوط به سهمیه رزمندگان می باشند. رزمندگانی که از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ لغایت ۱۳۶۷/۶/۳۱حداقل شش (۶) ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند ، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط ( سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران ( سازمان بسیج مستضعفین ) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تایید نهایی قرار گیرد. تبصره ۴: آن دسته از پرسنل کادر ثابت ، پیمانی ، و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ ۱۳۵۹/۶/۳۱ تا ۱۳۶۷/۶/۳۱ حداقل ۶ ماه پیوسته یا متناوب به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته اند با تایید بالاترین مقام هریک از نیروهای مسلح ( ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروی انتظامی ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح ) می توانند از مزایای این قانون استفاده نمایند. این قبیل افراد می توانند ابتدا به واحدهای متبوع مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون مربوط را تکمیل نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد تایید نهایی قرار گیرد . این قبیل داوطلبان لازم است ضمن علامتگذاری در بند مربوطه در تقاضانامه ثبت نامی نسبت به درج کد پیگیری ۱۲ رقمی در محل مربوط اقدام نمایند. تبصره ۵: داوطلبان محترم به تعریف اسیر و آزاده در ماده ۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح آتی توجه نمایند: اسیر: به کسی اطلاق می‌شود که در راه تکوین، شکوفایی، دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و کیان جمهوری اسلامی ایران، استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار در داخل و یا خارج از کشور گرفتار آمده و هویت و وضعیت وی مورد تایید مراجع صلاحیتدار قرار گیرد. آزاده: به کسی اطلاق می‌شود که در راه تکوین، شکوفایی، دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و کیان جمهوری اسلامی ایران، استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار در داخل و یا خارج از کشور اسیر شده و سپس آزاد شود. همچنین کلیه افرادی که از تاریخ ۱۳۴۲/۵/۲۸تا ۱۳۵۷/۱۱/۱۶ با الهام از مبارزات و مجاهدات امام خمینی (ره) به دلایل امنیتی، مذهبی یا اتفاقات سیاسی دیگر حداقل به مدت سه ماه در بازداشت یا حبس قطعی بوده‌اند. لذا فرزندان، همسران، پدر و مادر آزادگان مشمول استفاده از سهمیه اُسرا در قسمت الف بند ۵-۴ نمی باشند. تذکرات مهم ۱ – مناطق عملیاتی بر اساس مصوبه شورای عالی دفاع تعیین می شود. ۲- فرزندان و همسران رزمندگان ( داوطلبانی که پدر ، مادر آنان فقط دارای مدت حضور در جبهه می باشند) مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی باشند . ۳ – کد پیگیری ۱۲ رقمی ارگان استفاده کننده از سهمیه رزمندگان ( حسب مورد سپاه پاسداران و یا نیروهای مسلح ) ، برای هر آزمون و هر سال متفاوت است .لذا داوطلبان می بایست برای این آزمون ، کد پیگیری جدید از ارگان ذیربط دریافت دارند. ۴- داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان، نسبت به دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی در نظر گرفته شده است ، درج نمایند. ۵- طبق قسمت اخیر ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران « واجد شرایط بودن» داوطلبان ، شرط استفاده از سهمیه است . بنابراین وضعیت داوطلبان محترم باید بر ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت و سایر شرایط قانونی ایجابی و سلبی لازم برای ورود به کارآموزی منطبق باشد و نصاب نمره قبولی نیز در مورد ایشان رعایت خواهد شد. ۶- به موجب ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مشمولین استفاده از سهمیه ایثارگران فقط موارد چهار گانه فوق هستند . ۷- بررسی شمول سهمیه ایثارگری به افراد توسط سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود در نهایت ، تایید نهایی واجد شرایط بودن ایثارگران نسبت به پذیرفته شدگان این سهمیه با هیات مدیره هر کانون است . ۸ – چنانچه داوطلبی در سهمیه آزاد شرکت کرده باشد، اعلام بعدی او در مورد ایثارگری مسموع نخواهد بود. ۹- پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان توسط کانون محلی، اصل گواهی ایثارگری صادر شده از مرجع صالح می بایست به کانون مربوطه تحویل داده شود . ۴-۶- تهیه پرینت از اطلاعات ثبت نامی که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است ، الزامی است داوطلب باید پرینت را در صورت قبولی در آزمون به کانون مربوط ارائه کند. ۵ – نحوه ثبت نام و توزیع کارت شرکت در آزمون و تاریخ آزمون: ۵-۱– ثبت نام از متقاضیان منحصراً ازطریق اینترنت و سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از روزدوشنبه مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۱۴ لغایت روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۳/۰۷/۲۳ انجام خواهد شد . ۵-۲- متقاضیان باید برای واریز هزینه ثبت نام ، از طریق کارت های اعتباری عضو شبکه شتاب ، که رمز دوم آن فعال باشد ، طبق دستور العمل اعلام شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، ودر زمان اعلام شده در بند ۱-۵ ، نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام اقدام کنند. تبصره: در این خصوص متقاضیان میتوانند از کارتهای اعتباری دیگران که رمز دوم آن فعال باشد نیز استفاده کنند. ۵-۳- توزیع کارت شرکت در آزمون به صورت اینترنتی انجام می شود و داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و وارد کردن کد رهگیری و شماره پرونده خود به سیستم ، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. زمان آغاز توزیع اینترنتی کارت و نحوه آن ، زمان و مکان رفع نقص یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران www.scoda.ir و روزنامه اطلاعات به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. ۵-۴ – آزمون در مرکز کانونی که متقاضی در تقاضانامه ثبت نام انتخاب کرده است برگزار می شود. نشانی محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد. ۵-۵- تاریخ آزمون روز جمعه مورخ ۱۳۹۳/۰۹/۰۷ می باشد. ۶- تذکرات لازم: ۶-۱- متقاضیان باید قبل از تاریخ شروع ثبت نام ازطریق اینترنت، نسبت به اسکن و آماده کردن مدارک با فرمت و مشخصات اعلام شده در بند۴ این آگهی اقدام نمایند. ۶-۲- مدت ثبت نام اینترنتی از تاریخ شروع، ده روز خواهد بود . ۶-۳- متقاضیان باید اصل مدارک اسکن شده را نزد خود نگه داشته در صورت پذیرفته شدن به همراه سایر مدارکی که اعلام خواهد شد به کانون مربوطه ارائه نمایند. ۶-۴- داوطلبان فقط در صورتی که دارای شرایط مندرج در این آگهی باشند حق ثبت نام وشرکت در آزمون را خواهند داشت ضمن اینکه باید اطلاعات وارد شده درتقاضانامه ثبت نام را (خصوصاً از نظر تعیین کانون مربوط و کد آن) به دقت کنترل نمایند .هزینه ثبت نام تحت هیچ شرایطی مسترد نخواهد شد. ۶-۵- متقاضیان باید در پایان ثبت نام از اطلاعات وارد شده پرینت تهیه و درصورت قبولی آن را به کانون مربوطه تسلیم کنند. چنانچه اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی در هنگام ثبت نام اینترنتی با آگهی آزمون منطبق نبوده و غیر واقعی باشد حتی درصورت قبولی از ثبت نام آنان جلوگیری و قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد. ۶-۶– صدور کارت شرکت در آزمون دلیل تایید هیچ یک از مدارک داوطلب از طرف کانونهای وکلا یا سازمان سنجش نیست. بنابراین صرف قبولی در آزمون و درج نام متقاضی در ردیف پذیرفته شدگان، هیچ حقی برای کسی ایجاد نخواهد کرد. ۶-۷- صدور هرگونه اطلاعیه درخصوص آزمون فقط در سایت اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) www.scoda.ir و روزنامه اطلاعات معتبر خواهد بود. ۶-۸- با توجه به زمان پیش بینی شده برای آماده کردن مدارک ثبت نام تاکید می شود در روزهای آغازین پس از انتشار این آگهی نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز اقدام شود تا در هنگام ثبت نام از طریق اینترنت برای متقاضیان از نظر زمانی مشکلی ایجاد نگردد. ۶-۹- تغییر محل کارآموزی به هیچ عنوان میسر نخواهد بود بنابراین داوطلبان محترم باید با در نظر گرفتن همه ویژگی ها و امکانات و محدودیتهای فردی و خانوادگی خود صرفاً در حوزه کانونی ثبت نام کنند که قصد کارآموزی و وکالت در محدوده آن را دارند. ۶-۱۰- محاسبه نمرات و تراز آن بر اساس استانداردهای علمی متداول انجام خواهد شد. ۶-۱۱- ثبت نام و شرکت وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت عضو کانونهای وکلا در آزمون ممنوع است و بر فرض شرکت و قبولی در آزمون ، قبولی آنان کان لم یکن تلقی می شود . تبصره: طبق تصمیم هیات مدیره محترم کانونهای مرکز، اصفهان و کردستان ، کارآموزانی که در حوزه کانون مرکز ( کد۱) ، کانون اصفهان ( کد ۴) و کانون کردستان ( کد ۱۴) به کارآموزی اشتغال دارند می توانند در آزمون امسال منحصراً در حوزه کانون متبوع خود شرکت کنند. اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا)


خبر ۱۸ شهریور ۹۳ - زمان ثبت نام آزمون قضاوت ۹۳ اعلام شد رییس مرکز جذب و آزمون قوه‌ قضائیه گفت که امسال نیز برای جذب عمومی قضات آزمون برگزار می‌شود. علیرضا عالی‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب، افزود: زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون قضاوت ۹۳ به احتمال زیاد دهه اول مهر است. وی اظهار کرد: زمان برگزاری آزمون برای جذب عمومی قضات نیمه دوم آبان ماه است. عالی پناه درباره تعداد قضات جذب شده در آزمون سال قبل و اینکه در آزمون پیش رو چه تعداد قاضی جذب دستگاه قضایی خواهند شد گفت که در حال حاضر در این زمینه آمار دقیقی ندارم.


خبر ۱ تیر ۹۳ - استخدام ۸۰۰ قاضی رئییس قوه قضاییییه گفت : یکی از مهمرین دغدهه های ما در این دوره ، مسئله کمی و کیفی نیرو و منابع انسانی در قوه قضاییه است . به گزارش ایرنا : آیتا الله صادق آملی لاریجانی در همایش مسوولان عالی قضایی گفت : در صورتی که مشکلات و مسایل قوه قضاییه را مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم ، می بینیم که سر منشا پاره ای ا زاین دغدغه ها ، کمبود نیرو و منابع انسانی است. آیت الله آملی لاریجانی افزود : اگر قاضی فرصت بیشتری داشته باشد ، می تواند رای بهتری را صادر کند که به همین منظور برای ارتقای کیفی و کمی نیروی انسانی تلاش های فراوانی انجام داده ایم و تلاش های فراوانی انجام داده ایم و تلاش شده در برنامه پنجم توسعه این مشکل تا حدودی رفع شود . رئیس دستگاه قضا ادامه داد : برای این قضیه دولت زیر بار نمی رفت ، اما با الطاف رهبر معظم انقلاب و همراهی مجلس شورای اسلامی ، مجوز استخدام جهار هزار قاضی داده شد. آیت الله آملی لاریجانی گفت : در این راستا معاونت آموزش و گزینش تلاش هایی انجام داده اند که تا کنون دو هزار و ۵۰۰ وارد دستگاه قضا شدند و تا پایان سال نیز ۸۰۰ قاضی دیگر و در سال آینده نیر همین تعداد قاضی وارد دستگاه قضا خواهند شد . وی با بیان اینکه مجوزی که به ما دادند ، تاخیر داشت ، افزود : تلاش همه عزیزان به ما کمک کرد ، تا حدی در پایان برنامه پنجم توسعه این مشکل را حل کنیم. آیت الله آملی لاریجانی افزود: با توجه به اینکه مسئله ارتقای کیفی و کمی بسیار مهم است این موضوع بیشتر مورد توجه قرار داده شده است .


خبر ۲۷ اسفند ۹۲ - استخدام ۴۰۰ هزار نفر

مطابق برنامه پنج ساله توسعه بناست که ۴ هزار قاضی به جمع قضات اضافه شود

آیت‌الله “صادق آملی لاریجانی” رئیس دستگاه قضا در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی که صبح امروز در حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: بسیار مسرورم که امروز در محضر کارآموزن قضایی حاضر شده‌ام و چهره‌های جوان و مصمم و با نشاط شما انشالله نوید نو شدن دستگاه قضایی را خواهد داد. وی ادامه داد: در عظمت منصب قضاوت تردیدی نیست اما هر چه این مقام عزیمت، وظایف و مسئولیت‌های آن نیز عظیم‌تر و خطراتی که در مسیر پیش روی قضات است بزرگتر است و این در حالی است که جهل و ندانستن و خطر هواهای نفسانی از اهم این خطرات است. آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: کاری که انجام شده تلاش برای ورود جمع زیادی از قضات جوان به دستگاه قضایی است که این کار کمبودهای نیرو را جبران و در جهت کاهش اطاله دادرسی مثمرثمر واقع خواهد شد. رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: مطابق برنامه پنج ساله توسعه بناست که ۴ هزار قاضی به جمع قضات اضافه شود که در قبل از برنامه پنج ساله حدود ۸ هزار قاضی داشتیم و امیدواریم این قضات باعث ارتقاء دستگاه قضا شوند. آیت‌الله لاریجانی ادامه داد: منصبی که شما به آن تکیه می‌زنید منصب بسیار بالایی است چرا که هم در متون دینی و هم در قانون اساسی به آن اشاره شده و لذا در عظمت منصب قضاوت تردیدی وجود ندارد بنابراین قاضی حق اگر می‌خواهید شقی نباشد باید وصی نبی باشد و این در روایات متعددی ذکر شده است. رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: در باب یازدهم و اصول ۱۵۶ به بعد قانون اساسی جمهوری اسلامی‌مسئولیت‌ها و اختیارات وسیعی برای قضات در نظر گرفته شده است بنابراین باید در نظر داشته باشیم که امروز می‌خواهیم به سمت بسیار مهمی‌تکیه بزنید. وی افزود: قاضی برای انتخاب رویه درست و صحیح باید اطلاعات کافی نسبت به قانون و فتوای علما داشته باشد چرا که در جاهایی که خلاء قانونی وجود دارد باید به فتوای علما و اسلام مراجعه کرد بنابراین قاضی نمی‌تواند به بهانه‌ این که مطلبی را در قانون نیافته از اعلام رای استنکاف کند. آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد: حضار باید نسبت به قوانین مجازات اسلامی‌و آیین‌ دادرسی کیفری و سایر قوانین اطلاعات وسیعی داشته باشند چرا که در برخی قوانین از جمله قانون مجازات اسلامی‌تغییراتی ایجاد شده که باید حضار به آن اشراف کافی داشته باشند. رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه فهم فتوا اهمیت بسزایی دارد تصریح کرد: فهم فتوا کار دشواری‌ است و لذا تلاش موجدانه‌ای نیاز دارد که قاضی هم قوانین را و هم فتوا را درک کند و این مهم چیزی نیست که با چند ماه به دست آید، بنابراین توصیه جدی من به شما این است که سعی کنید دانش قضایی خود را نو کنید و رکود نداشته باشید چرا که این امر فسادآور است. وی با بیان اینکه مسندی چون قضاوت مجال بیشتری را برای ظهور هواهای نفسانی ایجاد می‌کند اظهار داشت: واضح است که وظیفه نخست قضات در مقام حکم و قضا اجرای عدالت است اما مراقب باشید افراد و مقامات بلند پایه به سراغتان می‌آیند بنابراین برای احیاء عدالت آماده باشید و در برابر دایره قدرت و ثروت بایستید. رئیس دستگاه قضا ادامه داد: یکی از مجاری که فقرا در آن محروم می‌شوند مقام قضاوت است بنابراین آنها را دریابید و نگذارید خدای ناکرده اغنیا شما را با پول وثروت خود جذب کنند. آیت‌الله آملی لاریجانی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی‌پذیرفته شده نیست که حاکم ما به فقیر و مضمونی که به دنبال طلب حق خود آمده اجحاف کند چرا که شما فرماندهان نظام هستید. وی افزود: استقلال قاضی هم در شرع و هم در قانون اساسی مورد توجه واقع شده و جای قضات را کسی نمی‌تواند بگیرد بنابراین شما در معرض امتحان مهمی‌قرار گرفته‌اید و مراقب باشید و با نیت و غضب در اعلام احکام شما ورود نداشته باشد. رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه نو شدن دانش قضایی اهمیت بسزایی دارد اظهار داشت: معاونت آموزشی برنامه‌هایی را در طول خدمت شما فراهم آورده تا هم آموزش‌های قضایی را کسب و هم معلومات خود را بهبود بخشید، بنابراین استقلال خود را حفظ کنید و چنانچه در مواردی مشورت کنید این امر منافاتی با استقلال شما ندارد. آیت‌آلله آملی لاریجانی تصریح کرد: چنانچه اجرای حکم صادره موجب وهم عمومی‌به کل کشور شود باید ملاحظه کرد چرا که هیچ چیزی مثل حفظ بنیان جامعه اسلامی‌نیست. وی با بیان اینکه اخلاق برتمام عرصه‌های زندگی مسئله‌ی حیاتی است افزود همه ما در مسیر خطرهای بزرگی در زندگی شخصی و کاری خود قرار گرفته‌ایم و این درحالی‌ست که اخحلاق در تمام تار و پورد زندگی ما دخالت دارد و حتی در دستگاه قضایی اخلاق در علم قاضی هم درگیر بوده چرا که روشنایی درونی فرد در حل مسئله هم تاثیر می‌گذارد. رئیس دستگاه قضا در پایان خاطر نشان کرد: مراقب باشید که دچار غفلت نشوید چرا که روزی حسرت خسارت را افراط می‌کنید بنابراین ما باید باور کنیم که درمسیر بی‌نهایتی در حرکتیم. گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی معاون اول قوه قضاییه در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی حضور داشت.

برای دریافت اخبار و اطلاع از آگهی های استخدام بانک ها و سازمانهای دولتی و خصوصی در ایمیل و گوشی همراه خود اینجا کلیک کنید.

استخدام کانونهای وکلای دادگستری سال ۹۲

آنچه در این خبر خواهید خواند

۱۹ بهمن ۹۲ - زمان اعلام نتایج نهایی آزمون قضاوت سال ۹۲ مشخص شد

۳ آذر ۹۲ - نتایج آزمون وکلا دیماه اعلام می شود ۲ آذر ۹۲ - تمدید مهلت ثبت نام در آزمون وکالت مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه ۱۹ آبان ۹۲ - اطلاعیه آزمون وکالت مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه سال ۹۲ ۱۴ آبان ۹۲ - به زودی ثبت‌ نام متقاضیان شرکت در آزمون وکالت

۱۸ بهمن ۹۲ -زمان اعلام نتایج نهایی آزمون قضاوت سال ۹۲ مشخص شد

با عنایت به برگزاری مرحله اول و دوم آزمون قضاوت سال ۱۳۹۲ بدین­ وسیله زمان اعلام نتایج نهایی و جزئیات مصاحبه علمی این آزمون به شرح زیر اعلام می­گردد. الف- تاریخ اعلام نتیجه نهایی: ۱. نتیجه نهایی این آزمون در نیمه دوم اسفند ماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام خواهد شد. ب- زمان مصاحبه علمی: ۱. مصاحبه­های علمی قبول­شدگان آزمون علمی از روز شنبه مورخ ۳۰ فروردین سال ۱۳۹۳ آغاز می­گردد. ۲. از این داوطلبان به نحو مقتضی برای مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد. ۳. مدارک مورد نیاز برای مصاحبه در تارنمای معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه در قسمت اطلاعیه مرکز جذب و آزمون (اطلاعیه شماره ۲) اعلام شده است. ج- مواد مصاحبه علمی: ۱. داوطلبان دانشگاهی: ۱-۱. حقوق خصوصی: حقوق مدنی (۲۰ نمره)، آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی (ضریب ۲۰ نمره)، حقوق تجارت (۱۰ نمره)، ۱-۲. حقوق جزا: آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری (۲۰ نمره)، حقوق جزای عمومی (۱۰ نمره) و حقوق جزای اختصاصی (۲۰ نمره) تبصره: در طراحی سوالات کیفری، قانون جدید مجازات اسلامی مصوب ۱/۲/۱۳۹۲ ملاک خواهد بود. ۲. داوطلبان حوزوی: فقه: بیع مکاسب (۵۰ نمره)، اصول فقه: رسائل و جلد یک کفایه(۵۰ نمره) د- شماره تماس روابط عمومی داوطلبان تصدی منصب قضا می­تواند همه روزه (به جز روزهای تعطیل) از ساعت ۸ تا۱۴ سوالات و نظرات خود را در این خصوص طرح نمایند. شماره تماس: ۸۸۸۰۹۰۶۶- ۸۸۸۰۹۰۵۹


۲ آذر ۹۲ - تمدید مهلت ثبت نام در آزمون وکالت مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه

نظر به استقبال گسترده از ثبت نام آزمون وکالت سال ۹۲ لذا به اطلاع کلیه متقاضیان محترم می رساند زمان ثبت نام در آزمون وکالت سال ۹۲ تا روز ۵ آذر ۱۳۹۲ تمدید شده است. لکن به جهت سهولت در امر ثبت نام لازم است متقاضیان محترم تا قبل از رز پایانی نسبت به ثبت نام و اخذ کد رهگیری اقدام نمایید.

دانلود سوالات پیشنهادی برای آزمون قوه قضاییه (جدید)


۱۹ آبان ۹۲ - اطلاعیه آزمون وکالت مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه سال ۹۲

مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه، ‌از بین واجدین شرایط مندرج در این آگهی اقدام به پذیرش کارآموزان وکالت دادگستری می نماید.

الف) شرایط متقاضیان آزمون وکالت:

  1. تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران.
  2. داشتن حداقل ۲۴و حداکثر ۶۵ سال تمام شمسی
  3. داشتن حداقل دانشنامه معتبر کارشناسی از دانشکده‌های معتبر داخلی یا خارجی (در حالت اخیر، به شرط ارزیابی رسمی) در رشته حقوق ، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا تحصیلات حوزوی با حداقل تحصیلات سطح ۲ در هنگام ثبت نام (مدارک معادل پذیرفته نمی شود)
  4. داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان. (معافیت تحصیلی پذیرفته نمی شود)
  5. عدم سو پیشینه موثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی
  6. عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور به تائید سازمان پزشکی قانونی و عدم تجاهر به فسق
  7. نداشتن سوء شهرت
  8. داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسی
  9. عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات قضایی یا خدمات دولتی یا وکالت دادگستری و یا سلب صلاحیت
  10. عدم اشتغال (اعم از رسمی ، قراردادی ، پیمانی) در وزارتخانه ها ، موسسات ، سازمانها و شرکتهای دولتی ، نهادهای انقلاب اسلامی، شهرداریها و موسسات مامور به خدمات عمومی و عدم اشتغال به شغل سردفتری یا دفتریاری دفاتر اسناد رسمی یا دفاتر ازدواج و طلاق و عدم اشتغال به کارشناسی رسمی دادگستری.
  11. داوطلبان باید بومی شهرستان حوزه انتخابی و در اولویت بعدی بومی استان حوزه قضایی انتخابی باشند.
  • تبصره : در صورتی از بین داوطلبان بومی استان پذیرش صورت خواهد گرفت که ظرفیت حوزه مورد تقاضا توسط متقاضیان بومی شهرستان تکمیل نشده باشد.
  • تبصره : بومی شهرستان حوزه قضایی به فردی اطلاق می شود که دارای یکی از شرایط زیر باشد:‌

الف. مقطع تحصیلی دوره متوسطه را در شهرستان حوزه قضائی انتخابی گذرانده باشد. (با ارائه گواهی مدرک دیپلم) توجه: گواهی پیش دانشگاهی مورد قبول نمی باشد. ب‌. افرادی که در پنج سال اخیر در شهرستان حوزه قضائی انتخابی سکونت دائم داشته باشند. (با ارائه مدارک سکونت ) توجه : سکونت خوابگاه دانشجویی قابل پذیرش نمی باشد. تبصره : بومی استان حوزه قضایی به فردی اطلاق می شود که که در پنج سال اخیر در استان حوزه قضائی انتخابی سکونت دائم داشته باشد. (با ارائه مدارک سکونت) توجه : سکونت خوابگاه دانشجویی قابل پذیرش نمی باشد.

دانلود سوالات پیشنهادی برای آزمون قوه قضاییه (جدید)

ب) نحوه ثبت نام:

۱) ثبت نام فقط از طریق وب سایت این مرکز به نشانی Judiciarybar.ir بوده و هزینه آزمون مبلغ ۳۰۰۰۰۰ (سیصد هزار) ریال فقط از همان طریق قابل پرداخت می باشد. ۲) تا زمانی که کدرهگیری صادر نشده باشد ثبت نام کامل نشده است و کارت ورود به جلسه فقط برای افرادی صادر خواهد شد که کد رهگیری را دریافت نموده باشند.

ج) مدرک مورد نیاز جهت اسکن و ارسال از طریق وب سایت ثبت نام:

۱) یک قطعه عکس ۴*۳ با زمینه روشن و حداکثر سایز (۴۰۰ ×۳۰۰ پیکسل)

و) زمان آزمون و نحوه اخذ کارت ورود به جلسه:

تاریخ توزیع کارت و زمان آزمون متعاقباً از طریق سایت ثبت نام اعلام می گردد.

تذکرات مهم:

  1. وجه پرداختی بابت ثبت نام به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.
  2. ایثارگران شامل رزمندگانی که ۶ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه داشته و یا به مدت سه ماه در اسارت دشمن بوده و جانبازان (۲۵%) به بالا و بستگان درجه اول شهدا و مفقودین و جانبازان (۵۰% به بالا) از ایثارگرانی که بیشترین نمره را آورده اند، از اولویت مقرر و امتیازات مربوطه برخوردار خواهند بود.
  3. مشمولین بند ۲ ضروری است گواهی مربوطه را از مراجع ذیصلاح حسب مورد (بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی استان، ستاد رسیدگی به امور آزادگان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، واحد بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امور جهادگران وزارت جهادکشاورزی) اخذ و در صورت قبولی در آزمون کتبی ارائه نمایند.
  4. وفق مصوبه هیئت اجرائی ، افرادی که فاقد لیسانس رشته حقوق می باشند اما مدرک کارشناسی ارشد رشته های حقوق را دریافت نموده اند و همچنین دانشجویان ترم آخر حقوق نمی توانند در آزمون شرکت نمایند و تنها افرادی حق شرکت در آزمون را دارند که دارای مدرک کارشناسی شاخه های حقوق باشند.
  5. صدور کارت شرکت در آزمون ، انجام آزمون و حتی کسب نمره قبولی در آزمون در صورتیکه متقاضی فاقد شرایط و مدارک مندرج در این آگهی باشد حقی را برای داوطلب جهت پذیرش بعنوان وکیل ایجاد نمی کند و مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه می تواند در هر مرحله ای که متوجه نقص و عدم انطباق و نادرستی مدارک یا شرایط اعلامی داوطلبان گردد ، پرونده یا پروانه وی را ابطال و از جریان رسیدگی یا اجرا خارج نماید.
  6. مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان هیچگونه تعهدی در تامین امکانات رفاهی نظیر خوابگاه و غیره در کلیه مراحل آزمون تا صدور پروانه برای داوطلبان نخواهد داشت.
  7. تغییر محل (شهر) خدمت داوطلبان پس از پایان مهلت ثبت نام به هیچ وجه مقدور نمی باشد لذا لازم است متقاضیان در انتخاب حوزه محل خدمت با توجه به شرایط و امکانات خود دقت لازم معمول نمایند.
  8. وکلاء متقاضی تغییر حوزه اشتغال ، در صورتیکه امتیاز لازم برای حوزه مورد تقاضا کسب نمایند، فارغ از سهمیه تخصیصی استان پذیرش خواهند شد.
  9. امکان تغییر محل کارآموزی به حوزه دیگری غیر از محل پذیرفته شده وجود ندارد و پذیرفته شدگان شهرستانها تا ده سال و پذیرفته شدگان مراکز استان تا پانزده سال امکان انتقال به حوزه دیگری را نخواهند داشت.
  10. کلیه اطلاع رسانی های مرکز در تمامی مراحل آزمون اعم از ثبت نام ، اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه و زمان برگزاری آزمون، اعلام نتایج، اعلام زمان مصاحبه و … فقط از طریق وب سایت این مرکز به نشانی Judiciarybar.ir انجام خواهد شد و هیچ گونه نامه نگاری فردی با متقاضیان صورت نخواهد گرفت. بدیهی است عواقب ناشی از عدم اطلاع متقاضیان از هر یک از موعدهای مقرر متوجه متقاضیان خواهد بود.
  11. افرادی که بعد از مصاحبه حضوری تعیین صلاحیت می شوند حد اکثر ۶ ماه برای شروع کارآموزی فرصت دارند. و در صورت اشتغال موظفند بلافاصله پس از اتمام کارآموزی، پایان اشتغال خود را به مرکز تقدیم نمایند. تاخیر بیش از یک سال از شروع کارآموزی تا دریافت پروانه موجب لغو پذیرش و بایگانی شدن پرونده متقاضی خواهد شد.

دانلود سوالات پیشنهادی برای آزمون قوه قضاییه (جدید)

هـ) نحوه انتخاب و آزمون:

  1. مواد امتحان کتبی عبارتند از : متون فقه در حد تحریرالوسیله، آئین دادرسی کیفری و مدنی، حقوق مدنی و امور حسبی، حقوق تجارت، حقوق جزای عمومی و اختصاصی و حقوق ثبت.
  2. از پذیرفته شدگان در امتحان کتبی مصاحبه شفاهی بعمل می آید.
  3. پذیرفته شدگان در آزمون کتبی ، پس از بررسی صحت مدارک و طی مراحل مصاحبه و گزینش ، قبول قطعی محسوب می شوند و قبولی در آزمون کتبی به منزله قبول قطعی محسوب نمی باشد.

ثبت نام از روز سه شنبه ۱۴ آبان تا روز سه شنبه ۲۸ آبان انجام خواهد شد.

در این آزمون ۱۰۰۰ نفر در سراسر کشور پذیرش خواهند شد.

هزینه ثبت نام در آزمون ۳۰۰۰۰ تومان است.

آزمون در بهمن ماه ۱۳۹۲ برگزار خواهد شد.

مواد امتحانی در این آزمون شامل آیین دادرسی کیفری، آیین دادرسی مدنی، حقوق ثبت، متون فقه، حقوق جزا، حقوق مدنی، حقوق تجارت می باشد.

از استخدام قوه قضاییه جا نمانید


۱۴ آبان ۹۲ - به زودی ثبت‌ نام متقاضیان شرکت در آزمون وکالت

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسناعبدالرضا مومنی طی سخنانی در نشست خبری گفت: ثبت‌ نام در آزمون وکالت مرکز مشاوران تا ۲۸ آبان ماه ادامه دارد. وی افزود: امسال با موافقت ریاست قوه قضاییه آزمون وکالت برای پذیرش ۱۰۰۰ وکیل در سراسر کشور و به صورت همزمان برگزار می‌شود. وی با برشمردن منابع آزمون وکالت مرکز مشاوران قوه قضاییه ادامه داد: منابع آزمون شامل آیین دادرسی کیفری، آیین دادرسی مدنی، حقوق ثبت، متون فقه، حقوق جزا، حقوق مدنی، حقوق تجارت می‌شود. مومنی افزود: شرکت در آزمون وکالت از طریق پایگاه اطلاع رسانی مرکز مشاوران قوه قضاییه انجام می‌شود. هزینه شرکت در این آزمون ۳۰ هزار تومان است و پرداخت از طریق بانک ملی به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد.

دانلود سوالات پیشنهادی برای آزمون قوه قضاییه (جدید)

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با بیان این که آزمون در بهمن ماه برگزار می‌شود، گفت: حداکثر ظرف دو ماه پس از برگزاری آزمون سعی می‌کنیم نتایج را اعلام کنیم.

جدول ظرفیت پذیرش به تفکیک حوزه

استان حوزه قضایی

حوزه قضایی

ظرفیت پذیرش

آذربایجانشرقی

آذرشهر

۲

آذربایجانشرقی

اسکو

۲

آذربایجانشرقی

اهر

۲

آذربایجانشرقی

ایلخچی

۱

آذربایجانشرقی

بستان آباد

۲

آذربایجانشرقی

بناب

۳

آذربایجانشرقی

تبریز

۱۰

آذربایجانشرقی

ترکمنچای

۲

آذربایجانشرقی

تسوج

۱

آذربایجانشرقی

جلفا

۲

آذربایجانشرقی

چاراویماق

۱

آذربایجانشرقی

خاروانا

۱

آذربایجانشرقی

خداآفرین

۱

آذربایجانشرقی

خسروشهر

۱

آذربایجانشرقی

خواجه

۱

آذربایجانشرقی

سراب

۳

آذربایجانشرقی

شبستر

۲

آذربایجانشرقی

صوفیان

۱

آذربایجانشرقی

عجب شیر

۲

آذربایجانشرقی

کلیبر

۱

آذربایجانشرقی

گوگان

۱

آذربایجانشرقی

مراغه

۳

آذربایجانشرقی

مرند

۱

آذربایجانشرقی

ملکان

۳

آذربایجانشرقی

مهربان

۱

آذربایجانشرقی

میانه

۳

آذربایجانشرقی

هادی شهر

۱

آذربایجانشرقی

هریس

۱

آذربایجانشرقی

هشترود

۲

آذربایجانشرقی

هوراند

۲

آذربایجانشرقی

ورزقان

۱

آذربایجانغربی

ارومیه

۶

آذربایجانغربی

اشنویه

۲

آذربایجانغربی

انزل

۱

آذربایجانغربی

بوکان

۳

آذربایجانغربی

پلدشت

۱

آذربایجانغربی

پیرانشهر

۱

آذربایجانغربی

تکاب

۱

آذربایجانغربی

چالدران

۱

آذربایجانغربی

خوی

۳

آذربایجانغربی

سردشت

۲

آذربایجانغربی

سلماس

۱

آذربایجانغربی

سیه چشمه

۱

آذربایجانغربی

شاهین دژ

۲

آذربایجانغربی

شوط

۱

آذربایجانغربی

قره ضیاءالدین

۲

آذربایجانغربی

کشاورز

۱

آذربایجانغربی

ماکو

۲

آذربایجانغربی

مرحمت آباد

۱

آذربایجانغربی

مهاباد

۳

آذربایجانغربی

میاندوآب

۲

آذربایجانغربی

نازلو

۱

آذربایجانغربی

نقده

۲

آذربایجانغربی

نوشین شهر

۱

اردبیل

اردبیل

۶

اردبیل

ارشق

۲

اردبیل

انگوت

۲

اردبیل

بیله سوار

۲

اردبیل

پارس آباد

۲

اردبیل

خلخال

۲

اردبیل

سرعین

۳

اردبیل

قشلاق دشت

۱

اردبیل

کوثر

۱

اردبیل

گرمی

۲

اردبیل

مشکین شهر

۳

اردبیل

نمین

۱

اردبیل

نیر

۲

اردبیل

هیر

۱

اصفهان

آران و بیدگل

۲

اصفهان

اردستان

۲

اصفهان

اصفهان

۱۴

اصفهان

بادرود

۱

اصفهان

باغ بهادران

۱

اصفهان

بهارستان

۱

اصفهان

تیران و کرون

۱

اصفهان

چادگان

۱

اصفهان

خمینی شهر

۲

اصفهان

خوانسار

۲

اصفهان

خوراسگان

۲

اصفهان

خوروبیابانک

۱

اصفهان

درچه

۱

اصفهان

دهاقان

۱

اصفهان

دهق و علویجه

۱

اصفهان

دولت آباد

۲

اصفهان

زرین شهر

۲

اصفهان

سمیرم

۱

اصفهان

شاهین شهر

۳

اصفهان

شهرضا

۳

اصفهان

فریدن

۳

اصفهان

فریدونشهر

۱

اصفهان

فلاورجان

۲

اصفهان

کاشان

۴

اصفهان

کوهپایه

۱

اصفهان

گلپایگان

۳

اصفهان

مبارکه

۲

اصفهان

میمه

۱

اصفهان

مهردشت

۱

اصفهان

نائین

۲

اصفهان

نجف آباد

۳

اصفهان

نطنز

۲

البرز

کرج

۱۰

البرز

اشتهارد

۱

البرز

ساوجبلاغ

۲

البرز

طالقان

۲

البرز

نظرآباد

۲

ایلام

آبدانان

۲

ایلام

ارگوازی ملکشاهی

۱

ایلام

ایلام

۶

ایلام

ایوان

۲

ایلام

دره شهر

۱

ایلام

دهلران

۲

ایلام

شیروان و چرداول

۲

ایلام

مهران

۱

ایلام

هلیلان

۲

بوشهر

برازجان

۲

بوشهر

بوشهر

۶

بوشهر

تنگستان

۱

بوشهر

جم

۱

بوشهر

خارک

۱

بوشهر

خورموج

۱

بوشهر

دشتستان

۲

بوشهر

دشتی

۲

بوشهر

دلوار

۱

بوشهر

دیر

۱

بوشهر

دیلم

۱

بوشهر

ریگ

۱

بوشهر

سعدآباد

۱

بوشهر

شبانکاره

۱

بوشهر

عسلویه

۲

بوشهر

کنگان

۲

بوشهر

گناوه

۲

تهران

اسلامشهر

۲

تهران

بوستان

۲

تهران

بومهن

۲

تهران

پاکدشت

۲

تهران

پیشوا

۱

تهران

تهران

۵۰

تهران

جوادآباد

۲

تهران

چهاردانگه

۲

تهران

دماوند

۲

تهران

رباط کریم

۲

تهران

رودهن

۳

تهران

شمیرانات

۱

تهران

شهرری

۱

تهران

شهریار

۶

تهران

فشافویه

۲

تهران

فیروزکوه

۳

تهران

قدس

۴

تهران

قرچک

۲

تهران

کهریزک

۲

تهران

لواسانات

۴

تهران

مارلیک

۲

تهران

ملارد

۲

تهران

ورامین

۲

چهارمحال و بختیاری

اردل

۲

چهارمحال و بختیاری

بازفت

۱

چهارمحال و بختیاری

بن

۱

چهارمحال و بختیاری

بروجن

۱

چهارمحال و بختیاری

خان میرزا

۲

چهارمحال و بختیاری

سامان

۱

چهارمحال و بختیاری

شهرکرد

۶

چهارمحال و بختیاری

فارسان

۲

چهارمحال و بختیاری

فلارد

۱

چهارمحال و بختیاری

کوهرنگ

۲

چهارمحال و بختیاری

کیار

۳

چهارمحال و بختیاری

گندمان

۱

چهارمحال و بختیاری

لاران

۲

چهارمحال و بختیاری

لردگان

۲

چهارمحال و بختیاری

میانکوه

۱

خراسان جنوبی

بشرویه

۱

خراسان جنوبی

بیرجند

۴

خراسان جنوبی

خضری

۱

خراسان جنوبی

خوسف

۱

خراسان جنوبی

درمیان

۱

خراسان جنوبی

زهان

۱

خراسان جنوبی

زیرکوه

۱

خراسان جنوبی

سرایان

۲

خراسان جنوبی

سربیشه

۱

خراسان جنوبی

طبس

۲

خراسان جنوبی

فردوس

۳

خراسان جنوبی

قائنات

۲

خراسان جنوبی

نهبندان

۲

خراسان رضوی

باخزر

۱

خراسان رضوی

بجستان

۱

خراسان رضوی

برداسکن

۴

خراسان رضوی

تایباد

۱

خراسان رضوی

تربت جام

۳

خراسان رضوی

تربت حیدریه

۴

خراسان رضوی

جغتای

۱

خراسان رضوی

جوین

۱

خراسان رضوی

چناران

۲

خراسان رضوی

خلیل آباد

۱

خراسان رضوی

خواف

۱

خراسان رضوی

خوشاب

۱

خراسان رضوی

درگز

۲

خراسان رضوی

رشتخوار

۱

خراسان رضوی

زاوه

۱

خراسان رضوی

زبرخان

۱

خراسان رضوی

سبزوار

۳

خراسان رضوی

سرخس

۱

خراسان رضوی

سرولایت

۱

خراسان رضوی

ششتمد

۱

خراسان رضوی

صالح آباد

۱

خراسان رضوی

طرقبه

۱

خراسان رضوی

فریمان

۱

خراسان رضوی

فیض آباد

۱

خراسان رضوی

قوچان

۴

خراسان رضوی

کاشمر

۳

خراسان رضوی

کلات

۱

خراسان رضوی

کوهسرخ

۱

خراسان رضوی

گناباد

۱

خراسان رضوی

لطف آباد

۱

خراسان رضوی

مشهد

۱۰

خراسان رضوی

مه ولات

۱

خراسان رضوی

میان جلگه

۱

خراسان رضوی

نیشابور

۴

خراسان شمالی

آشخانه

۱

خراسان شمالی

اسفراین

۳

خراسان شمالی

بجنورد

۵

خراسان شمالی

جاجرم

۲

خراسان شمالی

رازجرگلان

۱

خراسان شمالی

شیروان

۲

خراسان شمالی

فاروج

۱

خراسان شمالی

مانه و سملقان

۳

خوزستان

آبادان

۴

خوزستان

آغاجاری

۱

خوزستان

الوارگرمسیری

۱

خوزستان

امیدیه

۱

خوزستان

اندیکا

۲

خوزستان

اندیمشک

۲

خوزستان

اهواز

۸

خوزستان

ایذه

۲

خوزستان

باغملک

۱

خوزستان

باوی

۱

خوزستان

بندر امام خمینی

۲

خوزستان

بندرماهشهر

۲

خوزستان

بهبهان

۲

خوزستان

حمیدیه

۱

خوزستان

خرمشهر

۳

خوزستان

دزفول

۳

خوزستان

دشت آزادگان

۲

خوزستان

رامشیر

۱

خوزستان

رامهرمز

۲

خوزستان

سوسنگرد

۳

خوزستان

شادگان

۱

خوزستان

شاوور

۱

خوزستان

شوش

۳

خوزستان

شوشتر

۲

خوزستان

گتوند

۱

خوزستان

لالی

۱

خوزستان

ماهشهر

۱

خوزستان

مسجدسلیمان

۱

خوزستان

ملاثانی

۱

خوزستان

هندیجان

۱

خوزستان

گتوند

۲

زنجان

ابهر

۲

زنجان

ایجرود

۲

زنجان

بزینه رود

۱

زنجان

جورزق

۱

زنجان

خدابنده

۳

زنجان

خرمدره

۱

زنجان

دندی

۲

زنجان

زرین آباد

۱

زنجان

زنجان

۵

زنجان

سجاس

۱

زنجان

سلطانیه

۲

زنجان

طارم

۲

زنجان

قیدار

۱

زنجان

گرماب

۱

زنجان

ماهنشان

۱

سمنان

ایوانکی

۲

سمنان

بسطام

۲

سمنان

بیارجمند

۱

سمنان

دامغان

۳

سمنان

سمنان

۳

سمنان

شاهرود

۳

سمنان

شهمیرزاد

۱

سمنان

گرمسار

۲

سمنان

مهدیشهر

۱

سمنان

میامی

۱

سیستان و بلوچستان

ایرانشهر

۲

سیستان و بلوچستان

چابهار

۱

سیستان و بلوچستان

خاش

۱

سیستان و بلوچستان

دشتیاری

۱

سیستان و بلوچستان

دلگان

۱

سیستان و بلوچستان

زابل

۲

سیستان و بلوچستان

زاهدان

۵

سیستان و بلوچستان

زهک

۱

سیستان و بلوچستان

سراوان

۱

سیستان و بلوچستان

سیب و سوران

۱

سیستان و بلوچستان

شهرکی ونارویی

۱

سیستان و بلوچستان

کنارک

۱

سیستان و بلوچستان

میان کنگی

۱

سیستان و بلوچستان

نیک شهر

۱

سیستان و بلوچستان

هیرمند

۱

فارس

آباده

۲

فارس

آباده طشک

۲

فارس

ارسنجان

۲

فارس

استهبان

۱

فارس

اقلید

۲

فارس

بوانات

۲

فارس

بیضا

۱

فارس

پاسارگاد

۱

فارس

جره و بالاده

۲

فارس

جهرم

۱

فارس

جویم

۱

فارس

خرامه

۱

فارس

خرم بید

۱

فارس

خشت و کمارج

۲

فارس

خفر

۱

فارس

خنج

۱

فارس

داراب

۲

فارس

رستم

۲

فارس

زرقان

۲

فارس

زرین دشت

۱

فارس

زرین شهر

۲

فارس

سپیدان

۱

فارس

سروستان

۱

فارس

سعادت شهر

۱

فارس

شیب کوه

۱

فارس

شیراز

۱۰

فارس

صفاشهر

۱

فارس

فراشبند

۱

فارس

فسا

۲

فارس

فیروزآباد

۲

فارس

قیروکارزین

۱

فارس

کامفیروز

۲

فارس

کازرون

۳

فارس

کربال

۱

فارس

کوار

۱

فارس

گراش

۲

فارس

لارستان

۱

فارس

لامرد

۱

فارس

مرودشت

۲

فارس

ممسنی

۱

فارس

مهر

۲

فارس

نی ریز

۱

قزوین

آبگرم

۱

قزوین

آبیک

۲

قزوین

آوج

۱

قزوین

اسفروردین

۱

قزوین

البرز

۲

قزوین

الموت

۱

قزوین

الوند

۱

قزوین

بوئین زهرا

۲

قزوین

تاکستان

۲

قزوین

خرمدشت

۱

قزوین

رامند

۱

قزوین

رودبار شهرستان

۱

قزوین

شال

۱

قزوین

ضیاءآباد

۱

قزوین

قزوین

۸

قم

جعفرآباد

۱

قم

جعفریه

۱

قم

خلجستان

۱

قم

قم

۱۰

قم

کوهین

۱

قم

کهک

۲

کردستان

بانه

۲

کردستان

بیجار

۲

کردستان

حسن آباد

۱

کردستان

دهگلان

۲

کردستان

دیواندره

۲

کردستان

سریش آباد

۱

کردستان

سقز

۲

کردستان

سنندج

۵

کردستان

قروه

۳

کردستان

کامیاران

۳

کردستان

کرانی

۱

کردستان

مریوان

۲

کردستان

موچش

۱

کرمان

ارزوئیه

۱

کرمان

انار

۲

کرمان

بافت

۲

کرمان

بردسیر

۱

کرمان

بم

۲

کرمان

جیرفت

۳

کرمان

رابر

۱

کرمان

رفسنجان

۲

کرمان

رودبار جنوب

۲

کرمان

زرند

۱

کرمان

سیرجان

۳

کرمان

شهداد

۱

کرمان

شهربابک

۱

کرمان

عنبرآباد

۲

کرمان

فاریاب

۱

کرمان

قلعه گنج

۱

کرمان

کرمان

۱۰

کرمان

کهنوج

۴

کرمان

کوه بنان

۲

کرمان

گلبافت

۱

کرمان

ماهان

۴

کرمان

منوجان

۱

کرمانشاه

اسلام آباد غرب

۵

کرمانشاه

بیستون

۳

کرمانشاه

ثلاث باباجانی

۱

کرمانشاه

پاوه

۱

کرمانشاه

جوانرود

۱

کرمانشاه

حمیل

۱

کرمانشاه

روانسر

۱

کرمانشاه

دالاهو

۴

کرمانشاه

سرپل ذهاب

۴

کرمانشاه

سنقرکلیائی

۳

کرمانشاه

صحنه

۳

کرمانشاه

قصرشیرین

۲

کرمانشاه

کرمانشاه

۸

کرمانشاه

کنگاور

۱

کرمانشاه

گیلان غرب

۳

کرمانشاه

هرسین

۲

کهکیلویه و بویراحمد

بهمئی

۲

کهکیلویه و بویراحمد

بویراحمد

۱

کهکیلویه و بویراحمد

دروهان

۱

کهکیلویه و بویراحمد

دنا

۳

کهکیلویه و بویراحمد

دهدشت

۳

کهکیلویه و بویراحمد

کهکیلویه

۱

کهکیلویه و بویراحمد

گچساران

۳

کهکیلویه و بویراحمد

یاسوج

۷

گلستان

آزادشهر

۴

گلستان

آق قلا

۱

گلستان

بندر گز

۳

گلستان

بندرترکمن

۱

گلستان

خان پسن

۲

گلستان

داشکی بدون

۲

گلستان

رامیان

۱

گلستان

علی آباد

۱

گلستان

کردکوی

۳

گلستان

کلاله

۳

گلستان

کمالان

۱

گلستان

گالیکش

۱

گلستان

گرگان

۷

گلستان

گمیشان

۲

گلستان

گنبد کاووس

۳

گلستان

مراوه تپه

۱

گلستان

مینودشت

۲

گلستان

نوکنده

۲

گیلان

آستارا

۵

گیلان

آستانه اشرفیه

۲

گیلان

املش

۲

گیلان

بندرانزلی

۳

گیلان

تالش

۱

گیلان

جیرنده

۱

گیلان

خمام

۱

گیلان

رحیم آباد

۱

گیلان

رشت

۱۲

گیلان

رضوانشهر

۱

گیلان

رودبار

۳

گیلان

رودسر

۲

گیلان

سنگر

۱

گیلان

سیاهکل

۲

گیلان

شفت

۲

گیلان

صومعه سرا

۲

گیلان

طالش

۲

گیلان

عمارلو

۱

گیلان

فومن

۲

گیلان

گرگانرود

۱

گیلان

کوچه صفهان

۱

گیلان

کیاشهر

۱

گیلان

لاهیجان

۲

گیلان

لشت نشاء

۱

گیلان

لنگرود

۲

گیلان

ماسال

۳

گیلان

منجیل

۲

گیلان

لوشان

۲

لرستان

ازنا

۱

لرستان

اشترنیان

۱

لرستان

الیگودرز

۲

لرستان

بروجرد

۵

لرستان

پلدختر

۲

لرستان

خرم آباد

۷

لرستان

درود

۳

لرستان

دلفان

۳

لرستان

رومشکان

۱

لرستان

سراب اوره

۲

لرستان

سلسله

۳

لرستان

کوهدشت

۳

مازندران

آمل

۱

مازندران

بابل

۳

مازندران

بابلسر

۳

مازندران

بندپی

۱

مازندران

بهشهر

۱

مازندران

تنکابن

۲

مازندران

جویبار

۳

مازندران

چالوس

۲

مازندران

چمستان

۱

مازندران

دابودشت

۳

مازندران

رامسر

۲

مازندران

رویان

۱

مازندران

ساری

۱۰

مازندران

سرخرود

۵

مازندران

سوادکوه

۲

مازندران

سیاهکل

۲

مازندران

شیرگاه

۱

مازندران

عباس آباد

۱

مازندران

فریدونکنار

۱

مازندران

قائم شهر

۳

مازندران

کجور

۳

مازندران

کلاردشت

۳

مازندران

کیاسر

۲

مازندران

کیاکلا

۱

مازندران

گتاب

۳

مازندران

گلوگاه

۱

مازندران

گلوگاه بندپی

۱

مازندران

لاریجان

۲

مازندران

محمودآباد

۲

مازندران

میاندرود

۲

مازندران

نشتا

۳

مازندران

نکاء

۳

مازندران

نور

۳

مازندران

نوشهر

۳

مرکزی

آشتیان

۱

مرکزی

اراک

۵

مرکزی

تفرش

۲

مرکزی

خمین

۴

مرکزی

خنداب

۲

مرکزی

دلیجان

۲

مرکزی

زرندیه

۲

مرکزی

ساوه

۳

مرکزی

سربند

۱

مرکزی

شازند

۳

مرکزی

فراهان

۲

مرکزی

کمیجان

۲

مرکزی

محلات

۳

مرکزی

نوبران

۱

هرمزگان

ابوموسی

۲

هرمزگان

بستک

۲

هرمزگان

بشاگرد

۱

هرمزگان

بندرعباس

۵

هرمزگان

جاسک

۱

هرمزگان

بندرلنگه

۲

هرمزگان

پارسیان

۲

هرمزگان

حاجی آباد

۱

هرمزگان

خمیر

۲

هرمزگان

رودان

۲

هرمزگان

رودخانه

۲

هرمزگان

قشم

۲

هرمزگان

کیش

۲

هرمزگان

گاوبندی

۲

هرمزگان

میناب

۵

همدان

اسدآباد

۲

همدان

بهار

۱

همدان

تویسرکان

۲

همدان

جوکار

۲

همدان

خزل

۱

همدان

رزن

۲

همدان

صالح آباد

۱

همدان

فامنین

۲

همدان

فیروزان

۲

همدان

قروه درجزین

۲

همدان

کبودرآهنگ

۲

همدان

گل تپه

۱

همدان

ملایر

۴

همدان

نهاوند

۳

همدان

همدان

۷

یزد

ابرکوه

۲

یزد

اردکان

۲

یزد

بافق

۲

یزد

بهاباد

۱

یزد

تفت

۵

یزد

خاتم

۲

یزد

زارچ

۲

یزد

صدوق

۲

یزد

عقدا

۲

یزد

مهریز

۲

یزد

میبد

۲

یزد

نیر

۲

یزد

هرات و مروست

۱

یزد

یزد

۵


لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ