آخرین شرایط معافیت‌ تحصیلی برای مشمولان

۲ نظر
 خبرگزاری ایسنا: معاون وظیفه عمومی خراسان رضوی آخرین شرایط دانشجویان برای برخورداری از معافیت‌های تحصیلی را اعلام کرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، سرهنگ تقوی با حضور در میز خبر پلیس، در خصوص معافیت‌های تحصیلی برای مشمولان، عنوان کرد: متاسفانه بیشترین مشکلات موجود در این حوزه بیشتر به علت کم توجهی دانشجویان به معافیت تحصیلی، مهلت تحصیل و معرفی به خدمت است. وی با اشاره به مدت زمان معافیت‌های تحصیلی، اظهار کرد: مقاطع فوق دیپلم حداکثر تا دو سال و نیم، کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال و کارشناسی پیوسته پنج سال مشمولان می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند. معاون وظیفه عمومی استان ادامه داد: کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال، دکتری پزشکی پیوسته ۸ و دکتری تخصصی ۶ سال است که در مواقع ضروری با تشخیص و اعلام کمیسیون موارد خاص حداکثر یک سال به مدت فوق به عنوان فرجه ارفاقی اضافه می‌شود. تقوی خاطرنشان کرد: اگر مدت این سنوات به پایان برسد افراد جزو مشمولان غایب به حساب آمده و حداقل سه و حداکثر ۶ ماه اضافه خدمت برای آنان منظور می‌شود، همچنین افرادی که در زمان مقرر درخواست سنوات ارفاقی یا اعزام به خدمت سربازی درخواستی ارائه ندهند امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را نخواهند داشت. وی یادآور شد: فارغ‌التحصیلان حداکثر یک سال پس از انصراف، ترک تحصیل، اخراج و فراغت از تحصیل مهلت دارند که درخواست اعزام به خدمت یا در صورت وجود شرایط درخواست معافیت را ارائه کنند. معاون وظیفه عمومی خراسان رضوی در خصوص شرایط خروج از کشور کسانی که معافیت تحصیلی دارند، عنوان کرد: این افراد می‌توانند برای سفرهای علمی، زیارتی و سیاحتی با هماهنگی دانشگاه‌ها و گذاشتن وثیقه وظیفه عمومی به خارج از کشور سفر کنند. تقوی ادامه داد: برای سفرهای زیارتی ۳میلیون تومان وجه نقد، سفرهای علمی ۸ میلیون و سفرهای سیاحتی ۱۵ میلیون تومان وثیقه در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به مدت زمان اقامت در خارج از کشور، گفت: برای سفرهای سیاحتی و زیارتی یک ماه و سفرهای علمی با هماهنگی دانشگاه ۴۵ روز و با تایید وزارتخانه سه ماه، افراد می‌توانند در کشور مورد نظر اقامت داشته باشند. معاون وظیفه عمومی استان عنوان کرد: افرادی که خدمت سربازی را انجام نداده، غایب یا فراری هستند می‌توانند خود را معرفی کنند، در حال حاضر برای انجام خدمت سربازی سخت‌گیری نشده و به مشکلات سربازان بیشتر توجه می‌شود تا آنان دغدغه‌ کمتری داشته باشند.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای آخرین شرایط معافیت‌ تحصیلی برای مشمولان

  • ع
    علیرضا
    ۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۴
    میتونم بعد دفاع یه گواهی بگیرم از دانشگاه که درسم تموم شده؟؟؟اخه میخوام پست کنم زودتر دفترچه خدمتو
    • ع
      علیرضا
      ۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۲
      سلام من ترم6ارشد هستم و متولد70.اوایل شهریور از پایان نامه دفاع میکنم ولی معافیت تحصیلی برای ما تا اخر شهریور95زدن.چون بعد دفاع مراحل تسویه حساب و کارهای اصلاح داریم وقت میگیره اگه مهر تسویه حساب کنم غیبت میخورم؟؟؟

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ