سوالات مصاحبه استخدامی بانک سپه سری پنجم

۹ نظر

سوالات مصاحبه استخدامی و تجربیات آزمون استخدامی بانک سپه

سری پنجم

 

کارمند بانک : مشتری مداری و بازاریابی در بانکداری نوین ایران

با توجه به این که صنعت بانکداری از ارکان اصلی هر اقتصادی به حساب می‌آید و مشتریان نقش کلیدی در آن دارند. بنابراین می‌توان ابراز توجه ویژه به نیازها و خواسته‌های مشتریان را از جمله موضوعات پر اهمیت ایران و جهان محسوب نمود. نقش و اهمیت مشتری در شرکتها و بانکها به سبب تاثیرمستقیمی که بر رشد و بقای بانک در بازار رقابت می‌گذارد و نیز کسب منافعی که برای ایشان دارد، سبب گردیده تا امروزه لزوم کسب رضایت مشتری درک و پذیرفته شود و کلیه واحدهای بانکی گرایش به مشتری داشته و سمت و سوی فعالیت همه آنها جذب مشتری و جلب رضایت او باشد.

مهارتهای ارتباطی و روابط انسانی مطلوب مدیران و کارکنان باعث ایجاد احساسات خوشایند و موثر و مثبت در مشتریان گردیده و کمک موثری است تا نقش خود را در انجام بهتر وظایف و جذب بیشتر مشتریان به نحو مطلوب ایفا نمایند.

درطول دو دهه گذشته خدمات و نگهداری و فشارهای رقابتی فزاینده، تغییرات چشمگیری را در صنعت بانکداری ایجاد کرده‌اند. این تغییرات بانکها را به سوی اتخاذ راهبردهای بانکداری، بخصوص بازاریابی سوق داده است(دورکین و بنت، ۱۹۹۹)

بازاریابی روابط را افزایش درآمد بانک از طریق سودآور ساختن رابطه مشتریان با بانک در طول زمان تعریف نموده‌اند (موریارتی و همکاران، ۱۹۸۳)، بنابراین در این رویکرد رضایت مشتریان از اهمیت فراوانی برخورداراست.

در گذشته فرض براین بود که از راه تطبیق با نیازهای مشتریان می‌توان به وفاداری مشتری دست یافت. ولی تجربه نشان داد با ورود بانکهای جدیدی که محصولات منطبق با نیاز مشتریان داشتند، اغلب مشتریان جذب این بانکهای تازه وارد شوند. پس از آن فرض بر آن شد که ارائه محصولات متمایز می‌تواند موجب وفاداری مشتریان شود، ولی همان حادثه تلخ با ورود رقبای جدید با محصولات متمایز‌تر تکرار شد. تا اینکه ایده حفظ وفادای مشتریان از طریق روابط ماندگار با آنها مطرح شد، ایده‌ای که عده‌ای آنرا بازاریابی تک به تک نیز می‌نامند.

هدف در این طرز تفکر جدید، مدیریت روابط با مشتریان است و فرض برآن است که مشتری نه فقط به دلیل محصول متمایز و منطبق با نیازهایش، بلکه به دلیل تعلق خاطر به روابطش با عرضه کنندگان خدمات یا محصولات، خرید می‌کند. به گفته دیگر، داشتن محصولات و خدمات متمایز و منطبق با نیازهای مشتری شرط لازم است، ولی لزوماً شرط کافی برای کسب و تداوم وفاداری مشتری نیست. شرط کافی، داشتن روابط ماندگار با مشتری است.

یکی از مهمترین دلایلی که بانکها از برنامه‌های کاربردی در بانکداری نوین استفاده می‌کنند به دست آوردن و حفظ بلند مدت مشتری و ارزش گذاری برای وی می‌باشد که «مدیریت ارتباط با مشتری» نامیده می‌شود. برنامه ‌های کاربردیCRM می‌تواند برای پشتیبانی از کل فرآیندهای مشتری مدار در بانکها، در هر اندازه و سطحی شامل بازاریابی، جذب نقدینگی و ارائه خدمات به مشتری استفاده شود. امروزه بمنظور حفظ قدرت رقابتی، همه سازمانها به دنبال راهی برای توسعه، حفظ و نگهداری مجموعه‌ای از مشتری، محصول، اطلاعات و خدمات در طول مدت بازاریابی و فروش خدمات و پشتیبانی و واحدهای توسعه محصول می‌باشند که بر CRM استوار هستند.

اورت گمسون، بازاریابی روابط را در سال ۱۹۹۵ چنین تعریف کرده است.

»بازاریابی مبتنی بر تعامل و مراوده در شبکه‌های روابط» از سالهای دهه ۱۹۸۰ به بعد اغلب فعالیت‌های بازرگانی دگرگونی و چرخش عمیقی را به سوی توجه به مشتریان دریافتند و به این نتیجه رسیدند که قدرت مشتریان روز به روز بیشتر می‌شود.

عرضه محصولات در بیشتر موارد از تقاضای آنها بیشتر شد فروشندگان در تعیین قیمت اثر کمتری یافتند. تنها حفظ تولید کنندگان کالاها و خدمات از طریق ایجاد روابط مناسب و توام با احترام و «برد- برد» با مشتریان میسر بود نه چیز دیگر.

چرا ما به مدیریت روابط با مشتریان نیاز داریم؟ زیرا مشتریان که مهمترین و تنها وسیله رشد و توسعه بانک بوده و با انواع وسایل ارتباط جمعی در ارتباطند و وقتی که چیزی را که می‌خواهند مطابق میل خود نیابند، ما را به راحتی ترک می‌کنند و به رقبا می‌پیوندند از سوی دیگر هزینه دستیابی به یک مشتری جدید ۶ برابر حفظ مشتریان قدیمی است و یک مشتری ناراضی، نارضایتی خود را، حداقل به ۸ تا ۱۰ نفر دیگر منتقل می‌کند و نکته مهمتر اینکه با افزایش نرخ حفظ و نگهداری مشتریان به میزان ۵ درصد، حدود ۸۵ درصد به سود شرکت افزوده خواهد شد.

در بحث رضایت مشتری دو اصل مهم جلوه‌گر می‌شود یک اصل : نوع خدمات ارائه شده می‌باشد و دراصل دوم نحوه ارتباطات انسانی و کارگزار مورد توجه قرار می‌گیرد . از آنجا که بانکها و تشکیلات موازی با نحوه خدمات یکسان در حال رقابت با هم می‌باشند، مهمترین اصل در انتخاب مشتری برای آنان، همانا ارتباط انسانی می‌باشد.

در محیط بانک می‌توان با بهره‌گیری از ارتباطات انسانی ضمن برقراری ارتباطی مطلوب، مشتریان بالقوه را تبدیل به مشتریان بالفعل نمود و ایشان را از مشتری که تنها یکبار قصد استفاده از خدمات بانک را داشته، به مشتری دائمی تبدیل کرد.

باید توجه داشت بین ارائه دهنده خدمت و خدمت تولید شده رابطه تفکیک ناپذیر وجود دارد. درزمان تولید خدمات آنچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد نوع برقراری ارتباط بین ارائه دهنده خدمت و مشتری است. تحقیقی که دریکی از بانکهای کشور، برای شناسایی نیازها و عوامل موثر بر رضایت مشتریان انجام گرفت نشان داد ۶۰ درصد کل واریانس تغییرات رضایت مشتریان از طریق هفت مولفه «۱ طرز رفتار و نحوه برخورد کارکنان شعب با مشتریان بانک ۲- جوابگویی ۳- سود و تسهیلات ۴- سرعت در کار ۵- کیفیت ارائه خدمات ۶- موقعیت مکانی بانکها ۷- کیفیت ارسال حواله » قابل تعیین است و در بین این هفت مولفه نحوه و طرز برخورد کارکنان شعبه با مشتریان بانک، دارای بیشترین اهمیت است. بنابراین می‌توان دریافت، کارکنانی که با مشتری تماس دارند، باید ویژگیهای رفتاری خاص نظیر توانایی در برقراری ارتباط موثر با مشتری، غلبه بر احساسات نامطلوب خود و برخورد صمیمانه بالایی داشته باشند. بخش عظیمی از نیروی کار جامعه در بخش خدمات مشغول کارند و به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند بانک نیز از جمله مراکز مهمی است که عهده‌دار مسئولیت خدمات رسانی بوده و کیفیت خدمات آن در جذب نقدینگی نقش مهمی دارد.

مدیریت ارتباط با مشتری، بر مبادله ارزش بین مشتری و بانک بنا شده و بر ارزش ایجاد شده در این ارتباط تاکید می‌کند. بنابراین، تلاش بانکها برای توسعه ارتباط بلند مدت با مشتریان، برمبنای ایجاد ارزش برای هر دو طرف از اهداف اصلی مدیریت ارتباط با مشتری است به عبارت دیگر هدف ارتباط با مشتری ارائه مزایایی از طریق مبادله دو جانبه و عمل به وعده‌ها و یک راهبرد کسب و کار است که با پیشرفت‌ فناوری تقویت می‌شود و از طریق آن، بانکها به ایجاد ارتباطات سودمند بر پایه بهینه سازی ارزش دریافتی و ادراکی مشتریان می‌پردازند.

مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای بانکها

مد نظر قراردادن مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند مزایای بیشماری برای بانکها فراهم کند که به برخی از آنها اشاره می‌شود:

۱- از آنجا که یکی از مهمترین دارایی یک بانک مشتریان آن هستند، با استفاده از این روی کرد، حفظ مشتریان فعلی وترغیب آنان به مراجعات مجدد زمینه ساز بقای بانک است که هدف اصلی هر بانکی است

۲- از جنبه دیگر، با ورود فناوری اطلاعات به بانکها زیر چتر مدیریت ارتباط با مشتری، زمینه‌ای فراهم می‌شود تا بانکها به سمت بانکهای هوشمند و دانش محور حرکت کنند و یا به کارگیری نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، هزینه‌های پردازش اطلاعات را کاهش دهند و ارتباطات با مشتریان در زمان کمتر و با سرعت بیشتری صورت گیرد که نتیجه نهایی آن، افزایش قدرت رقابتی بانک در محیط پرتلاطم امروزی است.

۳- مزیت دیگر این است که مدیریت ارتباط با مشتری، با جمع‌آوری اطلاعات کامل مشتریان در یک پایگاه داده ، امکان طبقه بندی مشتریان را براساس راهبردها و معیارهای بانک فراهم می‌سازد، که این می‌تواند در رسیدن به هدف مدیریت ارتباط با مشتری را تسهیل کند. توضیح این که موسسات برای افزایش ارزش دارایی سهامداران و ذینفعان بوجود می‌آیند، لذا حذف مشتریان غیر سودآور می‌تواند منجر به افزایش سود و کاهش هزینه در بانکها شود، مگر این که ملاحظاتی در این میان وجود داشته باشد. در یک نگرش کلی، ارتباطات انسانی همراه با احترام به مشتری، ایجاد محیط مناسب، زیبا ، گرم و صمیمی همراه با امکانات مطلوب در محیط شعب برای مشتری، توجه به خواسته‌ها و نیازهای مشتریان ، عمل و فعالیت در جهت ارضای این نیازها و برآوردن این خواسته‌ها، توجه وافر به کیفیت خدمات و ارتقا سطح آنها، توجه به مشتریان فعلی درجهت جذب مشتریان جدید و … همه و همه سبب می‌گردد تا بانک ضمن ایجاد رضایت مشتری، سطح وفاداری وی را به بانک افزایش داده و علاوه بر کسب منافع بیشتر، در میدان رقابتی نیز حضوری بهتر و قوی‌تر داشته باشد.

مقاله برگزیده در چهارمین کنفرانس بین المللی

بازاریابی خدمات بانکی در سال۹۱

التماس دعا

 

کارمند بانک سپه : تورم (به انگلیسی: Inflation) از نظر علم اقتصاد اشاره به افزایش سطح عمومی تولید پول، در آمدهای پولی و یا قیمت است. تورم عموماً به معنی افزایش غیرمتناسب سطح عمومی قیمت در نظر گرفته می‌شود.تورم، روند فزاینده و نامنظم افزایش قیمت‌ها در اقتصاد است. هر چند بر پایه نظریه‌های گوناگون، تعریف‌های متفاوتی از تورم ارائه می‌شود، اما، تمامی آنها به روند فزآینده و نامنظم افزایش در قیمت‌ها اشاره دارند. مفهوم امروزی تورم، در سده نوزدهم میلادی رواج یافت. پیش از آن، مفهوم دیگری از تورم وجود داشت که جهت نشان دادن افزایش حجم اسکناس‌های غیرقابل تبدیل به طلا به کار برده می‌شد.
نرخ تورم برابر است با تغییر در یک شاخص قیمت که معمولاً شاخص قیمت مصرف کننده‌است.
*تعریف؛
تورم دلالت بر وضعیتی دارد که در آن تقاضای پولی برای محصول نسبت به تولید رشد می‌کند، وضعیتی که، در نبود کنترلی موثر، به صورت افزایش بهای یک واحد از کالای تولید شده آشکار می‌شود. تورم معمولاً با افزایش واقعی یا بالقوهٔ سطح عمومی قیمت‌ها، یا به سخن دیگر، با کاهش قوهٔ خرید واحد پولی همراه است. در بعضی مواقع تورم زمانی به وجود می‌آید که سطح عمومی قیمت‌ها به میزانی که افزایش در بازدهی عوامل و فرایندهای اقتصادی ایجاب می‌کنند تنزل نیابد. تورم آن طور که معمولاً فهمیده می‌شود، رابطه‌ای با افزایش نامعمول قیمت‌ها دارد.
زمانی که اقتصاددانان درباره تورم صحبت می‌کنند، به رشد سطح عمومی قیمت‌ها اشاره دارند؛ تورم یعنی باید برای خرید کالاها و خدمات، پول بیشتری پرداخت شود.
پاره‌ای دیگر از تعاریف، تورم را سیر تراکمی افزایش قیمت‌ها و برگشت‌ناپذیری آن تعریف کرده‌اند. صاحب‌نظران دیگری همچون ریمون بار، ژان مارشال و گونار میردال تورم را افزایش زیاد و مداوم قیمت‌ها تعریف کرده‌اند. اگر رشد دستمزدها با رشد بهره‌وری در اقتصاد یکسان باشد، تورم به وجود نخواهد آمد.
*دلایل تورم؛
دیدگاه کینز دو دلیل عمده برای تورم ذکر می‌کند: کاهش عرضه کل و یا افزایش تقاضای کل. دیدگاه پول‌گرایان رشد عرضه پول مازاد بر رشد اقتصادی را عمده‌ترین دلیل تورم می‌داند. به عبارت دیگر، تورم، تناسب نداشتن حجم پول در گردش، با عرضهٔ خدمات و کالاهاست. تقریباً تمام اقتصاددانان بر این نکته توافق دارند که تورم پایدار و درازمدت، ریشه‌ای جز عرضهٔ پول و افزایش نقدینگی ندارد. هر چه میزان تورم بیش‌تر شود، قدرت خرید یک واحد پول کم‌تر می‌گردد.
یکی از ریشه‌های تورم نبود تعادل میان درآمدها و هزینه‌های دولت است. به این ترتیب که وقتی هزینه‌های دولت از درآمدهای آن در بودجه سالانه بیش‌تر باشد، دولت با کسری بودجه مواجه می‌شود. اگر دولت برای حل مشکل کسری بودجه اقدام به استقراض از بانک مرکزی یا فروش درآمدهای ارزی (مثلاً حاصل از فروش نفت) به بانک مرکزی کند، پایه پولی و به دنبال آن نقدینگی کل در اقتصاد افزایش می‌یابد که این افزایش نقدینگی آثار تورمی به دنبال خواهد داشت.
نگاهی به شاخصهای رسمی اقتصاد نشان می‌دهد که طی دوره ۱۳۹۱-۱۳۸۴، بدهی بانکها به بانک مرکزی ایران ۱۳ر۶ برابر و بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی ۲ر۶ برابر گردیده که این امر در اثر عدم توازن مالی دولت و عدم کفایت منابع خزانه رخ داده است. نتیجه چنین رویکردی ۴ر۴ برابر شدن پایه پولی و ۵ر۰ برابر شدن نقدینگی در کشور بوده که ضمن تغذیه تورم ۴۰ درصدی و ایجاد بی‌ثباتی، باعث ایجاد رشد منفی سرمایه‌گذاری شده‌است.
*تورم نقطه به نقطه؛
تفاوت اصلی تورم رسمی با تورم نقطه به نقطه در سرعت عکس العمل این شاخص هاست . در تورم نقطه به نقطه شما قیمت های ماه قبل را با ماه مشابه سال قبل مقایسه می کنید و اگر در ماه اخیر قیمت ها تغییر محسوس کرده باشند به راحتی متوجه می شوید . در حالیکه در تورم رسمی اگر در ماه اخیر تورم اوج گرفته باشد چون با ۱۱ ماه قبل از آن میانگین میگیرد این تغییر به نوعی تعدیل می شودو در واقع درآن لحظه کمتر آنچه در اقتصاد اتفاق افتاده را نمایش می دهد . هرچند با کمی تاخیر و گذشت چند ماه این تغییر قیمت خودش را در نرخ تورم رسمی هم نشان می دهد .
*سهام؛
سرمایه هر شرکت سهام، به قطعاتی تقسیم شده که هر یک از آنها را سهم گویند. بنابراین سهم عبارت از قطعاتی است که مجموع آن سرمایه را تشکیل می دهد .

 

کارمند بانک سپه : با سلام،راجب بند اول حرفتون بله با توجه به زمان محدود شما باید استباط خودتون رو از مطالبی که عرض کردم بگید…
*انواع حساب ها و سپرده های بانک سپه
حساب قرض الحسنه پس انداز
حساب جاری
حساب های سپرده سرمایه گذاری
حساب سپرده اعتباری (طرح سپاس) بانک سپه
حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز عادی
حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز درگردش
حساب قرض الحسنه ویژه مصرف نشده
حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز ویژه جوانان
سپرده قرض الحسنه پس انداز طلایی
طرح گواهی سپرده قرض الحسنه پس انداز ” فرصت طلائی“

 

کارمند بانک سپه : درود مجدد،
مجمع تشخیص مصلحت نظام از نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۳۶۶ خورشیدی و به فرمان امام خمینی در ساختار حقوقی نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و بعدها در بازنگری قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ رسماً وارد قانون اساسی شد و جزء بی بدیل این قانون گشت. انگیزه اصلی در تاسیس چنین نهادی، ایجاد نقش میانجی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود که در دهه اول انقلاب اسلامی ایران دچار اختلاف‌نظرها و تعارض‌هایی شده بودند. تعداد اعضای این مجمع ۴۴ نفر ثابت و ۱ نفر میهمان متناسب با موضوع آن جلسه است است که اعضای ثابت هر ۵ سال یکبار و از طریق حکم رهبر ایران انتخاب می‌شوند.معمولاً مسئولانی که از کارشان برکنار می شوند برای حفظ راز ها در این نهاد به کار مشغول می شوند.ریاست کنونی این مجمع بر عهده اکبر هاشمی رفسنجانی می‌باشد.
*طریقه جذب مشتری در گام اول نحوه رفتار و برخورد کارمندا با ارباب رجوع هستش در ثانی در بانک بیشترین تاثیر در جذب مشتری توسط مسول اعتبارات انجام میشه…
*تا حد امکان علت رو پیدا و تا جای که در اختیار ماست از کشمکش و درگیری مشتریهامون جلوگیری میکنیم،چون بیشتر اوقات خوده کارمندها هستن که باعث اعصاب خوردی ارباب رجوع میشن و طرف عصبانی اگه نتونه سره کارمند تلافی بکنه سره بقیه مشتریها خالی میکنه پس کارمند یه جورای مسول تامین نظم و آرامش هم هست…

 

فرهاد بد شانس : مجموعه سوالات گزینش و مصاحبه استخدامی
مصاحبه با افرادجویای کار یکی از مراحل در استخدام افراد در سازمان ها،شرکتها و … دولتی و غیردولتی میباشد و هدف از آن آشنایی با فرد جویای کار و اطلاع از توانایی ها،استعدادها،ضعف ها،اعتقادات و … میباشد که در سازمان ها و ارگان های مختلف به شیوه های گوناگونی صورت میگیرد.
در ابتدا برخی از سوالات روتین و کلی که معمولا در بیشتر جلسات مصاحبه از افراد پرسیده میشود برای شما بیان میکنیم.

۱- از خودتان برایمان بگویید
این سوال معمولا اولین سوالی است که هر مصاحبه کننده‏ای از شما می‏پرسد که جواب آن معمولا به این ترتیب است :
مشخصات اسمی، تحصیلات، سابقه کاری، تخصص، چگونگی عملکرد، افتخارات و هر آنچه که نیاز باشد حداکثر در عرض ۲ دقیقه (مختصر و مفید). باید دقت کرد که در پاسخ به این سوال و در کل همه سوالات نباید حاشیه رفت و جوابها را از زندگی شخصی بیرون کشید. همچنین باید دقت کرد که مسائل و مشکلات ما به خودمان مربوط است و نه به محیط شغلمان. ضمنا فراموش نکنید که این سوال برای گرم کردن است.

۲- از ما چه می‏دانید و چرا ما را برگزیدید
در جواب این سوال باید کمی دقت کرد و از قبل اطلاعاتی را راجع به این اداره یا کارخانه کسب نمود. همچنین ترجیحا مزایای این مورد شغلی را بیان نمود بعلاوه آینده شغلی، اهداف کاری، مشکلات و موانع و … را نیز باید عنوان نمود.

۳- چرا شغل قبلی خود را رها کردید
این سوال معمولا برای محک زدن روحیه شماست و ترجیحا از انتقاد و بدگویی شغل قبلی بپرهیزید و همچنین سعی کنید به مصاحبه‏کننده بفهمانید که تنوع طلبی و میل به پیشرفت اولین هدف تغییر شغل بوده است.

۴- شما چه کاری از دستتان بر می‎‏آید که فکر می‏کنید بهتر از دیگران می‏توانید
و یا چرا فکر می‏کنید برای این کار مناسب هستید
بهتر است در جواب این سوال به چند مورد از استعدادهای خود اشاره کنیم که در این رشته کاری به کار می‏آید مثلا اگر کار صنعتی است، به مهارتهای فنی اشاره شود و اگر کار نرم افزاری است به مهارتهای مطالعه و … اشاره گردد.

۵- آیا شغل دومی هم دارید
داشتن شغل دوم جرم نیست اما گفتنش هیچ فایده‏ای در یک مصاحبه نخواهد داشت. پس ترجیحا آنچنان وانمود کنید که تمام تمرکز شما بر روی این کار است.

۶- اگر شغلی بهتر از این شغل به شما پیشنهاد شود چه می‏کنید
شما همیشه کارمندی صادق هستید و هیچ وقت کار خود و سابقه کاری خود را از بین نمی‏برید پس در جواب این سوال ابتدا باید عنوان کنید که شما به این شغل علاقمند هستید و نیل به اهداف خود را در این شغل می‏بینید اما اگر در میانه راه مشکلی برایتان پیش آمد ناچارا به آن شغل دیگر روی می‏آورید.

۷- چه چیز باعث می‏شود فعالیتتان بیشتر شود
در پاسخ به این سوال از مطرح کردن مسائل مالی بپرهیزید و بیشتر مسائل محیط کار، همکاران و سپس شرایط جسمی روحی را عنوان فرمایید.

۸- انتظار چه میزان حقوق را دارید
مصاحبه کنندگان معمولا صداقت را شرط اول استخدام در نظر می‏گیرند پس در پاسخ به این سوال اولا نباید فروتنی به خرج داد و مثلا مبلغی پایین را پیشنهاد داد ثانیا مبالغ بالا و ایده‏آل را پیشنهاد نکنیم زیرا بلند پروازی و در نتیجه عدم میل به ادامه کار را رقم خواهد زد.

۹- آیا به همکاری و هماهنگی و کار تیمی علاقمندید
کار گروهی نشانه‏ای از اخلاق اجتماعی و بالا بودن سطح هوش اجتماعی هر شخص است که رابطه مستقیم با چگونگی عملکرد وی در محیط کار دارد. پس بهترین پاسخ به این سوال جواب دندان شکن “آری” است. اما بازهم صداقت فراموش نشود و در صورتیکه میل شما به گونه‏ای دیگر است عنوان نمایید.

۱۰- دوست دارید رییس یا مدیر شما چگونه باشد
جواب مناسب برای این سوال همان میل شخصی شماست که معمولا به این صورت بیان می‏شود که من از رییسم انتظار انتقادپذیری، روحیه تشکر و همزبانی با کارمند را دارم.

۱۱- مهمترین ضعف شما در چیست
در پاسخ به این سوال زیاد نباید دروغ گفت اما نیازی نیست که همه چیز را نیز بگوییم. بهترین راه برای پاسخ به این سوال همان کوچک کردن مسائل بزرگ است. مثلا اگر من از صدای ناهنجار اشخاص ناراحت می‏شود میتوانم این را بگویم صدای بلند گوشم را اذیت می‏کند و یا اینکه اگر مشکل خانوادگی در روحیه کاری من خدشه وارد می‏کند، می‏توانم بگویم ترجیح می‏دهم با روحیه ناخوش سرکار حاضر نشوم و مرخصی بدون حقوق داشته باشم.

۱۲- در صورتیکه مشکلی را در بین کارمندان این اداره/سازمان/کارخانه/شرکت ببینید چه می‏کنید
این سوال نیز نوعی سوال هوش محسوب می‏شود. بهتر است در پاسخ به این سوال دو مطلب را در نظر گرفت : اگر بگوییم هیچ عکس العملی نشان نمیدهیم و به قولی منظورمان عدم دخالت به کار دیگران است اشتباه کرده‏ایم همچنین اگر بگوییم سریعا با مسئول مربوطه در جریان میگذاریم نیز نشاندهنده گوش به بازی بودن ماست. اما بهترین پاسخ به این سوال این است که بگوییم ابتدا مسئله را بررسی نموده چنانچه حل آن از دست خودمان بر آمد که هیچ وگرنه طی نامه‏ای کتبی آنرا با مسئول در جریان می‏گذاریم. به این ترتیب انضباط کاری خود را نیز نشان داده‏ایم.

۱۳- چه اهدافی را برای ما دنبال خواهید کرد
پاسخ به این سوال اگرچه برای هم مصاحبه کننده‏ای روشن است اما پاسخ دقیق که از روی تحقیق و بررسی شخص مصاحبه شونده نشئت گرفته باشد خیلی فرق می‏کند. در پاسخ به این سوال باید رقبا و شرکتهای حریف را شناسایی کرده و کالاهای این کارخانه و یا خدمات این سازمان را بدانیم. سپس پاسخی مبنی بر پیشرفت و توسعه این نوع محصولات و پیروزی در مقابل حریف را به گونه خلاصه عنوان نماییم.

۱۴- هدفتان از کار کردن چیست
این سوال که معمولا در اواخر مصاحبه پرسیده می‏شود، دربردارنده همه ابعاد شخصیتی شماست. پاسخ به این سوال درخور کمی تامل و البته برنامه‏ریزی قبلی است. باید دقت کرد که هر کاری در نتیجه رسیدن به جایگاههای بالا را در صورت درست انجام دادن، در بر دارد. پس اولین قسمت پاسخ به این سوال می تواند “پیمودن پله‏های ترقی” باشد. سپس آسایش خانواده و زندگی مرفه و در آخر در صورتیکه کار با ارباب رجوع در ارتباط است خدمت به مردم.

۱۵- آیا سوالی دارید
این سوال معمولا آخرین سوالی است که از مصاحبه شونده پرسیده می‏شود. ترجیحا سوال پرسیده شود اما نه سوالات شخصی بلکه بهترین نوع سوال پرسیدن در مورد چگونگی عملکرد کارمندان، چگونگی دریافت ارتقاء شغلی، محصولات کارخانه و … است.

مصاحبه عقیدتی بخش مهمی از استخدام در شرکت های دولتی هست، سعی نموده ایم یک سری سوالاتی که بیشتر پرسیده شده را برای شما گردآوری و ارائه نماییم.

چند نکته را همیشه مدنظر داشته باشید.
۱. دروغ نگویید و یا سعی نمایید مقدار دروغ را تعدیل کنید تا در سوالات بعدی که از شما پرسیده میشود یا تحقیقات محلی خلاف آن ثابت نشود.
۲. اگر پاسخ دادید و مصاحبه گر هیچ حرفی نزد لازم نیست ادامه دهید و پاسخ های غیرمربوطه دهید ( هر چه میدانید بگویید ) و اگر هم کامل نمی دانید بگویید فعلا حضور ذهن ندارید.
سوالات گردآوری شده برای سازمان های مختلف متفاوت میباشد،برخی سازمان ها ریز جزئیات را هم می خواهند و بعضی دیگر فقط به یکسری سوالات کلی بسنده می کنند.

» سعی نموده ایم مجموعه سوالات گردآوری شده کامل و جامع باشد که خود شامل ۴ بخش:
۱. مجموعه ای مشتمل بر ۳۹۵ سوال عقیدتی
۲. سوالات طبقه بندی شده عقیدتی و …
۳. نماز
۴. ولایت فقیه

برای برگشت به صفحه اصلی تجربیات بانک سپه اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۹ نظر برای سوالات مصاحبه استخدامی بانک سپه سری پنجم

  • ز
    زهرا
    ۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۲۲:۳۱
    سلام لطفا راهنمایی کنید سوالای ازمون کامپیوتر و هوش و ریاضی در مصاحبه بانک سپه از چه منابعی بخونم
    • ف
      فاطمه
      ۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۴
      سلام دوستان یه سوال دارم این ازمون کامپیوتری چرا تو بعضی از صفحات دوستانی که رفتن مصاحبه بیان کردن و تو بعضی اصلا نامی ازش نبودن و فقط سوال های احکام و عقیدتی رو بیان کردن
      میخوام بدونم این ازمون کامپیوتری هنوزه هم هست یا نه ؟
      من تو ازمون ۹۶قبول شدم
      ممنون میشم کمکم کنید خیلی نگرانم
      • م
        محسن
        ۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۲۱
        با سلام
        خواستم بپرسم آقای فرهاد بدشانس در آخر نظراتشون فرموده اند که سوالات عقیدتی سیاسی در 395 سوال گردآوری کرده اند جطوز می تونم این منبع رو بدست بیارم
        با تشکر
        • n
          narges
          ۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵
          با سلام و وقت بخیر.دوستان و کارمندان عزیزی که تو دوره استخدامی قبلی بانک موفق شدن میشه لطف کنید واسه مصاحبه راهنماییم کنید؟حتی نمیدونم اول مصاحبه عقیدتی سیاسیه یا تخصصی.لطفا راهنمااییم کنید
          • پ
            پروانه
            ۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴
            نمیدونم چرا هیچ کس پیدا نمیشه منو راهنمایی کنه من فقط خواستم بدونم برای ازمونهای بانک از رو چه منابعی می خونید هم عمومی و هم اختصاصی .مگه پاسخ دادن به این سوال چقدر وقتتون رو مگیره ؟اگه خدا کمکتون کرده ازمون قبول شید خوب شمام بیان و به یه بنده خدا که سرگردونه کمک کنید
            • پشتیبان هفت
              ۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸
              با سلام
              کاربر عزیز با مطالعه تجربیات کاربران می توانید پاسخ سوالات خود را پیدا کنید
              با تشکر
              • ق
                قبولی
                ۶ آبان ۱۳۹۳، ۲۰:۳۸
                سلام.. دوست عزیز بنده همین آزمون بانک سپه را قبول شدم، رشتۀ تحصیلی من مدیریت دولتی بود و واسه آزمون اختصاصی تئوری های مدیریت مهراد پرچ را خوندم ولی برای آزمون عمومی زبان را که اصلأ نخوندم چون برای کنکور کارشناسی ارشد خونده بودم و آماده بودم ولی برای بقیۀ دروس مثل اطلاعات عمومی و سیاسی و معارف و کامپیوتر و ... یه کتاب آزمون استخدامی از دوستم قرض گرفتم .. چند تا PDF هم از اینترنت دانلود کردم و خوندم
                همۀ اینا هم حدودأ سه هفته زمان برد
                • ح
                  حداد
                  ۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۰:۳۹
                  سلام من در صفحات قبل نیز جواب برای شما فرستادم. شما سعی کنید اخبار و سایت های اون نهاد مورد نظرتون رو مدام چک کنید . روزنامه خواندن خیلی مهمه. بعداز هر مطالعه کلمات علمی که براتون نامفهوم هست رو توی گوگل سرچ کنید. شما فک نکنید که واقعا یک منبع خاص واسه اززمونها هست هیچ منبع کاملی وجود ندارد شما سعی کنید در کنار سوالات استخدامی که معمولا رو سایتها هست از اونایی که گفتم خدمتتون غافل نشید
                  • ح
                    حبیب
                    ۲۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۹:۳۸
                    سلام
                    پروانه خانم،من خودم یه سری اطلاعات داشتم
                    یهآزمون هم که شبیه سازی از سایت ای استخدام بود،رو خوندم
                    شب قبل آزمون هم سوالای دوره گذشته آزمون استخدامی بانک رو خوندم.درحد دو سه ساعت.
                    اما این نکته رو باید بگم که من خودم اطلاعات عمومیم به لطف خدا خیلی خوبه،تو اکثر زمینه ها و همچنین ادبیات و معارفم هم همینطور.
                    یه کم تلاش کنین،و به خدا توکل کنین،انشالله موفق میشین.
                    برای ما هم دعا کنین تو مراحل بعدی هم موفق بشیم.

                  لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                  ثبت پاسخ