جزئیات افزایش حقوق معلمان در سال ۹۴

۲ نظر

جزئیات افزایش حقوق معلمان در سال ۹۴

فانی گفت: امسال همچنین طرح رتبه بندی معلمان را که در آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۳ به تصویب رسید، با همکاری دولت و «سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور» پیگیری خواهیم کرد. «برابر این طرح معلمان به رتبه های پایه ارشد، خبره و عالی تقسیم می شوند.» وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس «احکام جدید» حقوق دریافتی معلمان از ۱۶۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و ۱۴ درصد افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۴ نیز به آن افزوده می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی اصغر فانی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما از صدور احکام رتبه بندی معلمان از اول مهر خبر داد و افزود: برابر این طرح معلمان به رتبه های پایه ارشد، خبره و عالی تقسیم می شوند و در صدد افزایش مهارت های حرفه ای خود برمی آیند. وی گفت: شاخص های رتبه بندی معلمان را تا شهریور مشخص می کنیم و به تصویب دولت خواهیم رساند. فانی افزود: برای اجرای زودتر طرح رتبه بندی معلمان، این طرح را در دولت تصویب کردیم اما در صورت اصرار مجلس شورای اسلامی برای قانونی شدن این طرح، دولت این آمادگی را دارد که طرح را برای تصویب به مجلس ارائه کند. فانی همچنین به جذب نیرو در این وزارتخانه در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: قول استخدام ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش را از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گرفته ایم و به زودی آزمون استخدامی برگزار می کنیم و اولویت استخدام با مربیان پیش دبستانی است. ۵ اولویت آموزش و پرورش در سال ۹۴ ساماندهی نیروی انسانی، افزایش مشارکت های مردمی، تمرکززدایی، عملیاتی کردن بودجه و ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۴ است. فانی به اجرایی شدن سند تحول در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سال گذشته از۱۳۱ راهکار، سند تحول ۴۰ راهکار اجرایی شد و امسال تصمیم داریم این راهکارها را افزایش دهیم. وی افزود: اجرایی کردن سند تحول مبنای برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش خواهد بود و نقشه راه سند تحول را آماده کرده ایم و به زودی تصویب خواهیم کرد. فانی گفت: طرح رتبه بندی معلمان را که در آخرین جلسه هیئت دولت درسال ۹۳ به تصویب رسید، نیز امسال با همکاری دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دنبال خواهیم کرد.
ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای جزئیات افزایش حقوق معلمان در سال ۹۴

  • م
    مهسا
    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲
    عنوان رتبه های مربی استادیار دانشیار و استاد برای تعیین ارتقای علمی دقیق تر است به ویژه برای دارندگان مدرک دکتری . بازگشت به عناوین قبلی به نوعی تغییر در اعمال واقعی حقوق مالی و بی توجهی به فرهنگیان با مدرک بالاست ...
    • ف
      فاطمه
      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۱۰
      بنظرمن تغییررتبه های مربی معلم ودانشیارمعلم وغیره ......به رتبه های اصلح پایه وارشدوخبره وعالی کاملاشایسته وبجاومنطقی وبروزتروجامعترمیباشدبشرط اینکه شامل حال بازنشستگان هم گرددوازجناب اقای فانی هم قدردانی وتشکرمیکنیم.

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ