آرشیو استخدام سازمان نهاد کتابخانه ها

۳ نظر

آرشیو استخدام سازمان نهاد کتابخانه ها

برای دریافت اخبار و اطلاع از آگهی های استخدام بانک ها و سازمانهای دولتی و خصوصی در ایمیل و گوشی همراه خود اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده صفحه استخدامی جدید نهاد کتابخانه ها اینجا کلیک کنید

نمونه سوالات استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

خبر ۵ بهمن ۹۴ - وضعیت معیشتی کتابداران بهتر می شود

خبرگزاری ایرنا : دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از بهتر شدن وضعیت معیشتی کتابداران و کارکنان این نهاد در سال ۹۵ خبر داد.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علیرضا مختارپور طی یادداشتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد، به تشریح نکاتی در خصوص بودجه ۱۳۹۵ نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداخت.
وی ضمن اشاره به برگزاری موفق امور فرهنگی، اداری و اجرایی نهاد، گزارشی از شروع به کار کمیته بررسی مدارک و بومی بودن قبول شدگان آزمون استخدامی نهاد، اصلاح آیین نامه اجرایی صندوق پس انداز کارکنان و کتابداران نهاد و موانع اجرایی بهره مندی کتابداران مناطق مرزی و مطالبی در خصوص بودجه ۱۳۹۵نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارائه کرد.
مختارپور به برگزاری بیش از ۳۲۰ نشست کتاب خوان، تجهیز کتابخانه ها، ارسال کتب جدید، برگزاری برنامه های فرهنگی مرتبط، حضور برخی کتابداران در مدارس، مساجد، مهدهای کودک توسط این نهاد در سال ۹۴ اشاره کرد.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اضافه کرد: کمیته بررسی مدارک قبول شدگان آزمون استخدامی از هفته گذشته شروع به کار کرد و تاکنون پرونده شش استان بررسی شده که۴۰ پرونده از نظر صحت مدارک و بومی بودن مورد تایید قرار گرفت و افراد مربوطه به گزینش معرفی شدند.
اصلاح ایین نامه اجرایی صندوق پس انداز کارکنان
وی افزود: با اصلاح آیین نامه اجرایی صندوق پس انداز کارکنان و کتابداران نهاد تا پیش از این همکارانی که با نهاد قطع همکاری می کردند تنها دو درصد حق عضویت خود را دریافت می کردند اما از این پس، از این افراد علاوه بر دو درصد حق عضویت خود، سه درصد سهم نهاد که هر ماه به ذخیره آنان افزوده می شد را نیز دریافت خواهند کرد.
مختار پور درباره بحث بودجه ۱۳۹۵ نهاد نیز یادآور شد:افزایش ۱۲ درصدی بودجه نهاد در لایحه پیشنهادی بودجه مورد تعجب همکاران و برخی رسانه های گروهی قرار گرفت هرچندنظر نهاد در این خصوص به مسئولان دولتی و نهادهای ذیربط و نمایندگان مجلس منعکس شد.
وی ادامه داد: همانطور که در سال گذشته بدون آنکه بودجه نهاد افزایش داشته باشد، حتی تا خرداد ۱۳۹۴ بدون اعمال ماده ۶۴ (مربوط به نیم درصد) نهاد با انضباط مالی و همت مشاوران و معاونان توانست بهبود قابل توجهی درحقوق و مزایای کتابداران نهادی، انجمنی، روستایی و خدماتی صورت دهد، از ماه ها پیش برنامه ریزی خاصی برای بهبود وضعیت در سال ۱۳۹۵ طراحی و مقدمات اجرایی و حتی منابع مالی آن پیش بینی شد.
مختارپور بر این اساس به کتابداران و همکاران این نهاد اطمینان داد به هر میزانی که براساس مصوبه مجلس ، حقوق دریافتی کارکنان دولت افزایش یابد به همان میزان حقوق و دستمزد همکاران نهاد افزایش یابد.
وی گفت: همه مزایایی که طبق قانون و بر اساس مصوبات داخلی نهاد قابل افزایش به میزان دریافتی همکاران باشد، پرداخت خواهد شد هرچند با معافیت مالیاتی که بر اساس پیشنهاد دولت و تصویب مجلس صورت خواهد گرفت، بطور طبیعی میزان دریافتی همکاران بهبود خواهد یافت.
مختارپور به کتابداران و همکاران نهاد اطمینان داد ، سال ۱۳۹۵ سال بهتری نسبت به سالهای قبل از نظر معیشت خواهد بود.
دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادامه داد: موانع اجرایی بهره مندی همکاران مناطق مرزی برطرف شد و فوق العاده مناطق مرزی (بر اساس شهرها و مناطق مصوب دولت) از ابتدای سال ۱۳۹۴ برای همکاران این نوع مناطق محاسبه و پرداخت خواهد شد.

خبر ۳ بهمن ۹۴ - بررسی بودجه‌ی سال ۹۵ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

خبرگزاری ایلنا: به گزارش ایلنا، علیرضا مختارپور (دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور) امروز (شنبه سوم بهمن)، در بیست و هشتمین یادداشت‌ خود، ضمن اشاره به برگزاری موفق امور فرهنگی و اداری و اجرایی نهاد، گزارشی از شروع به کار کمیته بررسی مدارک و بومی بودن قبول‌شدگان آزمون استخدامی نهاد، اصلاح آیین‌نامه اجرایی صندوق پس‌انداز کارکنان و کتابداران نهاد و موانع اجرایی بهره‌مندی کتابداران مناطق مرزی، مطالبی را در خصوص بودجه ۱۳۹۵ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارائه کرد.

متن کامل یادداشت بیست و هشتم دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شرح زیر است:

بنام آنکه جان را روشنی داد
کتابداران و همکاران عزیز و گرامی
با اهداء سلام و احترام
فرا رسیدن ماه بهمن، ماه پایان دوران طولانی ستم‌ شاهی پهلوی و ماه طلوع فجر استقلال و آزادی و آغاز دوران شکوه‌مند جمهوری اسلامی ایران را به تمامی شما فعالان و خدمتگزاران فرهنگی کشور تبریک می‌گویم.
برای اکثر شما عزیزان که خوشبختانه آن دوران سیاه و سرکوب رژیم طاغوتی و وابسته را از نزدیک شاهد نبوده‌اید تنها آثارفرهنگی مانند کتاب و نشریات و فیلم‌ها و همچنین افرادی که سختی‌ها و شکنجه‌های آن روزگار را با ذره ذره وجودشان حس کرده‌اند می‌تواند روزنه آشنایی و درک باشد.
و البته نسل جوان و نوجوان کشور با مشاوره و راهنمایی شما با این حقایق تاریخی آشنا خواهد شد و قدر استقلال و آزادی کشور خود را خواهد دانست. یقین دارم امسال تمامی شما عزیزان با شورو شوقی بیشتر در برپایی جشن پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت و فعالیت می‌کنید و انشاءالله همه با هم در راهپیمایی شکوه‌مند و افتخارآفرین بیست و دوم بهمن ماه شرکت و با امام راحل (قدس سره)، مقام معظّم رهبری، و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی تجدید عهد خواهیم کرد.

امّا چند نکته درباره نهاد:
۱- با عنایت خداوند متعال امور فرهنگی و اداری و اجرایی نهاد به سمت بهبود هر چه بیشتر پیش می‌رود.
برگزاری بیش از ۳۲۰ نشست کتاب‌خوان، تجهیز کتابخانه‌ها، ارسال کتب جدید، برگزاری برنامه‌های فرهنگی مرتبط، حضور برخی کتابداران در مدارس، ‌مساجد، مهدهای کودک و… از جمله فعالیت‌های ارزنده شما عزیزان است که امیدواریم خداوند این خدمات را بپذیرد و اجر و تاثیر بر یکایک این زحمات قرار دهد.
۲- کمیته بررسی مدارک و بومی بودن قبول شدگان آزمون استخدامی از هفته گذشته شروع به کار کرد و تاکنون پرونده ۶ استان بررسی شده که نتیجه این بررسی‌ها به این قرار است:
الف) ۴۰ پرونده از نظر صحت مدارک و بومی بودن مورد تآیید قرار گرفت و افراد مربوطه به گزینش معرفی شدند.
ب) یک نفر از پذیرفته شدگان علمی از خدمت در نهاد انصراف دادند.
ج) ۹ داوطلب به دلیل اثبات عدم بومی بودن از فهرست حذف شدند که به ترتیب نمرات کسب شده نفرات بعدی جایگزین شدند که بلافاصله از ایشان درخواست ارسال مدارک شد تا در صورت تایید مدارک و اثبات بومی بودن به گزینش معرفی شوند. بدین ترتیب تاکنون برای ده نفر (ردیفهای ب و ج) جایگزین تعیین شد.
رسیدگی به دیگر پرونده‌ها در کمیته ادامه دارد.
۳- با اصلاح آیین‌نامه اجرایی صندوق پس انداز کارکنان و کتابداران نهاد تاکنون همکارانی که با نهاد قطع همکاری می‌کردند تنها دو درصد حق عضویت خود را دریافت می‌کردند امّا از این پس از این همکاران علاوه بر دو درصد حق عضویت خود، سه درصد سهم نهاد که هر ماه به ذخیره آنان افزوده می‌شد را نیز دریافت خواهند کرد.
۴- امّا درباره بحث بودجه ۱۳۹۵ نهاد چند نکته قابل ذکر است:
الف) افزایش دوازده درصدی بودجه نهاد در لایحه پیشنهادی بودجه مورد تعجب همکاران و برخی رسانه‌های گروهی قرارگرفت که البته نظر نهاد در این خصوص به مسئولین محترم دولتی و نهادهای ذیربط و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی منعکس شد.
برخی از اعضای هیات امنای نهاد نیز مجدّانه درصدد رسیدگی به این موضوع می‌باشند.
ب) براساس مذاکراتی که با سطوح تصمیم‌گیری در سازمان‌ها و نهادهای ذیربط صورت گرفته راه‌های متعددی برای جبران این موضوع بررسی و مورد توافق قرارگرفته است که نتیجه این توافقات را در موقع مناسب به اطلاع شما عزیزان خواهم رساند.
ج) همانطور که در سال گذشته بدون آنکه بودجه نهاد افزایش داشته باشد و حتی تا خرداد ۱۳۹۴ بدون اعمال ماده ۶۴ (مربوط به نیم درصد) نهاد با انضباط مالی و همت مشاوران و معاونان خود توانست بهبود قابل توجهی درحقوق و مزایای کتابداران نهادی، انجمنی، روستایی و خدماتی صورت دهد، از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی خاصی برای بهبود وضعیت در سال ۱۳۹۵ طراحی و مقدمات اجرایی و حتی منابع مالی آن پیش‌بینی شد که بر این اساس به شما کتابداران و همکاران اطمینان کامل می‌دهم که اولاً به هر میزانی که براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی حقوق دریافتی کارکنان دولت (به طور عموم) افزایش یابد به‌‌ همان میزان حقوق و دستمزد همکاران نهاد افزایش می‌یابد.
ثانیاً تمامی مزایایی که طبق قانون و بر اساس مصوبات داخلی نهاد قابل افزایش به میزان دریافتی همکاران باشد پرداخت خواهد شد.
ضمناً با معافیت مالیاتی که بر اساس پیشنهاد دولت محترم و تصویب مجلس محترم صورت خواهد گرفت طبیعتاً میزان دریافتی همکاران بهبود خواهد یافت.
بنابراین کتابدارن و همکاران عزیز مطمئن باشند که سال ۱۳۹۵ سال بهتری نسبت به سالهای قبل از نظر معیشت خواهد بود بود. انشاءالله
۵- با تلاش همکاران معاونت اداری- مالی نهاد موانع اجرایی بهره‌مندی همکاران مناطق مرزی برطرف شد و فوق‌العاده مناطق مرزی (بر اساس شهر‌ها و مناطق مصوب دولت) از ابتدای سال ۱۳۹۴ برای همکاران این نوع مناطق محاسبه و پرداخت خواهد شد.
استدعای این خدمتگزار کوچک شما که همه توان خود را برای بهبود وضعیت معیشتی و ارتقاء سطح خدمات نهاد به کارگرفته از شما عزیزان آن است که به خداوند متعال توکّل کرده و با دعای خیر برای همه خدمتگزاران این کشور اسلامی، با اتّحاد، همدلی، صبر و امید به خادمان خود اعتماد داشته باشید و از خداوند متعال بخواهید تا ما را در تحقق آنچه برای بهبود امور فرهنگی و معیشتی و اداری نهاد در سراسر کشور درنظر داریم یاری فرماید. ان شاءالله.

خبر ۲۹ آذر ۹۴ - نحوه ارائه مدارک داوطلبان دعوت شده به گزینش آزمون استخدامی سال ۹۴

روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور : معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد در اطلاعیه‌ای نحوه تحویل مدارک داوطلبان دعوت شده به گزینش آزمون استخدامی سال ۹۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات در اطلاعیه‌ای با اشاره به تحویل مدارک داوطلبان دعوت شده به گزینش آزمون استخدامی سال ۹۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آورده است: «به اطلاع داوطلبان آزمون استخدامی سال ۹۴ نهاد کتابخانه‌ها که در کارنامه آزمون آنها عبارت "دعوت به گزینش" درج شده است می‌رساند، ضروریست مدارک ذکر شده در ادامه این اطلاعیه را شخصاً از تاریخ ۹۴/۰۹/۳۰ لغایت ۹۴/۱۰/۰۹ به واحد حراست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مورد تقاضای خود برای استخدام تحویل دهند.»
طبق این اطلاعیه، مدارک مورد نیاز اعلام شده عبارتند از:
۱) اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه
۲) اصل کارت‌ ملی و کپی از دو طرف آن
۳) اصل و کپی مدرک فراغت از تحصیل و یا گواهی‌موقت
۴) اصل و کپی کارت پایان‌خدمت و یا گواهی‌ معافیت قانونی دائم برای آقایان
۵) چهار قطعه عکس ۴×۳ جدید و پشت نویسی‌شده
۶) گواهی معتبر مبنی بر ایثارگری برای داوطلبانی که بر اساس سهمیه ایثارگران دعوت به گزینش شده‌اند.
۷) گواهی معتبر حضور در جبهه‌های حق علیه باطل که مبنی بر حداقل شش ماه حضور داوطلبانه خود داوطلب یا همسر و یا والدین وی در جبهه باشد، برای داوطلبانی که بر اساس سهمه رزمندگان دعوت به گزینش شده‌‍اند.
۸) گواهی معتبر سابقه کار برای داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام‌وقت در دستگاه‌های اجرایی از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲به خدمت اشتغال داشته‌اند و به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها به حداکثر سن آنها افزوده شده است.
۹) مدارک معتبر مربوط به تایید بومی بودن (برای آقایان در سطح استان مورد تقاضا برای خدمت و برای خانم‌ها در سطح شهرستان مورد تقاضا برای خدمت) که می‌بایست شامل یکی از موارد ذیل باشد:
الف ـ اصل و کپی شناسنامه داوطلب یا همسر وی برای داوطلبانی که شهرستان یا استان محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهرستان یا استان مورد تقاضا برای استخدام یکی است.
ب ـ برای داوطلبانی که همسر یا فرزند کارمندان رسمی و پیمانی دولت و یا نیروهای مسلح (اعم از شاغل و یا بازنشسته) هستند و شهرستان یا استان محل خدمت فعلی یا بازنشستگی والدین یا همسر داوطلب با شهرستان یا استان مورد تقاضا برای استخدام یکی ‌باشد، می‌بایست گواهی معتبر از سازمان یا ارگانی که همسر داوطلب یا والدین داوطلب در آن مشغول به خدمت هستند و یا از آن بازنشسته شده‌اند، ارائه شود.
ج ـ گواهی معتبر مبنی بر تحصیل داوطلب در استان و یا شهرستان محل تقاضا برای داوطلبانی که حداقل چهار سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و یا دانشگاه) خود را به صورت متوالی یا متناوب در شهرستان و یا استان مورد تقاضا برای استخدام طی کرده‌اند.
د ـ گواهی معتبر در خصوص پرداخت بیمه به مدت حداقل چهار سال، برای داوطلبانی که خود داوطلب یا پدر یا مادر و یا همسر وی، حداقل چهار (۴) سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان و یا استان مورد تقاضا برای استخدام را دارند.
معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات در پایان این اطلاعیه خاطرنشان کرده است:‌ «لازم به ذکر است در صورت ناقص بودن مدارک تحویلی و یا هرگونه مغایرت مدارک با مفاد مندرج در آگهی استخدام نهاد، دعوت به گزینش داوطلب کان لم یکن تلقی خواهد شد.»
گفتنی است نتایج آزمون استخدامی سال ۱۳۹۴ نهاد کتابخانه‌‎های عمومی کشور اواسط آبان‌ماه گذشته از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام شد.
لازم به یادآوری است، هرگونه اطلاع‌رسانی در این خصوص تنها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر می‌شود.

خبر ۱۳ آبان ۹۴ - اطلاعیه اعلام نتایج آزمون استخدامی سال ۹۴ نهاد کتابخانه های عمومی کشور 

با تشکر از صبر و تلاش همه شرکت کنندگان در آزمون استخدامی سال ۱۳۹۴ نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ذکر موارد ذیل را ضروری می داند:
۱- در هر شهرستان یک و نیم برابر ظرفیت پذیرش آن شهرستان براساس بالاترین نمرات در شهرستان و با لحاظ کردن موارد ذکر شده در اطلاعیه آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها، دعوت به گزینش شده اند.
۲-برای آن دسته از داوطلبان متقاضی استفاده از امتیازات کتابداران انجمنی، روستایی و کارکنان قراردادی نهاد که حائز شرایط مندرج در بند ۶ بخش شرایط اختصاصی استخدام در اطلاعیه آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها بوده اند و رابطه استخدامی آنها به تایید معاونت اداری و مالی نهاد رسیده است، ضرایب مربوطه براساس بند مذکور اعمال و سپس رتبه داوطلب در شهرستان مورد تقاضا برای خدمت مشخص شده است.
۳-سهمیه ایثارگران و رزمندگان براساس بندهای یک و دو بخش امتیازات و سهمیه های قانونی مندرج در اطلاعیه آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها و قوانین مربوطه اعمال شده است.
۴-دعوت به گزینش به منزله قبولی در آزمون نبوده و نتیجه نهایی آزمون پس از طی مراحل گزینش مشخص  می شود.
۵- زمان و مراحل گزینش از طریق پورتال نهاد کتابخانه های عمومی کشور به آدرس www.iranpl.ir اعلام می شود.
۶- آن دسته از داوطلبانی که در رابطه با  نمره هر درس و یا نمره کل آزمون خود سوالی دارند، می توانند حداکثر تا ۲۰ روز پس از اعلام نتایج آزمون، با مراجعه به سامانه رسیدگی به شکایات آزمون ۹۴ به آدرس اینترنتی shekayat۹۴.iranpl.ir (سامانه اینترنتی نهاد کتابخانه های عمومی کشور) تقاضای خود را ثبت نماید. لازم به ذکر است که شکایات ارسالی پس از تاریخ مذکور به هیچ عنوان بررسی نمی شوند.

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۸ مهر ۹۴ - اعلام زمان نتایج آزمون استخدامی ۹۴

روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور : اعلام زمان نتایج آزمون استخدامی ۹۴زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی ۹۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نتایج آزمون استخدامی سال ۱۳۹۴ نهاد، نیمه اول آبان ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی خواهد شد.
لازم به ذکر است استخدام نیروی کتابدار توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر و به صورت کتبی، توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد. بر اساس نیاز اعلام شده، ۳۶۸ تَن از میان بیش از ۳ هزار داوطلب شرکت کننده در این آزمون، پس از طی مراحل قانونی گزینش به عنوان کتابدار مشغول به کار خواهند شد.
گفتنی است، هر گونه اطلاع رسانی در این خصوص تنها از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر می‌شود.

خبر ۲۰ مهر ۹۴ - جذب کتابدار از طریق آزمون استخدامی

خبرگزاری فارس : محمد الهیاری در حاشیه افتتاح بخش روشندلان کتابخانه شهید مصطفی خمینی اسلامشهر به عنوان نخستین کتابخانه ویژه روشندلان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غرب استان تهران اظهار کرد: بخش‌های تخصصی ویژه روشندلان در کتابخانه‌های عمومی کشور ایجاد، تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.
وی بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی به جهت اینکه متولی اداره کتابخانه‌های عمومی کشور است، شرح وظایفی دارد که عمدتاً در حوزه توسعه کتابخانه‌ها، ناظر به تجهیز کتابخانه‌ها و امکانات و تامین منابع اطلاعاتی شامل کتاب‌ها نشریات می‌شود، طبیعی است که مراجعان گروه‌های خاص هم به کتابخانه‌های عمومی مدنظر بوده و مهم هستند
معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: درحال حاضر در سطح ۵۵ کتابخانه از مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ کتابخانه عمومی کشور، بخش ویژه روشندلان و افراد کم‌بینا، ایجاد و امکانات و تجهیزات مورد نیاز این عزیزان تامین شده که در این بخش به مراجعه‌کنندگان خدمات‌رسانی می‌شود.
الهیاری با اشاره به برگزاری نخستین نشست تخصصی کتابداران نابینا کشور، افزود: در این نشست مسائل مختلف کتابداران نابینا بیان شد که مسئولین نهاد به‌ویژه دبیرکل دستور رسیدگی به این مشکلات را صادر کردند.
وی افزود: عدم بهسازی و مناسب‌سازی فضای کتابخانه‌ها و معابر برای تردد به این بخش، کمبود امکانات سخت‌افرازی و نرم‌افرازی، کمبود منابع، کتاب‌ها و نشریات ویژه نابینایان و ... از جمله این کمبودها است که مقرر شد تا قبل از اتمام سال جاری بخش اعظمی از آنها برطرف شود.
معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاکید کرد: در بحث تامین تجهیزات نرم‌افزاری و راه‌اندازی وب‌سایت ویژه نابینایان، بنا بر وعده معاون پژوهش و فناوری نهاد تا قبل از اسفند ماه سال جاری این وب‌سایت، راه‌اندازی و نرم‌افزار مورد نیاز در این بخش هم تهیه و تامین خواهد شد.
وی تصریح کرد: در حوزه نشریات، نهاد نشریاتی را که مناسب و مرتبط با روشندلان منتشر می‌شود را خریداری و برای استفاده این عزیزان به کتابخانه‌های سراسر کشور ارسال می‌کند.
الهیاری با اشاره به ایجاد بخش تخصصی کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها افزود: به منظور ترغیب و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی نوجوانان و نونهالان، بخش ویژه کودک در یک هزار و ۷۰۰ کتابخانه عمومی کشور با فضاسازی مناسب و تامین منابع مطالعاتی مورد نیاز ایجاد شده است.
وی گفت: در بخش کودک و نوجوان با استفاده از سلایق و نیازهای کودکان فضای جذاب و شادابی ایجاد شده که نمونه‌ای از این بخش در کتابخانه شهید مصطفی خمینی اسلامشهر قابل مشاهده است.
این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی نهاد، اظهار کرد: پس از روز جهانی کودک برنامه‌های فرهنگی و هنری زیادی از سوی سازمان‌ها و نهادهای گوناگون برگزار شده است که طرح کتاب‌خوان و ترویج فرهنگ مطالعه نیز از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و آموزش و پرورش دریکی از مدارس شهر تهران به اجرا درآمد.
وی بیان کرد: در این طرح تعدادی از معلمین و کادر آموزشی مدرسه و پنج نفر از دانش آموزان خلاصه‌ای از کتابی را که اخیراً مطالعه کرده بودند، را به اشتراک گذاشته و برای دیگر حاضرین بیان کردند.
الهیاری افزود: امیدواریم که با همکاری مسئولین مدارس و دیگر سازمان‌ها، بتوانیم تا پایان سال نشست‌های ترویج کتاب‌خوانی را به این شکل بتوانیم، بسط و گسترش دهیم و کمبود کتابخانه و فقدان پست رسمی کتابدار در مجموعه آموزش و پرورش را، جبران و فقدان مطالعه غیر از کتاب‌های درسی برای دانش آموزان را پر کنیم.
جذب کتابدار از طریق آزمون استخدامی
معاون دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس علت عدم به‌کارگیری و استخدام کتابداران نابینا که بالغ بر چهار سال در این نهاد مشغول به فعالیت هستند، گفت: در شهریور ماه سال جاری دبیرکل نهاد توانست با اخذ مجوز از اعضای هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برابر نیازسنجی به عمل آمده، اقدام به جذب نیرو کند.
وی افزود: آزمون استخدامی نهاد که نتایج آن هنوز اعلام نشده، صرفاً برای کسانی که در رشته کتابداری تحصیل کرده‌اند و توقع دارند، به‌عنوان کتابدار مشغول کار باشند، برگزار شد که برای استان‌ها و شهرستان‌ها سهمیه‌ای تعیین شده است.
الهیاری گفت: اتفاق دیگری که امسال افتاد، برابر تکلیف سازمان بازرسی کل کشور، مبنی بر رسیدگی به اعتراضات و شکایت‌های آزمون استخدامی سال ۹۱، با شجاعت نهاد و تشکیل یک تیم زبده متشکل از نمایندگان سازمان بازرسی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نتایج آزمون فوق مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در پی رسیدگی به این اعتراضات، بالغ بر ۲۸۲ نفر از کسانی که در این آزمون رد شده بودند، پذیرفته شدند که در همایش امروز تعدادی از این عزیزان به‌عنوان کتابدار در اقصی نقاط کشور جذب نهاد شدند.
قابل ذکر است که نخستین کتابخانه تخصصی ویژه روشندلان و افراد کم‌بینای استان تهران، در محل کتابخانه عمومی شهید مصطفی خمینی شهرستان اسلامشهر با حضور جمعی از مسئولین کشوری و منطقه‌ای فضای به وسعت ۱۰۰ مترمربع و با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات ویژه نابینایان از جمله کتاب‌های بریل، کتاب‌های صوتی و رایانه‌های مخصوص استفاده روشندلان، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
همچنین در ادامه این مراسم با حضور کتابداران نابینای سراسر کشور، نشست تخصصی و کلاس آموزشی کتابداران در محل کتابخانه عمومی شهید مصطفی خمینی اسلامشهر برگزار شد و مباحث مورد نیاز کتابداران روشندل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبر ۱ مهر ۹۴ - آغاز به کار پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی ۹۱ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور : پذیرفته‌شدگان نهایی نتایج بررسی آزمون استخدامی ۱۳۹۱ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پس از اتمام مراحل گزینش و جذب، از ابتدای مهر کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌کنند.
به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی ۱۳۹۱ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که اسامی آنها پیش از این، از سوی کمیته بررسی این آزمون اعلام شده بود، با اتمام روند مراحل گزینش و جذب، همزمان با یکم مهر سالجاری، فعالیت کاری خود را در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز می‌کنند.
کارکنان جدید نهاد، بخشی از معترضین به آزمون استخدامی سال ۹۱ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستند که اعتراض آنها پس از بررسی و رسیدگی از سوی کمیته ویژه بررسی شکایات آزمون ۹۱ نهاد در اسفندماه سال گذشته اعلام شده بود.
روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن خوشامدگویی به این گروه از همکاران جدیدالورود، برای آنها آرزوی موفقیت می‌کند.

خبر ۲۸ شهریور ۹۴ - تنها ۳۵ درصد از منابع کتابخانه‌های عمومی قابل استفاده است

خبرگزاری فارس : به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مهردخت وزیرپور کشمیری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت نقش خانواده و آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ کتابخوانی، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل ضعف‌هایی که در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده‌ها وجود دارد، سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است.
عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: جامعه باید با کتاب و پژوهش آشنا شود، کما اینکه مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه و خانواده‌ها دارد.
وی با تاکید بر اینکه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی همه دستگاه‌های فرهنگی باید یک صدا و هماهنگ حرکت کنند، افزود: خوشبختانه نمایندگان مجلس حمایت‌های خوبی از نهاد کتابخانه‌های عمومی دارند.
مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه با انتقاد از آموزش و پرورش به دلیل بی‌توجهی به مقوله کتابخوانی، عنوان کرد: آموزش و پرورش باید معلمان خود را با اهمیت کتاب آگاه کنند.
وی افزود: این در حالی است که اکثر کتابخانه‌های مدارس آموزش و پرورش بسیار محقر و با کمترین امکانات و کتاب راه‌اندازی شده‌ که این موضوع هیچ نقشی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس ندارد.
وزیرپور کشمیری تصریح کرد: متاسفانه آموزش و پرورش در استخدام‌های خود از همه رشته‌ها به جز فارغ‌التحصیلان کتابداری استخدام می‌کند که همین موضوع نشان می‌دهد که آموزش و پرورش با اهمیت و جایگاه کتابداران آشنا نیست.
عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد مدارس به کتابخانه‌ مجهز شوند که این موضوع خود می‌تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان بسیار اثرگذار باشد.
وزیرپور کشمیری در پاسخ به سئوالی مبنی بر علت استقبال ضعیف از کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: متاسفانه در کتابخانه‌های عمومی تنها ۳۵ درصد از منابع قابل استفاده است و سایر منابع و کتاب‌های موجود بدون نظر کارشناسان به کتابخانه‌ها وارد شده است.
این مسئول گفت: برای تجهیز کتابخانه‌ها باید سلایق، باورها و اقوام مختلف دیده شود تا سطوح مختلف جامعه به سمت کتابخانه‌ها جذب شوند و متناسب با نیاز هر منطقه کتابخانه‌ها را به منابع کتابی تجهیز کنیم.
وی یکی دیگر از علل استقبال ضعیف از کتابخانه‌ها را عدم خلاقیت کتابداران و نبود نیروهای متخصص در بدنه کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: از سوی دیگر نیز به معیشت کتابداران و تبدیل وضعیت آنها توجه نشده که همین موضوع باعث فقدان انگیزه کافی در میان کتابداران شده است.
مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در سنوات گذشته بیش از ۴۰۰ نیرو در سطح کتابخانه‌های عمومی استخدام شدند که از این تعداد تنها ۱۱۰ نفر متخصص کتابداری بودند و همین مسئله به موضوع کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی ضربه می‌زند.

خبر ۳ شهریور ۹۴ - خبری از آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌ها

زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی ۹۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام شد.
به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام، متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی ۹۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تاریخ سه‌شنبه سوم شهریور می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org کارت ورود به جلسه این آزمون را دریافت کنند.
بر اساس این خبر، داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی ۹۴ نهاد در صورت داشتن هرگونه پرسش در خصوص این آزمون و دریافت کارت‌های ورود به جلسه خود می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن‌های ۸۸۸۰۲۱۷۱، ۸۸۹۴۰۴۶۶ و ۸۸۸۰۲۱۸۱ تماس بگیرند.
آزمون استخدامی ۹۴ نهاد از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر و به صورت کتبی توسط سازمان سنجش آموزش کشور، روز جمعه ۶ شهریور در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خبر ۳۱ مرداد ۹۴ - تنها ۳۵ درصد از منابع کتابخانه‌های عمومی قابل استفاده است

خبرگزاری فارس : به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مهردخت وزیرپور کشمیری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت نقش خانواده و آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ کتابخوانی، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل ضعف‌هایی که در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده‌ها وجود دارد، سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است.
عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: جامعه باید با کتاب و پژوهش آشنا شود، کما اینکه مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه و خانواده‌ها دارد.
وی با تاکید بر اینکه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی همه دستگاه‌های فرهنگی باید یک صدا و هماهنگ حرکت کنند، افزود: خوشبختانه نمایندگان مجلس حمایت‌های خوبی از نهاد کتابخانه‌های عمومی دارند.
مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه با انتقاد از آموزش و پرورش به دلیل بی‌توجهی به مقوله کتابخوانی، عنوان کرد: آموزش و پرورش باید معلمان خود را با اهمیت کتاب آگاه کنند.
وی افزود: این در حالی است که اکثر کتابخانه‌های مدارس آموزش و پرورش بسیار محقر و با کمترین امکانات و کتاب راه‌اندازی شده‌ که این موضوع هیچ نقشی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس ندارد.
وزیرپور کشمیری تصریح کرد: متاسفانه آموزش و پرورش در استخدام‌های خود از همه رشته‌ها به جز فارغ‌التحصیلان کتابداری استخدام می‌کند که همین موضوع نشان می‌دهد که آموزش و پرورش با اهمیت و جایگاه کتابداران آشنا نیست.
عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد مدارس به کتابخانه‌ مجهز شوند که این موضوع خود می‌تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان بسیار اثرگذار باشد.
وزیرپور کشمیری در پاسخ به سئوالی مبنی بر علت استقبال ضعیف از کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: متاسفانه در کتابخانه‌های عمومی تنها ۳۵ درصد از منابع قابل استفاده است و سایر منابع و کتاب‌های موجود بدون نظر کارشناسان به کتابخانه‌ها وارد شده است.
این مسئول گفت: برای تجهیز کتابخانه‌ها باید سلایق، باورها و اقوام مختلف دیده شود تا سطوح مختلف جامعه به سمت کتابخانه‌ها جذب شوند و متناسب با نیاز هر منطقه کتابخانه‌ها را به منابع کتابی تجهیز کنیم.
وی یکی دیگر از علل استقبال ضعیف از کتابخانه‌ها را عدم خلاقیت کتابداران و نبود نیروهای متخصص در بدنه کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: از سوی دیگر نیز به معیشت کتابداران و تبدیل وضعیت آنها توجه نشده که همین موضوع باعث فقدان انگیزه کافی در میان کتابداران شده است.
مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در سنوات گذشته بیش از ۴۰۰ نیرو در سطح کتابخانه‌های عمومی استخدام شدند که از این تعداد تنها ۱۱۰ نفر متخصص کتابداری بودند و همین مسئله به موضوع کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی ضربه می‌زند.

کارت آزمون

کاربران عزیز کارت شرکت در آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها سال ۹۴  از روز سه شنبه مورخ ۹۴/۰۶/۰۳ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آمـوزش کشـور بـه نشـانی  www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

خبر ۱۱ مرداد ۹۴- برگزاری آزمون استخدامی کتابخانه های عمومی استان اصفهان

باشگاه خبرنگاران : به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، صادقی گفت: آزمون استخدامی جذب نیرو انسانی برای کتابخانه های عمومی استان اصفهان شهریورماه امسال انجام و پس از طی مراحل قانونی در کتابخانه های عمومی جذب می شوند.
وی افزود: محدودیت بودجه ای برای احداث کتابخانه های عمومی در بخش های مختلف استان اصفهان وجود دارد اما راه اندازی کتابخانه های مشارکتی و استفاده از مشارکت خیرین در برنامه این اداره کل برای احداث کتابخانه های عمومی است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان مکان یابی در احداث کتابخانه ها را مهم خواند و گفت: دسترس بودن و میزان جمعیت از شاخص های احداث کتابخانه در هر منطقه است که فضاهای پارک ها یکی از مکان های پیشنهادی برای احداث کتابخانه در نظر گرفته می شود.
وی همکاری آموزش و پرورش برای اختصاص زمان جهت مطالعه غیر درسی در مدارس را خواستار شد و گفت: مدارس نقش موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند که اگر ساعاتی از هفته برای زنگ مطالعه غیر درسی اختصاص یابد بخشی از دغدغه های کتابخوانی کاهش می یابد.
علی رحمانی نیز در این جلسه با بیان اینکه اعتبارات به صورت میانگین ۲۵ درصد کاهش داشته، گفت: خیرین و فعال سازی انجمن خیرین کتابخانه ساز به توسعه و پیشرفت کتابخانه های عمومی کمک ویژه ای می کند.
فرماندار تیران و کرون افزود: فرصت های مطالعه و ایجاد انگیزه برای فعالیت های کتابخوانه ای در اصناف و مشاغل مختلف باید انجام شود و این فرهنگ در بین مردم بیش از بیش گسترش یابد.
وی ادامه داد: ایجاد گردهمایی نقد و خلاصه گویی کتاب علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی بستری برای ایجاد نشاط اجتماعی است.

اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ۹۱ کتابخانه‌های عمومی کشور

روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشو :علیرض مختارپور در آخرین یادداشت خود ضمن اشاره به به پایان یافتن مراحل گزینش داوطلبینی که شکایت آنان در کمیته بررسی آزمون سال ۱۳۹۱ وارد تشخیص داده شده، جزئیاتی از وضعیت نهایی این داوطلبان را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در یادداشت بیست و ششم خود ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی توفیق و سعادت در سال جدید عبادی، با اشاره به پایان یافتن مراحل گزینش داوطلبینی که شکایت آنان در کمیته بررسی آزمون سال ۱۳۹۱ وارد تشخیص داده شده، در تشریح ترتیب مراحل این گزینش تصریح کرد: «مراحل گزینش به شرح زیر طی شد: دریافت مدارک و تشکیل پرونده، استعلام از مراجع ذی صلاح و بانک اطلاعاتی هیات عالی گزینش، درخواست و دریافت پرونده گزینش داوطلبانی که در دستگاه‌های دیگر پرونده گزینشی دارند، تحقیقات از داوطلبان در سطح ۳۱ استان و ۱۶۳ شهرستان توسط رابطین محترم استان‌ها، مصاحبه داوطلبان توسط مصاحبه‌گران آموزش دیده و مورد تایید هیات عالی گزینش، ارزیابی پرونده گزینش، صدور رای توسط اعضای هسته گزینش، اعلام رای هسته گزینش در تاریخ ۹۴/۴/۲۳»
مختارپور در ادامه این یادداشت ضمن تشریح وضعیت ۲۸۳ داوطلب معرفی شده به کمیته بررسی آزمون ۹۱ نهاد، از استخدام ۲۶۳ نفر از این تعداد به صورت پیمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: با اشتغال یک نفر از داوطلبین به صورت قراردادی یک ساله موافقت به عمل آمده و ۳ نفر از داوطلبان نیز با توجه به بند ۲ ماده ۲ قانون گزینش (التزام عملی به احکام اسلامی) واجد شرایط عمومی تشخیص داده نشده‌اند و در نتیجه با اشتغال آنها موافقت به عمل نیامده است.
دبیرکل نهاد در بخش دیگری از یادداشت بیست و ششم خود ضمن اشاره به عدم دریافت پاسخ استعلام ۹ نفر از داوطلبان از مراجع ذیصلاح، اقدام در خصوص وضعیت استخدامی آنها را بلافاصله پس از دریافت پاسخ استعلام عنوان و اضافه کرد: «طبق پیگیری‌های انجام شده حداکثر تا بیستم مردادماه، نتیجه مربوط به این ۹ نفر که بنا بر شواهد موجود اکثریت قریب به اتفاق آنان پذیرفته خواهند شد، اعلام می شود.»
وی همچنین با اعلام انصراف ۷ نفر از داوطلبان در اشتغال در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یادآور شد: «از امروز تا پانزدهم مرداد ماه سال جاری دعوت نامه های مربوط به حضور در نهاد و انجام مراحل اداری استخدام برای پذیرفته شدگان ارسال می شود و سپس تمامی آنها در همایش توجیهی ـ آموزشی یک روزه در تهران شرکت و پس از آن شروع به خدمت خواهند کرد.»
مختارپور در پایان این یادداشت ضمن تشکر از مدیر و اعضای هسته گزینش نهاد، مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مصاحبه‌گران و همکاران و با تبریک به تمامی افرادی که با انجام این مراحل به نهاد خواهند پیوست، حضور و فعالیت صادقانه آنها در این نهاد فرهنگی را موجب رشد و تعالی فردی آنان و بهره مندی موثر نهاد از خدمات آنان دانست.
بیست و ششمین یادداشت دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز دوشنبه بیست و نهم تیر در پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شده است.
متن کامل یادداشت دبیرکل نهاد و لیست پذیرفته شدگان نهایی را  مشاهده کنید.

ثبت نام آزمون اطلاعیه نهاد کتابخانه های عمومی کشور سال ۹۴

مهلت ثبت نام آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تا پایان روز سه شنبه، ۲۳ تیرماه تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهلت ثبت نام آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه، ۲۳ تیرماه تمدید شد.

متقاضیان شرکت در این آزمون می‌توانند، تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۳ تیر ماه ۱۳۹۴، با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیwww.sanjesh.org اقدام به ثبت نام نمایند.

گفتنی است، استخدام نیروی کتابدار توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر و به صورت کتبی، توسط سازمان سنجش آموزش کشور در شهریور ماه سالجاری برگزار خواهد شد و اطلاع رسانی در خصوص استخدام، برگزاری آزمون ها و جزئیات آن، تنها از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر می‌شود.

روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور :

دفترچه اطلاعات شرکت در آزمون استخدامی ۹۴ نهاد منتشر شد معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد در اطلاعیه ای، از انتشار دفترچه حاوی اطلاعات شرکت در آزمون استخدامی ۹۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد در اطلاعیه ای ضمن اعلام زمان انتشار دفترچه حاوی اطلاعات شرکت در آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال ۱۳۹۴، از متقاضیان شرکت در این آزمون دعوت کرد تا برای دریافت و مطالعه این دفترچه راهنما، به پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی www.iranpl.ir مراجعه کنند.
این معاونت در ادامه اطلاعیه خود، خاطرنشان کرده است: با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات نهاد نیز سامانه ای برای پاسخ به پرسش‌های داوطلبان از تاریخ هجدهم خرداد ماه به نشانیFAQ.iranpl.ir آماده پاسخگویی به ابهامات و سوالات احتمالی متقاضیان شرکت در این آزمون خواهد بود.
معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد در پایان این اطلاعیه یادآور شده: ثبت نام داوطلبان حائز شرایط شرکت در آزمون استخدامی ۹۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تاریخ چهاردهم تیر ماه در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیwww.sanjesh.org  آغاز می شود.
گفتنی است، استخدام نیروی کتابدار توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر و به صورت کتبی، توسط سازمان سنجش آموزش کشور در شهریور ماه سالجاری برگزار خواهد شد و اطلاع رسانی در خصوص استخدام، برگزاری آزمون ها و جزئیات آن، تنها از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر می شود

برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده شرایط استخدامی در سایت سازمان سنجش اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دفترچه آزمون اینجا کلیک نمایید

نمونه سوالات استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

تمامی اطلاعیه های سازمان نهاد کتابخانه ها در رابطه با آزمون در همین صفحه به اطلاع شما کاربران عزیز خواهد رسید

آنچه در این خبر خواهید خواند:

خبر ۱۶ تیر ۹۴ - کتابخانه های فارس ۲۱ نیروی جدید استخدام می کند (خبرگزاری مهر)
خبر ۱۴ تیر ۹۴ - اختصاص ۱۲ نفر سهمیه استخدام در اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر (خبرگزاری فارس)
خبر ۲۷ خرداد ۹۴ -بارگذاری منابع کمیاب آزمون استخدامی در پایگاه اطلاع رسانی نهاد (پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور)
خبر ۲۷خرداد ۹۴ - استخدام ۵۴ نیروی جدید در اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان (خبرگزاری فارس)
خبر ۵ خرداد ۹۴ - جذب کتابدار در استان فارس با اصلاح آئین‌نامه امکان‌پذیر است (خبرگزاری فارس)
خبر ۱۹ اردیبهشت ۹۴ - امضای تفاهم نامه میان وزارت آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (همشهری‌آنلاین)
خبر ۱۸ اردیبهشت ۹۴ - استخدام ۶۶۰ کتابدار امسال در کتابخانه های عمومی کشور (خبرگزاری صدا و سیما )
خبر ۳۰ فروردین ۹۴ - برگزاری آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی در شهریور ۹۴ (خبرگزاری فارس)
خبر ۱۹ فروردین ۹۴ - بهبود وضع معیشت کتابداران از طریق برقراری انضباط مالی (روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور)

خبر ۱۶ تیر ۹۴ - کتابخانه های فارس ۲۱ نیروی جدید استخدام می کند

خبرگزاری مهر : شیراز- مدیر کل کتابخانه های فارس از استخدام ۲۱ نیروی جدید برای این مجموعه خبرداد.
محمد امین جعفری حسینی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: این آزمون در رشته کتابداری همزمان با سراسر کشور در استان فارس نیز برگزار می شود.
وی ادامه داد: ثبت نام داوطلبان حائز شرایط شرکت در آزمون استخدامی ۹۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی از تاریخ ۱۴ تیر ماه در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور اغاز و تا ۲۳ همین ماه ادامه دارد.
مدیر کل کتابخانه های استان فارس اظهار داشت: در این خصوص از فارغ التحصیلان این رشته درخواست می شود برای شرکت در آزمون به سایت سازمان سنجش مراجعه کند.
جعفری با اشاره به اینکه این آزمون در شهریور برگزار می شود، گفت: در استان فارس ۲۱ نیرو برای شهرستانهای مختلف استخدام می شود.

خبر ۱۴ تیر ۹۴ - اختصاص ۱۲ نفر سهمیه استخدام در اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر

خبرگزاری فارس : به گزارش خبرگزاری فارس از تنگستان، سید علی هاشمی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس امور کتابخانه‌های تنگستان اظهار داشت: امیدوارم در این ماه پر خیروبرکت، عبادت همه عزیزان مورد قبول درگاه خداوند قرار گرفته باشد و به همه ما توفیق عنایت فرماید که از فیوضات این ماه و به‌طور ویژه از مناسبت‌های پیش روی یعنی شهادت حضرت علی (ع) معرفت پیدا کنیم.
وی گفت: این جلسه به‌نوعی جلسه شکرگزاری است، هم شکرگزاری برای سرپرست قبلی کتابخانه‌های تنگستان که فرصتی پیداکرده بودند به لطف و عنایت حضرت ولی‌عصر(عج) توانستند در مدت ۶ ماه حضور خود خدمات خوب و موثری را برای این شهرستان داشته باشند که همگی ناشی از حمایت‌های فرماندار شهرستان بوده که با تامین اعتبار در توسعه و ترویج کتاب‌خوانی اهتمام داشته‌اند و هم برای رئیس جدید کتابخانه‌های تنگستان که خداوند به ایشان توفیق عنایت فرمود که خدمت در کتابخانه‌های عمومی تنگستان را عهده‌دار شوند و ایشان می‌تواند در کنار کتابداران منشا خیر و برکاتی باشد.
هاشمی بیان داشت: از فرماندار تنگستان تقدیر و تشکر ویژه دارم چراکه با تامین اعتبار قابل‌توجهی در سال ۹۳ و بیشترین ارتباط با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در ترویج و توسعه فرهنگ دینی و تقویت مکتب اهل‌بیت (ع) اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در کنار یکدیگر با همدلی و هم‌زبانی که توسط مقام معظم رهبری شعار سال نام‌گرفته، گام‌های موثرتری در حوزه کتاب و کتابخانه‌ها برداریم.
وی در ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های تنگستان گفت: شرایط فعلی تنگستان نسبت به میانگین استانی در همه شاخص‌ها بالاتر است، در حوزه تعداد کتابخانه‌ها در استان به ازای هر ۱۴هزار نفر یک کتابخانه وجود دارد ولی در تنگستان به ازای هر ۷ هزار نفر یک کتابخانه موجود است.
هاشمی اظهار کرد: در شاخص منابع برای هر نفر کمتر از یک جلد کتاب داریم و در این در حالی است که در تنگستان به ازای هر نفر ۱.۵ جلد کتاب در کتابخانه‌ها وجود دارد و در شاخص فضا نیز به ازای هر ۱۰۰ نفر در استان ۲ متر فضای کتابخانه‌ای وجود دارد که این رقم در تنگستان به ۲.۵ متر به ازای هر ۱۰۰ نفر می‌رسد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر بیان کرد: در شاخص عضو از هر ۱۰۰ نفر در استان ۳ نفر عضو کتابخانه‌ها هستند و از هر ۱۰۰ نفر در تنگستان ۴.۵ نفر عضو کتابخانه عمومی هستند.
وی تصریح کرد: این آمار ضمن اینکه به ما می‌گوید این شهرستان نسبت به میانگین استانی در وضعیت بهتری قرار دارد اما این برتری به‌منزله این نیست که مطلوب ما و مردم تنگستان باشد.
هاشمی ابراز کرد: اهدافی که در امروز در نهاد کتابخانه‌های عمومی دنبال می‌کنیم ارتقاء کیفی کتابخانه در مقابل ارتقا کمی و همچنین ارتقاء ارزش‌های انسانی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: زمانی افزایش تعداد کتابخانه، عضو، فضا و امانت بردن کتاب برای ما ارزش دارد که به همان موازات شاهد بینش عمیق‌تر، تقوای بیشتر و وفاداری بیشتر به ولایت و ناامنی و ناهنجاری کمتری در جامعه باشیم.
مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر یادآور شد: در استخدام آینده نهاد کتابخانه‌های کشور که از چهاردهم تا بیستم تیر ما صورت می‌گیرد و در شهریورماه نیز آزمون آن به عمل می‌آید، ۱۲ نفر سهمیه استخدام در کتابخانه‌های عمومی به استان بوشهر اختصاص‌یافته است.
هاشمی گفت: بخشی از درآمد کتابخانه‌های عمومی توسط خیرین در این حوزه تامین می‌شود که به این مقوله کمتر توجه شده است.
وی از فرماندار، بخشداران و شهرداران تنگستان خواست در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها اهتمام داشته و با پرداخت آن نهاد کتابخانه‌ها را در انجام بخشی از ماموریت‌های سازمانی یاری کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر با بیان اینکه توجه به این بخش یعنی توجه به مکتب اهل‌بیت و عمق بخشیدن به باورهای دینی، اضافه کرد: در تنگستان از سال ۸۳ تا ۹۳ نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان مطالبات داشته‌ایم که تنها ۵۰ میلیون تومان آن محقق شده است.
وی گفت: درست است که فضا، منابع، امکانات و تجهیزات لازم در کتابخانه وجود دارد ولی می‌طلبد که افراد بهره‌بردار از این امکانات نیز جهت حضور در این مراکز فرهنگی ترغیب و تشویق شوند.

خبر ۱۱ تیر ۹۴ - استخدام کتابدار از طریق آزمون سازمان سنجش در نیمه دوم تیرماه

خبرگزاری مهر : گلپایگان - مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان گفت: علاقه مندان به رشته کتابداری با شرکت در آزمون استخدام نهاد کتابخانه ها از طریق سازمان سنجش که نیمه دوم تیرماه برگزارخواهد شد، ثبت نام کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، بهروز صادقی صبح پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه نیازسنجی کتاب با توجه به نیاز مخاطبان، مشاوره کتابدار و نیاز شهرستان تامین خواهد شد، اظهار داشت: تامین نیاز کتابخانه های عمومی قبلاً از طریق تهران صورت می گرفت و با روش نیازسنجی مخاطبان در ماه گذشته بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب به استان ها ارسال شد که ۲۰ عنوان برتر که مخاطب بیشتری داشت، مقرر شد برای استان خریداری و در اختیار کتابخانه های عمومی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه هر زمان لازم به خرید کتاب باشد در صورت تامین منابع مالی آن نیاز سنجی از طریق مخاطبان و راهنمایی کتابداران برای هر شهرستان صورت خواهد گرفت، افزود: اولویت مشخص در کتابخانه ها به تجهیزات و آماده بودن آن از هر حیث بستگی دارد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان افزود: برای اولین بار در اداره کل کتابخانه های استان توزیع عادلانه اعتبارات صورت گرفت و با پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال از محل تملک دارایی به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلپایگان در حدود ۲۵۰ میلیون ریال جدای از آن کمک مالی شد و در صورت تخصیص باز هم کمک های مالی به ویژه در این شهرستان که جایگاه مناسبی از نظر فرهنگی دارد و جزء شهرستان هایی همتراز شهر قم به عنوان یک شهر فرهنگی با مردمی خوب و فرهیخته دارای عالمان دینی و جلیل القدر تکلیف خود می دانیم بیشتر کمک کنیم.
وی در راستای ماده ۶۴ آیین نامه دولت که شهرداری ها را موظف می کند نیم درصد از منابع مالی خود را بابت صرف در کتابخانه های عمومی پرداخت کنند، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به تشدید پیگیری قانون در این رابطه، شهرداری های استان نیز نسبت به اجرایی کردن این ماده قانونی پیشگام بوده و با تمکین به قانون مشکلی برای آنها پیش نیاید و از اقدام شهرداری گلپایگان در این راستا تشکر می کنیم.
صادقی با اذعان به اینکه دو یا سه نیروی استخدامی جدید به کتابخانه های عمومی شهرستان با توجه به فضای گسترده آن اضافه خواهد شد، خاطرنشان کرد: در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز کتابخانه ها از بین فارغ التحصیلان کتابداری نیروی مورد نیاز تامین خواهد شد و علاقه مندان به رشته کتابداری با شرکت در آزمون استخدام نهاد کتابخانه ها از طریق سازمان سنجش که نیمه دوم تیرماه ۹۴ برگزار خواهد شد، ثبت نام کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان یادآور شد: در روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر در صورت تامین مکان از سوی بخشداری یا دهیاری ها تجهیزات و امکانات مورد نیاز با بکارگیری نیروی بومی در آن روستاها از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان،تامین و کتابخانه راه اندازی خواهد شد.

  خبر ۲۷ خرداد ۹۴ -بارگذاری منابع کمیاب آزمون استخدامی در پایگاه اطلاع رسانی نهاد

پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:بارگذاری منابع کمیاب آزمون استخدامی در پایگاه اطلاع رسانی نهاد معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد در پی درخواست‌های متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی سال ۹۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فایل ۲ کتاب از منابع این آزمون را در پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار داد.به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در پی درخواست‌های متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی سال ۹۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر عدم دسترسی به تعدادی از منابع اعلام شده برای این آزمون، معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد فایل pdf کتاب‌های «مدیریت کتابخانه و نظام اسلامی» نوشته “موهیندر سینق” و ترجمه “غلامرضا فدایی” و «کتابخانه‌های عمومی و مدارس» نوشته “ناتالی ریف زیارنیک” و ترجمه “مهرداد نیکنام” را برای سهولت استفاده در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.
معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد پیش از این دفترچه حاوی اطلاعات شرکت در آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال ۱۳۹۴ را در پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی www.iranpl.ir (اینجـــا) منتشر کرده است.
گفتنی است، استخدام نیروی کتابدار توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر و به صورت کتبی، توسط سازمان سنجش آموزش کشور در شهریور ماه سالجاری برگزار خواهد شد و اطلاع رسانی در خصوص استخدام، برگزاری آزمون ها و جزئیات آن، تنها از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر می‌شود.

منبع ۱- بخش اول
منبع ۱- بخش دوم
منبع ۱- بخش سوم
منبع ۱- بخش چهارم
منبع ۱- بخش پنجم
منبع

خبر ۲۷ خرداد ۹۴-استخدام ۵۴ نیروی جدید در اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: در آزمون جدید سال ۹۴ از مجموع ۳۲۵ نفر از پذیرفته‌شدگان ۵۴ نیرو سهم استان خوزستان است.
خبرگزاری فارس: استخدام ۵۴ نیروی جدید در اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان
حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر در حاشیه نخستین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت، به پاداش و ثواب روزه‌دار در این ماه خدا اشاره کرد و افزود: خداوند می‌فرماید، ثواب روزه و روزه‌دار در این ماه وجود خود خداوند است و هیچ چیزی با ثواب روزه‌داری برابری نمی‌کند.
وی ادامه داد: در روایتی دیگر آمده در بهشت همان ثواب و جایگاهی که برای جهاد آمده است، برای روزه و روزه‌داران وارد شده و فصل اشتراک روزه و جهاد در این است که هر دو مجاهدت است، یکی مجاهدت درون و یکی مجاهدت بیرون است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: در واقع جهاد اکبر همان مبارزه با نفس است و بسیار سخت‌تر از جهاد اصغر یا مبارزه بیرونی است.
سپهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفت توسط این اداره کل در سطح استان گفت: در حوزه عمرانی و نوسازی در سال گذشته کارهای خوبی صورت گرفت که می‌توان به بازسازی و مرمت و بهسازی کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های، شوش، آبادان، خرمشهر، دزفول، اهواز، آغاجاری، امیدیه و… اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها باید با کمک و همکاری فرمانداران و متدینین شهر، انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را در شهرستان خود راه‌اندازی کنند.
سپهر بیان کرد: در آزمون جدید سال ۹۴ از مجموع ۳۲۵ نفر از پذیرفته‌شدگان ۵۴ نیرو سهم استان خوزستان است که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد که این تعداد نیروی جوان با انگیزه، وارد مجموعه خواهد شد.

خبر ۵ خرداد ۹۴ - جذب کتابدار در استان فارس با اصلاح آئین‌نامه امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: با اصلاح آئین‌نامه و دستورالعمل‌های موجود باید درصدد جذب کتابدار بود تا مشکلات کتاب‌خوانی برطرف شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جوانشیر کدخداپور بعدازظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرکل جدید و سرپرست پیشین امور کتابخانه‌های عمومی استان فارس در سخنانی اظهار داشت: سرپرست پیشین این نهاد در استان فارس با جوش‌وخروش درصدد حمایت از کتابداران و رفع مشکلات آنان، از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده و رضایتمندی را فراهم کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس خاطرنشان کرد: کتابداران با حداقل تسهیلات اما با عشق و رسالتی که بر دوش دارند بر بسیاری از مشکلات غلبه کرده‌اند و در جهت ترویج این فرهنگ گام برداشته‌اند.
وی گفت: باید با اصلاح آئین‌نامه و دستورالعمل‌های موجود، درصدد جذب کتابدار بود تا مشکلات کتاب‌خوانی برطرف شود.
در ادامه این مراسم مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان فارس اظهار داشت: پیشانی فارس در حوزه فرهنگ و ادب کتاب و کتاب‌خوانی است که باید در این استان گسترش یابد.
سید امین جعفری حسینی خاطرنشان کرد: تلاش حداکثری ارتقای سطح کمی و کیفی کتابداران به‌ ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی از جمله اهداف این نهاد مردمی است.
وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و تاکید بر دوره‌های تخصصی شغلی به‌ ویژه برگزاری کلاس‌های مهارت‌ قصه‌گویی، تجهیز کتابخانه‌های روستایی و توجه به معیشت و رفاه کارکنان در مناطق دورافتاده از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس بیان داشت: راه‌اندازی کتابخانه سیار و مدیریت هدفمند و نیز توجه به جایگاه فناوری و ارتباطات در کتابخانه‌های عمومی و حمایت گسترده از اهل فرهنگ نیز محورهای است که باید اجرایی شود.
گفتنی است، در پایان از «مهدی ظهرابی» سرپرست پیشین این نهاد در فارس تقدیر و طی حکمی از سوی «علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  «سید امین جعفری» به‌ عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس منصوب شد.

خبر ۱۹ اردیبهشت ۹۴ -  امضای تفاهم نامه میان وزارت آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

همشهری‌آنلاین : دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از روند اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ای میان این نهاد و آموزش و پرورش برای افزایش سرانه کتابخوانی دانش‌آموزان خبر داد.
به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ستاد رسانه‌ای انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، محمد الهیاری فومنی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حاشیه نشست بررسی عملکرد این نهاد در بخش کودک و نوجوان گفت: در حال حاضر ۱۷۰۰ کتابخانه در کشور فعالیت می‌کنند که دارای بخش مستقل کودک و نوجوان هستند. ۶۷ کتابدار هم برای فعالیت در این حوزه به طور تخصصی جذب شده‌اند. همچنین کتابداران دیگری در این بخش با رشته‌های تحصیلی مرتبط همچون روانشناسی و علوم تربیتی مشغول به فعالیت در بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی هستند.
وی از تفاهم این نهاد با آموزش و پرورش برای تعامل در زمینه افزایش سرانه کتابخوانی دانش آموزان خبر و ادامه داد: همچنین در آستانه امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش هستیم تا با استفاده از بضاعت آموزش و پرورش و بسترهای نهاد، بتوانیم جهشی در حوزه کتابخوانی کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.
الهیاری افزود: نهاد هم آمادگی خود را برای اجرای این هدف اعلام کرده تا هم در زمینه اعزام کتابدار برای آموزش قصه گویی و برگزاری کارگاه های فرهنگی در مدارس و هم تامین منابع برای تقویت کتابخانه‌های مدارس بتواند دانش‌آموزان را کمک کند.
دبیرل نهاد کتابخانه های عمومی کشور درباره عملکرد نمایشگاه «یاد یار مهربان» اظهار نظر کرد: این نمایشگاه در شهر تهران با هدف افزایش تعداد کتاب در مدارس استان تهران برگزار می‌شود. طبیعی است که در این نمایشگاه کتاب عمده اتفاق صرف تامین کتاب برای کتابخانه ها بوده است اما از نظر ارائه خوراک فکری به مدرسان و معلمان برای این که چه کنند تا دانش آموزان به کتابخوانی رغبت پیدا کنند، ضعیف عمل کرده است. نهاد این آمادگی را دارد اگر این جنبه پررنگ تر شود، راهکارهایی برای به‌گزینی منابع توسط دانش آموزان برای مطالعه و ارائه روش‌هایی برای مطالعه بهتر ارائه کند.
وی درباره تفاوت‌های فضای محیطی کتابخانه‌های کودک و نوجوان با کتابخانه‌های عمومی افزود: در این کتابخانه‌های فضای محیطی دارای فضایی شاد است، از رنگ‌های مختلفی در آن استفاده شده و تلاش کرده‌ایم تا مکان دلنشینی برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.
ناشران کودک و نوجوان با شعار «کودک و خانواده، کتاب و مهربانی» به سرپرستی انجمن ناشران فرهنگی کودک و نوجوان تا ۲۶ اردیهبشت ماه در سالن های ۲۲ تا ۲۵ میزبان علاقه مندان به کتاب کودک هستند.

 ۱۸ اردیبهشت ۹۴ - استخدام ۶۶۰  کتابدار امسال در کتابخانه های عمومی کشور

خبرگزاری صدا و سیما : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون مجلس، استانها و مشارکت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور امروز در حاشیه نخستین جشنواره خیران کتابخانه ساز مازندران در بابلسر با اعلام این خبر افزود : ۲۰۰ کتابدار بر اساس آزمون استخدامی سال ۹۱ و بقیه با آزمون جدید در کتابخانه های عمومی کشور بکارگیری می شوند .
واحدی همچنین خرید و توزیع کتاب بر اساس نیازهای بومی استانها را اولویت مهم نهاد کتابخانه های کشور دانست و افزود : توزیع کتاب بر اساس ویژگیهای فرهنگی و جغرافیایی مناطق مختلف انجام می شود .
در نخستین جشنواره خیران کتابخانه ساز مازندران که با حضور ۵۰۰ خیر برگزار شد ، خیران تعهد کردند ۱۷ میلیارد تومان و بیش از ۱۰ هزار مترمربع زمین برای ساخت کتابخانه در استان تخصیص دهند .
۱۰۴ کتابخانه در مازندران وجود دارد و ۵۰ پروژه کتابخانه سازی هم در حال ساخت است .

خبر ۳۰ فروردین ۹۴ - برگزاری آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی در شهریور ۹۴

خبرگزاری فارس : به گزارش خبرگزاری فارس، امین متولیان معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد، از برگزاری آزمون استخدامی این نهاد در نیمه اول شهریور ماه سال جاری خبر داد.
متولیان درباره منابع این دوره آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: منابع آزمون ۹۴ همان منابعی است که پیش از این اعلام شده بود و تغییرات اندک احتمالی نیز متعاقباً اعلام می شود.
وی افزود: با توجه به برگزاری آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر و به صورت کتبی، توسط سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه ثبت نام آزمون استخدامی نهاد در سال ۹۴ و جزئیات شرایط عمومی و اختصاصی از طریق اطلاعیه سازمان سنجش  نیز تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری در سایت سازمان سنجش انجام خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به اولویت های جذب نیرو در آزمون ۹۴ اظهار داشت: اولویت این دوره آزمون استخدامی نهاد، جذب نیروهای بومی و از میان فارغ التحصیلان رشته کتابداری و با توجه به نیاز هر شهر به نیروی کتابدار در سراسر کشور است البته در معدود استان هایی که در آنها رشته کتابداری هنوز دایر نشده و اسامی آنها بزودی اعلام می شود فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی مجاز به شرکت می باشند.
وی با تاکید بر حذف مصاحبه از مراحل استخدام نهاد کتابخانه های عمومی کشور به سوابق کاری کتابداران انجمنی و روستایی اشاره کرد و گفت: کتابداران انجمنی و روستایی نیز در صورت داشتن شرایط می توانند در آزمون شرکت کنند. سابقه همکاری این گروه از کتابداران در نهاد، در جمع بندی نمرات آزمون، ضریب مثبت خواهد داشت که جزئیات و شرایط در دفترچه راهنمای آزمون اعلام خواهد شد. البته مطابق قانون طی مراحل گزینش درباره پذیرفته شدگان آزمون الزامی است.

خبر۱۹ فروردین ۹۴ - بهبود وضع معیشت کتابداران از طریق برقراری انضباط مالی

روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور : علیرضا مختارپور در جمع کتابداران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بهبود وضع معیشت کتابداران در سال ۹۳ تصریح کرد: برای افزایش حقوق همکاران بودجه و منبع مالی خارجی به نهاد تزریق نشد؛ اینکار تنها از طریق برقراری انضباط مالی، رعایت قانون و جلوگیری از برخی اسراف ها و هزینه های اضافی میسر شد.
به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور، روز دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ با حضور در جمع کتابداران استان کهگیلویه و بویراحمد، با آنان دیدار و گفتگو کرد. وی ضمن مرور صحبت های خود در یزد پیرامون موضوع تعریف مطالعه مفید، و مباحث مطرح شده در آیین افتتاحیه دوره مشاوره کتابدار در شیراز، مبنی بر اهمیت مطالعه در ارتقاء سطح علمی کتابداران و اینکه وجود کتابدار باید عطر کتاب بدهد، سخنان خود را حول محور تعریفی از انسان موفق در مکتب اسلام آغاز کرد.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه اظهار داشت: ما به عنوان مسلمان در مکتب خودمان تعریفی از شخصیت موفق، مقبول و مطلوب دستگاه خلقت داریم و این مساله در آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار علیهم السلام تشریح شده است. در قرآن کریم به صراحت آمده است که انسان کامل، از دو صفت ایمان و عمل صالح برخوردار است. در آیات و روایات دیگر در خصوص ایمان توضیح داده شده و بر این اساس ایمانی پذیرفته می‌شود که مبتنی بر علم و معرفت باشد. پس علم و آگاهی به عنوان مقدمه و شرط لازم ایمان لحاظ میشود. در یک آیه – سوره عصر؛ آیه ۳-  هم دو ویژگی پس از عمل صالح بیان شده است که یکی  توصیه به حق و دیگری  توصیه به صبر است.
مختارپور ضمن اینکه دعوت به کتابخوانی را عملی صالح دانست، اضافه کرد: ما با آگاهی‌ها و باورها، مراتب مختلف علمی را افزایش می دهیم و مراتب یقینی و علمی کسب می‌کنیم، در گام بعدی به ایمان می‌رسیم و زمانی که عمل صالح انجام بگیرد، کار کامل می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل مختلف کتابخانه‌های عمومی و کتابداران، اظهار داشت: در حال حاضر برای مطالعه در کشور ما شرایط مطلوبی وجود ندارد و بنده هیچ ابایی از بیان این مساله در رسانه ها ندارم. وضعیت کتابخانه‌های عمومی در کشور ما خوب نیست و بارها عرض کرده ام که توجیهات ارائه شده برای کتاب نخوانی در جامعه، مبنی بر اینکه مردم پول و وقت ندارند که کتاب خرید کنند و بخوانند، توجیهات اشتباهی است. کما اینکه در سال ۹۳، مردم ایران ۴۰ میلیارد پیامک برای تبریک عید ارسال کرده اند، که با یک محاسبه ساده، در خواهید یافت که چقدر هزینه شده است.  آنگونه که در اخبار عنوان شده در فروردین ۹۴ به دلیل وجود شبکه های اجتماعی تعداد پیامک های ارسالی به ۱۹ میلیارد تقلیل یافت. بدین ترتیب با کمترین حجم پیامک، ملت ما چیزی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان در تعطیلات نوروز هزینه پیامک کرده‌اند. حال آنکه با مجموع  این هزینه  به هر خانواده ایرانی حداقل یک کتاب می‌رسید.
وی از گسترش فرهنگ کتابخوانی به عنوان سیاست نهاد کتابخانه ها یاد کرد و بر ضرورت ترویج کتابداری تاکید کرد.
علیرضا مختارپور ضمن دعوت به صبر برای رفع مشکلات موجود، بهبود وضع معیشت کتابداران را در سال ۹۳ قابل توجه دانست و گفت: برای افزایش حقوق همکاران بودجه و منبع مالی خارجی به نهاد تزریق نشد؛ اینکار تنها از طریق برقراری انضباط مالی و رعایت قانون و جلوگیری از برخی اسراف ها و هزینه های اضافی میسر شد.
وی با اشاره به پرداخت سهم نیم درصد از در آمد شهرداری ها نسبت به بهبود روزافزون شرایط نهاد ابراز امیدواری کرد.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه به تشریح برخی از برنامه های مربوط به حوزه نیروی انسانی نهاد کتابخانه ها در سال ۱۳۹۴ پرداخت و گفت: کمیته نقل و انتقلات تشکیل شده است و جلسات آن به زودی برگزار خواهد شد. این کمیته مانند سایر سازمان‌ها تقاضاهای جا به جایی را در دو نوبت از سال مورد بررسی قرار می‌دهد.
تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات نیروی انسانی؛ پیگیری مشکلات بیمه پرونده پرسنلی برخی کارکنان کتابخانه های عمومی در سنوات گذشته؛ ساماندهی مسائل مربوط به وام، بگونه ای که تمامی کتابداران در سال ۹۴ حداقل یکبار از این وام استفاده کنند، برخی از برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی در سال ۱۳۹۴ است.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: از هفته آینده مراحل گزینش افرادی که پس از بررسی شکایات آزمون ۹۱، شکایت شان وارد تشخیص داده شد، آغاز می شود.
گفتنی است، در پایان این جلسه کتابداران  پرسش های خود را مطرح و دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با مطالعه ۱۱۰ سئوال ارائه شده، به آنها پاسخ داد.

آنچه در این خبر خواهید خواند:

خبر ۲۷ اسفند ۹۳ - نتایج بررسی شکایات و کارنامه داوطلبان منتشر شد (روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور) خبر ۲۵ اسفند ۹۳ - جذب ۲۸۲ نفر پذیرفته شده آزمون ۹۱ در نهاد کتابخانه ها (خبرگزاری لیزنا) خبر ۲۴ اسفند ۹۳ - استخدام نیرو در نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال ۹۴ (خبرگزاری فارس) خبر ۱۳ اسفند ۹۳ -بیانیه و نتایج کمیته بررسی آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها (روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور) خبر ۲۹ بهمن ۹۳ - استخدام نیرو در کتابخانه‌های عمومی کشور از سال آینده(خبرگزاری فارس) خبر ۲۸ دی ۹۳ - شکایت ۱۲۰۸ نفر از آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها(خبرگزاری ایرنا) خبر ۸ دی ۹۳ - رسیدگی به شکایت های شرکت کنندگان در آزمون استخدامی(خبرگزاری فارس) خبر ۲۹ آذر ۹۳ - عدم برگزاری آزمون استخدامی سال جاری به علت بررسی شکایات آزمون قبلی(روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور) خبر ۱۹ آذر ۹۳ - آزمون استخدام نهاد کتابخانه‌های عمومی در یزد برگزار می‌شود(خبرگزاری فارس) خبر ۱۸ آذر ۹۳ -اطلاعیه اعلام منابع آزمون استخدامی(خبرگزاری فارس) خبر ۵ آذر ۹۳ - آزمون امسال به دو صورت برگزار خواهد شد(خبرگزاری فارس) خبر ۱ آذر ۹۳ - اطلاعیه شماره یک در خصوص آزمون استخدامی کتابداران انجمنی و روستایی شاغل در نهاد(خبرگزاری فارس) خبر ۱ آذر ۹۳ - اطلاعیه شماره یک برگزاری آزمون استخدام کتابداران در نهاد کتابخانه های عمومی کشور(روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور)
 
خبر ۲۷ اسفند ۹۳ - نتایج بررسی شکایات و کارنامه داوطلبان منتشر شد روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور : به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، امین متولیان معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و دبیر کمیته رسیدگی به شکایات آزمون سال ۹۱ ، طی اطلاعیه ای به آن دسته از داوطلبانی که در سامانه مربوط به ثبت شکایات آزمون عمومی سال ۹۱ ثبت شکایت کرده اند، اعلام کرد که می توانند از نتیجه بررسی شکایت و کارنامه آزمون خود از طریق لینک زیر مطلع شوند.

برای مشاهده نتیجه بررسی شکایت و کارنامه آزمون سال ۹۱ اینجا کلیک کنید


خبر ۲۵ اسفند ۹۳ - جذب ۲۸۲ نفر پذیرفته شده آزمون ۹۱ در نهاد کتابخانه ها خبرگزاری لیزنا : نهاد کتابخانه های عمومی کشور در پاسخ به انتشار خبری با عنوان «جذب ۶۶۰ کتابدار در نهاد»، اعلام کرد: تمامی ۲۸۲ نفر پذیرفته شده در آزمون سال ۹۱ نهاد، جذب خواهند شد. به گزارش لیزنا، در خصوص خبر منتشر شده با عنوان «جذب ۶۶۰ کتابدار در نهاد»، پاسخ نهاد کتابخانه های عمومی به انتشار این خبر، این گونه بود: در خصوص خبر منتشر شده با عنوان جذب ۶۶۰ کتابدار در نهاد، به اطلاع می رساند مطلب نقل شده از آقای حسینی صحت ندارد و تعداد ۲۸۲ نفر صحیح است که تمام این ۲۸۲ نفر پس از طی مراحل اداری در نهاد کتابخانه های عمومی کشور، جذب خواهند شد. یادآور می شود خبر منتشر شده با عنوان «جذب ۶۶۰ کتابدار در نهاد» توسط روابط عمومی کتابخانه های عمومی خوزستان برای لیزنا ارسال شده بود.
خبر ۲۴ اسفند ۹۳ - استخدام نیرو در نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال ۹۴ خبرگزاری فارس : به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سید علی حسینی صبح امروز در جمع کارشناسان و مسئولان اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اظهار کرد: تشکیلات نهاد در دهه‌ای که گذشت با جهش و پیشرفت رو به توسعه همراه بوده است. وی افزود: تشکیلات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منحصر به فرد و تحول در آن هم در کیفیت و هم در کمیت ملموس و قابل مشاهده است. عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: ما در بحث نیروی انسانی رشد خوبی داشته و این نشان دهنده توسعه و تحول مبارک درون مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در استان‌ها است. حسینی گفت: در سال ۹۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ۶۶۰ نفر جذب جدید خواهد داشت که از این تعداد ۲۰۰ نفر معترضین به آزمون سال قبل و مابقی از طریق آزمون جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی از میان داوطلبان رشته‌های مرتبط و تحصیلات کتابداری در کتابخانه‌های عمومی مشغول به‌کار می‌شوند. وی افزود: ارتباط موثر کتابداران سراسر کشور با دبیرکل از تحولات مثبت و قابل تقدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است. عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خاطرنشان کرد: کتابخانه باید محور کار در مجموعه و کتابخانه محوری باید سیاست اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باشد. حسینی ادامه داد: برای منابع ارسالی به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، سعی نهاد بر مخاطب شناسی اقوام و شرایط استان‌ها بوده و تلاش کرده‌ایم تا با حمایت از انتشارات کشور مجموعه کتابخانه‌های غنی و پرباری را داشته باشیم. وی تصریح کرد: در سال ۹۳ انتشارات کودک و نوجوان حدود ۱۰۰ میلیون تومان کتاب به کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کرده که امیدواریم این روند ادامه یابد.
خبر۱۳ اسفند - بیانیه و نتایج کمیته بررسی آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور : به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، امین متولیان، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور و دبیر کمیته بررسی آزمون سال ۱۳۹۱، بیانیه و اسامی پذیرفته شدگان را به شرح زیر اعلام کرد: بسمه تعالی به یاری خداوند و با همت و دقت و جدیت اعضای کمیته بررسی آزمون، امر بررسی شکایات آزمون استخدام عمومی سال ۱۳۹۱نهاد پایان گرفت. لازم است از سعی، حوصله و انگیزه و اخلاص تمامی عزیزان عضو این کمیته و همچنین کارشناسان عزیز و گران‏قدری که در این مسیر ما را مخلصانه یاری دادند تشکر و تقدیر کنم؛ انگیزه همه این بزرگواران برگرداندن حق به معترضان صاحب‏حق بود که امیدوارم دعای خیر همه آنها همراه‏شان باشد. اکنون و در آستانه اعلام نتایج بررسی‏ها، یادآوری چندین نکته مهم و راهگشاست: ۱. ملاک در بررسی اعتراض‏ها، شرایط اعلام شده کتبی در اطلاعیه برگزاری آزمون در تاریخ ۲۵/۱۲/۹۲ تا قبل از انجام مصاحبه بوده است. لذا مصاحبه و هر شرط غیرمکتوب که بعد از برگزاری آزمون کتبی اعلام شده فاقد اعتبار محسوب شده است. ۲. اولویت و اصالت با ثبت نام کنندگان در سامانه ثبت شکایات بوده است؛ اما با توجه به نظر مساعد دبیرکل محترم نهاد به همه شکایت های رسیده به نهاد که قبل از اتمام کار سامانه واصل شده بود نیز رسیدگی شد. ۳. بنابر قانون و اعلام نظر دستگاه‏های نظارتی، شکایت‏هایی که به هر نحو بعد از اتمام کار سامانه واصل شد، به هیچ عنوان بررسی نشد. ۴. شکایات ثبت شده و مابقی شکایات که در جداول استاندارد آماده شده بودند، به ترتیبِ رتبه داوطلب در هر استان مورد بررسی قرار گرفت. همان‏گونه که در بند یک گفته شد، بر اساس اطلاعیه برگزاری آزمون و صورتجلسه جذب شورای استخدامی نهاد در همان سال، یکایک شکایات بدون در نظر گرفتن مصاحبه بررسی شد و بر اساس ظرفیت اعلامی، شرایط مندرج در اطلاعیه، رتبه فرد و احراز شرایط ثبت نام، اعتراض واجدان شرایط، وارد تشخیص داده شد. ۵. هر گونه لغو سهمیه در آزمون ۹۱ به هر دلیل و توجیهی، غیرقانونی و ظلم به شرکت‏کنندگانی بوده که برای شرکت در آزمون متحمل صرف وقت یا هزینه شده بودند؛ لذا در تمام این موارد سهمیه‏های لغو شده احیا شد. ۶. اعلام غیر رسمی اولویت دادن به دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در مصاحبه‏ها نیز خلاف ضوابط بوده و در بررسی‏های کمیته این «شرط غیرقانونی» نیز ساقط از اعتبار بود. ۷. اعضای کمیته به هیچ عنوان وضعیت فعلی استان/ شهرستان را در نظر نگرفته و تنها به ظرفیت اعلام شده در سال ۹۱، و نحوه جذب پیش از مصاحبه اولویت و اعتبار دادند. ۸. در بعضی موارد شرایط حین ثبت نام معترضان مانند مدرک، معدل آخرین مدرک، شرایط بومی بودن و … ابهام داشت که با مراجعه به پرونده پرسنلی آزمون و بررسی دقیق آن، این ‏گونه ابهام‏ها برطرف شد. ۹. از مجموع ۱۲۳۳ شکایت رسیده و ثبت شده،۲۸۲ شکایت وارد تشخیص داده شد که از تاریخ ۱۲/۱۲/۹۳ در سامانه اطلاع رسانی نهاد (www.iranpl.ir) به صورت تجمیعی و به تفکیک هر استان اعلام می‏شود. ۱۰. پرونده‏های رسیدگی شده معترضانی که اعتراض‏شان وارد تشخیص داده شده پس از تایید شورای اداری استخدامی نهاد برای انجام مراحل گزینش به واحد گزینش نهاد ارسال می‏شود تا فرآیند قانونی گزینش و جذب انجام شود. ۱۱. کارنامه آزمون به همراه دلیل «ناوارد بودن اعتراض» برای همه داوطلبانی که اعتراض آنان وارد تشخیص داده نشد تا پایان سال جاری از طریق سامانه ثبت شکایات ارسال می‏شود. ۱۲. از امروز پرونده آزمون استخدامی سال ۱۳۹۱ نهاد بسته شده و دیگر هیچ اعتراضی ثبت و بررسی نمی شود. مجددا لازم است از همه همکاران بزرگوار از جمله اعضای محترم کمیته؛ از کارشناسان محترم حوزه دبیرکل، کارشناسان پرانگیزه و کاربلدِ اداره کل فناوری اطلاعات نهاد، کارشناسان امین و سخت‏کوش اداره کل حراست و همکاران پرتلاش اداره کل امور اداری و هم‏چنین ناظر محترم سازمان بازرسی کل کشور که در این جلسه‏ها شرکت داشته و بر روند کار کمیته نظارت کردند، قدردانی کنم. نیز سپاسگزار دبیرکل محترم باشم که در تمام این مدت پیگیرانه و البته دلسوزانه حامی و هادی فعالیت های کمیته بودند. امید که این تلاش ناچیز، مرضی درگاه خداوند منان قرار بگیرد و رضایت را بر دل عزیزانی بنشاند که در این سال ها به ناحق چشم‏انتظار و مضطرب و معلق به سر برده و از حق قانونی خود، به هر سبب و مسببی، دور شدند. ان شاالله. امین متولیان معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و دبیر کمیته بررسی آزمون سال ۱۳۹۱

برای دیدن لیست اسامی پذیرفته شدگان اینجا را کلیک کنید.


خبر ۲۹ بهمن ۹۳ - استخدام نیرو در کتابخانه‌های عمومی کشور از سال آینده خبرگزاری فارس : به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام سید محمدرضا واحدی عصر امروز در حاشیه آیین افتتاح دو باب کتابخانه در سیرجان اظهار داشت: استان کرمان از نظر وضعیت کتابخانه‌ها و کتاب در کشور ممتاز است و رتبه خوبی دارد. وی بیان داشت: سیرجان هم در سطح استان کرمان بعد از شهرستان کرمان رتبه برتر توسعه و ظرفیت‌های ایجاد شده کتابخانه‌ها را دارد. معاون امور مجلس، استان‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی از برگزاری آزمون نیروهای استخدامی برای رفع کمبود نیرو در کتابخانه‌ها طی سال آینده خبر داد و افزود: تمام شرکت‌کنندگان در این آزمون باید بومی منطقه خود باشند و نیروهای مورد نظر استخدام می‌شوند. این مسئول کتابخانه‌ای کشور بر اهمیت مطالعه در اوقات زندگی تاکید کرد و در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شما چند ساعت در شبانه‌روز مطالعه دارید، گفت: با همه مشکلات روزانه دو ساعت مطالعه دارم و البته بخشی از وقتم هم صرف نوشتن می‌شود.
خبر ۲۸ دی ۹۳ - شکایت ۱۲۰۸ نفر از آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها خبرگزاری ایرنا : دبیر کمیته بررسی شکایات آزمون سال ۹۱ نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: مهلت ثبت‏ شکایت از آزمون استخدامی سال۱۳۹۱ این نهاد روز دوشنبه بیست و دوم دی ماه پایان رسید و ۱۲۰۸ نفر شکایت خود را در سامانه ویژه این موضوع ثبت کردند. به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا،نخستین جلسه بررسی شکایات با حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور برگزار می شود. دبیرکمیته بررسی شکایات آزمون سال ۹۱ نهاد در یادداشتی از تشکیل نخستین جلسه بررسی شکایات در روز دوشنبه بیست و نهم دی ماه با حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور خبر داد. امین متولیان افزود: بر اساس گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، متولیان در ادامه این یادداشت یادآور شد که طبق آمارهای کلی و اولیه استخراج شده از سامانه، استان گیلان کمترین تعداد شکایت (۴ نفر) و استان های آذربایجان شرقی و اصفهان بیشترین تعداد شاکیان و معترضان (۱۰۹نفر) را دارند. در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: ۲/۳۲ درصد از معترضان ، به نتیجه آزمون علمی اعتراض کرده اند؛ ۲/۲ درصد اعلام کرده اند در آزمون پذیرفته شده اما به مصاحبه دعوت نشده اند؛ ۷/۷ درصد گفته اند که پس از مصاحبه به دلیل تغییر شرایط آزمون بکارگیری نشده اند و ۱/۴۹ درصد از شاکیان آزمون اعلام کرده اند که به مصاحبه دعوت شده اما به کار گرفته نشده اند؛ ۸/۸ درصد نیز گزینه سایر موارد را انتخاب کرده اند.
خبر ۸ دی ۹۳ - رسیدگی به شکایت های شرکت کنندگان در آزمون استخدامی به اطلاع می رساند بنابر نظر کارشناسی سازمان بازرسی کل کشور، مبنی بر لزوم رسیدگی به شکایت های شرکت کنندگان در آزمون استخدامی نهاد، آن دسته از داوطلبانی که در آزمون استخدامی سال ۱۳۹۱ نهاد شرکت کرده و به هر دلیلی به نتایج اعلام شده اعتراض دارند، می توانند از روز دوشنبه ۸ دی ماه ۱۳۹۳ به مدت ۱۰ روز کاری با مراجعه به پرتال نهاد به آدرس www.Iranpl.ir به سامانه رسیدگی به شکایت های آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور مراجعه کرده و ضمن ثبت مشخصات نسبت به ارائه موضوع شکایت خود اقدام کنند. پس از مهلت یاد شده و تجمیع اطلاعات دریافتی، شورای رسیدگی به شکایت ها بر اساس جدول زمان بندی به بررسی شکایات اقدام کرده و نتایج را به داوطلبان اعلام می کند. ان شاء الله معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی
خبر ۲۹ آذر ۹۳ - عدم برگزاری آزمون استخدامی سال جاری به علت بررسی شکایات آزمون قبلی روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور : در شانزدهمین یادداشت دبیرکل نهاد کتابخانه ها مطرح شد: عدم برگزاری آزمون استخدامی سال جاری به علت بررسی شکایات آزمون قبلی علیرضا مختارپور در شانزدهمین یادداشت خود از عدم برگزاری آزمون استخدامی نهاد در سال جاری به علت ابلاغ لزوم بررسی دقیق شکایات و اشکالات وارده از سوی نهادهای نظارتی نسبت به آزمون قبلی این نهاد خبر داد. به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شانزدهمین یادداشت خود ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام رحلت رسول اکرم(ص) و اربعین سیّدالشهدا امام حسین(ع) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، نکاتی را درباره امور اجرایی اعلام و از برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ماه های پایانی سال جاری خبر داد. مختارپور در بخشی از این یادداشت با اشاره به مصوبه‏ مجلس شورای اسلامی با رای قریب به اتفّاق نمایندگان به اصلاح قانون اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی از شهرداران استان هایی که نسبت به واریز نیم درصد درآمدهای سال جاری خود اقدام کرده‏اند تشکر کردوی در بخش دیگری از یادداشت خود به اطّلاعیه برگزاری آزمون‏های نهاد کتابخانه ها که در اوایل آذر ماه سال جاری ‏ منتشر شد اشاره کرد و از عدم برگزاری آزمون استخدامی نهاد در سال جاری به علت ابلاغ لزوم بررسی دقیق شکایات و اشکالات وارده به آزمون قبلی این نهاد از سوی نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور خبر داد. مختارپور در پایان یادداشت خود ابراز امیدواری کرد که پس از رسیدگی به مسائل آزمون قبلی و بررسی نتایج آن، امکان تصمیم‏گیری برای برگزاری آزمون در سال آتی فراهم شود. یادداشت شانزدهم دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، روز شنبه ۲۹ آذر در پرتال نهاد منتشر شده است.

آزمون استخدام نهاد کتابخانه‌های عمومی در یزد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس : به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، در اطلاعیه شماره یک معاونت اداری مالی این نهاد شرایط عمومی و اختصاصی و مواد و منابع آزمون اعلام شده است. از نکات حائز اهمیت این اطلاعیه، افزایش شرط حداکثر سن داوطلبان دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد تا ۳۲ سال و داوطلبان دارای مدرک دکترا تا ۴۰ سال تمام است. در این اطلاعیه همچنین اعلام شده است: استخدام کتابدار تنها از میان دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته‌های "علم اطلاعات و دانش‌شناسی" و "کتابداری و اطلاع‌رسانی" صورت می‌گیرد. بنا بر اعلام معاونت اداری مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نحوه و مهلت ثبت‌نام در این آزمون متعاقباً از طریق اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود. براساس اعلام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با برگزاری آزمون جذب کتابدار در این نهاد، آزمونی برای استخدام کتابداران انجمنی و روستایی شاغل در نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز برگزار خواهد شد. علاقمندان به شرکت در این آزمون برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط، رشته‌ها و منابع آزمون می‌توانند به پرتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به نشانی www.yazdpl.ir یا سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مراجعه کنند.

اطلاعیه اعلام منابع آزمون استخدامی

کتابداران انجمنی و روستایی شاغل در نهاد کتابخانه های عمومی کشور شماره دو پیرو اطلاعیه شمار یک آزمون استخدامی کتابداران انجمنی و روستایی شاغل در نهاد؛ کتاب «مجموعه دستورالعمل های اداره کتابخانه های عمومی» به جمع سایر منابع پیش تر اعلام شده این آزمون اضافه و فایل شش منبع از این فهرست نیز جهت استفاده در پرتال نهاد کتابخانه های عمومی کشور قرار داده شد. برای دانلود این منابع از لینک های زیر استفاده نمایید.

منابع - بخش اول (۴.۴۲ مگابایت) منابع - بخش دوم (۶.۴۸ مگابایت) منابع -بخش سوم (۶.۰۸ مگابایت)


آزمون امسال به دو صورت برگزار خواهد شد

علیرضا مختارپور: آزمون امسال به دو صورت برگزار خواهد شد. آزمونی برای افراد بیرونی و فارغ التحصیلان کتابداری و آزمون دیگر برای کسانی که چندین سال است در نهاد مشغول به کارند و حقوق می گیرند و این آزمون تنها برای تبدیل وضعیتشان صورت می گیرد. اولین اطلاعیه های این آزمون منتشر و در روزهای آتی اطلاعیه های بعدی نیز اعلام خواهد شد.ما یک نیاز داریم که بر اساس آن پذیرش می کنیم؛ و یک امکان جذب. فرض کنید من صد نفر نیاز دارم، اما در حال حاضر امکان جذب ۲۰ نفر را دارم، ما کسانی را که قبول می شوند، طی یک بازه زمانی، جذب خواهیم کرد؛ بدین معنا که هر روزی که برایمان امکان جذب ایجاد شود، به ترتیب از همین قبولی ها نیرو می گیریم. در واقع، بعد از برگزاری این آزمون و پذیرش افراد، هر جا کتابخانه ای تاسیس شود به جدول قبولی ها مراجعه و بر اساس مناطق مورد نیاز، نیروها به کار گرفته خواهند شد. بنابراین اگر کتابخانه ای در خرداد ۹۴ افتتاح شد، نیروی به کار گرفته شده، قبول شده همین آزمون است.وی در پایان تصریح کرد: بدین ترتیب جذب نیروهای پذیرفته شده در آزمون امسال به تدریج و ظرف یک بازه زمانی صورت می گیرد. و تا زمانی که جذب کامل صورت نگیرد، آزمون بعدی برگزار نخواهد شد. منبع: نهاد کتابخانه های عمومی کشور

اطلاعیه شماره یک در خصوص آزمون استخدامی کتابداران انجمنی و روستایی شاغل در نهاد

روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور : از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت نهاد شرایط، موارد، منابع و زمان آزمون استخدامی کتابداران انجمنی و روستایی شاغل در نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعلام شد. به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، پیرو اطلاعیه نخست نهاد کتابخانه های عمومی کشور در خصوص آزمون استخدامی نهاد؛ معاونت برنامه ریزی و نظارت نهاد شرایط، موارد، منابع و زمان آزمون استخدامی کتابداران انجمنی و روستایی شاغل در نهاد کتابخانه های عمومی کشور به شرح زیر اعلام شد: الف – شرایط داوطلبان : ۱. داشتن مدرک تحصیلی کاردانی و بالاتر ۲. داشتن سابقه کار کتابداری در نهاد کتابخانه های عمومی کشور ، (حداقل یکسال برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کارشناسی بالاتر ) · تبصره ۱ : برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر ، داشتن حداقل ۶ ماه سابقه خدمت کافی است . · تبصره ۲ :کتابدارانی که به صورت داوطلبانه و یا افتخاری در نهاد کتابخانه های عمومی کشور فعالیت می کنند می توانند پس از تائید سوابق توسط اداره کل استان محل حضور در آزمون شرکت کنند. حداقل سوابق برای شرکت در آزمون یک سال است . · تبصره ۳ :رشته تحصیلی برای دارندگان شرط بند ۲ ، موضوعیت ندارد . ۳- حداقل سن ۲۰ سال و حداکثر سن برای داوطلبان در زمان ثبت نام ۴۰ سال خواهد بود . · تبصره ۴: درباره موارد خاص پس از بررسی اداره کل امور اداری و طرح در جلسه شورای اداری تصمیم گیری می شود. ۴- داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی ، ثابت و پیمانی سایر دستگاه های دولتی و یا بازخرید خدمت باشند . ۵- عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدرو روان گردان ۶- تندرستی و توانایی کامل جسمی ، روحی و روانی جهت انجام فعالیتهای شغلی ب – موارد و منابع آزمون - موارد و منابع آزمون به شرح پیوست است . ج – زمان آزمون - زمان برگزاری آزمون در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ است که تاریخ دقیق در اطلاعیه های آتی اعلام می شود . - به منظور سهولت در دسترسی داوطلبان فایل های برخی از منابع از تاریخ ۱۰/۹/۹۳ بر روی پورتال نهاد قرار خواهد گرفت . د – اطلاعیه ثبت نام و ورود اطلاعات داوطلبان ، متعاقباٌ اعلام می شود . و - تذکر خیلی مهم : کتابداران عضو انجمن های استان ها که هم اکنون در نهاد شاغل بوده و شرایط ثبت نام در آزمون فوق را ندارند با وضعیت فعلی به خدمت خود ادامه می دهند. منابع آزمون استخدامی نیروهای انجمنی و روستایی ۱- افشار، ابراهیم و فاضلی، نگار (۱۳۹۲) شاداب‌سازی محیط کتابخانه‌های عمومی. تهران: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور. صفحات ۲۵-۵۲. ۲- ناظمی، یحیی (۱۳۸۵) ادبیات کودکان: رویکردی به قصه‌گویی و نمایش خلاق. تهران: چاپار. صفحات ۴۵-۱۱۳. ۳- قزل ایاق، ثریا (۱۳۸۳) ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن. تهران: سمت. صفحات ۵۹-۷۱ و ۲۸-۴۰. ۴- ابرامی، هوشنگ (۱۳۷۹) شناختی از دانش‌شناسی. تهران: کتابدار. فصل ۳: کتابخانه و اجتماع صفحات ۱۸۲-۱۶۱ و فصل ۸- رکن سوم؛ دانش گستری صفحات ۱۸۲-۱۶۱ ۵- وزیرپورکشمیری، مهردخت (۱۳۸۶) مرجع‌شناسی عمومی لاتین. تهران: کتابدار. صفحات: ۶و ۷ و ۳۵ و ۳۶ و ۴۹ و ۵۰ و ۵۹ و ۸۳ و ۸۷ و ۹۵ و ۹۶ ۶- ملکور، چارلز و ایگر، پائول (۱۳۹۲) خدمات اینترنتی در کتابخانه‌های عمومی. ترجمه مریم آذرگون و مهناز جعفری. تهران: نهاد کتابخانه‌های عمومی. صفحات ۸۱-۸۹ و ۱۳۶-۱۴۷. ۷- مقالات کتابخانه‌های عمومی ایفلا ۲۰۱۱ (۱۳۹۱). تهران: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور الف) نینکوف، ی و چومبو، ک. سن ۶۵ به بالا: جذب مخاطبان محروم- داستان موفقیت ترجمه یوسف عابدی صفحات ۲۴۷-۲۵۷. ب) آسپلوند، ه. و کرونکویست، ب (۱۳۹۱) کتابخانه‌های عمومی حامی نیازهای خدماتی افراد ناتوان در خواندن مواد چاپی: مدل سوئدی. ترجمه هاشم عطاپور. صفحات ۲۵۷-۲۶۵. ۸- مقالات کتابخانه‌های عمومی ایفلا ۲۰۰۹(۱۳۸۹). تهران: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور الف) ایجاد محیط‌هایی برای کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی. ترجمه بهروز رسولی. صفحات ۲۱۷-۲۳۲. ب) دورتنر، کرستن. فرهنگ رسانه‌ای کودکان: کلیدی برای کتابخانه‌های آینده. ترجمه مجید نبوی ودیگران. . صفحات ۱۷۹-۱۹۶. ۹- خلاقیت و نوآوری در کتابخانه‌های عمومی(۱۳۸۷). مجموعه مقاله. تهران: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور. صفحات۲۶۹-۲۹۶.

اطلاعیه شماره یک برگزاری آزمون استخدام کتابداران در نهاد کتابخانه های عمومی کشور

روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور : از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت نهاد، شرایط و منابع آزمون استخدام کتابداران در نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعلام شد. به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای تامین نیروی انسانی خود در سطح ملی در نظر دارد تا آزمون استخدامی جذب نیروی کتابدار را برگزار کند. این اطلاعیه (شماره یک ) شامل شرایط عمومی و اختصاصی و مواد و منابع آزمون است که به شرح زیر می باشد: ۱- شرایط عمومی: ۱.۱ اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران . ۱.۲ التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران . ۱.۳ التزام فکری و عملی به منشور اخلاقی کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی کشور. ۱.۴ داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت ( ویژه برادران ) . ۱.۵ نداشتن منع استخدام به موجب آرای مراجع قانونی . ۱.۶ داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی ، ثابت و پیمانی سایر دستگاه های دولتی و یا بازخرید خدمت باشند . ۱.۷ عدم سابقه محکومیت جزایی موثر ۱.۸ داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی( با رعایت تصویب نامه ی شماره ۴۴۱۷۸/۸۸۳۸۴ مورخ ۲۳/۰۴/۱۳۸۹ هیئت محترم وزیران) برای انجام کاری که استخدام می شود . تبصره : داوطلبان استخدام برای کتابداری کتابخانه های نابینایان از این بند مستثنی می باشند . ۱.۹ احراز صلاحیت های عمومی به تایید گزینش. ۲- شرایط اختصاصی: ۲.۱- داشتن حداقل ۲۰ سال سن تمام و حداکثر ۳۲ سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و برای دارندگان مدارک تحصیلی دکترا حداکثر ۴۰ سال تمام ( تا تاریخ برگزاری آزمون ) تبصره – موارد ذیل به شرط ارائه تائیدیه های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد : الف) داوطلبانی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل ( از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۲۹/۵/۱۳۶۷ ) به طور داوطلبانه خدمت نموده اند ، به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل . ب) خانواده معظم شهدا ، آزادگان ، مفقودالاثر ها و جانبازان از کار افتاده کلی که قادر به انجام کار نمی باشند شامل : همسر ، فرزندان ، پدر ، مادر ، خواهر ، و برادر تا میزان ۵ سال . ج) آزادگان ، فرزندان شاهد ، جانباز ۲۵% و آزادگانی که حداقل یک سال سابقه اسارت دارند از شرط حداکثر سن معاف می باشند . د) مدت خدمت سربازی ۲.۲- مدرک تحصیلی و رشته های قابل قبول : - علم اطلاعات و دانش شناسی ( تمامی گرایش های آن ) - کتابداری و اطلاع رسانی ( تمامی گرایش های آن ) شرایط احراز بومی بودن در اطلاعیه های بعدی اعلام می شود. ۳- نحوه و مهلت ثبت نام : متعاقباً از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعلام می شود. ۴- موارد و منابع آزمون : به شرح پیوست در جدول شماره یک اعلام شده است .

برای دریافت لیست منابع آزمون اینجا را کلیک نمایید.

۵- تذکر مهم : جزئیات شرایط و نحوه ثبت نام و ارائه مدارک متعاقباً از طریق همین پایگاه به اطلاع داوطلبان می رسد .

 


استخدام سازمان نهاد کتابخانه ها سال ۹۲

آنچه در این خبر خواهید خواند:

۱۱ آبان ۹۲ - استخدام اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی

۱۴ شهریور ۹۲ - اعلام نتایج آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها

۲۹ مرداد ۹۲ – اطلاعیه به پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت مرحله اول آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور استان زنجان

خبر ۲۱ مرداد ۹۲ – اسامی پذیرفته شدگان موقت آزمون دعوت به همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور

خبر ۲۰ مرداد ۹۲ – اعلام نتایج پذیرفته شدگان آزمون نهاد کتابخانه های عمومی کشور استان البرز

نمونه سوالات استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

۱۱ آبان ۹۲ - استخدام اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی

اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی برای تکمیل نیروی متخصص به تعداد ۳ نفر در رشته شغلی کتابدار سیار ، ‏از طریق مصاحبه، از بین افراد واجد شرایط ذیل دعوت به همکاری می نماید.

در جلسات مصاحبه های دولتی چه می پرسند؟

الف) شرایط عمومی :

  1. تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور.
  2. تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
  3. اعتقاد قلبی و التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصل ولایت مطلقه فقیه.
  4. التزام فکری و عملی به منشور اخلاقی کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مندرج در درگاه (پورتال) نهاد به آدرس www.iranpl.ir
  5. دارا بودن حسن شهرت اخلاقی و اجتماعی.
  6. برخورداری از سلامت جسمی و روانی متناسب با شغل.
  7. دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت برای آقایان.
  8. نداشتن رابطه استخدامی با سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در زمان قطعیت پذیرش در نهاد.

در جلسات مصاحبه های دولتی چه می پرسند؟

ب) شرایط اختصاصی :

  1. داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی و یا سطح دو حوزه ویا مدارک بالاتر در یکی از رشته های : علوم کتابداری واطلاع رسانی، ‌الهیات و معارف اسلامی، ادبیات فارسی، تاریخ، امور فرهنگی و مدیریت امور فرهنگی، برنامه ریزی امور فرهنگی و یا مدرک سطح دو و یا بالاتر علوم حوزوی
  2. داشتن حداقل ۲۵ و حداکثر ۳۰ سال سن و متاهل بودن متقاضی
  3. داشتن گواهینامه پایه ۲ (ب ۲)
  4. داشتن حداقل معدل ۱۴ در آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی موقت پایان تحصیلات
  5. ارائه تعهد محضری مبنی بر اشتغال در کتابخانه سیار پس از پذیرش قطعی
  6. اولویت جذب با متاهلین بوده و از افراد مجرد مصاحبه بعمل نخواهد آمد.
  7. ارائه گواهینامه مهارت های هفتگانه رایانه، از یکی از موسسات معتبر کشور، مندرج در درگاه (پورتال) نهاد، پس از اتمام مراحل جذب.
  8. متقاضیان بومی شهرستان تبریز در اولویت می باشند.
  9. چنانچه در هریک از مراحل مصاحبه و ورود به خدمت، مشخص گردد که داوطلب مدارکی خلاف واقع ارائه نموده است، از ادامه مراحل جذب محروم خواهد شد.
  • پذیرفته شدگان پس از طی گزینش ، به همکاری دعوت خواهند شد.

تذکر: شرکت در استخدام اداره کل کتابخانه های عمومی استان ، هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نمی کند و متقاضی با علم به این موضوع در مصاحبه شرکت می نماید.

سایت اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی

در جلسات مصاحبه های دولتی چه می پرسند؟

۱۴ شهریور ۹۲ - اعلام نتایج آزمون استخدامی نهاد کتابخانه ها

خبرگزاری ایسنا : نتایج آزمون استخدامی ۹۲ نهاد کتابخانه‌های عمومی، مربوط به استان خراسان رضوی اعلام شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج آزمون استخدامی ۹۲ نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی اعلام شده و برروی پورتال این سازمان به آدرس http://mashad.iranpl.ir/Portal/Home قابل مشاهده است. شرکت کنندگان می توانند برای کسب اطلاعات از وضعیت پذیرش خود به آدرس پورتال نهاد، صفحه شخصی خود مراجعه کنند. بنا بر اعلام بدیهی است درباره افرادی که وضعیت آنها در پورتال شخصی (در دست بررسی) قید شده است، در اطلاعیه های بعدی این نهاد وضعیت نهایی آنها اعلام خواهد شد.

لینک نتایج آزمون

۲۹ مرداد ۹۲ – قابل توجه پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت مرحله اول آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور استان زنجان

از پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت مرحله اول آزمون دعوت به همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور که پیش از این مراتب قبولی آنان از طریق صفحه شخصی به هر یک از آنها اعلام شده و در مصاحبه تخصصی شرکت نموده اند، دعوت می شود جهت هماهنگی لازم به اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان واقع در علوم پایه ابتدای خیابان عارف مراجعه فرمایید.

۲۱ مرداد ۹۲ – اسامی پذیرفته شدگان موقت آزمون دعوت به همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور

روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور : از سوی اداره کل امور اداری و منابع انسانی نهاد؛ اسامی پذیرفته شدگان موقت آزمون دعوت به همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور اعلام شد اداره کل امور اداری و منابع انسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با صدور اطلاعیه ای از اعلام اسامی پذیرفته شدگان موقت آزمون دعوت به همکاری این نهاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اداره کل امور اداری و منابع انسانی نهاد کتابخانه ها با صدور اطلاعیه ای اسامی پذیرفته شدگان موقت آزمون دعوت به همکاری نهاد را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به اعلام اسامی پذیرفته شدگان موقت آزمون دعوت به همکاری نهاد، دعوت شدگان به مصاحبه به منظور کسب اطلاعات از وضعیت پذیرش خود می توانند به آدرس پورتال نهاد، صفحه شخصی خود مراجعه نمایند.

بدیهی است در خصوص افرادی که وضعیت آنها در پورتال شخصی (در دست بررسی) قید شده است، در اطلاعیه های بعدی وضعیت نهایی آنها اعلام خواهد شد.

ضمناً‌ استانهایی که اسامی نهایی افراد قبول شده آنها اعلام نشده، پس از بررسی نهایی متعاقباً‌ اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است مراجعین پس از ورود به پورتال نهاد کتابخانه های عمومی کشور به آدرس www.iranpl.ir با وارد کردن اطلاعاتی نظیر؛ کد رهگیری، رشته تحصیلی، رسته شغلی، شماره شناسنامه، کد ملی و … قادر خواهند بود تا از نتیجه آزمون دعوت به همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور آگاهی پیدا کنند.

گفتنی است، آزمون دعوت به همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته به صورت همزمان در ۳۱ استان کشور برگزار و چندی پیش نیز اسامی سه برابر ظرفیت پذیرفته شدگان از سوی نهاد اعلام شده بود.

اطلاعیه :

با توجه به اعلام اسامی پذیرفته شدگان موقت آزمون دعوت به همکاری نهاد، دعوت شدگان به مصاحبه به منظور کسب اطلاعات از وضعیت پذیرش خود می توانند به آدرس پورتال نهاد، صفحه شخصی خود مراجعه نمایند. بدیهی است در خصوص افرادی که وضعیت آنها در پورتال شخصی (در دست بررسی) قید شده است، در اطلاعیه های بعدی وضعیت نهایی آنها اعلام خواهد شد. ضمناً‌ استانهایی که اسامی نهایی افراد قبول شده آنها اعلام نشده، پس از بررسی نهایی متعاقباً‌ اعلام خواهد شد.

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک کنید

۲۰ مرداد ۹۲ – اعلام نتایج آزمون استخدامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور استان البرز

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک کنید

در مصاحبه های استخدام های دولتی چه می پرسند؟
ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای آرشیو استخدام سازمان نهاد کتابخانه ها

  • ک
    کتاابدار
    ۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۳
    لطف کنید امسال فقط بومی شهرستان ها را قبول کنید خوب خیلی ها بومی شهر بم نیستند ولی روی بم امتحان دادند پس ما جی می شویم ودرحال حاضر بم واقعا نیروی بومی ندارد منم درس خوندم ونیاز دارم
    • ک
      کتاابدار
      ۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۹
      من ارشد کتابداری هستم وسخت نیاز به کار دارم وواقعا تلاش کردم تا درس خوندم وخیلی هم هزینه کردم تهران درس خوندم همه امیدم این امتحان است
      • پشتیبان هفت
        ۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۳
        کاربر عزیز برای اطلاع از آخرین آگهی های مربوط به رشته و شهر خود اینجا کلیک کنید.

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ